Overlast bovenburen

31-10-2014 15:19 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mystery
ik zou die makelaar eens bij mij thuis uitnodigen
Alle reacties Link kopieren
De vloer kun je laten controleren door de VVE.... de overlast ook overigens, stel een huisreglement op bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Je buurvrouw heeft het gehuurd van een makelaar, jij hebt een koopwoning. Dat kán dus betekenen dat er sprake is van onderhuur, dat mag onder voorwaarden maar dikwijls mag het ook niet. Hier gebeurt hetzelfde. Mijn buurman verhuurt zijn appartement ook, tot nu toe heb ik altijd keurige mensen naast me gehad, we hebben daar destijds ook duidelijke afspraken over gemaakt, zodra ik overlast ondervind van zijn huurders kan hij het vergeten want hier mag het niet. Probeer dat eerst eens na te gaan, het is een handig dreigement.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend en ik weet precies hoe het is.

Wij hadden ook last van de bovenburen. Zij hebben een nieuwe vloer moeten leggen van de VVE en wij hebben het plafond verlaagd met een dikke isolatie laag.
Alle reacties Link kopieren
Heel irritant ja, dat mens gaat nu expres vervelend lopen doen nadat je geklaagd hebt. Dat zegt veel over de mentaliteit van haar. Dat tot diep in de nacht klussen was al een fout teken.



Die makelaar zet er wel lekkere types in trouwens, eerst die neukers en nu die aso met dat kind, ben je lekker klaar mee in je koopwoning. Dit verwacht je eerder in een sociale huurflat maar blijkbaar ben je in een koopflat ook niet veilig voor tuig. Kan dat mens niet in een asocontainer gaan zitten met haar hakjes, slechte muzieksmaak en stampend kind?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Verlaag jezelf toch niet door nu zo'n ordinaire reactie te geven joh. Voorlopig heb je de juiste stappen genomen.
Alle reacties Link kopieren
Heel irritant ja, dat mens gaat nu expres vervelend lopen doen nadat je geklaagd hebt. Dat zegt veel over de mentaliteit van haar. Dat tot diep in de nacht klussen was al een fout teken.



Die makelaar zet er wel lekkere types in trouwens, eerst die neukers en nu die aso met dat kind, ben je lekker klaar mee in je koopwoning. Dit verwacht je eerder in een sociale huurflat maar blijkbaar ben je in een koopflat ook niet veilig voor tuig. Kan dat mens niet in een asocontainer gaan zitten met haar hakjes, slechte muzieksmaak en stampend kind?

31-10-2014, 16:12



Alsof die makelaar aan iemands gezicht kan zien of mensen hard gillend klaarkomen snachts en of hij kan zien aan deze buurvrouw haar gezicht dat ze een hoop herrie maakt.

En die opmerking over de sociale huurflat klopt ook niet, aangezien er in zowel koop als huurhuizen overlast van buren kan zijn.



TO, nodig de makelaar uit voor een bak koffie zodat hij zelf kan horen wat een herrie ze kan maken.

Kan hij daarna hopelijk verdere stappen ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
@Marianne Davids,

Hoe zou jij kunnen gaan dreigen dan? Ik snap 'em even niet.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen erg bedankt voor de reacties. Ik heb met een andere buurvrouw over het probleem gehad. Zij adviseerde me om gewoon contact op te blijven nemen met de makelaar. De makelaar is immers verantwoordelijk.

Momenteel is het weer rustig hier boven, maar wie weet is dat morgen weer anders.

Als het blijft aanhouden en de makelaar doet hier niks mee (ik heb de makelaar ook verteld dat ik desnoods de politie in zou schakelen) ga ik over op andere stappen.

Ik wist niet van het bestaan af van VVE, dus misschien dat dit desnoods een optie is. Ook wist ik niet dat je het plafond kon isoleren.

De vorige bewoners hadden het appartement overigens ook gekocht. En zij hebben het weer verkocht aan de makelaar. Word hier best veel gedaan volgens mij.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mystery
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 31 oktober 2014 @ 17:59:

@Marianne Davids,

Hoe zou jij kunnen gaan dreigen dan? Ik snap 'em even niet.Dan bel ik de corporatie waarvan hij het appartement heeft gekocht. Onderverhuren mag hier onder geen beding, er zijn al eerder problemen door geweest met mensen die hier niet horen en die zijn, op één na, inmiddels eruit. We willen hier geen Tokkies.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:kloontje85 schreef op 31 oktober 2014 @ 19:41:

Iedereen erg bedankt voor de reacties. Ik heb met een andere buurvrouw over het probleem gehad. Zij adviseerde me om gewoon contact op te blijven nemen met de makelaar. De makelaar is immers verantwoordelijk.

Momenteel is het weer rustig hier boven, maar wie weet is dat morgen weer anders.

Als het blijft aanhouden en de makelaar doet hier niks mee (ik heb de makelaar ook verteld dat ik desnoods de politie in zou schakelen) ga ik over op andere stappen.

Ik wist niet van het bestaan af van VVE, dus misschien dat dit desnoods een optie is. Ook wist ik niet dat je het plafond kon isoleren.

De vorige bewoners hadden het appartement overigens ook gekocht. En zij hebben het weer verkocht aan de makelaar. Word hier best veel gedaan volgens mij.Als je een appartement koopt weet je toch of er een VvE is? Daar betaal je maandelijks een bijdrage aan. Om de zoveel tijd is er een ledenvergadering, verder is er een kascommissie die onder andere de jaarlijkse begroting moet goedkeuren. Ook als er sprake is van een "slapende" VvE betaal je die bijdrage, meestal zijn daarin de servicekosten en stookkosten (bij blokverwarming) inbegrepen.
verba volant, scripta manent.
quote:Gravinnetje schreef op 31 oktober 2014 @ 16:19:

Verlaag jezelf toch niet door nu zo'n ordinaire reactie te geven joh. Voorlopig heb je de juiste stappen genomen.Waar lees je dat TO een ordinaire reactie gaat geven?
Alle reacties Link kopieren
Wat vreemd dat je niet wist dat er een VVE was. Dat wordt heel duidelijk vermeld in de kooppapieren als je een appartement koopt, en meestal zegt de notaris er ook nog wel wat over. En je betaalt er maandelijks voor. Of woon je niet in Nederland?



Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met 'de makelaar is verantwoordelijk'. Is die makelaar ook de eigenaar van het appartement, of verhuurd hij het alleen maar? Want als hij het alleen verhuurt kun je bij hem weinig afdwingen. En of het verboden is om het te verhuren is maar de vraag. Lang niet alle VVEs hebben dat in de voorwaarden staan. En als er geen VvE actief is, zijn ter ook geen voorwaarden. Bovendien is een VvE geen politie eenheid. Om af te dwingen dat een huurder vertrekt kost heel veel moeite, en is niet iets wat zo een twee drie voor elkaar is,

Het gaat hier trouwens niet om onderhuur. Onderhuur is als een huurder het weer aan iemand anders verhuurt. Als je als eigenaar iets verhuurt, is het gewoon dat: huur. Geen onderhuur. Maar dat even terzijde.



En heel eerlijk gezegd, vraag ik me ook af of je niet gewoon snel last ergens van hebt, dan wel een gehorig huis hebt gekocht. Een klein kind rent nou eenmaal wel eens, en dat hoor je. En als het slecht geïsoleerd is, dan hoor je dat wat meer. Daar is heel weinig aan te doen, kinderen spelen nou eenmaal. En muziek hoor je in zulke huizen ook van de buren. Probleem is dat als je je eenmaal ergert aan geluiden, ze je nog veel meer opvallen, waardoor je er nog meer last van krijgt. Als je een kind hoort rennen en denkt: 'oh, hij is zeker leuk aan het spelen', ben je er daarna veel minder mee bezig en hoor je het ook minder. Maar als je hem hoort en denkt 'gatver wat een herrie, wat een aso's, ik wil dat dit ophoudt', dan is het heel moeilijk om er niet steeds op te focussen.
Alle reacties Link kopieren
.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mystery
Alle reacties Link kopieren
Ah ok, dus de makelaar is echt eigenaar? Dan snap ik wel waar die verantwoordelijkheid vandaan komt. Of hij het mag verhuren hangt van de regels van de VvE af, als die er is. Soms staat in het huishoudelijk regelement dat verhuren alleen is toegestaan na toestemming van de VvE. Als dat er niet in staat, of er is geen VvE (dat mag dus niet meer, maar komt nog wel voor), dan mag het gewoon. Je mag in Nederland je eigen huis verhuren als je dat leuk vindt. En als het door een makelaar is gekocht, id. het best waarschijnlijk dat er geen hypotheek op rust, en dan is er dus ook geen hypotheekverstrekker die het kan verbieden.



Natuurlijk moet je in een appartement (en een gewoon huis) rekening houden met de rest van de wereld. Ik bedoelde gewoon dat de een sneller last heeft van iets dan de ander. En elkaar horen is meestal niet helemaal te vermijden, dus het gaat er om waar je de grens legt. Mijn moeder bijvoorbeeld heeft heel snel last van geluid. Die vindt dus vrijwel altijd dat buren herrie maken etc. Terwijl de rest van het gezin dat helemaal niet zo ervaart. Ik hoor het ook wel, er is niks mis met mijn oren, maar ik beschouw het als normaal en heb er geen last van. Je hebt het over keihard Céline Dion aanzetten. Ik begrijp dat dat overdag was? Het is mijn smaak ook niet, maar af en toe moet zoiets kunnen. Als ze het niet dagelijks doet en niet uren lang, ach. En je hoort de begintune van Sex and The city. Die duurt misschien 20 seconden, dat is toch ook niet zo vreselijk veel overlast?



En zelfs als het wel buitenproportioneel is, werkt het in je voordeel om er niet te veel aandacht aan te schenken. Hoe lullig ook, je kunt je eigen gedrag veel makkelijker veranderen dan dat van de buurvrouw. Zelfs als zíj dingen fout doet, is het lastig om dat te veranderen. Wat je wel kunt doen, ik zorgen dat jíj er zo min mogelijk last van hebt. Dus er niet te veel op focussen, en hooguit de strijd aangaan over dingen die makkelijk te veranderen zijn. Een kind verbieden te rennen of spelen gaat niet werken. Maar haar vragen of ze thuis haar schoenen met hak uit wil doen misschien wel. Als je niet over tig dingen tegelijk klaagt (zelfs als je over al die dingen gelijk hebt!) bereik je vaak meer. Anders gooit iemand zijn hakken in het zand, en kom je nergens meer.



En zoals gezegd, misschien het plafond isoleren? Als je van zowel de vorige als deze buren last hebt, is het vrij gehorig en waarschijnlijk niet goed geïsoleerd. In mijn vorige huis (jaren 30, dus oud) hadden de onderburen een of ander mega milieu vriendelijke isolatie op hun plafond aangebracht. Met als extra gevolg dat ik zo ongeveer kon tapdansen op mijn houten vloer, en ze hoorden niks. Ook dat is iets wat jullie zelf kunnen doen (en wat je huis op termijn misschien beter verkoopbaar maakt als het echt zo gehorig is).
Ik zou het ook blijven aangeven bij de makelaar. Ga in ieder geval niet ook extra lawaai maken want dan is het einde zoek.

Ik snap je helemaal. Mijn bovenburen zijn een jong stel met een klein kind. Het jongetje rent veel heen en weer en zit op een loopauto wat je ook goed hoort. Opzich kan ik me daar wel overheen zetten want dat is overdag. Het stel vind ik vervelender. Ruzie maken en schreeuwen gebeurd dagelijks. Je kunt het soms woord voor woord verstaan, dan moet je echt hard praten! Gelukkig krijgen we volgende maand nieuwe bovenburen, hopelijk zijn die wat rustiger.
Ik zou het plafond isoleren.



Natuurlijk spelen kinderen, maar de hele dag gebonk en gestamp is echt niet nodig, bovenbuurvrouw moet ook rekening houden met de buren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar vriendelijk verzoeken het geluid zachter te doen, doet ze dat niet ga je weer naar haar toe en doe je zelf het geluid uit. Net zoals met hakken lopen 1x waarschuwen doen ze het niet trek je haar hak eraf
Alle reacties Link kopieren
quote:winnie2000 schreef op 01 november 2014 @ 09:39:

Ik zou haar vriendelijk verzoeken het geluid zachter te doen, doet ze dat niet ga je weer naar haar toe en doe je zelf het geluid uit. Net zoals met hakken lopen 1x waarschuwen doen ze het niet trek je haar hak erafHet recept voor een leuke relatie met je buren. Echt een goeie tip dit. Zal ik Sjon vast bellen?
Zeg maar Spijker.
Je hebt haar nu 1 keer aangesproken en daarna een keer bij de makelaar geklaagd? Ik zou gewoon nog eens met haar graan praten. Laat haar in jouw woning luisteren als haar kind aan het rennen is, dan hoort ze hoe dat is. Laat iemand met hakken rondlopen en daarna zonder. En bespreek of ze thuis niet gewoon haar schoen uit kan doen.



Plafond isoleren heeft lang niet altijd zin. Vaak is het probleem dat de vloer (als het om een harde vloer gaat) helemaal tegen de muur aan is gelegd en dan gaat het geluid via de muren. Er moet een goede isolatievloer in liggen (staan vaak richtlijnen voor in het huishoudelijk reglement) en er moet een kleine ruimte zijn tussen de vloer en de muur.



Ik zou dus gewoon nog even het contact zoeken met je bovenbuurvrouw, nodig haar uit voor een bak koffie, en niet direct gaan klagen bij de makelaar of zelfs de politie. Eerst kijken of je er samen uit komt.



Wij hebben met onze boven- en onderburen in het begin een geluidstest gedaan: hoe hard kunnen we de muziek zetten zonder dat een ander er last van heeft? Dat was heel handig!
Alle reacties Link kopieren
spijker

100 x vragen of het wat zachter kan heb geen enkele nut. Dat het bij jou zo gaat
quote:winnie2000 schreef op 02 november 2014 @ 09:03:

spijker

100 x vragen of het wat zachter kan heb geen enkele nut. Dat het bij jou zo gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:spijker

100 x vragen of het wat zachter kan heb geen enkele nut. Dat het bij jou zo gaatJa, zo gaat dat buiten het kamp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven