Op tijd klaar om naar het werk te gaan?

13-08-2013 09:17 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week ga ik weer voor het eerst in ruim 6 mnd weer een ochtend werken.



Hoe doen jullie dat smorgens? Is het rennen en vliegen of valt dat mee? Hoelaat staan jullie op en hoelaat beginnen jullie? Wie doet wat?



Hier een zoontje van 20 weken. Zoon gaat naar mijn moeder vlakbij mijn werk. Ik moet om 8.30u beginnen. Mijn man is meestal om 7.15/7.30 al naar het werk.



Ik zal zoon dus waarschijnlijk elke week brengen en weer ophalen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Wij brengen zoon 's ochtends in een joggingpakje over zijn pyjama heen naar mijn moeder. Zij heeft alle tijd en rust om hem te wassen, voeden en aan te kleden. Scheelt voor ons in ieder geval een hoop tijd.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens eerst uit deze week, zet de alarm vroeg genoeg en maak je klaar alsof je naar het werk gaat.



Zorg ervoor dat je ook tijd in calculeert voor als je kind moeilijk doet in de ochtend, en dat je na het brengen naar je moeder nog genoeg tijd hebt om op je werk te raken.



Handig is om de avond van tevoren al jouw tas en lunch klaar te maken, en de tas met spulletjes voor je kind. Voor het slapen gaan douchen, 's ochtends alleen je gezicht schoonmaken. Je kleren voor de ochtend alvast klaarleggen.



Succes
8.30 beginnen is relaxed, dat is bijna uitslapen



Hier straks schema, sta om 6 uur op. 7 uur is dochter bij de opvang 7.30 begin ik met werken.



Douchen/badderen doen we 's avonds, maar ontbijten doen we wel in alle rust. Vind ik ook belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad wel slim ja bammetje... savonds alles al klaar zetten. Ook de flesvoeding al in bakjes in de tas.

Het lukt me doordeweeks wel om 8.00 smorgens met zoon aangekleed en wel in de winkel te staan, maar dat is om de hoek en hoef ik verder niks mee te nemen



Ik ga het van de week eens testen. Maar ik kom uit de kinderopvang (nu ander werk) en hoevaak ik wel niet hoorde dat ze moesten rennen en vliegen... Of dan had kind net een poepbroek voor ze wilden gaan etc..
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 13 augustus 2013 @ 09:29:

8.30 beginnen is relaxed, dat is bijna uitslapen



Hier straks schema, sta om 6 uur op. 7 uur is dochter bij de opvang 7.30 begin ik met werken.



Douchen/badderen doen we 's avonds, maar ontbijten doen we wel in alle rust. Vind ik ook belangrijk.



Ja is dat uitslapen? Ligt eraan wat voor een reistijd je hebt haha, maar die van mij is inderdaad niet zo lang.



Ik denk dat ik 7.55 wel in de auto moet zitten. Ben ik 8.10 bij mn ouders. En heb ik 20 min om naar t werk te komen incl. afscheid nemen. (het is dan nog een kleine 5 a 10 min rijden.)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Schema bij ons:



Wekker om 06.30

Man springt onder douche, ik pluk zoon uit bed en kleed hem aan.

Man pakt zoon over en gaat met hem ontbijten (spullen staan al klaar avond van tevoren). Ik spring onder de douche, smeer wat make up en kleed mij aan. Man loopt rondje met hond, ik pak de spullen van zoon in, en zet alles in de auto. Hond in de auto, en ik eet een boterham achter het stuur.



Reistijd: 25 min., om 08.25 sprint ik de werkvloer op, om 08.30 gaat de bel (onderwijs).



In het begin heb ik wel regelmatig een spuitluier aangetroffen op het moment dat ik zoon in maxicosi deed, dus maak van je auto ook een mobiel verschoningsstation (altijd extra setje kleren in de auto).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat is je kindje meestal wakker? Als hij lang slaapt 's ochtends dan lever je hem gewoon in pyjama af. Als hij altijd vroeg wakker is, heb je meer dan genoeg tijd.

Geef je ouders alvast wat extra kleertjes en rompertjes die daar blijven. Zelfde geldt voor slaapzak, flesjes etc. Als je dan een keer iets vergeet of hij spuugt, dan hebben ze een voorraadje en je hoeft niet elke ochtend van alles in te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie kinderen, en moet om acht uur op mijn werk zijn. Man gaat altijd al om half zes weg, dus ik sta er alleen voor in de ochtend.



Ik sta om kwart voor zes op, even zelf wassen aankleden en ontbijten, en ontbijt voor de kinderen klaar zetten. Om kwart over zes maak ik de kleuters wakker, die kleden zich aan en gaan ontbijten. Ik voed de baby en ga die wassen en aankleden. Om zeven uur maken we samen de tassen in orde, tanden poetsen en haren vlechten. Om kwart over zeven op de fiets naar opa en oma of kdv dat om half acht opengaat. Moet een half uur fietsen naar mijn werk, dus ben altijd te laat. Gelukkig vindt mijn directeur dit niet erg, blijf in de middag altijd wat langer.



Het is bij ons thuis niet het fijnste moment van de dag, zijn allemaal geen ochtendmensen.
Alle reacties Link kopieren
Ene keer is zoon om 7.00 al wakker en andere keer niet.



Heb gister al een mandje gekocht met daarin luiers, spuugdoekjes, pak billendoekjes en een tutknuffeltje. Dit zetten we bij mijn ouders.



Waar ik ga werken is t ook niet erg als ik iets later ben, maar wil wel gewoon op tijd komen.



Ik wil wel dat hij zn papfles op heeft voor hij naar opa en oma gaat.



Ik zal wel gewoon wat eerder op moeten staan vrees ik :-) En mn man misschien ook
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
quote:woepsie schreef op 13 augustus 2013 @ 09:30:

Dat is inderdaad wel slim ja bammetje... savonds alles al klaar zetten. Ook de flesvoeding al in bakjes in de tas.



echt alles klaarzetten, ook je eigen kleding. Je haar was je voortaan 's avonds, 's morgens even snel onder douche door.

En laat je man ook wat doen. Hij kan 's avonds ontbijtzaken klaarzetten of tasje inpakken oid

(en het wordt steeds gemakkelijker, maar in begin is goede voorbereiding heel handig)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen eens kinderen maar bij mij is het nu al elke ochtend een drama rennen en vliegen...
.
Alle reacties Link kopieren
Scheelt dat t voor nu nog maar 1 ochtend is. Ik ben ook geen ochtend mens.



Ik denk inderdaad dat we dit vd week gewoon eens moeten doen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Probeer de eerste keer voor 8.00 uur bij je ouders te zijn, anders zit je zo enorm op de klok te kijken. Trek een uur uit voor het aankleden en ontbijten met je kind. Sta om 6.45 uur op en rij om 7.45 uur weg, als dat lukt. Zoon moet je gewoon wakker maken als hij nog niet wakker is.



Je wilt toch zeker niet te laat komen op je werk inderdaad, dus het is echt belangrijk dat je niet in minuten denkt, maar eerder in half-uren.

Mocht blijken dat je ergens een kwartiertje overhoudt, dan kun je na een tijdje wel iets later opstaan. Maar in het begin zou ik het zo ruim mogelijk aanhouden als ik jou was.



Zo heb ik het zelf ook gedaan. Onze dochter is inmiddels 2,5 jaar en het ontbijt neemt steeds meer tijd in beslag.
Alle reacties Link kopieren
Haha isa, dat had ik ook wel toen ik nog thuis woonde en ook toen we samen woonde. En toch was ik meestal wel op tijd.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Ik deed dochter 's morgens alleen en vond het geen gehaast eigenlijk. Heb dan ook geen vaste begintijd, ze moest wel voor 9 uur op de opvang naast mijn werk zijn. Om 7 uur opstaan (man was dan al weg), aankleden en dochter aankleden. Daarna samen ontbijten en hup de auto in. Lukte toch wel binnen het uur. Douchen doe ik 's avonds en naar het Kdv hoeft eigenlijk niks mee, behalve het schriftje. Die schreef ik vaak nog onder het ontbijt.



Ik heb nu verlof en als ik weer moet werken moeten er 2 kids op tijd worden afgeleverd, dus ik ben benieuwd. We zijn ook verhuisd, dus mijn reistijd is wat langer en het Kdv nu vlakbij huis ipv naast werk. Zal wel vroeger opstaan worden, maar zolang je het ruim inpland hoeft het geen gehaast te zijn denk ik (zeker niet met 1 kind).
Alle reacties Link kopieren
Ja lizzy. Sta nu meestal rond 6.45/7.00 op. Maar dan heb ik geen make up op, geen tassen de avond ervoor of die ochtend in moeten pakken.



Man staat ook rond die tijd op. Die is binnen 20 min altijd de deur uit, maar hij ontbijt nooit.



Ik moet idd ook gewoon eerst kunnen ontbijten en zoon nog een fles en evt. Poepbroek.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Florita, dat weet ik. Ik heb er nog maar 1 en alles redelijk dichtbij. :-) Maar ook voor mij is dit nieuw, dus ben benieuwd.



Gefeliciteerd trouwens :-D
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Ik moet om 8 uur op mijn werk zijn en mijn dochter eerst bij het kdv langsbrengen. Als ik om 6 uur opsta, kan ik het meestal net redden! Het enige wat nog wel eens roet in het eten gooit is het getreuzel van mijn dochter, nu ze wat ouder is
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen voor het eerst met 2 kids opgestaan. Ik moet ook om 8.30u beginnen, maar man kan als zzp'er rustig aan doen. Doel is om de kinderen om 9.30u af te leveren (dus trek een uur van ons schema af ).



Ik sta om 7.20 op, douchen, ontbijten, opmaken. Om 8u maak ik man wakker die gaat douchen, ik geef de baby (20 wk) een fles en kleed hem aan. Ondertussen kleed man peuter (bijna 3 aan) en we gaan met z'n allen naar beneden. Ik loop om 8.20u de deur uit. Baby is dan al klaar en wacht op man en dochter die nog moeten ontbijten.



Wegens omstandigheden moest ik 4 weken geleden het voor 2 dagen alleen doen, en om 8u de deur uit. Toen stond ik om 6.30u op en kwam ik exact op tijd op m'n werk.



Idd alles van tevoren klaarzetten (eten, schriftje, tas, kleding voor iedereen) en evt. al s'avonds douchen. Eerste keer ruim op tijd opstaan en kijken hoeveel tijd je daadwerkelijk nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo blij dat ik het zo heb kunnen regelen dat ik het werk kon aanpassen aan kind, ipv kind aan werk.



Ik word bij wijze van spreken al gestresd als ik dat gehaast lees (of ga ik automatisch sneller lezen, waardoor het nog gehaaster klinkt? )
Alle reacties Link kopieren
Jippertje, ik kan hier ook zelf de tijdens met client regelen, maar vond 8.30/8.45 wel een mooie tijd.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 3 is meestal vrij laat wakker (ja luxeprobleem als ik dan op tijd weg moet). Dan is het echt meteen aankleden, broodje eten, drinken en weg.

In de praktijk valt dat niet altijd mee.....

Dan wil ie nog spelen, of krijg ik zijn schoenen niet goed aan of eet hij niet door bijvoorbeeld.

Hoor hem daarom eerder wakker te maken eigenlijk, maar dat vind ik vaak zo sneu als ie nog zo lekker ligt

Toen hij nog baby was zorgde ik idd ook dat alles al klaar stond, geeft een hoop rust en voorkomt vergeten van spullen,

Hou er idd rekening mee dat ze 9van de 10 x een poepluier hebben als jullie net weg willen.....

Ik kwam meestal wel op tijd, maar een poepluier bij vertrek was wel DE rede dat ik lager was soms.

Oja en als ze in de peuterpubertijd komen hou er dan maar rekening mee dat ze je haarfijn aanvoelen..... Dan willen ze van alles NIET of op hun manier net als je haast hebt (stiekem wel leuk, maar op dat moment heel even niet hahaha).

Succes, je zal vanzelf wel een ritme vinden.
Toen mijn jongste een baby was moest ik vier dagen per week 's morgens voor 08.30 twee kinderen afleveren op verschillende locaties. Op mijn deeltijddag maar eentje (school). Geen man, dus dat scheelt de helft aan werk

Zorg dat wat je van tevoren klaar kunt zetten ook klaar is. Sta op tijd op, ik had elke ochtend wel vijf kwartier nodig voor mezelf en twee kinderen. Bij zo'n kleine baby scheelt het dat ze blijven liggen waar je ze neerlegt, dus je kunt gewoon douchen en eten e.d. terwijl ze in de box ligt.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik ontzettend benieuwd naar ben: slapen jullie de nacht voordat jullie zo vroeg op moeten staan net zo goed als wanneer dat niet het geval is? Of onrustiger? En: hoe houden jullie dit vol als jullie gebroken nachten hebben door ziekte van een kind of wat dan ook? Ik ben een redelijk jonge oma, maar deze dingen vraag ik me al jaren af. Zelf was ik in de beginjaren van mijn 2 kinderen tijd 2 x 3 jaar thuis en ik heb zo'n bewondering voor jullie, echt. lieve groet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven