Op tijd klaar om naar het werk te gaan?

13-08-2013 09:17 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week ga ik weer voor het eerst in ruim 6 mnd weer een ochtend werken.



Hoe doen jullie dat smorgens? Is het rennen en vliegen of valt dat mee? Hoelaat staan jullie op en hoelaat beginnen jullie? Wie doet wat?



Hier een zoontje van 20 weken. Zoon gaat naar mijn moeder vlakbij mijn werk. Ik moet om 8.30u beginnen. Mijn man is meestal om 7.15/7.30 al naar het werk.



Ik zal zoon dus waarschijnlijk elke week brengen en weer ophalen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een redelijk schema

Kinderen moeten rond 8 uur op het kdv zijn als ik op tijd wil zijn. Dit betekent dat we uiterlijk half 8 de deur uit moeten. Vriend is ergens tussen 5 en 6 al de deur uit dus happy me . Meestal ga ik rond half 6/kwart voor 6 uit bed, dan even snel douchen (in de winter doe ik dit de avond ervoor, maar nu met deze temperaturen moet ik echt douchen in de ochtend). Snel make-up op, aankleden en hopen dat de kinderen in de tussentijd niet wakker worden :P. Rond half 7 maak ik peuter wakker en eten we samen een boterham. Daarna de baby wakker maken en die drinkt haar fles nu zelf, dus in de tussentijd is het tijd om de haren te kammen en tanden te poetsen en dan hup de deur uit. Ivm de eerder genoemde poepluiers hou ik altijd een kwartier speling, dus ik streef ernaar om 7.15 buiten te staan, want dan sta ik altijd wel om half 8 buiten



Dit doen we op maandag en woensdag, dinsdag gaat iets relaxter want dan gaan ze naar oma en die woont vlakbij. Hier maken we alleen wel lange dagen, dus ik ben meestal rond 6 uur/half 7 weer thuis. Woensdagavond ben ik dus ook versleten
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik ook niet hawai.

zoon slaapt tot nu toe prima de hele nacht door
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
quote:happyhawaii schreef op 13 augustus 2013 @ 11:12:

Waar ik ontzettend benieuwd naar ben: slapen jullie de nacht voordat jullie zo vroeg op moeten staan net zo goed als wanneer dat niet het geval is? Of onrustiger? En: hoe houden jullie dit vol als jullie gebroken nachten hebben door ziekte van een kind of wat dan ook? Ik ben een redelijk jonge oma, maar deze dingen vraag ik me al jaren af. Zelf was ik in de beginjaren van mijn 2 kinderen tijd 2 x 3 jaar thuis en ik heb zo'n bewondering voor jullie, echt. lieve groet

heel eerlijk; er waren dagen dat ik me op mijn tandvlees naar het werk sleepte.



jongste was een hele winter-lang ziek, zwak misselijk. Dan is werken zwaar!!
Alle reacties Link kopieren
quote:happyhawaii schreef op 13 augustus 2013 @ 11:12:

Waar ik ontzettend benieuwd naar ben: slapen jullie de nacht voordat jullie zo vroeg op moeten staan net zo goed als wanneer dat niet het geval is? Of onrustiger? En: hoe houden jullie dit vol als jullie gebroken nachten hebben door ziekte van een kind of wat dan ook? Ik ben een redelijk jonge oma, maar deze dingen vraag ik me al jaren af. Zelf was ik in de beginjaren van mijn 2 kinderen tijd 2 x 3 jaar thuis en ik heb zo'n bewondering voor jullie, echt. lieve groet

Wat een lief berichtje!

Ik merk dat wel ja, dat wanneer ik de volgende dag moet werken anders de nacht in ga, dan wanneer ik vrij ben. De nacht dat ik moet werken, hoop ik dat mini-eend zich koest houdt. Als ik niet hoef te werken, maakt het me geen fluit uit.

Het is tijdens werkdagen voor ons niet stressen, maar dat komt omdat ik echt veel tijd uittrek. Anders heb ik de hele dag een gejaagd gevoel. Zo sta ik om 5.30 uur op en moet ik mini-eend om 7.20 uur wegbrengen. Daarna ga ik door naar werk.

Ik begin om 8.00 uur met werken en manlief moet om 7.10 uur weg.

Als mini-eend ziek is, of zoals nu bijvoorbeeld bijna elke nacht het weer raak is omdat zijn kiezen doorkomen, dat is echt doorbijten inderdaad. Ben erg moe de volgende dag en mijn weerstand gaat omlaag. Wij nemen dus ook veel over van bacteriën/ ziektes van mini-eend. Tja, het is niet anders, ff doorbijten dus.
Alle reacties Link kopieren
Zo bedankt voor jullie (h)eerlijke reacties. Ik heb de kinderen alleen groot gebracht vanaf dat de jongste 4 was, dus ik weet wel wat er te koop is, maar met een baby erbij vind ik het nog hele andere koffie. Petje af!
Ik kleed dochter aan en maak haar fles klaar. Die drinkt ze dan op terwijl ze bij papa in bed zit. Ik sta om 6.30 op en ga om 7.10 de deur uit. Begin om 8 uur. Mijn man brengt dochter dan naar oma of kdv. Hij begint ook om 8 uur en gaat om half 8 de deur uit. Staat om 7.15 op ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wat moeten veel van jullie en jullie kinderen vroeg opstaan zeg. Ik besef dat ik mazzel heb met een baan dichtbij en een man die geen starttijd heeft. Beiden zijn we ook avondmensen. Nu heb ik gelukkig 2 ontzettende goede slapers, die zonder wekken rustig tot half 10 blijven liggen (baby wel met een fles rond 7.30u).



Ik vraag me af of dat komt doordat ze slechts twee keer per week wakker gemaakt worden, en dan nog pas rond half 9, en de rest van de dagen kunnen blijven liggen.
quote:odi schreef op 13 augustus 2013 @ 14:53:

Wat moeten veel van jullie en jullie kinderen vroeg opstaan zeg. Ik besef dat ik mazzel heb met een baan dichtbij en een man die geen starttijd heeft. Beiden zijn we ook avondmensen. Nu heb ik gelukkig 2 ontzettende goede slapers, die zonder wekken rustig tot half 10 blijven liggen (baby wel met een fles rond 7.30u).



Ik vraag me af of dat komt doordat ze slechts twee keer per week wakker gemaakt worden, en dan nog pas rond half 9, en de rest van de dagen kunnen blijven liggen.Ik denk het niet, hier staat dochter 3-4 dagen per week om 6 uur op, maar dan krijg ik dus iedere ochtend te horen, nee ik ben nog moe, ik wil nog verder slapen . En ze slaapt dus gewoon langer uit (als is de laatste keer dat het half 10 was wel al weer even geleden).
Alle reacties Link kopieren
quote:happyhawaii schreef op 13 augustus 2013 @ 11:12:

Waar ik ontzettend benieuwd naar ben: slapen jullie de nacht voordat jullie zo vroeg op moeten staan net zo goed als wanneer dat niet het geval is? Of onrustiger? En: hoe houden jullie dit vol als jullie gebroken nachten hebben door ziekte van een kind of wat dan ook? Ik ben een redelijk jonge oma, maar deze dingen vraag ik me al jaren af. Zelf was ik in de beginjaren van mijn 2 kinderen tijd 2 x 3 jaar thuis en ik heb zo'n bewondering voor jullie, echt. lieve groetHeb zelf twee kinderen die twee jaar schelen in leeftijd, toen ze nog klein waren zette ik alles s'avonds al klaar, kdv tasjes, kleertjes, ontbijt, mijn werktas, kleding etc. en vanaf mijn verlof er s'morgens een straf tempo in gehad i.p.v. een boterham s'morgens een Brinta fles 250 cc en dat ging heel makkelijk naar binnen, s'avonds werd er gebadderd en gedouched, en eerst zelf klaar zijn voordat ik de kinderen wakker maakte. Nu inmiddels pubers, en vertrek ik iets eerder van huis, dan zijn ze in ieder geval aangekleed, en hebben ze de honden uitgelaten (tja taken verdelen ) Ik dwing hun s'avonds hun tassen klaar te zetten, want ik weiger s'ochtends naar gymspullen, schoolboeken of fietssleutels te zoeken. Tja en na een doorwaakte nacht vroeger gewoon op je tandvlees verder gaan, gelukkig ben je meestal jong als je kleine kinderen hebt, heb zelf nu een jonge collega heeft geen kinderen en heeft nu al moeite om op tijd te komen, wordt nog wat als ze straks een kind heeft. Ik moest kwart voor acht de deur uit om de kinderen naar het kdv te brengen, en op tijd op mijn werk te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t vandaag geprobeerd.



6.30 de wekker gezet. Zelfs snel onder de douche mn haar gewassen en gefohned. Geen make up..



7.05 had zoon zn papfles. Voor die tijd al de waterkoker voor thee aangezet en een boterham uit de vriezer gehaald.



7.25 zat zoon in de wipstoel uit te buiten en was ik aan t eten.



Iets voor 7.45 was ik zo goed als klaar.



Dus al ik savonds de spullen klaar zou zetten en niet zou douchen.. Moet ik toch echt op tijd klaar kunnen zijn!



We zullen het donderdag merken.

En dan heb ik 45 min de tijd om naar mijn ouders te rijden en naar t werk.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Dat zou moeten kunnen dus. En anders een kwartiertje eerder opstaan, dan hoef je niet te haasten en raak je niet gestresst.



Op 2 werkdagen gaat het bij ons ongeveer zo:

Wij gaan om 22.15 uur naar bed, omdat we om 6.30 uur opstaan. Om 7 uur haal ik dochter (van 2,5 jaar) uit bed. Om 7.15 uur zit ze aan het ontbijt en dat duurt een half uur (2 boterhammen en een beker melk). Om 7.50 uur gaan we de deur uit, zodat ik haar om 8 uur bij het kdv kan afleveren. Ik ben dan zelf om 8.15 uur op mijn werk. Het kdv en mijn werk zijn allebei om de hoek, dat scheelt enorm.



De rest van de week kan dochter uitslapen. Dan komt oma, of is haar vader of ikzelf thuis. En in het weekend slapen we met z'n allen uit
Alle reacties Link kopieren
Nou gister ook al gewerkt, maar dat was smiddags.

Vanochtend was ik veel te vroeg bij mn ouders. Dus maar ff thee gedronken.

10 min te vroeg op t werk.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Lizzy, dat is wel fijn dat alles zo dichtbij is
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:woepsie schreef op 13 augustus 2013 @ 09:30:

Dat is inderdaad wel slim ja bammetje... savonds alles al klaar zetten. Ook de flesvoeding al in bakjes in de tas.

Het lukt me doordeweeks wel om 8.00 smorgens met zoon aangekleed en wel in de winkel te staan, maar dat is om de hoek en hoef ik verder niks mee te nemen



Ik ga het van de week eens testen. Maar ik kom uit de kinderopvang (nu ander werk) en hoevaak ik wel niet hoorde dat ze moesten rennen en vliegen... Of dan had kind net een poepbroek voor ze wilden gaan etc..



Poepbroek kan op de opvang ook hoor, mits je geen half uur moet rijden oid.

Hier is zoon inmiddels 10 maanden, maar mijn planning s'morgens is als volgt: ik moet om 8.00 op mijn werk zijn en het is een half uur rijden. Ik moet om 7.10 de deur uit om zoon naar gastouder te brengen.

Ik leg alles s'avonds al klaar, pak zoon zijn tas in, eten en drinken erin, mijn eigen tas met sleutels en alles erbij staat klaar. Ik sta zelf om 6.00 op en kleed me aan en ontbijt even rustig. om 6.40 maak ik een papfles voor zoon en krijgt hij deze, daarna was ik hem met washandje op commode en kleed ik hem aan. Beneden gaat hij even in de box. Afhankelijk van de tijd die ik over heb ruim ik even de fles op. Vervolgens ga ik boven even zijn slaapkamer opruimen (kleding in de was, bakje water leegggooien, evt kleding volgende dag vast klaarleggen) en evt onze kamer nog. om 7.10 ga ik de deur uit. Loopt er iets niet zoals ik wil heb ik ongeveer een kwartier speling, dan ruim ik gewoon even niet op.



Gelukkig voor zoon is het meestal maar 2 dagen zo vroeg op, de derde werkdag in de week begin ik meestal 's middags pas.
Alle reacties Link kopieren
Dan ben ik benieuwd naar het volgende, in het verlengde hiervan. Ik ben nogal precies van aard. Voordat ik de deur uitga, wil ik dus ook alle bedden hebben opgemaakt, ramen open zetten in de slaapkamers, doekje door de wc halen, eten voor die avond klaarzetten, etcetera. Mijn man verklaart me voor gek! Jullie ook of doen jullie dit net zo....?
Alle reacties Link kopieren
Ik sta om 06:30 op ik maak een flesje spring onder de douche kleed mezelf aan. Kleed kind aan en hop naar de crèche moet om 08:30 beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Hee shenandoah,



Jij bent vroeg, pff. Mocht zoon poepen net als ik hem in de auto wil zetten, dan hoef ik amper 10 min tot mn ouders. Kan ik dat ook daar doen inderdaad.



Petram, Ik ruim altijd smorgens (ook als ik niet werk) ook zoon kleding even op. Dekbed slaan we standaard naar achteren als we op staan, raam gaat open als we t rolluik omhoog doen. Maar waarom wil je perse smorgens nog de wc poetsen?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Hier gaat het prima met op tijd op werk komen als mijn man maar niet mee moet, want dan zijn we standaard te laat. Die vent is niet vooruit te branden 's ochtends.



Zonder kind kan ik om half acht opstaan en om kwart over acht op mijn werk zijn. Met dochter alleen ben ik om half negen, als het tegen zit kwart voor negen op werk. Met man er ook nog bij mag ik al blij zijn als ik negen uur haal.
De opvang is hier om de hoek, das wel handig.



Ik sla de bedden open, raam staat standaard open, en we ruimen de ontbijtboel op. That's it. Het eten voor die avond komt die avond, dat ga ik niet 's ochtends lopen doen. Ik probeer vooral het tempo erin te houden, anders kom ik nooit op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
We halen wel altijd t vlees vast uit, geef de vis voer.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Tja, waarom de wc nog doen. Die gewoonte zit er in. Ik moet s nachts vaak plassen en s ochtends maken we allemaal gebruik van die wc. Dus doe ik dat altijd even.... Ik verdenk mezelf er van dat ik in veel dingen te precies ben.....
Alle reacties Link kopieren
Maar dat kan ook savonds toch? Of om de dag bijvoorbeeld.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Geen rennen en vliegen hier. Wekker gaat om half 7, na 1 of 2 x de snooze stand ga ik eruit en douchen. Dan daarna wek ik zoon. Die is er of zelf al uit of laat zich lekker wakker knuffelen. Dat laatste komt vaker voor en is ook wel een beetje ons ochtend ritueel geworden.



Ik heb flexibele binnenkomst qua werk alleen in de regel ben ik er tussen half 9, kwart voor negen. Half uur reistijd (inclusief door de stad rijden met vooral stoplicht oponthoud of 4 bussen op een rij met een stoplicht tijd van 3 auto's en dan weer rood ). Qua reistijd hier dus (ook al) niets te klagen.



Nu is zoon al wat ouder dus van opvang van buitenaf ben ik niet meer afhankelijk. Dat is erg relaxed kan ik zeggen.

Hij is deze week voor het eerst naar de middelbare wat weer andere schema's met zich meebrengt, zoals bijv. lesuitval of vroeger uit t.o.v. de basisschool, wat relatief vaster was qua begin- en eindtijden.



Echter, ook toen zoon nog wel naar het kdv ging bijv. was het geen stressen/haasten. 'Gewoon' op tijd de wekker en eruit gaan, weten wat je mee moet geven, of je dat nu de avond ervoor of de ochtend zelf doet. Voor mij maakte het niet uit.
Ik stond om half 7 op om twee kinderen naar de gastouder te brengen om half 8. Kon ik om half 9 beginnen.



En inderdaad gebroken nachten is soms best vermoeiend, maar een leuke dag op het werk geeft ook energie. Meestal werd ik pas moe als de kids weer op bed lagen en... we doen het ook samen. Dat was vroeger denk ik ook wel anders. We stonden om en om op bij huilen van de kinderen en dat doen we nog steeds.
quote:petram schreef op 22 augustus 2013 @ 21:07:

Dan ben ik benieuwd naar het volgende, in het verlengde hiervan. Ik ben nogal precies van aard. Voordat ik de deur uitga, wil ik dus ook alle bedden hebben opgemaakt, ramen open zetten in de slaapkamers, doekje door de wc halen, eten voor die avond klaarzetten, etcetera. Mijn man verklaart me voor gek! Jullie ook of doen jullie dit net zo....?uh...neeee... op mijn werkdagen ga ik dat echt niet redden (wil ik ook niet). Ik gooi de ramen open en sla de bedden open. Hoogstens vlees uit de vriezer halen, maar dan heb je het wel gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven