Opknappen en DIY'en!

18-08-2016 20:27 51 berichten
Wie doet graag aan DIY'en en opknappen?



Heb je leuke projecten in gedachten, ben je met iets leuks bezig, iets gezien op Pinterest? Deel het hier! Mag overigens van álles zijn: pennenbakjes maken, Mason Jar windlichtjes, opknap projecten, Ikea hacks, naai -, brei- en naaiwerken... kortom: alles mag!



Alle reacties Link kopieren
Ohhhw leuk! Hier staat een antieke schommelstoel te wachten op een schuur/wax beurt en nieuwe bekleding.



En een berg kralen tot speenkoord / wagen spanner. O ja, papier voor een slinger. Etc.



... ik hou ervan
Ik heb mijn eettafel zelf opgeknapt. Een oude kerkbank, en 4 café stoelen. Bij onze vorige woning hadden we een tuin, daar had ik met mijn vriend een palletbank gebouwd. Ik heb kussenhoezen gemaakt.



Ik wil nu eigenlijk nog een extra akoestische gitaar op de kop tikken ergens en die gaan beschilderen. (Ik weet niet zeker wat het met de akoestiek doet. Vandaar een tweede. )



En we willen in de slaapkamer een lamp maken. Van een oude tak met gloeilampen.



Ik lees graag mee.
YellowLemon, jij hebt toffe ideeen!



Ik heb altijd van alles en nog wat in mijn hoofd zitten, maar ben niet zo handig. Ik zal dus vooral meelezen!
Spinnenkop, is bekleden moeilijk? Ik heb een prachtige antieke stoel van mijn oma staan, maar de bekleding heeft echt zijn beste tijd gehad. Laten bekleden is enorm duur, maar ik ben bang dat ik die mooie stoel verknal als ik zelf aan de slag ga.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 18 augustus 2016 @ 20:54:

Spinnenkop, is bekleden moeilijk? Ik heb een prachtige antieke stoel van mijn oma staan, maar de bekleding heeft echt zijn beste tijd gehad. Laten bekleden is enorm duur, maar ik ben bang dat ik die mooie stoel verknal als ik zelf aan de slag ga.Ik heb hier precies hetzelfde dilemma in mijn woonkamer staan.
Spinnekop, jij hebt ook nog een klein kind? Een wagenspanner is wel een erg leuk idee om dat van kralen te maken!



YellowLemon, jij hebt er een goede hobby aan! Laat je me weten hoe de gitaar uitpakt? Lijkt me namelijk ook erg gaaf!

De lamp klinkt ook goed overigens. Mooi!



Ik heb onlangs een buikkastje voor mijn oudste dochter opgeknapt. Opgeschuurd, grondverf en uiteindelijk in een knalgeel kleurtje geschilderd. Werd er spontaan vrolijk van, dochter gelukkig ook! Haar favoriete knuffels heb ik in de lades gestoken, die nu half openstaan, zodat de knuffels er half uit hangen. Heel schattig.



Nu hebben we onlangs het bureautje van mijn zwager gekregen, zijn zoon werd er te groot voor. Die is nu grijs, maar gaat ook helemaal geschuurd worden en krijgt een koraal roze kleur. Dit weekend ga ik de verf bestellen, dus kan er volgende week mee aan de slag.



Mijn naaimachine moet nog naar de reparateur, maar daarna heb ik nog wat lakens voor de baby op het programma en heb ik een vintage stof klaarliggen om daar een dun dekentje voor op de oudste dochter d'r bed, op het voeteneinde. Voor de oudste hebben wij een dekbed waar ze op ligt, die helemaal dichtgenaaid is, maar begint te slijten. Dus ga over een tijd ook zo eentje maken voor beiden dochters.
Ik lees even mee. Ik mag graag oude kastjes opknappen, haken en andere kleine klusjes.



Een badmat haken was het laatste (nu mag ik me in verhuizing richten op lampen en gordijnen ophangen en er moet nog een boel geverfd).

In de tuin staat een gietijzeren bankje met houten latten op me te wachten voor als het weer rustiger is
leuk topic. Voor mijn werk altijd crea bezig, thuis dan soms wat minder maar heb wel heel wat gedaan. Zelf een staande lamp gemaakt, kast geverfd, kussens gehaakt, eettafel opgeknapt.
Oeh even een tvp. Ik ben nu vooral bezig met huis dingen (muren verven, hout opknappen, etc). Heb laatst een mooie waszuil met kastje voor een prikkie op Marktplaats gekocht. Die staat erna op de DIY lijst. Weet nog niet welke kleur ik wil, en vooral welke lak goed is in de badkamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 18 augustus 2016 @ 20:48:

Ik heb mijn eettafel zelf opgeknapt. Een oude kerkbank, en 4 café stoelen. Bij onze vorige woning hadden we een tuin, daar had ik met mijn vriend een palletbank gebouwd. Ik heb kussenhoezen gemaakt.



Ik wil nu eigenlijk nog een extra akoestische gitaar op de kop tikken ergens en die gaan beschilderen. (Ik weet niet zeker wat het met de akoestiek doet. Vandaar een tweede. )



En we willen in de slaapkamer een lamp maken. Van een oude tak met gloeilampen.



Ik lees graag mee.



Ik heb pas zo'n lamp "gemaakt ". Hangt bij mij buiten onder de platanen . ( hoe plaats ik een foto?) Doe regelmatig inspiratie op pinterest op.

Nu bezig mijn vroegere commode te schilderen en te voorzien van nieuwe grepen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa! Tvp, want ben pas na het weekend weer thuis en nu niet zo veel tijd om te reageren, maar mijn hele huis staat vol met diy. Ben nu aan het leren haken, maar ik heb weinig geduld... Ik ben halverwege een deken... (Ja, halverwege...)

Vooral meubels opknappen vind ik leuk!
Kleur ook eens buiten de lijnen
Alle reacties Link kopieren
Ik wil foto's hoor dames. Ik vind het leuk om jullie voor's (tussens) en na's te zien voor het oeh en ah effect



Zelf hebben we gisteren een loungebank gekocht via marktplaats. De bank is nog prima, maar de kussens niet meer eigenlijk. Dus die wil ik opnieuw stofferen.



Verder heb ik composiet planken liggen die gelegd moeten worden. Niet echt een opknap klus, maar wel een tuin 'mooimaak' klus.



In huis heb ik 1 muur met stukjes verf beverfd om te kijken welke kleur ik mooi vind. Nu nog kiezen en dan een muurtje latexen. Ondertussen ben ik ook het bed van mijn oudste aan het afmaken (timmeren en schilderen). Hij gaat over een week op kamp, dus dan kan ik het afverven, zodat hij niet in de verflucht hoeft te slapen. Ach...ik heb zovééééél diy projecten. Teveel om op te noemen eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!!

Ik heb altijd heel veel ideeën maar ben niet zo handig waardoor heel veel dingen gewoon mislukken.



Ik ben nu van plan om mijn eettafel op te knappen, maar weet nog niet hoe..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn eigen antieke raamkozijnen opgeknapt en er staan 2 stoeltjes om te herstofferen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 18 augustus 2016 @ 20:54:

Spinnenkop, is bekleden moeilijk? Ik heb een prachtige antieke stoel van mijn oma staan, maar de bekleding heeft echt zijn beste tijd gehad. Laten bekleden is enorm duur, maar ik ben bang dat ik die mooie stoel verknal als ik zelf aan de slag ga.



Ik zou de gok gewoon wagen. Als het niet lukt kun je m toch altijd nog laten bekleden?



Ik heb een salontafel gemaakt van een ouderwetse eiken uitschuif eettafel. Bij de dhz-zaak de poten een stuk korter laten zagen en de tafel gebeitst en met mat blanke vloerlak afgelakt.



Nu een grote ovalen salontafel of ingeklapt een ronde. Toen kinderen klein waren zaten zij daar heel vaak aan te spelen en te eten. Met kleine stoeltjes erbij of een lekkere poef.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Als de bekleding nog wel heel is dan kan je deze ook verven met Annie Sloan chalk paint:

Voorbeelden
Geweldig topic! Ik moet er sowieso weer meer mee gaan doen.



Wat ik zelf een erg leuk project vond: mijn moeder had als tiener een donkerbruin bureau, echt zo'n jaren '70 ding. Die heeft mijn zusje op de middelbare school blauw geschilderd en jaren gebruikt. Toen zij ging studeren had ze er geen plek meer voor, maar mijn ex wilde net voor zijn dochtertje een echte tienerkamer maken. Die heeft dus het bureau weer helemaal geschuurd, en wit met roze geschilderd (het meisje was 9 en half 'groot', half nog een roze meisje-meisje). Hij stond echt heel erg leuk zo op die kinderkamer, en zo gaaf dat een meubelstuk gewoon zo ontzettend lang kon worden (her-)gebruikt en steeds stevig bleef!



Ik heb beneden nog een kindertafeltje met stoeltjes staan. Daar moet ik een keer de stickers vanaf werken, schuren en ook weer schilderen, dat zou geweldig zijn in plaats van de Ikea-lack-tafeltjes die we nu hebben staan.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik ben dol op zelf maken en opknappen. Het liefst maak ik meubels ook zelf of geef er een eigen draai aan. Met ex een palletbank gemaakt voor in huis met kussens van een matras en zelf de hoezen genaaid. Jaren mee gedaan.

Muurtjes sauzen ook altijd leuk! Heb in mijn huis nu een eigen muurschildering gemaakt, je ziet het van buiten als je aan komt rijden, word er nog elke dag blij van. Keukenblok (huurhuis) ook een lik verf gegeven, staat meteen heel anders. Nu nog een stoel die geel moet en de tafel moet weer in de lak.



Huidig project is aan een kinderdeken haken voor het kind van een vriendin. Was eerst een babydeken die ik voor haar geboorte maakte, maar de baby is nu een peuter en ze klaagde dat haar tenen eronder uit kwamen .
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee voor ideetjes.
Alle reacties Link kopieren
Oh, leuk, een topic naar mijn hart! Ik doe heel erg veel zelf, ik ben behoorlijk creatief al zeg ik het zelf. Ik woon bovendien ook nog in een redelijk nieuw huis dus ik heb nog heeeeel veel projecten op mijn lijstje.



Ik heb de kinderkamers zo goed als af, maar daar heb ik nog wel wat projectjes die ik hopelijk de komende twee weken kan doen. Mijn beide kinderen hebben een kamer in een kleurthema, en daarnaast hebben ze ook nog een gewoon thema.



Wat ik pas bij mijn dochter heb gedaan: commode in kleur geschilderd. Wandrekjes die ik al had in de twee kleuren van haar kamer geschilderd. Een plafondlamp in de vorm van een bloem gemaakt. Zoiets als dit:







maar dat paste niet in haar kleurenthema, ik vond hem erg duur, en hij is heel makkelijk te maken, dus ik heb hem nagemaakt in de juiste kleuren.



Klusjes die ik op haar kamer nog ga doen:



*een ontzettend lelijk afgeragd klepbankje dat ik gratis kon ophalen in mijn woonplaats schuren, opknappen en schilderen in haar thema.

*kledingkast verven en nieuwe knoppen op zetten

*plinten verven

*naambordje maken voor op haar kamerdeur. Ze heeft een bloemenkamer (en dan alleen bloemen in zo'n soort vorm als die lamp) dus ik heb bij Action een aantal van die muurhangers in bloemvorm gekocht. Die van Action hebben een lelijk kanten strikje en een hartje in het midden en zijn white wash en grey wash enzo, maar die ga ik verven in dezelfde kleuren als haar kledingkast en commode en daar dan wit houten letters op plakken.

* kapstokje maken. Ik heb al een aantal houten bloemen (zelfde als de onderplaat van de lamp, maar dan een maatje kleiner) gemaakt en geschilderd, en moet nu nog alleen kapstokhaakjes of grote knoppen erop bevestigen, en dan gaan ze aan de muur. Ik heb toevallig vandaag gezien dat Ikea het soort haakjes dat ik zocht heeft, dus dat kan eindelijk afgemaakt worden.

* wandrekje maken voor boven het klepbankje. Wordt waarschijnlijk ook van Ikea, ik zag daar mooie onbehandeld houten plankdragers die ik dan zelf in de kleuren van haar kamer kan schilderen.

*eventueel nog, maar dat ga ik pas beoordelen als alle bovenstaande klusjes gedaan zijn, een krukje dat ik al heb ombouwen tot nachtkastje en/of een goedkope schommelstoel op marktplaats scoren en die ook in haar kleurtjes schilderen. Hangt een beetje van de ruimte die ik over heb af.



Zoons kamer is gelukkig wel al af, daar moet ik alleen nog:



*plinten schilderen

*naambordje maken voor op zijn deur (van een klein dienblaadje dat ik bij Action heb gekocht)

*muurschildering (al eerder door mij gemaakt) op sommige plaatsen bijwerken

*nieuw leeslampje maken omdat zijn oude van de week per ongeluk is stuk gegaan.



Dat staat voor de korte termijn op de planning, in ieder geval.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik hou van diy .

Even denken wat ik nog allemaal moet doen hoor.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 18 augustus 2016 @ 20:54:

Spinnenkop, is bekleden moeilijk? Ik heb een prachtige antieke stoel van mijn oma staan, maar de bekleding heeft echt zijn beste tijd gehad. Laten bekleden is enorm duur, maar ik ben bang dat ik die mooie stoel verknal als ik zelf aan de slag ga.Ligt eraan of het een hoes moet zijn voor een los kussen of dat je t er omheen kunt nieten. Vooral dat laatste is makkelijk. Internet staat vol met goede beschrijvingen
Alle reacties Link kopieren
Je bent goed bezig fashionvictim! Leuk !



Voeger deed ik dat soort dingen ook voor de kinderkamers, muurschilderingen diverse keren gedaan. Onze jongste had thema lente op haar babykamer dus ook bloemen , vlinders, bijtjes . Het is zo leuk om een unieke keer te maken.

Heb wel mijn dochter aangestoken want die wil ook helemaal geen nieuwe meubels straks als ze op zichzelf gaat zegt ze.
Leuk!



Eerst komt er een 'grote project': een ikea-hack om een kast passend en metend maken (in dit huis heerst een alternatieve van 'rechte muren') zodat ik één grote kastenmuur heb en met zoveel mogelijk dingen die hier nog liggen een indeling maken voor die kast zodat ik niet naar lelijke edoch nuttige schoonmaakmeuk hoef te kijken.



Voor de rest ben ik nog een beetje aan het dubben hier. Ik verwacht niet nog jaren in dit appartement te wonen en ik weet niet hoeveel moeite ik er nog in wil steken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven