Oppaskat

15-02-2017 15:01 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!

Vraagje voor de kattenkenners.

Ik pas nu bijna een week op de kat van een vriendin in haar huisje. De kat is dus lekker in zijn vertrouwde omgeving.

Sinds een dag of 3 eet Poes niet meer. Wel drinkt hij heel veel en toen ik net thuis kwam had hij in de keuken op de grond geplast ipv op zijn kattenbak. Hij was in het begin heel speels en aaanhankelijk maar ook dat niet meer. Hij lijkt een beetje suf.

Ik heb altijd katten gehad, nu sinds een jaar of 5 niet meer dus ik weet wel hoe ik met het beestje om moet gaan. Ik ben volgens mij ook heel lief voor hem, geef hem voldoende aandacht enz.

Zou dit stress kunnen zijn omdat hij zijn baasje mist of moet ik actie ondernemen? Ervaringsdeskundigen hier te vinden misschien?

Vriendin komt pas over 1,5 week thuis en ik wil haar ook niet onnodig ongerust maken!
Gelijk naar de dierenarts gaan.

Beter achteraf voor niks, dan een doodzieke kat.



Eerlijk gezegd snap ik niet dat je niet allang bent geweest, drie dagen niet eten is lang! Zou je toc moeten weten als je zelf katten gehad hebt.
Alle reacties Link kopieren
Niet eten, op de vloer plassen en futloos lijken me toch signalen om even langs de dierenarts te gaan. Hij is mogelijk meer gestrest omdat jij nu in huis bent, maar mijn ervaring is dat de meeste katten dit niet op deze manier uiten. Is het voor het eerst dat ze een week weg is? Kende de kat jou al? Als je de mogelijkheid hebt zeg ik: langs de dierenarts!
Dierenarts.
Dat lijkt me wel iets om mee langs de dierenarts te gaan. Als een kat niet meer eet en suf is dan is er iets aan de hand en kan het heel snel gaan. Echt even naar laten kijken dus!
Dierenarts!

Een kat die niet eet is niet goed!
Niet eten is heel gevaarlijk voor katten, na 24 uur al! Dus probeer om poes te paaien met iets lekkers, stukje kip of zalm of een snoepje, zolang er maar zo snel mogelijk iets in gaat. Dit is echt heel belangrijk, hij móet eten!



Daarnaast zijn katten heel erg schoon dus hun behoefte doen naast de bak is ook niet normaal.



Dat zijn dus twee rode vlaggen én het duurt al drie dagen.



Meteen de dierenarts bellen dus.
Alle reacties Link kopieren
Kan zijn dat ze nijdig/boos is.



Maar kan ook heel goed zijn dat er serieus wat mis is. Voor zekerheid idd naar de dierenarts.
Alle reacties Link kopieren
Meteen naar de dierenarts gaan ja.

Beter een keer te veel gaan dan dat er echt iets aan de hand is.

Heb je trouwens wel de bak goed schoongehouden? Kan ook zijn dat ze het daarom erlangs doen.
Niet eten en suf=dierenarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem inmiddels zover met een blikje met zacht voedsel maar van harte gaat het niet. Hij likt alleen het sausje er vanaf. Nu naar de winkel om wat vis te halen zodat ik die kan koken. Ik begin het idee te krijgen dat er iets mis is met zijn gebitje.

Dierenarts gebeld, als er vrijdag nog geen verbetering in zit moet ik langs komen.

Dank voor jullie adviezen!
Vrijdag pas? Als dit mijn kat was zat ik gister al bij de dierenarts!
Alle reacties Link kopieren
Nog 2 dagen wachten? Heb je gemeld dat de kat niet eet?



Een kat die stopt met eten kan heel snel last krijgen van een leververvetting, een oplossing van het probleem heeft haast, dit kunt u niet lang afwachten.
Ik zou geen genoegen nemen met dat antwoord maar vandaag nog gaan. Dat doe ik met m'n eigen katten, maar als je verantwoordelijk bent voor de kat van een ander geldt dat nog een beetje meer. Je ziet niet hoe hij er bij ligt als je er niet bent en je kunt 'm dus niet in de gaten houden. Dat alleen al zou reden genoeg moeten zijn om als de wiedeweerga in te grijpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat de dierenarts tot vrijdag wilt wachten, zoals hierboven al gemeld een kat die niet eet is super gevaarlijk!

Bovendien kan veel drinken duiden op nierproblemen.

Ik zou terug bellen naar de dierenarts om te zeggen dat je vandaag wilt langs komen en desnoods naar een andere dierenarts gaan.

Zou zonde zijn (zowel voor poes als voor baasje) als je morgen weer langs gaat en het beestje is dood. Zeker als dit voorkomen had kunnen worden!!!
Ga echt vandaag nog langs de dierenarts, dit klinkt niet als iets wat 2 dagen kan wachten. Vreemd dat de dierenarts dat zei.
Alle reacties Link kopieren
Heb je overlegd met jouw vriendin?



Ik zou zeker op een dierenarts bezoek aandringen. Als oppasser zou ik willen weten dat de kat geen pijn heeft en dat ze er weer bovenop komt.
Wat een onzin! Ga gewoon met dat beest naar de dierenarts!



Gaat het om geld??
Ik zou me niet safe voelen om nog twee dagen te wachten met een kat die al drie dagen niet eet.

Heb je tegen de dierenarts gezegd dat kat al drie dagen niet gegeten heeft, en suf is? Zo nee zou ik nog eens terugbellen, zo ja zou ik me afvragen of de dierenarts niet wat te makkelijk is en een andere proberen. Vervelend en onpraktisch voor jou, maar ik zou dat met een kat niet aandurven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf DA, met dit verhaal had ik echt niet gezegd 'kijk maar aan tot vrijdag'. Enkel sloom oke, maar ook niet eten? Direct even langskomen.
Alle reacties Link kopieren
Een kat die veel drinkt is ook niet goed. Katten zie je juist zelden drinken. Als je hem/haar veel ziet drinken is er vaak iets aan de hand met de nieren of diabetes. Ga eerder naar een dierenarts dan vrijdag.
Dierenarts. Mijn kat bleek toen ik met vakantie was blaasontsteking te hebben van de stress. Ben mijn ouders nog steeds dankbaar dat ze haar toen meteen naar de dierenarts gebracht hebben. Anders was ze er nu niet meer geweest.
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet tot vrijdag wachten, ga vandaag nog naar de dierenarts
Puur heimwee. Die beesten hebben ook gevoel hè. Ze(?) mist je vriendin gewoon.
Tuurlijk joh, daar gaan ze meer van drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven