Opruimen, wat bewaar je wel/niet?

27-04-2016 08:55 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.



Ik wil vandaag beginnen met mijn spullen nogmaals uit te zoeken.. Ik woon klein, totaal 32m2 (beganegrondwoning, woonkamer, 1 slaapkamer, gesloten keuken) Ik heb 1 ingebouwde kast in de slaapkamer, met 4 planken. En in de woonkamer ook 1 maar daar zit geen deur in. (Bevestigingen om er een deur in te plaatsen zijn ook weg)



Ik heb al eens eerder voor mijn gevoel veel spullen weggedaan maar het is alsnog heel veel overal. In de slaapkamer staan 3 kledingkasten waar alles inzit, keuken/theedoeken poetsdoeken, handdoeken, dekbedovertrek, stofzuiger, kleding (in 1kast), en in 1 kast zit voornamelijk allemaal van alles en nog wat.



Ik vind het toch moeilijk, hoe snel gooi je spullen weg? In mijn inbouwkast staat 1 kast met gaten, met manden, daarin zit 1 vol met kabels, 1 vol met papieren/herinneringen van de middelbare school wat een gezellige tijd was, 1 met douchespulletjes, en 1 met papieren die belangrijk zijn. Daarboven staan allemaal schoenen, een voetenbadje, lege dozen van ziggo, senseo.



In de keuken weinig plek, ik heb 5 kastjes. Maar ik moet iets gaan bedenken waardoor ik meer ruimte over houd om spullen in op te bergen.



Maar moet beginnen bij het begin, wat gooien jullie weg, wanneer is het goed genoeg om weg te gooien en krijg je er geen spijt van? Wil namelijk als het kan 1 kledingkast weg halen, zodat ik mijn 1persoonsbed bij het raam kan zetten over de hele lengte van het raam. En ik wil ook gewoon wat minder spullen hebben zodat het allemaal wat overzichtelijker is.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou je foto´s moeten plaatsen, dat denkt makkelijker
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 27 april 2016 @ 13:14:

Als je weinig koffie drinkt dan wel een senseo hebben? Neemt veel plek in voor die weinige bakken slootwater die je drinkt. Kan je nog beter oplos drinken. Ik zou een caffetiere nemen in dat geval.



Onzin apparaten gaan bij mij na een jaar weg als ze minder dan 2 keer zijn gebruikt (teriyaki plaat, wafelijzer, chocolade fontein; wat je vaak zelf niet koopt maar krijgt)



Waterkoker gebruik ik echt veel, ook met koken dus dat is een must. De nespresso staat op mn weggeeflijst. Van schoonmoeder gehad maar zij is vooral degene die t drinkt. Ben zelf meer van een bak koffie, niet een slokje.



Ik wil in de keuken niet teveel dingen met stekker.



Senseo heeft mij 20 euro gekost is heel mini het is de up mini, dus dat merk ik niet qua plaats. Hij is minder breed dan de waterkoker bijvoorbeeld. En bezoek drinkt graag coffeepadskoffie dus dan ga ik dat ook niet weg doen.



Dat soort apparaten heb ik allemaal niet haha
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 27 april 2016 @ 13:15:

Eigenlijk zou je foto´s moeten plaatsen, dat denkt makkelijker Ondanks dat ik hier al 5 jaar? lid ben heb ik nog nooit plakplaatjes recht aangevraagd en vergeet ik dat iedere keer op te zoeken
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 27 april 2016 @ 13:14:

Als je weinig koffie drinkt dan wel een senseo hebben? Neemt veel plek in voor die weinige bakken slootwater die je drinkt. Kan je nog beter oplos drinken. Ik zou een caffetiere nemen in dat geval.



Ik neem even aan dat dat een reactie op mijn post is? Ik heb meer dan genoeg ruimte, mijn keuken is bijna 16m² groot. Maar ons vorige huis was ruim eenderde kleiner dan dit. De strijkplank stond achter een gordijn, op de keukenkastjes stonden allerlei manden omdat ik anders niet wist waar ik het moest laten en een wijnrek deed goede diensten als frisdrankrek. En in die tijd stond de combi-magnetron boven op de koel-vriescombinatie en aan de zijkant van die combinatie had ik van die zelfklevende haakjes voor de handdoeken, want daar was in de rest van de keuken (nouja, eerder kookhoek) echt geen plaats voor.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hier ook een betonnen berging met stof en soms zelfs lekkage, maar toch heb ik er een stuk of acht luchtdichte boxen staan.
Gek dat apartment therapy nog niet genoemd is. Deze pagina bijvoorbeeld met Ikea-dingen: http://www.apartmenttherapy.com/the-bes ... ces-217877
Alle reacties Link kopieren
quote:tvp schreef op 27 april 2016 @ 13:21:

Hier ook een betonnen berging met stof en soms zelfs lekkage, maar toch heb ik er een stuk of acht luchtdichte boxen staan.Maar is dat niet mega ranzig dan? En zo groot is mijn berging niet dus zou niet weten waar ik het precies neer zet. Want hier is het ook grotendeels open dus water genoeg wat in het schuurtje komt zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Je kunt trouwens ook bij een bouwmarkt eens kijken voor zo´n open kistje(s). Gewoon een houten frame is dat. Verf in een passend kleurtje en zet op je aanrecht. Dan kun je koffiekopjes erin zetten en de senseo erop. En de ikea heeft mandjes met lange haken, die schuif je over de kastplank, kun je klein grut in kwijt dat dan onder de plank hangt (sorry, ook ik heb, na tien jaar, nog steeds geen plaatjesrechten).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvp schreef op 27 april 2016 @ 13:23:

Gek dat apartment therapy nog niet genoemd is. Deze pagina bijvoorbeeld met Ikea-dingen: http://www.apartmenttherapy.com/the-bes ... s-217877Ik zie leuke ideetjes!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 27 april 2016 @ 13:17:

[...]





Ondanks dat ik hier al 5 jaar? lid ben heb ik nog nooit plakplaatjes recht aangevraagd en vergeet ik dat iedere keer op te zoeken Gewoon eens testen. Ik heb die plakrechten ook nooit aangevraagd en werkte toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 27 april 2016 @ 13:24:

Je kunt trouwens ook bij een bouwmarkt eens kijken voor zo´n open kistje(s). Gewoon een houten frame is dat. Verf in een passend kleurtje en zet op je aanrecht. Dan kun je koffiekopjes erin zetten en de senseo erop. En de ikea heeft mandjes met lange haken, die schuif je over de kastplank, kun je klein grut in kwijt dat dan onder de plank hangt (sorry, ook ik heb, na tien jaar, nog steeds geen plaatjesrechten).Mandjes met lange haken ik krijg even geen beeld er bij hahah ? Heb je misschien een linkje wat je bedoeld ?
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 27 april 2016 @ 13:26:

[...]





Gewoon eens testen. Ik heb die plakrechten ook nooit aangevraagd en werkte toch.[img]http://p-fst2.pixstatic.com/540d0d3e697 ... C_0394.jpg[/img]

http://p-fst2.pixstatic.c ... w.540_s.fit_/DSC_0394.jpg

Test 123 dit vind ik gaaf en handig voor de kruiden, makkelijk bij de hand en je hoeft niet moeilijk te doen dat alles uit je keukenkastjes dondert zoals nu het geval vaak is
quote:zwitsal_nijntje schreef op 27 april 2016 @ 13:24:

[...]





Maar is dat niet mega ranzig dan? En zo groot is mijn berging niet dus zou niet weten waar ik het precies neer zet. Want hier is het ook grotendeels open dus water genoeg wat in het schuurtje komt zeg maarIk wist niet dat het open was bij jou. Hier is het wel helemaal overdekt gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Helaas werkt niet
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 27 april 2016 @ 13:07:

@Nephthys: Dat is wel een goede maar dan zou ik niks kopen want ik vind eigenlijk niets meer echt mooi. Ben best wel kritisch geworden.. En kan moeilijk alles weg gooien Oké 3 jurkjes vind ik wel echt mooi en draag ik nog!





Ook een reden waarom ik zo een minimalistische kleerkast heb, ik vind gewoon nooit iets naar mijn goesting. Heb bijvoorbeeld de laatste 2 jaar gezocht naar een goede wintertrui, en ongeveer 3 jaar naar leuke boots. Het gevaar zit er dan bij in dat, als ik iets vind, ik de neiging heb om er dan maar ineens 3 van in te kopen.



En wegdoen is toch wat je moet doen. Als je maar 3 jurkjes echt draagt, de andere verkopen op weggeven. En tegen jezelf zeggen dat je dan één nieuw mag kopen dat je echt helemaal leuk vindt.
Ik zou ook die diepe borden eens weggooien. Ik heb sinds ik op mezelf woon (8 jaar) geen diepe borden meer gehad, en ik heb ze nog nooit gemist. Al mijn avondeten gaat van een plat groot bord, en mijn soep zit in een kom. Waarom hebben mensen diepe borden?
quote:pampas schreef op 27 april 2016 @ 13:29:

Ik zou ook die diepe borden eens weggooien. Ik heb sinds ik op mezelf woon (8 jaar) geen diepe borden meer gehad, en ik heb ze nog nooit gemist. Al mijn avondeten gaat van een plat groot bord, en mijn soep zit in een kom. Waarom hebben mensen diepe borden?Wel handig als je op de bank voor de tv eet.
Alle reacties Link kopieren
kastmand met lange haken
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik gooi liever mijn rotzooi weg (of naar de kringloop/kledingbak) dan dat ik het weer ergens bewaar en er vervolgens toch nooit meer naar om kijk.



















In zo'n opgepropt huis zou ik ook niet willen wonen.
Alle reacties Link kopieren
@nephthys: Ja juist inderdaad want dan heb je het eindeijk gevonden na al die tijd.. Vind het ook vreselijk als verkopers mij van alles proberen aan te smeren, ben onwijs kieskeurig. En néé ik probeer niet iets anders want het staat me zo ontzettend goed, nee nee nee ik moet mij er in goed voelen. Wat jullie ervan vinden zal aan mijn kont roesten.



@pampas: Serieus??? Weggooien? Diepe borden gebruik ik net zoveel als de grote borden. Eet fijner met pasta's lasagna gerechten vind ik diepe borden fijner dan gewone.



@tvp: Juist ik heb dus ook nog geen eettafel en eet altijd op de bank, dus dan is een diep bord handig zodat er niets af valt



@chirpy: de 1e en 2e foto en enalaatste vind ik geweldig. Maar zal best prijzig zijn?? Weet niet waar het vandaan komt.

Ook de andere foto's erg creatief maar dat soort dingen zijn voornamelijk voor koopwoningen gemaakt toch en niet huurwoning waar je misschien niet je hele leven blijft wonen op 32m2
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 27 april 2016 @ 13:09:

[...]





Ja dat is inderdaad ook zeker een goeie!





Kia-Ora; Wat moet je met zóveel kleding wow haha

Iedere dag iets schoons aan . Ik moet op werk best veel lopen dus vind het prettig om iedere dag schone kleding aan te kunnen. En ik heb een hekel aan wassen en veel verschillende tinten dus ik spaar in kleurtjes op om te wassen. Rood, paars, blauw, groen, geel en wit etc . Dan moet je wel voldoende in je kast hebben liggen . En ik heb ook kleding die ik alleen privé draag of alleen op mijn werk dat maakt ook een grotere garderobe. Daarnaast vind ik shoppen leuk en koop ik met regelmaat een nieuwe set kleding ( of schoenen en tassen, ben echt een vrouw wat dat betreft ) ook al zitten de gaten nog niet in de rest.

Ik heb een grote woning en een enorme kastenwand op beide slaapkamers dus plek zat voor kleding. Maar qua tierelantijntjes heb ik weinig in huis, hetzelfde geldt voor servies etc. Het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
In plaats van die kruidenrekjes kun je bij de Ikea ook ronde bakjes kopen met een magneetstrip erop. Dan plak je ze zo op bijvoorbeeld je koelkast. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... 2_idsm01a/

Je kan ze natuurlijk ook voor andere dingen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Google eens op studentenkamers. Die zijn vaak nog een stuk kleiner dan jouw appartement en toch hebben ze alles erin, ze zullen wel moeten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 27 april 2016 @ 13:38:

Google eens op studentenkamers. Die zijn vaak nog een stuk kleiner dan jouw appartement en toch hebben ze alles erin, ze zullen wel moeten.



ja dat is het stomme ervan heb hier voor altijd studentenkamer gewoond , dus ik heb het toen ook gemoeten.

25m2, woon+slaap+keuken+douche. Er stond bijna nog wel meer in als toen, mensen vonden het wel druk maar ik vond het wel gezellig alles pastte er precies in. Maar de vorm was misschien ook wel super mooi en handig om creatief te zijn, nu ben ik dat gewoon totaal niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 27 april 2016 @ 13:32:

kastmand met lange hakenOh maar die vind ik onwijs handig! Dankjewel voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven