Papieren rgelen (huis)

20-10-2016 23:10 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb samen met mijn vriend een huis gekocht, onder voorbehoud van fiananciering natuurlijk. Wij willen het pas aan rest van fam en vrienden en collega's gaat vertellen als de financien rond zijn.

Maar je hebt dus voor de financiering hypotheker een werkgeversverklring nodig. Dit kan ik opvragen bij HR. Maar eigenlijk wil ik mijn collega's pas vertellen dat we bezig zijn met huis kopen als financiering rond is.

Betekent dit dat ik ook mijn baas het moet vertellen in vertrouwen over een werkgeversverklaring opvragen.? Of kan ik mijn baas erbuiten laten en HR dit vragen en vragen dit nog in vertrouwen te laten? Bij voorbaat dank.
Alle reacties Link kopieren
HR?

Maakt toch niet uit? Gewoon om een werkgeversverklaring vragen.

En als ze vragen waarom dan vertel je het gewoon.

Of werk je bij een klein bedrijf?



Succes met de hypotheekaanvraag !
Gewoon vragen bij HR. Waarom die geheimzinnigheid?
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik pas aan collegas wil vertellen dat we een huis hebben gekocht als we zeker weten dat de financiering rond is.
Eeeh... omdat? Wat is er mis mee om aan te geven dat je mogelijk een huis wil gaan kopen?
Alle reacties Link kopieren
Als het bedrijf groot genoeg is voor een HR afdeling, zou ik gewoon zonder uitleg die verklaring vragen en verder niks. Hoe minder woorden je gebruikt voor je verzoek, hoe minder zij erover nadenken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het aan collegas van mijn afdeling pas vertellen als alles rond is.
nouja ik kan me voorstellen dat als de financiering niet lukt je dit niet aan al je collega 's wilt gaan uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 20 oktober 2016 @ 23:43:

nouja ik kan me voorstellen dat als de financiering niet lukt je dit niet aan al je collega 's wilt gaan uitleggen.Precies, dat.
Alle reacties Link kopieren
Als jij die werkgeversverklaring bij HR vraagt hoeven je collega's daar toch niets van te weten? HR medewerkers horen wel meer - en véél vertrouwelijker - informatie en worden geacht daar hun mond over te houden.
Als de kans blijkbaar zo groot is dat jullie de financiering niet rondkijken is het huis dan niet te duur voor jullie? En hadden jullie dan niet beter eerst kunnen uitzoeken of jullie wel in aanmerking komen voor een hypotheek van dit bedrag?
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 20 oktober 2016 @ 23:43:

nouja ik kan me voorstellen dat als de financiering niet lukt je dit niet aan al je collega 's wilt gaan uitleggen.



Ik vind dat niet echt iets om je voor te schamen. Het gaat soms om een paar duizend euro op een bedrag van bijvoorbeeld 2 ton. Het is niet zo dat je arm bent, of een wanbetaler als je de financiering niet rond krijgt.



Maar inderdaad, stap naar HR voor een verklaring. Daar hoeft je manager niets van te weten (tenzij hij ook degene is die de verklaring moet tekenen, maar ik mag er toch van uit gaan dat hij dat niet over de afdeling gaat roepen?)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De mensen va HR dienen hun mond te houden over wat je daar aankaart. Dus je collega's krijgen niks te horen.
Waarom zou je je manager niet in vertrouwen nemen? Die hoort ook zijn mond te houden, maar kan vast wel kijken of het lukt met vrije dagen en zo.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is het bedrijf waarvoor je werkt?

Hebben jullie een aparte HRM afdeling?



Zo ja, gewoon een mailtje versturen en daarin aangeven dat je een werkgeversverklaring wil ontvangen. Dat hoeft niemand te weten.



Bij mij hebben ze het naar mijn huis per post verstuurd. Niemand die het wist en ook niemand die het hoefde te weten. Als ik aan collegas wil vertellen dat ik een huis ga kopen dan doe ik dat, anders niet. Mijn prive- zaken.

Niet druk maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 21 oktober 2016 @ 06:03:

Als de kans blijkbaar zo groot is dat jullie de financiering niet rondkijken is het huis dan niet te duur voor jullie? En hadden jullie dan niet beter eerst kunnen uitzoeken of jullie wel in aanmerking komen voor een hypotheek van dit bedrag?

Dit. Wij hebben net een ander huis gekocht, maar ik wist vooraf al of we de financiering rond zouden krijgen voor dit huis. Het lijkt me wel handig als je vooraf weet tot welk bedrag je kan lenen. Op die manier zit je je niet te verlekkeren op te dure huizen waarbij het achteraf op de financiering mis gaat. Is ook ontzettend vervelend voor de verkopers namelijk, als die denken dat ze het verkocht hebben en het uiteindelijk hierop mis gaat.

Hebben jullie geen hypotheekadviseur? Die kan je hiermee helpen en je precies vertellen wat je kan financieren.



Maar goed, als je die verklaring gewoon aanvraagt bij HR komen je collega's het niet te weten hoor. Dat gaan ze echt niet in een mail rondsturen hoor gewoon aanvragen en verder niet zeggen waarom.
quote:-Belle- schreef op 21 oktober 2016 @ 09:23:

gewoon aanvragen en verder niet zeggen waarom.Waarschijnlijk moet ze dat wel zeggen, er bestaan verschillende soorten werkgeversverklaringen. Maar dan nog zullen de collega's het echt niet van de HR-afdeling te weten komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 21 oktober 2016 @ 09:32:

[...]



Waarschijnlijk moet ze dat wel zeggen, er bestaan verschillende soorten werkgeversverklaringen. Maar dan nog zullen de collega's het echt niet van de HR-afdeling te weten komen.Ow, dat wist ik niet van die verschillende verklaringen maar idd, dan nog weet alleen HR het en niet de collega's.
Ook dan kan je toch zeggen dat je aan het rondkijken bent voor een huis en dus een werkgeversverklaring nodig hebt? Je hoeft toch niks te zeggen over specifiek welk huis en of de financiering wel of niet is stukgelopen? En als iemand later er naar vraagt of je als iets hebt gekocht zeg je "nee nog niet".



Ik vind het echt heel raar om zo moeilijk te doen en ook nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg om een werkgeversverklaring en kreeg hem opgestuurd. Werden verder geen vragen gesteld. Nou had me dat niks uitgemaakt, aangezien mijn omgeving wel weet dat ik een huis heb gekocht. Ik was/ben veel te blij om dat stil te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven