Op naar de herfst!

28-08-2015 10:03 157 berichten
Hoezeer ik ook genoten heb van die heerlijke hittegolf in juni/juli en van een prachtig zonovergoten dag zoals die van vandaag, word ik stiekem heel gelukkig van de weersvoorspellingen: mijn favoriete seizoen is aantocht!







Het weer zegt het, de pepernoten die weer bij de Kruidvat zeggen het, de nieuwste mode in etalages zeggen het: de zomer is weer op zijn retour. Al hoop ik natuurlijk op een mooie nazomer met temperaturen rond de 18 graden met een volle zon, dat gun ik de zonaanbidders namelijk ook!



Maar goed, gisteren had ik voor het eerst een vest aan zonder dat de airco op de werkvloer de reden is, begon ik mijn dunne dekentje op de bank weer wat koud te vinden en heb ik met de auto door de stortregen gereden: heerlijk! Dus kreeg ik zin om me mentaal voor te bereiden op het nieuwe seizoen door te gaan winkelen, mijn grofgeweven deken te wassen, stoofpotten te maken (je bent welkom op het 'Vers koken en bakken' topic!) en de kaarsen weer eens tevoorschijn te toveren.



Dus, herfstliefhebbers, wie heeft er zin om mee te delen aan een leuk topic? Deel hier je nieuwe aanwinsten (voor in huis, voor je garderobe, voor in de tuin, you name it!) of laten we lekker keuvelen over dit prachtige seizoen.
Leuk, zoveel enthousiastelingen! Ik ben er ook eindelijk aan uit dat ik dit weekend gezonde havermoutkoekjes ga maken. Kijk er nu al naar uit om die lekker op te peuzelen met een kop thee en een mooie film. Dochters kleding ben ik met iedere was die ik doe al aan het uitsorteren en heb een bestelling bij Next Direct klaar staan. Oh, ze krijg zo'n mooi grijs bikerjasje met een poederroze muts, sjaal en handschoenen. Ze ziet er zo schattig uit in najaarskleding. Ook direct drie truien besteld waar ze dan even mee vooruit kan.
Ja, fijn dat hier het kaarsjes, kleedjes en thee-arsenaal aanwezig is! In mijn omgeving word ik meestal als ontzettende muts bestempeld als ik opbiecht dat ik me verheug op de dagen binnen op de bank met een boekje.



Ik ben voor de zomer verhuisd naar mijn eerste eigen appartement en ben nu langzaam mijn zomerse interieur (midden-oosters geïnspireerd met veel koper, kobalt, oker en grote planten) aan het omtoveren naar een meer scandinavische stijl. Heb gisteren mijn schapenvacht weer over de bank gedrapeerd en hoop volgende week mijn perzische tapijt te kunnen vervangen door mijn net-bestelde shaggy ivoorkleurige vloerkleed!
Kaarsen-kleedjes-thee-warmechocolademelk-arsenaal staat voor iedereen hier paraat! :p



Even kijken, er zocht hier iemand toch naar een recept voor speculaas-taart? http://www.ah.nl/allerhan ... 0044/appel-speculaastaart http://www.vriendin.nl/koken/recepten/8 ... ulaastaart



The dowager: heb je ook al wat gezellige geurkaarsjes oid in huis?
Oh, die met peer is ook heel lekker! http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R9 ... t-met-peer



Ik weet niet of er hier nog mensen zijn die graag zelf hun decoratie knutselen, maar er ligt nu een heel gaaf tijdschrift in de winkels: herfstdecoreren landelijke stijl (oid).
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de recepten het recept van bleueyes heb ik al een aantal x gemaakt.



Die van lachatrose nog niet klinkt wel heel lekker!!



Ik heb zelf in mijn hoofd om een taart te doen met een gevulde speculaas bodem en er boven iets roomcreme. Maar heb nog geen idee wat
Wie weet komt er in Heel Holland Bakt nog een goed recept voorbij!



Dat is ook fijn aan de herfst, dat al dat soort gezellige programma's (en de nodige leedvermaak-programma's) weer beginnen. En dat je die dan kan kijken met een dekentje en een warm drankje (en iets lekkers) op de bank...
lechatrose, bedankt voor dat recept! Vroeg net nog in een ander topic wat ik met mijn peren aanmoet die nu nog in de boom hangen in de achtertuin. Lekker idee voor erbij.



Ik heb overigens besloten dat we dit jaar pompoenen voor de deur gaan zetten voor Halloween. We hebben een opstapje naar onze voordeur en daar passen ze leuk bij. Ik ben normaal niet zo voor het seizoensgerelateerd decoreren, maar dat leek me nu echt leuk. Ook met Kerst straks gaan we er wat meer werk van maken. Houd je op de herfstavonden ook leuk bezig.
Alle reacties Link kopieren
https://m.bol.com/nl/p/bl ... Ntt/blond%20herfst#images



Veel mensen zullen het te kitsch vinden, maar ik ben dol op Blond en ga zo deze herfstschaal bestellen .
Die is schattig, Timetraveler! En erg herfstig.



Ik ben er laatst achter gekomen dat de voornaamste herfstkleuren (rood, oranje en bruin) niet zo heel goed matchen met mijn grijs-roze inrichting... Dus nu ga ik kijken of ik iets met paars en geel kan Kaarsen ofzo.



Overigens is mijn kat ook dol op de herfst. Buitengewoon geschikt weer om in je mandje te gaan liggen slapen .
Leuk fleetfox, zo'n opstapje! Bedenk me net dat wij nu ook een opstapje hebben. Nog niet helemaal gewend aan mijn nieuwe huis geloof ik

Dus bedankt voor het idee!



Ik ga geen herfstdeco kopen, want ik heb nog wel wat liggen. Hoewel, misschien een slinger van herfstbladeren voor om de trapleuning. En een paar kaarsen in herfstkleuren.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen hefstdeco maar ik geniet van herfstplaatjes.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Jeeeeeej, de herfst! Altijd een feest!
quote:lechatrose schreef op 15 september 2015 @ 14:25:

Leuk fleetfox, zo'n opstapje! Bedenk me net dat wij nu ook een opstapje hebben. Nog niet helemaal gewend aan mijn nieuwe huis geloof ik

Dus bedankt voor het idee!



Ik ga geen herfstdeco kopen, want ik heb nog wel wat liggen. Hoewel, misschien een slinger van herfstbladeren voor om de trapleuning. En een paar kaarsen in herfstkleuren.

Graag gedaan!



Hier komt geen herfstdecoratie, mijn muren zijn donkerrood van kleur en ik heb koloniale meubels. Dus het oogt hier al heerlijk najaars, zeker nu met mijn gebreide mooie deken op de bank... Daarnaast heb ik een dochter van 1 die net de fase voorbij is dat ze constant aan onze spullen moet zitten. Ga dat niet weer uitdagen door de salontafel op te leuken. Komt wel weer als de tweede, die nu in maart er aan komt, die fase ook voorbij is.



Wat vinden jullie vandaag van het weer? Het is zo heerlijk stormachtig buiten, geniet er echt van! Dochter en ik hebben voor het slechte weer de boodschappen gedaan en brengen onze middag door met de TV aan en haar kleurtjes in de aanslag. Zij lijkt het ook helemaal prima te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk die herfst in aantocht, laat die fijne boswandelingen maar komen!

Lekker naar buiten in weer en wind om in de schemering lekker thuis op de bank te ploffen onder mn favo dekentje, wijntje erbij, kaarsjes aan en de geur van een pruttelend stoofpotje. Ik ben er dol op! :-)



Oh en weer tijd voor heerlijke pompoensoep en gepofte kastanjes
Do more of what makes you happy!
Ik zit met oudste (8) in haar pyama ( want kelding was doorweekt ) op de bank, jongste nog in bed en wij kijken lekker TV. Na maanden elke dag buiten en kinderen die in en uit lopen en ik de hele tijd moet opletten waar de jongste is en wat ze aan het doen is vind ik dit echt heerlijk.

Lego en playmobiel staat beneden en worden weer gebruikt en de oudste wil zo een verhaal tikken op mijn oude laptop.



Ik ga eens op zoek naar mijn chocopoeder...
Zo leuk om jullie kneuterigheid met kinderen te lezen. Kan me nog zo goed herinneren als kind. Uit school komen, regen en wind. Thee met een speculaasje en voor de driehonderdste keer de Intertoysgids 'lezen'.



Ik heb vanochtend in de motregen boodschappen gedaan. Drie mooie bolkaarsen gekocht in oranje, rood en bruin. Huishouden gedaan voor vandaag en nu onder een dekentje op de bank met de kaarsen aan en de kat op schoot.
Wat is de natuur toch mooi in de herfst. Allemaal die kleuren... daardoor krijg ik veel meer zin om te gaan wandelen!

Was vandaag bij de blokker en toen ik die geurkaarsen zag begon het weer te kriebelen. Nog eventjes!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn de geurkaarsen al een tijd in gebruik hoor!

Heerlijk!
Mag ik jullie teleurstellen: de herst is wel in aantocht, maar hij is er nog niet hoor! Ik wilde vandaag kastanjes gaan zoeken, maar die zijn er nog helemaal niet in het bos



Gelukkig wel een lekkere boswandeling kunnen maken. Het was heerlijk nazomerweer vandaag. Mijn dekens liggen wel weer op de bank, voor 's avonds als het wat kil wordt.



En geurkaarsen vind ik ook heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand al waar je pepernoten kunt kopen?
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Hier ook een herfstliefhebber!

Ik vind ieder seizoen heerlijk. Ben echt een zon mens, maar als daarna de herfst weer komt ben ik toch wel op mijn best.

Ik ga thuis los met kaarsen (vanille en kaneel zijn mn favoriete geurkaarsjes).



De nieuwe mode , laagjes als in vesten, leren jasjes, laarzen! In de herfst shop ik zo graag!

Lekker wandelen met vriendlief op zondag. Een zonnetje en de oranje, bruine herfstgloed in de natuur. I love it! En s avonds inderdaad heerlijk met thee, pepernoten onder een dekentje voor de televisie.

Ik houd ook van de goede programma's op tv in dit seizoen!

We boffen inderdaad met 4 seizoenen!!!'
Alle reacties Link kopieren
Pepernoten liggen bij onze Jumbo!
Pepernoten liggen bijna in elke supermarkt al in de winkel.



Ik hou ook echt van de herfst. Vandaag lijkt ht ook weer een mooie nazomerdag te worden. Hou ik ook wel van!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk de herfst is nu echt begonnen :-)
Alle reacties Link kopieren
Net het dubbele dekbed en mijn electrische deken erop gegooid, oh ik hou zo van dat ding! Waar kan ik trouwens een grote pompoen fixen? Ik wil er 1 voor op tafel, met z'on gezichtje eruit gesneden en een kaarsje erin. Vind het ook weer erg gezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven