Opknappen en DIY'en!

18-08-2016 20:27 51 berichten
Wie doet graag aan DIY'en en opknappen?



Heb je leuke projecten in gedachten, ben je met iets leuks bezig, iets gezien op Pinterest? Deel het hier! Mag overigens van álles zijn: pennenbakjes maken, Mason Jar windlichtjes, opknap projecten, Ikea hacks, naai -, brei- en naaiwerken... kortom: alles mag!



Alle reacties Link kopieren
Zoo leuk! Ik heb een antieke kast geschuurd, geverfd in de grondverf. En toen vond ik hem al zo mooi dat ik hem nooit meer afgelakt heb. Is een oude kledingkast, nu met extra planken erin een opberg kast.



Oude toilettafel met spiegel van donkerbruin naar wit, prachtig meubel.



Ooit een smurfenblauw tafeltje op de rommelmarkt gekocht, bloed zweet en tranen om dat eraf te krijgen, maar nu zo mooi in kaal hout, dient in de gang om sleutels op te leggen etc.



Ik wil op mijn balkon een hoge lounge zit maken..... Project voor volgend jaar denk ik.



En ik haak veel! Dekens, kussens, knuffels noem maar op
Wat een leuk topic!



Hier staan een aantal projecten op onze to-do list!



We willen een opbergruimte onder onze vensterbank in de erker maken, Dit idee

En daarbij ook dit idee, hopelijk voor het kinderspeelgoed in de toekomst



We hebben we een kapstok gemaakt, van steigerhouten planken, met daarop verschillende haken en knoppen. Even wat anders dan de standaard kapstok die we hadden.



Verder hebben we een antieke grenen kast opgeknapt. Behoorlijk karwei, want veel houtsnijwerk wat we hebben moeten schuren, gronden en af hebben moeten lakken. Wel echt een aanwinst voor onze slaapkamer



Verder ben ik een handwerkster en haak ik veel. Veel trappelzakken, wagenspanners, rammelaars, muziekmobielen, plaids e.d. gehaakt. Voornamelijk baby-en kinderspullen. Ik ga me nu toeleggen op het naaien van kleertjes en boxkleden, want ik heb net de oude naaimachine van mijn oma gekregen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook heerlijk om dingen die je anders weg zou gooien weer op te knappen. Geeft me het fijne gevoel dat ik toch weer wat minder bijdraag aan de afvalberg...

Laatst mijn oude tienerbed en nachtkastje opgeknapt en geverfd voor mijn zoon. Met hele matte muisgrijze verf.

Op zijn kamer hangen door mij getekende kapstokjes, uitgezaagd door mijn vriend. Ook het patroon op de gordijnen (konijntjes en vogeltjes) heb ik zelf getekend en laten bedrukken op stof via Spoonflower.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen thuis nagenoeg alles zelf. Binnen nu en een paar weken gaan we zelf een dakkapel bouwen, ik heb eigenlijk alleen maar oude meubels die ik zelf heb opgeknapt. Ik handwerk en knutsel van alles. Van lampenkappen tot vloerkleden, kussens, dekens, spreien, you name it. Ik heb zelf gehaakte gordijnen en heb de wieg van onze kinderen indertijd zelf bekleed. Ik ben een echte handwerk en knutselmiep... Het huis staat er vol mee!
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk om zo zelf bezig te zijn he!



Ik hou ook van diy-en.

Hoe vaak ik wel niet denk als ik iets leuks zie " dat kan ik zelf wel maken".

Alleen heb ik er gewoon zo weinig tijd voor, hebben jullie dat niet?

Toen ik een poos terug leuke maar dure wolkenkussens zag voor de kinderkamer heb ik ze zelf nagemaakt. Erg goed gelukt!



En ook hier staat een stoeltje te wachten op nieuwe bekleding. Het houtwerk wil ik wat lichter schuren dan het nu is. Misschien ga ik dat zo nog wel even doen. Ik heb nog nooit een stoeltje bekleed maar ga het gewoon proberen. Hij staat voor de sier in de slaapkamer dus heeft weinig te lijden, dat scheelt. Op internet staan trouwens wel wat filmpjes en tips.

Manlief is gelukkig ook erg handig. Zo heeft hij een tv meubel nagemaakt wat 1200 euro kostte. Zo blij mee!



Ik doe vaak in korte tijd van alles en dan weer maanden niets. Vorige week hebben we nog een plank opgehangen met riemen vd kringloopwinkel en een oude dekenkist geschilderd.

Nu dus dat stoeltje maar eens aanpakken en ik wil heel graag leren haken. Heb alles al in huis, maar nu nog even tijd vinden. Ik wil ook zo graag boeken uitlezen en de fotoalbums eens even bijwerken ????
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens wel benieuwd naar die lamp van takken en gloeilampen! Iemand een plaatje?
Alle reacties Link kopieren
Momenteel trouwens een speelgoedmand aan het haken voor een babietje die waarschijnlijk volgende week geboren wordt en met mijn jongste een knuffel aan het maken. Gaat er ook leuk uitzien. Zal morgen proberen een plaatje te plakken.
Alle reacties Link kopieren
haken is erg makkelijk (te leren) pinkydinky. Met 10 minuten een instructiefilmpje kijken zet jij je eerste steken op en dan gewoon doorgaan . En als je dat zat bent, zoek je naar een steek die je leuk vindt en ga je dat toevoegen aan je kennis en binnen no time kan je verschillende steken. En het leuke is dat als je een foutje maakt, je het bij veel werkjes echt niet meteen ziet, dus dat scheelt ook weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:pinkydinky schreef op 21 augustus 2016 @ 13:32:

Ik ben trouwens wel benieuwd naar die lamp van takken en gloeilampen! Iemand een plaatje?Die heb ik wel maar ik krijg hem niet geplaatst hier...hoe doe ik dat? Ik heb plaatjes plak recht maar het lukt steeds niet ( kan dat aan de iPad liggen?)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst kruidenpotjes gemaakt die aan de zijkant van de koelkast hangen. Gewoon zo'n klein kilnerpotje en daar magneetjes aangelijmd. Harstikke hipster .



Leuk! Doe heel veel DIY's in huis, lang leve Pinterest!

Heb geen plaatjesplak rechten aangevraagd nog, misschien toch maar even doen binnenkort.



In de keuken heb ik van houten wijnkisten (van die kisten waar 3 flessen wijn in kunnen) kruidenrekken gemaakt. Geschilderd (antraciet, zoals de grove tegelwanden) en voorzien van tig glazen potjes (allen zelfde formaat, zaten ooit gourmetsauzen in) met naamlabels erop (welke kruid). Ben er blij mee. Kookt ook heel handig zo.

De keukenkastjes ook aangepakt trouwens. Van mahonie naar wit. Met betonlook-verf van de Action voor een wat ruigere uitstraling. Avondje schuren, avondje grondverf en avondje afschilderen. Voor iets van Euro 15,- totaal ofzo.



Bijzettafels gemaakt van de boom uit eigen tuin. Vrij grote boomstammen. Duurde wel heel lang voor het echt goed droog was, dat viel tegen maar inmiddels -ook weer na veel schuurwerk- staat het echt leuk en heul handig erbij te rollen (wieltjes eronder).

En als je zoiets zat bent na een paar maanden kan het altijd nog dienst doen als nachtkastjes. Likkie verf erover en het ziet er weer heel anders uit. Of gewoon de deur weer uit.



Vorige week de eettafel van mahonie houtfineer helemaal kaal geschuurd en dat is nu echt een plaatje. Hele mooie houtnerf, ziet er robuust uit zo. Wilde het eerst eigenlijk schuren en daarna eventueel in de bootlak of iets maar welnee, hij blijft zo! Deze week gaat-ie in de blanke matte lak.



Nu ook tussendoor bezig met het licht opschuren van houten bielzen - gaat een boekenkast worden met aluminium frames. Geen idee of het lukt maar leuk om te proberen. Ook hiervoor zijn de kosten echt minimaal. Die bielzen gratis opgehaald.



Verder spaar ik al tijden lege glazen groentepotten, die gebruik ik zoveel. In de badkamerlade voor voorraad (wattenstaafjes/make-up watjes/pleisters/etc etc). Deksels goud gespoten en tadáaaa.

Gebruik ze ook om als kadootje te vullen met van alles (+geld) en te versieren voor een jarige. Vooral voor vriendjes van zoon tot nu toe. Is weer eens wat anders dan geld in een kaart, veel leuker geven ook.

Idem trouwens voor van die aluminium conservenblikken. Doen hier ook dienst als potten voor bijv. vetplanten in huis maar ook voor de groenten-kweek-tuin van zoon. Die dingen zijn zo makkelijk over te schilderen.

Lege wijn- en melkflessen: Ook check. Glasverf en zijn nu kandelaar met een lange kaars (wijnflessen) of vaasje voor veldbloemen (melkflessen).
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Bam!



Ik heb bedacht dat ik van de week eerst even een ander projectje dan de kinderkamer doe. Ik heb heel veel zilveren/ RVS accessoires terwijl ik nu in mijn huis juist een aantal gouden blikvangers heb. Ik wilde dus al heel rigoureus alle accessoires wegmieteren / bewaren voor de rommelmarkt / weggeven / op Marktplaats zetten totdat ik bedacht dat ik ze natuurlijk ook kan verven. Met de vorm is namelijk niks mis.



Ik ga dus van de week wat accessoires even een make over geven, want die zijn me een enorme doorn in het oog al een tijdje. Plaatjes volgen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!!



Momenteel (ik heb vakantie) haak ik af en toe wat aan een bloemendeken (arne en carlos) in pasteltinten. En heb ik net een leuke legging/tregging gemaakt voor onze 2 jarige dochter en een leuk jurkje met bijpassende babyborn poppenjurk.



Op de planning voor de komende maanden:

- oud grenen kastje (1.60 hoog) afschuren en zee- of oudgroen schilderen

- steigerhouten bed-ombouw maken voor op onze nieuwe slaapkamer

- erfafscheiding maken naast het huis. Houten plantenbak van 1 meter hoog en 2,5 meter lang met daarin wat hogere beplanting en

daarnaast een hekje.

- nieuwe gordijnen maken voor ons voorraam



Oh ja, en een zomerjurk die ik nét iets te ruim gekocht heb, en die in de nek sluit als een halter, moet ik eerst onder handen nemen. Na een middagje dragen merkte ik dat hij aan de achterkant wat afzakt. Die wil ik nu zo maken dat hij schouderbandjes heeft.



Kortgeleden een keukentje voor dochter gemaakt. Bestaand fornuisje (hout) van iemand gekregen en daar zelf een aanrecht bij gebouwd inclusief 'gootsteen' (ronde metalen hondenvoerbak van action) en kraan. En een achterplaat met daaraan hangende kastjes (ook van de action).
Ja joh, dat is ideaal. Heb hier ook een heel aantal van die accessoires al paar keer in de makeover gehad. Koper, poeder-roze, oker en nu hoogglans zwart en wit. Kan daar zo kneuterig gelukkig van worden.



En zo leuk is ook dat je met zo weinig aanpassing iets al zo kan opknappen.

Laatst ook de buffetkast van binnen (planken en achterwand) voorzien van kaftpapier in die geometrische retro-print (in zwart-beige) die je vaak ziet. Geplastificeerd tegen eventuele vlekken/scheuren en heel die kast ziet er anders uit. En dat voor een paar knaken.
Dat handwerken vind ik toch wel zo knap...

Klinkt goed zeg, Kuuk.

Die plantenbak als afscheiding heb ik ook gemaakt trouwens (ghe..) en staat als afscheiding voor de biobakken/kliko's. Als 'vulling' vol met opgestapeld haardhout (dus je ziet geen massief houten blok). Heb alleen geen haard maar boeien, het staat leuk..
Tvp
Oh ja, en ik heb vorig jaar een oude lampenkap opnieuw bekleed. Was veel werk, maar het is superleuk geworden! Eerst de oude meuk uit het metalen frame gesloopt (het was van dat viezig bruine, harde spul, met van die anders viezig bruine franjes eronder ), en daarna stofjes er omheen genaaid die ik nog had liggen. Ik heb nu dus een Ikea-lamp-standaard met een vermaakt kringloopding erop. Het kapje was een euro, de stofjes had ik nog liggen en ooit tweedehands gekocht, en die zullen ook hooguit een euro zijn geweest. Er zullen mensen zijn die het niet in huis willen hebben, ongetwijfeld, maar ik ben er superblij mee.
Alle reacties Link kopieren
Oh lekker een topic naar mijn hart, wil mijn huisje toch weer eens van een nieuw sausje voorzien dus heb weer goede ideeen opgedaan om de boel weer beetje op te pimpen. Kennen jullie Ikea Hack? moet je eens googlen, echt vette ideeen wat je allemaal kan doen met je (saaie) Ikea meubilair!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorcha_ schreef op 21 augustus 2016 @ 22:43:

Ik heb laatst kruidenpotjes gemaakt die aan de zijkant van de koelkast hangen. Gewoon zo'n klein kilnerpotje en daar magneetjes aangelijmd. Harstikke hipster .



[afbeelding]dat is ook een leuk idee zeg. Ik heb dezelfde kruidenpotjes
quote:Jennie1980 schreef op 25 augustus 2016 @ 17:27:

Oh lekker een topic naar mijn hart, wil mijn huisje toch weer eens van een nieuw sausje voorzien dus heb weer goede ideeen opgedaan om de boel weer beetje op te pimpen. Kennen jullie Ikea Hack? moet je eens googlen, echt vette ideeen wat je allemaal kan doen met je (saaie) Ikea meubilair!



Ja ken ik, superleuk!

Wat ga je pimpen in huis?
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Momenteel niet echt bezig, hoewel ik, als ik er tijd voor heb, vanmiddag misschien een boodschappentas ga naaien. Verder wat spijkers in de muur geslagen om wat dingen op te hangen, en dat verhoogt de sfeer al! Ik lees lekker mee voor inspiratie!
quote:Bambi schreef op 21 augustus 2016 @ 23:31:

Leuk! Doe heel veel DIY's in huis, lang leve Pinterest!

Heb geen plaatjesplak rechten aangevraagd nog, misschien toch maar even doen binnenkort.



In de keuken heb ik van houten wijnkisten (van die kisten waar 3 flessen wijn in kunnen) kruidenrekken gemaakt. Geschilderd (antraciet, zoals de grove tegelwanden) en voorzien van tig glazen potjes (allen zelfde formaat, zaten ooit gourmetsauzen in) met naamlabels erop (welke kruid). Ben er blij mee. Kookt ook heel handig zo.

De keukenkastjes ook aangepakt trouwens. Van mahonie naar wit. Met betonlook-verf van de Action voor een wat ruigere uitstraling. Avondje schuren, avondje grondverf en avondje afschilderen. Voor iets van Euro 15,- totaal ofzo.



Bijzettafels gemaakt van de boom uit eigen tuin. Vrij grote boomstammen. Duurde wel heel lang voor het echt goed droog was, dat viel tegen maar inmiddels -ook weer na veel schuurwerk- staat het echt leuk en heul handig erbij te rollen (wieltjes eronder).

En als je zoiets zat bent na een paar maanden kan het altijd nog dienst doen als nachtkastjes. Likkie verf erover en het ziet er weer heel anders uit. Of gewoon de deur weer uit.



Vorige week de eettafel van mahonie houtfineer helemaal kaal geschuurd en dat is nu echt een plaatje. Hele mooie houtnerf, ziet er robuust uit zo. Wilde het eerst eigenlijk schuren en daarna eventueel in de bootlak of iets maar welnee, hij blijft zo! Deze week gaat-ie in de blanke matte lak.



Nu ook tussendoor bezig met het licht opschuren van houten bielzen - gaat een boekenkast worden met aluminium frames. Geen idee of het lukt maar leuk om te proberen. Ook hiervoor zijn de kosten echt minimaal. Die bielzen gratis opgehaald.



Verder spaar ik al tijden lege glazen groentepotten, die gebruik ik zoveel. In de badkamerlade voor voorraad (wattenstaafjes/make-up watjes/pleisters/etc etc). Deksels goud gespoten en tadáaaa.

Gebruik ze ook om als kadootje te vullen met van alles (+geld) en te versieren voor een jarige. Vooral voor vriendjes van zoon tot nu toe. Is weer eens wat anders dan geld in een kaart, veel leuker geven ook.

Idem trouwens voor van die aluminium conservenblikken. Doen hier ook dienst als potten voor bijv. vetplanten in huis maar ook voor de groenten-kweek-tuin van zoon. Die dingen zijn zo makkelijk over te schilderen.

Lege wijn- en melkflessen: Ook check. Glasverf en zijn nu kandelaar met een lange kaars (wijnflessen) of vaasje voor veldbloemen (melkflessen).



Eens. Ik heb alleen zoveel dingen gepint dat ik in die tijd de helft van de projectjes had kunnen maken!



Ik bewaar ook alle glazen potjes en maak er van alles van inderdaad.
Lampenkappen geverft, houten kist, dienblad en haak me rot.



Ik heb 2 houten kinderstoeltjes te verven, nog een houten opbergkist en ben ideetjes aan het zoeken om de kinderkamers wat leuker te maken.
Alle reacties Link kopieren
@Bambi, ik heb een Vittsjo laptoptafel en ga hem goudkleureig spuiten en ik iets doen met het glas. Krijg je een beete dit effect :

http://paintandpattern.co ... -Hack-stenciled-table.jpg

Maar sowieso als je googled op Vittsjo Ikea Hack krijg je vette dingen!
Wat een toffe projecten allemaal. Wel allemaal straks foto's he, wil inspiratie opdoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven