Oude vader

23-03-2017 22:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik ben Simon 16 jaar oud. Mijn vader is 65 jaar oud. Dat is best wel oud voor een vader. Daarom wordt hij vaak aangezien als mijn opa. Ik vind het best wel jammer. Tips hoe ik er mee om kan gaan?
Je er niks van aan trekken?
Alle reacties Link kopieren
Zeg " het is mijn opa niet, maar mijn vader". Voila.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je het jammer? Wat maakt het uit wat anderen denken?

Het gaat niet om de leeftijd maar om je relatie met je vader.
Alle reacties Link kopieren
Hou je van je vader?
Alle reacties Link kopieren
vertel iedereen die je tegenkomt dat je een oude vader hebt.Probleem opgelost
Alle reacties Link kopieren
Alsof mensen wakker liggen van jouw oude (re) vader.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Wees trots op je vader.

En wordt zelf eerder vader, om dit te voorkomen voor jouw kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Dag Simon,



Herkenbaar.. mijn vader was zelfs 61 toen ik geboren werd en helaas ben ik hem verloren toen ik 22 was, nu dertien jaar geleden. Ik schaamde me er ook wel eens voor ("mag je met opa mee") en soms wilde ik vrienden die ik niet zo goed kende niet eens mee naar huis nemen. Maar mijn vader was wel een unieke topvent, heel actief voor zijn jaren (zag er ook wel stukken jonger uit) en had doordat hij al klaar was met zijn eigen bedrijf ook gewoon tijd voor mij. Hij was er altijd voor me, voor en na school en heeft me zo veel geleerd.



Ik weet niet hoe dat in jouw geval ligt, maar denk wel dat je je moet focussen op de positieve kanten van een oudere vader. En niet bang zijn voor wat andere mensen denken. Ik heb daar nu wel spijt van. Uiteindelijk ben je geboren uit liefde en tegenwoordig is het al eigenlijk niet zo laat meer als mannen eind veertig nog een kind krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een oudere vader. Werkelijk nog nooit voor geschaamd in al die jaren. Ik had tenminste een liefdevolle, grappige, ruimdenkende vader. Dat kon je van veel kinderen niet zeggen.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Laat je snor staan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je een vader hebt . Zou me er niet voor schamen, zonde hoor.
Opa's zijn vaak toffer dan vaders. Ik vind het juist leuk om mijn oude vader te plagen met 'opa'. Hij was bijna dood... wat ben ik blij dat ik mijn oude vader nog heb! Geniet van elk moment dat je samen hebt,het kan zomaar over zijn



En trek je niets aan van wat anderen vinden. Zonder jouw oude vader was jij er niet geweest ^^
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 23 maart 2017 @ 22:27:

Laat je snor staan.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Geniet van je vader!

En dat jij je schaamt kwetst je vader misschien ook, praat erover met hem.



Wie weet bekijkt hij het heel luchtig en kan erom lachen als iemand hem opa noemt.



Je bent mensen geen uitleg verschuldigd, misschien kan je gewoon niets uitleggen en ze komen er vanzelf wel achter dat hij je vader is.
Alle reacties Link kopieren
mijn vader was 39 toen ik geboren werd, dus toen ik jou leeftijd had was hij 54, (nadeel was dat hij er toen al uit zag als iemand van 60) ik vond dat heel erg oud, en vanaf mijn 12de tot met mijn 16de heb ik mij wel vaak daarvoor geschaamd, als die mij kwam ophalen bij een schoolfeest bijvoorbeeld,

maar eigenlijk alleen op die momenten, iedereen waar ik graag mee omging wisten dat mijn vader oud was, vonden ze geen probleem want hij was leuke drukke actieve vader,



hij is maar een keer mijn opa genoemd en daar moesten we gewoon van harte om lachen, wat ik ook lachwekkend vond, ik ben al vanaf mijn 12de tante , als ik op mijn neefje en nichtje paste en ik kwam schoolgenoten tegen, zeiden ze op school dat ik een moeder was



maar ook daar lachte ik best wel om,

de mening van anderen moet jou niet veel schelen, zolang jij en leuke band met je vader hebt is gewoon niks aan de hand en geloof me je groeit erom heen



als ik nu naar mijn ouders wordt gevraagd en dat gebeurd nog maar zelden nu ik 32 ben dan zeg ik gewoon met trots dat mijn vader een leuke grijsaard was die ik graag nog in mijn leven had willen hebben



dus hier de mening van een ander kind van een oudere vader,

het trekt wel voorbij !!
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Je kan jezelf heel ouwelijk kleden dan lijkt het leeftijdsverschil meteen een stuk kleiner





Of je pa een hanekam natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
O wacht ik ben al mosterd
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 23 maart 2017 @ 23:06:

mijn vader was 39 toen ik geboren werd, dus toen ik jou leeftijd had was hij 54, (nadeel was dat hij er toen al uit zag als iemand van 60) ik vond dat heel erg oud, en vanaf mijn 12de tot met mijn 16de heb ik mij wel vaak daarvoor geschaamd, als die mij kwam ophalen bij een schoolfeest bijvoorbeeld,

maar eigenlijk alleen op die momenten, iedereen waar ik graag mee omging wisten dat mijn vader oud was, vonden ze geen probleem want hij was leuke drukke actieve vader,



hij is maar een keer mijn opa genoemd en daar moesten we gewoon van harte om lachen, wat ik ook lachwekkend vond, ik ben al vanaf mijn 12de tante , als ik op mijn neefje en nichtje paste en ik kwam schoolgenoten tegen, zeiden ze op school dat ik een moeder was



maar ook daar lachte ik best wel om,

de mening van anderen moet jou niet veel schelen, zolang jij en leuke band met je vader hebt is gewoon niks aan de hand en geloof me je groeit erom heen



als ik nu naar mijn ouders wordt gevraagd en dat gebeurd nog maar zelden nu ik 32 ben dan zeg ik gewoon met trots dat mijn vader een leuke grijsaard was die ik graag nog in mijn leven had willen hebben



dus hier de mening van een ander kind van een oudere vader,

het trekt wel voorbij !! Een vader die bij je geboorte 39 is, is nu heel normaal. Mijn vader was 41 toen ik geboren werd. Ik ben thuis de jongste. Mijn ouders hun eerste kind is vlak na de geboorte overleden zij had nu 55 geweest. Mijn vader is altijd heel fit geweest en zag er jonger uit tot op hoge leeftijd. Vorige maand is hij op 86 jarige leeftijd overleden. Heb veel van hem geleerd. En was er echt voor zijn dochters en kleinkinderen. Leeftijd zegt niets. TO je bent niemand verantwoording verschuldigd. Denk aan de kinderen die zonder vader opgroeien. En praat er een keer met je vader over!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Christiana
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 23 maart 2017 @ 23:06:

mijn vader was 39 toen ik geboren werd, dus toen ik jou leeftijd had was hij 54, (nadeel was dat hij er toen al uit zag als iemand van 60) ik vond dat heel erg oud, en vanaf mijn 12de tot met mijn 16de heb ik mij wel vaak daarvoor geschaamd, als die mij kwam ophalen bij een schoolfeest bijvoorbeeld,

maar eigenlijk alleen op die momenten, iedereen waar ik graag mee omging wisten dat mijn vader oud was, vonden ze geen probleem want hij was leuke drukke actieve vader,



hij is maar een keer mijn opa genoemd en daar moesten we gewoon van harte om lachen, wat ik ook lachwekkend vond, ik ben al vanaf mijn 12de tante , als ik op mijn neefje en nichtje paste en ik kwam schoolgenoten tegen, zeiden ze op school dat ik een moeder was



maar ook daar lachte ik best wel om,

de mening van anderen moet jou niet veel schelen, zolang jij en leuke band met je vader hebt is gewoon niks aan de hand en geloof me je groeit erom heen



als ik nu naar mijn ouders wordt gevraagd en dat gebeurd nog maar zelden nu ik 32 ben dan zeg ik gewoon met trots dat mijn vader een leuke grijsaard was die ik graag nog in mijn leven had willen hebben



dus hier de mening van een ander kind van een oudere vader,

het trekt wel voorbij !! Huh, ik vind 39 bij geboorte helemaal niet echt extreem oud ofzo.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader was nog ruim 10 jaar ouder toen ik geboren werd. Als je een goede band hebt met je vader maakt het toch niks uit? En andere mensen oordelen nu eenmaal te snel vaak. Ik had gisteren juist het tegenovergestelde. Ik vroeg wie de zoon was, bleek het kleinzoon te zijn. Kan ook kwetsend zijn op een hele andere manier, maar ik kan het niet van de buitenkant zien. Dus gewoon mensen corrigeren als ze 'opa' zeggen, dat kun je ook een beetje leuk inkleden, en door met de orde van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me best indenken dat TO dit zich afvraagt. Hij is 16 hè, geen 26. Op sommige leeftijden klinkt het leeftijdsverschil al anders, als voorbeeld: 16 en 26, 26 en 36 of 46 en 66. Ik denk dat velen zich meer kunnen inleven in het verschil van 26-36 dan daaronder of erboven en dat het niet veel uitmaakt. Bij 16-26 is al vaak het idee dat er een minderjarige in het spel is, 26-36 past beter, verschillen lijken minder groot. 46-66: de een staat nog midden in het leven terwijl de ander al richting pensioen gaat en mogelijk al wat lichamelijke kwalen heeft/aan het aftakelen is.



TO, ik ben 45, mijn vader 70, mijn zoon 16 jaar. Ik scheel 25 jaar met mijn vader, jij 50 jaar. M.a.w. als mijn zoon met mijn vader op stap gaat, is het best heel duidelijk dat mijn vader zijn opa is, terwijl hij maar 5 jaar met jouw vader scheelt. Ik snap jouw dilemma prima. Bij jou is het verschil 50 jaar ongeveer, ook een leeftijd om opa te worden.



Soms vind ik het te makkelijk gedacht als er wordt gezegd, leeftijd is maar een getal. Kan me indenken dat dit voor een 16-jarige toch net behoorlijk anders voelt dan wanneer hij 20 of 30 jaar zou zijn.



Wat je eraan/ertegen kunt doen? Niks TO. Behalve bedenken dat niet elke ouder, ouder wordt/s onder of rond de leeftijd van 30.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het omgekeerd, ik heb heel jong mijn zoon gerkregen en als wij samen bijvoorbeeld naar de bouwmarkt gaan o.i.d. wordt er vaak gedacht dat wij partners zijn. Mijn zoon vindt dat alleen jammer als hij een mooie vrouw ziet.
Alle reacties Link kopieren
Soms valt het tegen en soms valt het mee in het leven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven