Opgelicht door loodgieter?

24-04-2012 18:10 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er hier wat mensen aanwezig die iets meer weten over loodgieterstarieven.



Mijn keukengootsteen was verstopt dus ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter.

De eerste die ik belde zou binnen 5 min. terugbellen om een afspraak te maken. Niets meer van vernomen.

De tweede die ik belde zou gistermiddag komen, maar kwam op de afgesproken tijd niet opdagen en was ook niet bereikbaar (alleen voicemail) noch liet hij iets van zich horen, dus vervolgens een derde loodgieter gebeld.

Die kon vandaag meteen komen. Ik blij, want een keuken zonder stromend water is erg onhandig.



Hij kwam inderdaad snel (met een collega) en de verstopping was binnen een half uur verholpen. Vervolgens krijg ik een rekening gepresenteerd van 350 euro. Ik had wel rekening gehouden met een euro of 100 maar van dit bedrag trok ik toch wit weg. Ik heb nu het gevoel behoorlijk opgelicht te zijn. Weet iemand of dit een normaal tarief is voor een huis-tuin-en-keuken-verstopping?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de factuur nog eens goed zitten bestuderen, maar heb inderdaad geen poot om op te staan. Ik heb betaald, dus ben akkoord gegaan. Er was geen sprake van echte intimidatie, wel ervaarde ik de situatie als intimiderend, hetgeen toch een subjectief gegeven is.



Het is precies hoe sophie-emma hierboven uitlegt. Het is inderdaad precies het soort bedrijf geweest als zij omschrijft. Ik zal zeker negatieve reviews over dit bedrijf op internet gaan achterlaten, maar heb weinig illusie dat dit iets uithaalt.



Gewoon een dure leerschool geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht waren het ingehuurde klusjesmannen door het grotere bedrijf welke enkel een deel moeten afstorten naar het grote bedrijf. Kun je zien waar de betaling naar toe is gegaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam82 schreef op 24 april 2012 @ 20:11:

Wellicht waren het ingehuurde klusjesmannen door het grotere bedrijf welke enkel een deel moeten afstorten naar het grote bedrijf. Kun je zien waar de betaling naar toe is gegaan?Op de factuur staat inderdaad een andere naam dan op mijn pinbewijs. Die naam ben ik ook gaan googlen en toen kwamen de slechte reviews bovendrijven... Allemaal dezelfde klacht: belachelijke tarieven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker melden bij het grotere bedrijf dat deze klusjesmannen intimideren en een exorbitant hoog bedrag factureren.

Waarschijnlijk levert het jou niets op helaas, maar worden deze mannen niet meer ingehuurd.

En aangeven dat de betaalde prijs niet conform de afspraken was.
Alle reacties Link kopieren
quote:qwerttu wrote on 24 April 2012 @ 18:55:

[...]





Jij kent nog meer loodgieters die 180 euro per uur rekenen, die per twee man komen voor een simpele verstopping en die je in je eigen keuken staan te intimideren om per direct te betalen?



Ik niet. Ik ken wel mensen die hoge uurtarieven vragen, maar dat zijn 1) geen loodgieters, 2) mensen die van tevoren duidelijk zijn over hun uurprijs en 3) gewoon achteraf factureren. Dus ik weet niet waarom je denkt dat dat een vergelijking is met de situatie van TO, maar ik denk dat die vlieger niet op gaat.



Ik ken ze niet, nee, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat TO na meerdere alarmbellen alsnog akkoord is gegaan met de belachelijk hoge prijs, daarom is het geen oplichting. Zoals Shahla zegt, vind ik het natuurlijk wel vals, want de lieden hopen dat de klant in de val trapt.

Puntje 1 en 2, mja, ik ken dan weer wel een heleboel mensen buiten de loodgietersbranche die wel degelijk vage praktijken erop na houden. Ook dan is het zaak voor een eventuele klant om zélf op te letten, want niet iedereen is eerlijk. Helaas...
Alle reacties Link kopieren
quote:trinny2 wrote on 24 April 2012 @ 20:18:

[...]





Op de factuur staat inderdaad een andere naam dan op mijn pinbewijs. Die naam ben ik ook gaan googlen en toen kwamen de slechte reviews bovendrijven... Allemaal dezelfde klacht: belachelijke tarieven.Als je nu de boel door een Handige Henk professioneel weer laat verstoppen (tijdelijk), kun je ze terugroepen wegens wanprestatie en - omdat je zo ontzettend coulant bent - de helft van de factuur laten terugbetalen. Moet je wel die Handige Henk achter de hand houden...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat is balen zeg! Het zou mij ook kunnen overkomen, maar ik zou achteraf nauwelijks kunnen verkroppen dat ze me hebben opgelicht. Ik zou dat grote bedrijf helemaal platbellen en aangeven hoe het gegaan is, mn dat er eerst werd gezegd 95 per uur, daarna per half uur en dat je je geintimideerd hebt gevoeld en daarom geen 'nee' durfde te zeggen.

Zij hebben deze lui toch ingehuurd, dan kan je hen dus ook aanspreken hierop lijkt mij. Juridisch gelijk of niet, ik zou flink gaan zeiken en zeuren, al was het maar omdat ik zeker zou willen weten dat ik alles had gedaan om een deel terug te krijgen. Lekker assertief doen wil nog weleens helpen, ook al sta je juridisch niet in je recht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam82 schreef op 24 april 2012 @ 20:27:

Ik zou het zeker melden bij het grotere bedrijf dat deze klusjesmannen intimideren en een exorbitant hoog bedrag factureren.

Waarschijnlijk levert het jou niets op helaas, maar worden deze mannen niet meer ingehuurd.

En aangeven dat de betaalde prijs niet conform de afspraken was.Het eerste bedrijf zit ook in het spel, ze zijn alleen maar binnenhalers van opdrachten. Ze rekenen een paar tientjes aan de "vakman" voor het doorgeven van de opdracht en wat die man vervolgens ter plekke doet, maakt ze niets uit. Ze rekenen ook niet op herhalingsopdrachten, maar moeten het hebben van situaties waarin iemand omhoog zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:sophie_emma schreef op 24 april 2012 @ 20:38:

[...]





Het eerste bedrijf zit ook in het spel, ze zijn alleen maar binnenhalers van opdrachten. Ze rekenen een paar tientjes aan de "vakman" voor het doorgeven van de opdracht en wat die man vervolgens ter plekke doet, maakt ze niets uit. Ze rekenen ook niet op herhalingsopdrachten, maar moeten het hebben van situaties waarin iemand omhoog zit.Klopt, ik heb inmiddels diverse internetadressen gevonden die gelieerd zijn aan dit bedrijf en als ik nog even doorzoek vind ik waarschijnlijk nog wel tientallen websites waar allemaal hetzelfde bedrijf achter zit.
Alle reacties Link kopieren
O, wat irritant zeg! Ik ben ook veel te naief....
Alle reacties Link kopieren
Melden bij Radar en Tros opgelicht! Wie weet zijn er meer klachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 24 april 2012 @ 18:40:

Ach, net alsof iedereen altijd zo goochem is op het juiste moment. Topic starter is gewoon te goeder trouw en om dat nu als eigen schuld af te serveren. Als je bij de bakker een halfje wit bestelt kijk je ook vreemd op als ze er na het snijden en inpakken opeens 25 euro voor vragen terwijl jij er vanuit gaat dat het een euro zal zijn. Dit is feitelijk niet anders.





Ja maar dan laat je het brood ook liggen toch of stop je t ook in je tas en betaal je 25 euro ?



TO heeft het brood in de tas gestopt en heeft 25euro betaald. Dat is haar eigen dommigheid ja , niet meer en niet minder.



Ik had de beide mannen ook de deur gewezen , heren afspraak was 95euro per uur (idd heel veel geld maar afijn) en wanneer ze toen half uur hadden gezegd had ik nog even 3x na gevraagd of het klopt wat ik hoorde. En wanneer ze het herhalen, de groeten daar is de deur.



Helemaal eens met Ligeia verder
Alle reacties Link kopieren
Voor dit soort dingen schroef ik altijd zelf de sifon uit elkaar om de verstopping te verhelpen! Nu al 3 keer in de badkamer gedaan. Zoek het maar eens uit, het is niet al te moeilijk dit zelf te doen (zelfs mijn man was beledigd dat ik dit zelf gedaan had in plaats van het aan hem te vragen ). Het is wel een vies werkje, maar het bespaart je een hoop geld!!!



Dit doet me denken aan die keer in de Kerstvakantie, toen sloegen onze stoppen door en wat we ook deden in de keuken ging er niets meer aan. Elektricien gebeld die uiteraard onder het weekend tarief viel door de vakantie en we moesten even ¤ 95,- betalen voor 1 kwartier een stop vervangen en uitzoeken waardoor er kortsluiting was. Dan baal je echt!!!
Alle reacties Link kopieren
Zou iemand me willen lten wete welk bedrijf dit is? Ik zoek ook een loodgieter en wil deze dus niet. Wil ook wel mijn mailadres neerzetten hoor. Vind het toch wel handig te weten.
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
quote:Henkjan41 schreef op 24 april 2012 @ 18:36:

Heb je echt geen Handige Harry ergens in de vriendenkring? Kennen je broers/zussen of vriendinnen ook niet iemand die een tang kan vasthouden?





Dit wordt wel vaker gezegd, maar er zijn dus echt mensen die geen handige harry in de buurt hebben. En ook geen lijstje met telefoonnummers van onderhandse klussers op zak.

Als je alles wat er in huis gedaan moet worden en wat je zelf niet kunt moet regelen met een formeel bedrijf, ben je bakken met geld kwijt. Ook als je niet wordt opgelicht.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je niet vermeld welk bedrijf dit is.

Waarom zou je dat niet mogen vertellen het gaat toch om hun belachelijk hoge tarieven (die zullen toch niet geheim zijn?)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wil het ook heel graag weten.
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
Gewoon loodgieter en je woonplaats googlen en dan kom je ze meteen tegen. Ze opereren onder tientallen websites, dus een naam vermelden heeft weinig zin.

Vermijd gewoon alles waar je een 0800 nummer moet bellen om een afspraak te maken en waar 24 uur service bij vermeld staat. Waarschijnlijk allemaal dezelfde club.
Alle reacties Link kopieren
Ok. Dan is het vast dezelfde die ik ook ooit eens gebeld heb ivm daklekkage. Waren inderdaad duur. Mijn zus had een poos geleden een spoedloodgieter (die 0800 en dan het beroep erachter , is het die?) gebeld en dat was normaal tarief. Ikzelf had niet die 0800+beroep hoor maar eentje met 1 letter en 2 cijfers.
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
Die was het niet, maar het zou mij niet verbazen als dit ook gewoon een van hun websites was, dus uiteindelijk wel dezelfde organisatie.
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm ok,mdan weet ik het niet. Kan het ook niet vinden helaas. Ik bel dan gewoon maar geen 0800 nummer. Als je wilt, wil je me dan de naam mailn? Zei ik hier snel even mijn mailadres neer. Vind het toch wel even handig te weten wie ik niet moet bellen
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nog steeds niet waarom dit niet vermeld wordt.

Als ik een klacht over bijv. de hema heb schrijf ik dat toch ook gewoon?
Alle reacties Link kopieren
.
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
Op de factuur staat loodgieterproblemen.nl, maar dat is niet de organisatie die ik heb gebeld. Nogmaals, ze opereren onder tientallen websites (o.a. 030-loodgieter.nl, aenrloodgieters.nl).
Alle reacties Link kopieren
Jubjub, ik heb een aantal namen inmiddels hier neergezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven