Pallet bed?

22-11-2014 21:43 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was op internet aan het kijken voor woon inspiratie en kwam een pallet bed tegen. Zie hieronder.

http://media-cache-ak0.pi ... 2385449ac88118f462dc9.jpg



Nu hebben we de woonkamer helemaal naar smaak ingericht en het budget is bijna op.

Een goedkoop Ikea bed is een goede tijdelijke optie, maar een pallet bed vind ik eigenlijk veel leuker en stoerder.



Maar zou dat lekker slapen? Fijner dan een goedkoop ikea bed?

(We hebben wel een heel fijn matras van goede kwaliteit)



Ik zou er sowieso wieltjes onder plaatsen zodat de stofzuiger er goed bij kan.
Alle reacties Link kopieren
En mijn mening doet er toe want?



Het is iig stevig, wanneer je het goed in elkaar flanst.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vraag me dus af of het fijner zou slapen dan een ikea bed.



We hadden een heel fijn bed, maar die heeft de verhuizing niet overleefd, Ik vind een low budget pallet bed er hartstikke leuk uit zien, maar als het voor geen meter zou liggen dan haal ik liever een Ikea bedframe van 150 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk.

Waarom zou het niet goed slapen?? het is een uitgebreide lattenbodem.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij prima slapen. Ik heb een zelfgetimmerde lattenbodem en dat is net zo hard als zo'n pallet en ik heb niet het idee dat ik een onprettig bed heb. Een goed matras is voor mij iig voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je daar een goed matras op hebt, dan slaapt dat prima. geen probleem.





Mijn vrouw begon er ook al over, en 3x raden wie dat moet gaan knutselen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een palletbed gehad. Het lag erg goed. Het is gewoon een stevige lattenbodem.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ligt prima
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook erg leuk, maar denk dat het niet veel comfortabeler ligt dan een matras op de grond. De 'latten' veren weinig mee en liggen ook nog eens in de lengte bij het model op het plaatje. Maar moet bekennen dat ik geen ervaring heb met zo'n bed. Wel met slapen op de grond overigens, dat vond ik na een tijd niet zo prettig meer. ;-p
Alle reacties Link kopieren
Het ligt lekkerder dan een matras op de grond en het is niet goed voor je matras om deze op de grond te leggen want dan kan het matras niet luchten.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof het niet. De hele vering van je lattenbodem is weg. Bovendien vraag ik me af wat er gebeurt met dat bed als je er stomende seks in hebt...
Alle reacties Link kopieren
quote:amby schreef op 22 november 2014 @ 22:07:

Ik vind het ook erg leuk, maar denk dat het niet veel comfortabeler ligt dan een matras op de grond. De 'latten' veren weinig mee en liggen ook nog eens in de lengte bij het model op het plaatje. Maar moet bekennen dat ik geen ervaring heb met zo'n bed. Wel met slapen op de grond overigens, dat vond ik na een tijd niet zo prettig meer. ;-p

Grote voordeel is de ventilatie natuurlijk. Meeveren doet het niet, dan kun je beter een lattenbodem aanschaffen, maar als je geen chronische rugklachten oid hebt en dit bed niet voor de rest van je leven wil, waarom niet?

Wij hebben het ook gehad in onze studententijd (sprak oma... ). Prima tijdelijke oplossing.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Zoek wel pallets met niet te brede ruimte tussen de planken en koop een matrasbeschermer. En goed schuren (splinters!)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 november 2014 @ 22:10:

Ik geloof het niet. De hele vering van je lattenbodem is weg. Bovendien vraag ik me af wat er gebeurt met dat bed als je er stomende seks in hebt...





Weet je hoeveel een pallet kan hebben? Die zijn ervoor om heelheelheel veel gewicht te handelen.



En als je zo'n dik matras hebt zoals op dat plaatje dan lig je prima hoor. Of ik ben niet zo'n pieperd, dat kan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 november 2014 @ 22:10:

Bovendien vraag ik me af wat er gebeurt met dat bed als je er stomende seks in hebt...





Daar gebeurd helemaal niets mee, daar is het te stevig voor.

Dus kan je lekker door stomen, hoe fijn is dat.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar het bed op de foto kijk, lijkt me vooral de brede rand vreselijk onpraktisch met in en uitstappen, ik zou er constant knieën en tenen aan stoten.

En waar is de vering gebleven??? Lijkt me oncomfortabel ( en ik vind het ook niks om te zien, ziet er goedkoop en studentachtig uit)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 22 november 2014 @ 22:14:

[...]





Weet je hoeveel een pallet kan hebben? Die zijn ervoor om heelheelheel veel gewicht te handelen. Het gaat me niet om het gewicht, maar om het schuiven van de pallets tov elkaar. Je zult het wel heel goed aan elkaar vast moeten maken op de een of andere manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 november 2014 @ 22:17:

[...]



Het gaat me niet om het gewicht, maar om het schuiven van de pallets tov elkaar. Je zult het wel heel goed aan elkaar vast moeten maken op de een of andere manier.Plankje aan beide bevestigen en klaar. Lijkt me niet heel moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 22 november 2014 @ 22:18:

[...]





Plankje aan beide bevestigen en klaar. Lijkt me niet heel moeilijk.Als het geheel op wielen moet heb je dan niet iets sterkers nodig? Of een hoop wielen anders?
Alle reacties Link kopieren
Leuke schilderijen trouwens boven dat bed
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik mijn nek zou breken als ik 's nachts in het donker naar het toilet ga of terug kom.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:amby schreef op 22 november 2014 @ 22:21:

[...]





Als het geheel op wielen moet heb je dan niet iets sterkers nodig? Of een hoop wielen anders?



Nou ja, ze gaat toch al knutselen, lijkt me dat ze wel checkt of alles een beetje stevig bevestigd is, toch?



Ik vraag me meer af hoe die vrijpartij op wielen er uit gaat zien.
Alle reacties Link kopieren
Vind het wel lollig, pallets kosten drie keer niks maar je moet ze wel héél goed schuren en aflakken. Met een goede binnenveringmatras kan het best.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij schiet je er financieel niets mee op hoor. Die grote wielen met een rem en beschermend laagje zodat ze je vloer niet vernaggelen zijn niet goedkoop. En je hebt er toch wel zes nodig. Daarnaast moet er dan versteviging onder zodat het niet instort.



Op de grond zou wel kunnen, maar dan moet je nog wel pallets aanschaffen, versteviging en een matrasbeschermer. Voor dat geld heb ik liever een bed van Ikea met meeverende lattenbodem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het er wel stoer uitzien.



Anders kijk je op marktplaats naar gratis op te halen lattenbodems, en op pinterest naar inspiratie voor je pallet bed (en hoe je aan gratis pallets kan komen ). Ik vind deze nog mooier bijvoorbeeld:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven