Per ongeluk inductiepannen gekocht

05-02-2016 13:08 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik heb per ongeluk via coolblue inductiepannen bestelt terwijl ik een electrisch kookvuur heb. Gelukkig kan ik ze wel gewoon terug sturen mocht dat nodig zijn. 😉. Maar kan dat eigenlijk wel kwaad? Mag ik die pannen gewoon gebruiken of niet? Het zijn best wel mooie pannen. Zou jammer zijn als ik ze weg moet doen. 😊. Dus nog effe mijn vraag: Mogen inductiepannen op een electrische kookplaat? Groetjes
Ja dat mag, andersom alleen niet. Je kunt je pannen dus gewoon gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Die zijn ook geschikt voor elektrische kookplaten. Andersom kan het niet altijd.
I'm still standing
Alle reacties Link kopieren
Maakt niets uit.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk. Het geeft alleen aan de bodem

magnetisch is en daarom ook geschikt voor inductie.

Kunt ze ook gewoon op andere warmte bronnen gebruiken
Ja. Normaliter is andersom het probleem. Dus dan kunnen veel pannen wel op gas/elektrisch/halogeen maar niet op inductie. Een pan eenmaal gebruikt op iets anders dan inductie, mag hij zelfs niet meer op inductie gebruikt worden (officieel dan).



Maar als t goed is, staat t op de verpakking. Ff lezen dus.
http://www.pannenstore.nl ... ml#product_specifications



zie hier specificaties. Even kijken naar welke pannenset je heb gekocht en op specificatie aanklikken.
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste is echt onzin. Heb een gietijzeren braadpan die ik eerst 10 jaar op gas heb gebruikt en nu al weer jaren op inductie.

Werkte ook bij kookpannen.

Als je pan een vrij dunne bodem heeft kan hij wat krom trekken en daardoor niet meer bruikbaar zijn op inductie; maar dat is een kwestie van proberen
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen, ik keek net nog eens op internet naar de specificaties van mijn pannen en daar stond bij dat ze op elk vuur mag. Nu ben ik zeker he. Had dat nog niet gezien haha. Maar bedankt voor de snelle antwoorden allemaal. 😉😘
quote:girasole3 schreef op 05 februari 2016 @ 13:15:



Als je pan een vrij dunne bodem heeft kan hij wat krom trekken en daardoor niet meer bruikbaar zijn op inductie; maar dat is een kwestie van proberenEn dat is dus de reden. Ik zeg niet voor niets, officieel. Zo is t mij nml uitgelegd door de keukenboer, blokker en ikea. Zelf probeer ik t wel gewoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven