Open huizen dag 28-03-2015

25-03-2015 23:10 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Bij eerdere edities werd er altijd volop geschreven door deelnemers en kijkers. Ditmaal ben ik kijker. Er staan vier huizen op het programma. Wie gaat nog meer kijken? Of zit zaterdag vol spanning te wachten of er iemand komt?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, wij gaan ook kijken!! In ieder geval 3 huizen en misschien nog 1 of 2 extra:)
Het huis van mijn overleden oma is te koop en doet mee met de open huizen dag. Ik ga er niet zelf zitten, wel twee familieleden van mij, ik hoop voor hun dat er iemand komt kijken, vooral aangezien er niemand meer woont en er dus iemand van de familie moet gaan zitten om mogelijke kijkers te ontvangen.
Leuk, linkje?



Wij gaan niet, we hebben net iets gekocht maar ik blijf wel Funda verslaafd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die openhuizendag altijd zo apart. Zijn er nu echt veel mensen die denken van: "ach het is een mooie zaterdag, laat ik eens een huisje gaan kopen". Serieuze kopers maken toch gewoon een afspraak als ze in je huis geïnteresseerd zijn? Aan mensen die voor de lol huisjes gaan kijken heb je niks lijkt me.
quote:Crimson schreef op 25 maart 2015 @ 23:28:

Ik vind die openhuizendag altijd zo apart. Zijn er nu echt veel mensen die denken van: "ach het is een mooie zaterdag, laat ik eens een huisje gaan kopen". Serieuze kopers maken toch gewoon een afspraak als ze in je huis geïnteresseerd zijn? Aan mensen die voor de lol huisjes gaan kijken heb je niks lijkt me.

Vaak genoeg mee gemaakt Dat een makelaar geen bezichtiging op zaterdag wilde doen.

Dan is een open huis makkelijker en laagdrempeliger

Snel veel huizen op 1 dag
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu ook bij huizen kijken waar ik net teveel over twijfel om een afspraak voor te maken. En misschien vallen ze me mee en word ik enthousiast. En het is gewoon lekker laagdrempelig.



Oja, en ik ben serieus op zoek. Ook al bezichtigingen op afspraak gehad.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
Niet te snel denken dat het wel niet serieus gaat zijn als mensen komen kijken. Na de laatste open huizen dag had ik 3 belangstellenden voor mijn huis waarvan een meteen de vraagprijs heeft geboden :D
Alle reacties Link kopieren
quote:Crimson schreef op 25 maart 2015 @ 23:28:

Ik vind die openhuizendag altijd zo apart. Zijn er nu echt veel mensen die denken van: "ach het is een mooie zaterdag, laat ik eens een huisje gaan kopen". Serieuze kopers maken toch gewoon een afspraak als ze in je huis geïnteresseerd zijn? Aan mensen die voor de lol huisjes gaan kijken heb je niks lijkt me.



Wat anderen ook al schreven: het is de ideale manier om laagdrempelig veel huizen te bekijken.

Twee jaar geleden begonnen wij ons net een beetje te orienteren toen er een openhuizendag aankwam. Zes huizen bekeken. Dan heb je meteen mooi vergelijkingsmateriaal! Van eentje waren we aardig weg. Tweede bezichtiging gedaan. Volgende dag gebeld om een bod te doen....Was het huis net een uur daarvoor verkocht!! Grrrr. Soms baal ik er nog een beetje van. Gelukkig hebben we nu ook een leuk huis
Alle reacties Link kopieren
quote:Crimson schreef op 25 maart 2015 @ 23:28:

Ik vind die openhuizendag altijd zo apart. Zijn er nu echt veel mensen die denken van: "ach het is een mooie zaterdag, laat ik eens een huisje gaan kopen". Serieuze kopers maken toch gewoon een afspraak als ze in je huis geïnteresseerd zijn? Aan mensen die voor de lol huisjes gaan kijken heb je niks lijkt me.Nee, aan mensen die voor de lol komen niet nee. Maar veel mensen die nu in de markt zijn maken een lijstje van huizen die ze dan allemaal op die dag bekijken. Als je met makelaars moet afspreken moet je zo drie verschillende dagen vrij regelen om vijf huizen te bekijken. Nu kan alles op 1 dag. Ik heb vorig jaar mijn huis ook verkocht aan iemand die heel bewust op de open huizen dag een heel lijstje aan het afwerken was.
Alle reacties Link kopieren
Ok dan ligt het aan mij en heeft die openhuizendag toch wel nut

Ikzelf heb toen ik een huis kocht inderdaad een paar dagen vrij genomen en op die dagen bezichtigingen geregeld. Een stuk of 15. Best veel dus. Maar ik vond het kopen van een huis een paar vrije dagen wel waard. Ik had natuurlijk wel gebruik gemaakt van een openhuizendag als die er toen was geweest, maar ik liet me niet stoppen toen die er niet was.

Dat bedoel ik ook eigenlijk. Hadden de kopers uiteindelijk het huis ook niet gekocht zonder de openhuizendag?
Ik ga één huis zeker bekijken, tweede bezichtiging, serieus geinteresseerd.



Misschien pak ik er nog één of twee bij, voor een eerste bezichtiging. Ik vind het wel handig dat dat dan zonder afspraak kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crimson schreef op 25 maart 2015 @ 23:28:

Ik vind die openhuizendag altijd zo apart. Zijn er nu echt veel mensen die denken van: "ach het is een mooie zaterdag, laat ik eens een huisje gaan kopen". Serieuze kopers maken toch gewoon een afspraak als ze in je huis geïnteresseerd zijn? Aan mensen die voor de lol huisjes gaan kijken heb je niks lijkt me.



Ik heb mijn huis gekocht nadat ik via openhuizenroute dit huis heb bekeken.

Het stond al tijden in mijn lijstje en nu dacht ik, goh, laat ik gewoon eens kijken. Een afspraak maken is ook weer zoiets. (Ik had de hoop op het kopen van een huis eigenlijk gewoon al opgegeven).



En nu gaan we ook weer 'voor de lol' open huizen aflopen en als er iets tussen zit dan blijft die echt wel in ons hoofd hangen voor een tweede serieuzer bezoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crimson schreef op 26 maart 2015 @ 01:40:

Ok dan ligt het aan mij en heeft die openhuizendag toch wel nut

Ikzelf heb toen ik een huis kocht inderdaad een paar dagen vrij genomen en op die dagen bezichtigingen geregeld. Een stuk of 15. Best veel dus. Maar ik vond het kopen van een huis een paar vrije dagen wel waard. Ik had natuurlijk wel gebruik gemaakt van een openhuizendag als die er toen was geweest, maar ik liet me niet stoppen toen die er niet was.

Dat bedoel ik ook eigenlijk. Hadden de kopers uiteindelijk het huis ook niet gekocht zonder de openhuizendag?



Niet iedereen kan zomaar een paar dagen vrij nemen he. En als je met zijn tweeën bent, zelfs allebei. Bovendien zijn makelaars ook niet altijd flexibel, een aantal huizen op 1 dag plannen lukt gewoon niet.

En juist omdat het laagdrempelig is, krijg je ook mensen die 'toch maar even komen kijken', en het dan helemaal geweldig vinden. Je krijgt meer kijkers dan zonder, en hoewel de meerderheid waarschijnlijk inderdaad niet serieus is, is elke kijker extra meer kans om te verkopen.



En voor de verkoper: ik vond het heel fijn dat ik voor 12 bezichtigingen maar 1 keer hoefde op te ruimen en schoon te maken. Is toch minder gedoe dan 12 losse kijkers.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen voor de eerste keer als verkoper mee aan de open dag dit jaar. Tijdens de vorige editie zijn we als kopers een aantal huizen gaan bezichtigen die we als favorieten hadden opgeslagen, maar waar we nog niet helemaal weg van waren na het alleen zien op Funda. Voor 1 van de bezochte huizen wilden we toen een tweede bezichtiging voor plannen, maar ze waren al in onderhandeling met een andere partij.
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna zover! Succes verkopers en potentiële kopers!



Ik heb er zin in:)
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er klaar voor! Wij hebben het huis ook te koop staan.

Alle kijkers... veel plezier!!

Alle verkopers... Veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er klaar voor! Wij hebben het huis ook te koop staan.

Alle kijkers... veel plezier!!

Alle verkopers... Veel succes!!
quote:Crimson schreef op 25 maart 2015 @ 23:28:

Ik vind die openhuizendag altijd zo apart. Zijn er nu echt veel mensen die denken van: "ach het is een mooie zaterdag, laat ik eens een huisje gaan kopen". Serieuze kopers maken toch gewoon een afspraak als ze in je huis geïnteresseerd zijn? Aan mensen die voor de lol huisjes gaan kijken heb je niks lijkt me.Ja, er zijn mensen die wat huizen willen bezichtigen, als ze willen kopen. En die geen zin hebben in makelaars die nooit kunnen als jij kan, of afspraken die niet op elkaar aansluiten. Of makelaars die hun praatje en bezichtiging willen afdraaien zonder rekening te houden met wat de koper wil.
quote:annavanandelle schreef op 25 maart 2015 @ 23:30:

[...]



Vaak genoeg mee gemaakt Dat een makelaar geen bezichtiging op zaterdag wilde doen.

Dan is een open huis makkelijker en laagdrempeliger

Snel veel huizen op 1 dagOverigens, een makelaar die in de huidige markt niet ol zaterdag wil werken is een eikel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook regelmatig meegemaakt dat een makelaar niet op zaterdag werkt. Onze oude makelaar deed dit ook niet.



Toen wij serieus op zoek waren naar een ander huis hebben wij ook de open huizen dag benut. Toch laagdrempeliger en je kunt in een keer een halve wijk bekijken.
quote:Crimson schreef op 26 maart 2015 @ 01:40:

Ok dan ligt het aan mij en heeft die openhuizendag toch wel nut

Ikzelf heb toen ik een huis kocht inderdaad een paar dagen vrij genomen en op die dagen bezichtigingen geregeld. Een stuk of 15. Best veel dus. Maar ik vond het kopen van een huis een paar vrije dagen wel waard. Ik had natuurlijk wel gebruik gemaakt van een openhuizendag als die er toen was geweest, maar ik liet me niet stoppen toen die er niet was.

Dat bedoel ik ook eigenlijk. Hadden de kopers uiteindelijk het huis ook niet gekocht zonder de openhuizendag?Geen idee wat "voor de lol kijken" betekent overigens. Maar goed, had je al mee gekregen dat de huizenmarkt een kopersmarkt is geworden? Je denkt toch niet dat die open dagen verzonnen zijn omdat de verkopers zich zaten te vervelen?
quote:ongeduldje123 schreef op 28 maart 2015 @ 11:08:

Ik heb ook regelmatig meegemaakt dat een makelaar niet op zaterdag werkt. Onze oude makelaar deed dit ook niet.



Toen wij serieus op zoek waren naar een ander huis hebben wij ook de open huizen dag benut. Toch laagdrempeliger en je kunt in een keer een halve wijk bekijken.Waarom accepteer je dat van je goed betaalde makelaar?
Alle reacties Link kopieren
daarom hebben we nu ook een andere makelaar
Alle reacties Link kopieren
Succes allemaal! Ik heb vorig jaar mijn huis verkocht na het Open Huis, dus het kan zeker. Duurde overigens wel nog een week of drie voordat de koper voor een tweede bezichtiging kwam, dus niet te snel hoop opgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven