Opgelicht door loodgieter?

24-04-2012 18:10 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er hier wat mensen aanwezig die iets meer weten over loodgieterstarieven.



Mijn keukengootsteen was verstopt dus ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter.

De eerste die ik belde zou binnen 5 min. terugbellen om een afspraak te maken. Niets meer van vernomen.

De tweede die ik belde zou gistermiddag komen, maar kwam op de afgesproken tijd niet opdagen en was ook niet bereikbaar (alleen voicemail) noch liet hij iets van zich horen, dus vervolgens een derde loodgieter gebeld.

Die kon vandaag meteen komen. Ik blij, want een keuken zonder stromend water is erg onhandig.



Hij kwam inderdaad snel (met een collega) en de verstopping was binnen een half uur verholpen. Vervolgens krijg ik een rekening gepresenteerd van 350 euro. Ik had wel rekening gehouden met een euro of 100 maar van dit bedrag trok ik toch wit weg. Ik heb nu het gevoel behoorlijk opgelicht te zijn. Weet iemand of dit een normaal tarief is voor een huis-tuin-en-keuken-verstopping?
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dit klinkt wel als oplichting. Je had ook van te voren een prijs moeten afspreken.



En als je gootsteen nog eens verstopt is, kan je dat ook zelf oplossen he. Zwanehals losdraaien, emmer er onder en dat zal vaak al helpen. Of bij de bouwmarkt een ontstopper halen. Of zo'n trekdraad. Kan je het zelf doen en dan is het iig niet zo duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal op een kop koffie na niets, alleen een abonnement via de VvE van 1,50 per maand.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hooguit 100 euro betalen en het conflict aangaan.

Dreigen met publiciteit.

Heb je echt een officiele factuur gekregen?

Wat staat daarin?
Je betaald toch wel voor één persoon? Dat ie zijn collega mee nam voor simpel klusje is zijn probleem,

Ik vind het extreem hoog voor een simpel klusje.
Alle reacties Link kopieren
Levenslessen kosten nu eenmaal wat!...
Alle reacties Link kopieren
Aaargh van zo'n rekening zou ik ook wit wegtrekken ja.
Alle reacties Link kopieren
Kennis betaalde hiervoor 75 euro. Geen loodgieter trouwens, maar een ontstop bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Vooraf wel een soort van prijsopgave gekregen, maar die was erg onduidelijk. Telefonisch werd mij meegedeeld dat de voorrijkosten 37,50 bedroegen en het arbeidsloon 95 euro per uur.

Toen ze hier waren was het arbeidsloon ineens 95 euro per half uur. Ik weet dat ik toen af had moeten haken, maar na twee mislukte pogingen een loodgieter hier te krijgen was ik redelijk wanhopig (al twee dagen verlof op moeten nemen voor deze grap).

Hij liet ook wel doorschemeren dat hij wel wat zou regelen met de prijs, maar de factuur was toch echt bijna 350 euro én dat was niet afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Maar dank voor de reacties. Ik zit dus niet fout met het idee dat ik wel eens goed opgelicht zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
¤95 per uur??

Ik ga straks mijn vriend eens even aan de tand voelen waar de rest van zijn verdiende geld blijft!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn twee mogelijkheden: een uurtarief plus materiaal, of een vooraf afgesproken prijs.



Uurtarief (ik denk max iets van 35 a 40 euro per uur?) is het lullige dat je van te voren niet weet hoelang het gaat duren, dus daarom willen de meeste mensen vooraf een prijs afspreken...



Enne ja je bent opgelicht...
Alle reacties Link kopieren
Zelfs met 180 euro per uur kom je niet aan 350 euro.

Gewoon 100 euro betalen en afwachten wat er gebeurt.

Dat zou ik doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Henkjan41 schreef op 24 april 2012 @ 18:15:

Hooguit 100 euro betalen en het conflict aangaan.

Dreigen met publiciteit.

Heb je echt een officiele factuur gekregen?

Wat staat daarin?Rekening is al betaald (moest ter plekke gepind worden, overmaken via bank kon niet). En ja, heb officiële factuur met specificatie van arbeidskosten, voorrijkosten en btw.
Alle reacties Link kopieren
Wat zuur! Ik zou even informatie inwinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niks betalen en een aangetekende brief sturen dat eea niet volgens afspraak is.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
Heb je een rechtsbijstand verzekering, zijn ze aangelsloten bij een of andere loodgieters vereniging ofzo?



--> Het UNETO-VNI keurmerk is een speciaal keurmerk voor loodgietersbedrijven. Dit keurmerk geeft aan dat de medewerkers bepaalde diploma’s in huis hebben en aan een aantal eisen voldoen. Dit zorgt voor extra zekerheid over de betrouwbaarheid en de vakkennis.

http://www.huislijn.nl/tips/loodgieter.html



Of bouw garant google ik net..l er zullen vast nog wel andere keurmerken zijn,,,
Alle reacties Link kopieren
Dan kun je toch een berekening maken? Je hebt het (half)uurloon, voorrijkosten en de uren, klopt dat met de uiteindelijke rekening rekening houdende met de btw?...
Alle reacties Link kopieren
Oh, mosterd.

Gedeeltelijk althans...
Alle reacties Link kopieren
Welk bedrijf was het? Ik weet wel dat als je witgoedreparatie googled, je meteen bij een hele grote oplichter terecht komt, die zeer intimiderend te werk gaat. Staan heel slecht bekend, laten mensen ook ter plekke enorme bedragen pinnen.
Alle reacties Link kopieren
Voel mij nu wel behoorlijk het domme blondje met twee linkerhanden...
Alle reacties Link kopieren
Als de bliksem de bank bellen en - als het kan - betaling storneren. Een loodgieter kost ergens tussen ¤ 35-50 per uur, tenzij je midden in de nacht iemand laat komen. Maar dan nog niet het door hem genoemde bedrag. Ik zou er zeker achteraan gaan. Wat een eikel die vent....
Alle reacties Link kopieren
quote:Evelyn82 wrote on 24 April 2012 @ 18:24:

Ik zou niks betalen en een aangetekende brief sturen dat eea niet volgens afspraak is.Er was geen afspraak, wel info over de kosten. Is het nu opeens 100% de schuld van de loodgieter? TO had gewoon moeten opletten!...
Alle reacties Link kopieren
Als iemand zo'n klus moet doen in je huis moeten ze A) meteen aan de slag en B) meteen na de klus de rekening geven. Geef ze tussendoor geen koffie o.i.d. want dan rek je hun werktijd. Is geen geintje, dat weet ik van een bekende loodgieter.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik hier namen mag noemen. Maar het was een lokaal loodgietersbedrijf dat opereert onder een grotere naam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven