Opruimen met Marie Kondo

27-06-2015 14:52 15 berichten
Ik kon er geen topic over vinden! Wie heeft de methode van Marie Kondo /KonMari wel eens geprobeerd? En werkte het inderdaad?



Ik heb vandaag het boek gevonden. Vind het wel interessant!
Alle reacties Link kopieren
Alles meteen achter je opruimen als je iets niet meer nodig hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je hebt daarnet een boterham gegeten? Breng je bordje naar de keuken, afwassen, wegbergen. Of in de vaatwasser zetten. Géén moeite. Instrueer de rest van de familie om hetzelfde te doen, lukt dat niet dan doe je dat zelf zodra je toch in de keuken bent. Succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 27 juni 2015 @ 15:02:

Je hebt daarnet een boterham gegeten? Breng je bordje naar de keuken, afwassen, wegbergen. Of in de vaatwasser zetten. Géén moeite. Instrueer de rest van de familie om hetzelfde te doen, lukt dat niet dan doe je dat zelf zodra je toch in de keuken bent. Succes.



Dat is totaal niet waar Marie Kondo over gaat :D



Ik ben aan het boek begonnen, maar ik kwam er niet doorheen. Ik vind haar hele principe van dingen alleen houden als ze 'joy sparken' goed, maar vindt wel dat mensen veel te star proberen vast te houden aan haar ideeen. En dat hele bedanken is ook niet zo mijn ding.
Alle reacties Link kopieren
Er is al eens een topic over geweest dacht ik. Staat me iets van bij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 27 juni 2015 @ 16:05:

Er is al eens een topic over geweest dacht ik. Staat me iets van bij.Klopt, deze is van vorige maand.

Konmari
quote:_blabla_ schreef op 27 juni 2015 @ 16:28:

[...]





Klopt, deze is van vorige maand.

KonmariOeps! Ik heb gezocht op Marie Kondo, maar niet op KonMari. Bedankt voor de link!!
quote:Bumba1985 schreef op 27 juni 2015 @ 17:28:

[...]





Oeps! Ik heb gezocht op Marie Kondo, maar niet op KonMari. Bedankt voor de link!!Graag gedaan. In dit Het huis opruimen, wie doet er mee! topic gaat het ook wel eens over Marie Kondo, maar dan moet je waarschijnlijk wel ff een stukje teruglezen/terugbladeren.
Alle reacties Link kopieren
Ken deze methode niet



Vroeger las ik de Mails van Kaat Mossel geregeld. Dat kon je helpen routine in huishouden te krijgen, je administratie etc.



Zal eens kijken of er nog wat te vnden is
Je bent zelf een theepot
http://www.spirit24.nl/pl ... 6265/live?fullscreen=true



@bumba misschien een leuk filmpje om eens te kijken gaat over "de groene meisjes" die iemand adviseren met opruimen via de marie kondo methode.
Leuk filmpje inderdaad!!



Ik ben ook nog steeds bezig. De berging staat aardig vol met spulletjes die weg mogen nu. Nu nog de tijd vinden om het echt weg te brengen. Ik heb geen auto dus dat word een uitdaging in sommige gevallen ;)
quote:_blabla_ schreef op 27 juni 2015 @ 17:38:

[...]





Graag gedaan. In dit Het huis opruimen, wie doet er mee! topic gaat het ook wel eens over Marie Kondo, maar dan moet je waarschijnlijk wel ff een stukje teruglezen/terugbladeren.Daar doen ze ook veel aan Flyen. Dat is gratis en makkelijker.
quote:Feeksje1977 schreef op 06 juli 2015 @ 13:04:

[...]





Daar doen ze ook veel aan Flyen. Dat is gratis en makkelijker.Flylady heb ik ook geprobeerd, maar het probleem daarbij (voor mij, dan!) is dat ik elke keer weer dezelfde dingen door mijn handen laat gaan en weer terugleg. Marie Kondo is was rigoreuzer: in 1 keer alles uitzoeken en daarna is het (hopelijk!) klaar!
quote:Bumba1985 schreef op 06 juli 2015 @ 13:07:

[...]





Flylady heb ik ook geprobeerd, maar het probleem daarbij (voor mij, dan!) is dat ik elke keer weer dezelfde dingen door mijn handen laat gaan en weer terugleg. Marie Kondo is was rigoreuzer: in 1 keer alles uitzoeken en daarna is het (hopelijk!) klaar!Ik snap het verschil niet. Je gooit iets weg of niet. toch?
quote:Feeksje1977 schreef op 06 juli 2015 @ 13:12:

[...]





Ik snap het verschil niet. Je gooit iets weg of niet. toch?



Er zitten wel wat verschillen tussen hoor....



- Bij Flylady ga je bijvoorbeeld elke dag 15 minuten ontrommelen, terwijl je bij Marie Kondo per categorie ontrommelt en dat kan dus de ene keer in 5 minuten gedaan zijn, maar een andere keer kan je een uur bezig zijn.

- Bij Flylady doe je een 27 fling boogie waarbij je 27 dingen bepaalt die je weg wilt gooien, bij Marie Kondo kijk je juist wat je wilt houden, waar je écht blij van wordt. Waardoor het opeens veel makkelijker word om die dingen waar je niet blij van wordt weg te doen

- Marie Kondo is ook veel strikter in hoe zij vindt dat je dingen op moet ruimen. En ook al vind ik het soms stom, toch helpt het me wel om meer ruimte te creëren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven