Oververhitte woningmarkt

13-01-2017 20:36 88 berichten
Wij zitten midden in de woningmarktgekte. Ons huis os verkocht en we zijn nu op zoek naar iets anders. Blijkbaar is onze smaak populair, want we lopen continue achter de feiten aan.

Huizen die we willen bezichtigen zijn voor de datum al verkocht en zelfs huizen die dezelfde dag op funda zijn gezet, blijken al verkocht.

Ik merk dat ik er gestresst van word en mij laat opjagen. Dat ik eigenlijk al wil bieden voordat er überhaupt een bezichtiging heeft plaats gevonden. Gelukkig is mijn man hierin wat nuchterder en plaatst hij mij af en toe met beide benen op de grond.

Maar wie herkent dit? Wie heeft er in dezelfde situatie gezeten en kan mij raad geven hoe hiermee om te gaan? Of zijn er kopers die zich in dezelfde situatie begeven? Hoe dealen jullie hiermee?
Het is momenteel wat een gek ervoor geeft, niet te geloven, die prijzen. Per wanneer moeten jullie uit je huidige huis?
Alle reacties Link kopieren
Ligt ook aan de regio.

Je kunt ook ergens tijdelijk wat huren (desnoods een chalet) zodat je op je gemak rond kunt kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit ook in zo'n situatie gezeten en ik hield mezelf voor dat ik geen spijkerbroek ging kopen.

Ik heb de huizen voorbij laten gaan waar ik direct moest bieden. Jammer dan....

Uiteindelijk na 3/4 jaar een geweldig huis gevonden. En zelfs goed kunnen onderhandelen.



heb je een aankoopmakelaar
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iig een aankoopmakelaar nemen.
Het Viva forum is papaja.
quote:[message=2569c0835,noline]ZaraZara100 schreef op 13 januari 2017 @ 20:38[/message]:

Het is momenteel wat een gek ervoor geeft, niet te geloven, die prijzen. Per wanneer moeten jullie uit je huidige huis?Hier zit de huizenmarkt wel in de lift, maar het is nog lang niet te vergelijken met 10 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten in hetzelfde schuitje. Qua huizenjacht dan. We zitten gelukkig nu in huur dus hebben geen druk om snel iets te vinden (behalve dat we liever voor mijn bevalling verhuizen).

We gaan morgen nog naar twee open huizen en als dat niets wordt dan laten we het een half jaar rusten. Geen zin om 60.000 boven de 'normale' prijs te bieden om een kans te maken.
De zee is groen
Verschilt natuurlijk per regio, maar klinkt alsof TO te maken heeft met Utrecht, Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Bij vrienden gezien: zonder aankoopmakelaar kom je er niet tussen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZaraZara100 schreef op 13 januari 2017 @ 20:44:

Verschilt natuurlijk per regio, maar klinkt alsof TO te maken heeft met Utrecht, Amsterdam.

Laten we het hopen

Wij hebben binnenkort nog een leuk appartement te koop, dus hopelijk wordt dat ook redelijk snel verkocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 13 januari 2017 @ 20:42:

[...]





Hier zit de huizenmarkt wel in de lift, maar het is nog lang niet te vergelijken met 10 jaar geleden.In onze regio zitten de prijzen boven die van de bubble vlak voor de crisis.
De zee is groen
We hebben niet zo heel veel tijd meer voor we er uit moeten. Tijdens de feestdagen lag het al helemaal stil! Nu begint het gelukkig een klein beetje aan te trekken, in die zin dat er weer wat huizen op funda worden gezet gelukkig.
quote:ZaraZara100 schreef op 13 januari 2017 @ 20:44:

Verschilt natuurlijk per regio, maar klinkt alsof TO te maken heeft met Utrecht, Amsterdam.Ik zit in het noorden
We hebben geen aankoopmakelaar, nog niet aan gedacht!
woningen waar nog aan geklust moet worden zijn minder populair.

Extreme overbieden is vooral bij woningen waar je zo in kan.
quote:Halo schreef op 13 januari 2017 @ 20:55:

We hebben geen aankoopmakelaar, nog niet aan gedacht!Gisteren op het journaal dat je zonder aankoopmakelaar geen woning meer kan kopen en achter het net blijft vissen.
Wel lullig maar zonder aankoopmakelaar wordt het in deze tijd lastig om sowieso te weten welke huizen er überhaupt in de verkoop komen. (Maar ook dat zal per regio verschillen).
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde. We proberen het nu nog zelf, maar mocht het over een maand niet zijn gelukt dan misschien toch maar een aankoopmakelaar overwegen... we moeten immers ook ons huis over een bepaalde tijd uit.



Ook ik voel de druk meer dan mijn vriend en wil liefst snel bieden. En nee, dat geldt dus niet alleen voor de randstad.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn de mensen voort " brutaal" als ze een huis zien wat ze eventueel willen hebben dan stoppen ze een briefje in de brievenbus met dat ze intresse hebben in het huis met telefoonnummer. Vrienden van mij hebben zo ook hun droomhuis gekocht.

Word hier wel heel veel gedaan miss ook iets voor jullie? Wie niet waagt wie niet wint?

Verder blijf met je beide benen op de grond staan er komt ook vast een huis op de markt voor jullie en anders zou je ook aan de makelaar kinnen vragen of hij jullie tipt als er een huis in de verkoop komt wat past aan jullie wensen?
Mensen hebben niks geleerd van de crisis, laten zich gek maken, en bieden veel meer dan de vraagprijs. Wachten tot de markt in elkaar zakt, en dan huilie, huilie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spark88 schreef op 13 januari 2017 @ 21:22:

Heel herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde. We proberen het nu nog zelf, maar mocht het over een maand niet zijn gelukt dan misschien toch maar een aankoopmakelaar overwegen... we moeten immers ook ons huis over een bepaalde tijd uit.



Ook ik voel de druk meer dan mijn vriend en wil liefst snel bieden. En nee, dat geldt dus niet alleen voor de randstad.Dat deden ze bij een kennis van mij ook. Haar vader was net 1 (!!) dag overleden toen er al 15 briefjes in de bus lagen. Het is een mooi huis in een gewilde straat vlakbij het centrum, maar dan nog. Kom op zeg.
quote:minnimouse schreef op 13 januari 2017 @ 22:16:

[...]





Dat deden ze bij een kennis van mij ook. Haar vader was net 1 (!!) dag overleden toen er al 15 briefjes in de bus lagen. Het is een mooi huis in een gewilde straat vlakbij het centrum, maar dan nog. Kom op zeg.Wat brutaal. Ik vind het ook net een brug te ver om briefjes in de brievenbus te gooien. Ik wil me niet laten opnaaien, juist omdat ik er zo gevoelig voor ben. Maar zenuwslopend is het wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 13 januari 2017 @ 22:16:

[...]





Dat deden ze bij een kennis van mij ook. Haar vader was net 1 (!!) dag overleden toen er al 15 briefjes in de bus lagen. Het is een mooi huis in een gewilde straat vlakbij het centrum, maar dan nog. Kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Hoorde van een collega dat veel makaars huizen die in de verkoop gaan eerst op Facebook zetten. Pas een week of 2 later komt het op Funda. Als je makaars in de omgeving gaat volgen, ben je er misschien wat eerder bij volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Aankoopmakelaar sowieso doen, je krijgt als eerste de nieuwe woningen te zien (samen met de rest van de portefeuille geïnteresseerd in zelfde soort woning helaas:()

Verder denk ik dat je er niet veel aan kan doen. Enige wat je kunt doen is mee gaan in de gekte of je erbij neerleggen dat het langer gaat duren of je consessies moet doen met betrekking tot o.a afwerking, locatie etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven