Philips wake up kreng

19-11-2014 17:37 30 berichten
Na jaren twijfelen heb ik een Philips Wake Up Light gekocht. Type HF3520/01. Volgens recensies op internet een heel prettig ding, eenvoudig te bedienen. Nou weet ik niet wat mensen betaald krijgen om zulke recensies te krijgen, maar ik geloof er geen bal meer van dat ze eerlijk zijn.



Wat een kreng!

Helemaal niet eenvoudig te bedienen!

Ik snap er geen bal van, met al die knopjes!

En de gebruiksaanwijzing is helemaal een ramp, met al die talen door elkaar, totaal onoverzichtelijk.



Zo. Die frustratie moest ik echt even kwijt.

Heeft een van jullie misschien dezelfde? Ik ben benieuwd of ik de enige ben die er geen wijs uit kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hem 1 nacht gehad omdat man meestal eerder op moet dan ik.

Nou zelfs op de meest lage/zachte stand had ik nog het gevoel dat er een vliegtuig de kamer binnen kwam... Ik zat rechtop in bed en man sliep gewoon door....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de gebruiksaanwijzing niet eens gezien zo snel was hij weer weg
Ik wilde je al te hulp schieten want ik heb ook een wake-up light van Philips, maar zie dat ik een andere type nummer heb.



Ben destijds ook flink aan het tobbem geweest voordat ik het doorhad, en nog steeds vind ik 'm niet echt fijn in de bediening. Duas misschien is het bedieningsprincipe hetzelfde.



Je moet eerst op menu klikken voor de keuzes, dan zie je een rijtje icoontjes staan en 1 daarvan knippert. Die knipperende is de huidige. Je kan dan op select klikken welke icoontje je wil wijzigen, en met de plus en minnen veranderen. Menu is ook weer terug naar hoofdmenu.



Ik ga ook nog steeds regelmatig de mist in, weet niet of het hetzelfde is als bij jou, maar ik vind het dus ook niet gebruiksvriendelijk.



Met de lamp zelf ben ik wel heel blij!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze uitvoering ook en snap echt niet wat er moeilijk aan zou moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de eerste versie van de wake up light en het grootste plezier wat ik eraan heb gehad was het wekkerslingeren in de container voor elektrische apparaten op de gemeentewerf 😅. Heeeerlijke manier om frustraties eruit te gooien
quote:Nemesis. schreef op 19 november 2014 @ 18:31:

Ik heb deze uitvoering ook en snap echt niet wat er moeilijk aan zou moeten zijn.Ik heb denk ik een oude uitvoering maar vind hem ook niet lastig te bedienen.
Alle reacties Link kopieren
Wat lukt er niet dan? Dan kijk ik even mee voor je.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik zou wel voor je meekijken maar ik heb een ander model. Ik vind het overigens echt totaal niet ingewikkeld. Ja een aantal knopjes ja, maar de iconen zijn echt helder dus je snapt zo wat wat is en wat wat moet doen. Ik hoop niet dat ze de nieuwe versie ingewikkelder hebben gemaakt, dat zou echt stom zijn! Ik zal eens kijken of ik een plaatje van die van jou kan vinden (van die knopjes) dan kan ik je misschien wel helpen.



Ik vind het trouwens zalig en wil nooit meer zonder.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik dezelfde heb als Dubbus, en inderdaad, de bediening kan makkelijker maar is zeker niet ondoenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh hij heeft dezelfde knopjes als die van mij, kijken of ik je verder kan helpen. Onder menu vind je alle functies (zoals: geluidje kiezen, tijdstip instellen, wekker zetten). De enige functie die je daar NIET vindt is geluid aan + volume en licht aan + sterkte. Verder vind je alle functies daar.



Dus wat je ook wilt: je begint met op menu te drukken. Vervolgens kun je met de - en de + navigeren (beschouw ze als linker- en rechterpijltje) en dan ga je dus naar de functie die je wilt, bijvoorbeeld tijd instellen. Vervolgens klik je op select, dan ga je dus die functie uitvoeren. Je kunt de tijd op laten lopen met de plus of terug laten lopen met de min, als je klaar bent met de uren druk je weer op select... dan springt ie over naar de minuten. Als ook die klaar zijn, druk je weer op select en dan keer je terug naar het menu. Dit kun je ook doen met geluidjes of tijdstip van het alarm, wat dan ook.



Zoiets?
Sorry, was het even zo zat dat ik wat anders was gaan doen. Maar ik heb net een nieuwe poging gedaan.



Ik begrijp o.a. niet hoe ik kan zien of de wekker nu gezet is. Ik heb nu alarm 1 gezet, of geprobeerd te zetten, op 19:40. Als ik het goed begrijp, moet er dan vanaf 19:10 iets gaan gebeuren, dus ik zal het zo meemaken.



Maar in het schermpje staat, behalve de tijd, een klokje met daarin een 2. Terwijl ik volgens mij helemaal geen tweede alarm heb ingesteld. Dat vind ik gek. Maar alla, ik zal zien of er over 1 minuut iets gebeurt. Ik heb het vanmiddag ook al een paar keer geprobeerd, maar steeds gebeurde er niets. Misschien omdat ik dan steeds een wektijd over 5 minuten koos, dat dat te kort is om te kunnen testen?
quote:Fiorah schreef op 19 november 2014 @ 19:09:

Oh hij heeft dezelfde knopjes als die van mij, kijken of ik je verder kan helpen. Onder menu vind je alle functies (zoals: geluidje kiezen, tijdstip instellen, wekker zetten). De enige functie die je daar NIET vindt is geluid aan + volume en licht aan + sterkte. Verder vind je alle functies daar.



Dus wat je ook wilt: je begint met op menu te drukken. Vervolgens kun je met de - en de + navigeren (beschouw ze als linker- en rechterpijltje) en dan ga je dus naar de functie die je wilt, bijvoorbeeld tijd instellen. Vervolgens klik je op select, dan ga je dus die functie uitvoeren. Je kunt de tijd op laten lopen met de plus of terug laten lopen met de min, als je klaar bent met de uren druk je weer op select... dan springt ie over naar de minuten. Als ook die klaar zijn, druk je weer op select en dan keer je terug naar het menu. Dit kun je ook doen met geluidjes of tijdstip van het alarm, wat dan ook.



Zoiets?Ja, zoiets zou je denken... Maar kennelijk is op select drukken niet voldoende om het alarm ook echt te zetten, want er gebeurt niets. Nou ja, misschien heeft 'ie minder tijd nodig dan een half uur voor de wektijd. Ik ga maar weer wachten of er dan om 19:20 misschien wel iets gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zit aan de zijkant een hendeltje. Daarmee kun je instellen welke wekker je zet: 1, 2 of helemaal niet. Heb jij die niet?
Alle reacties Link kopieren
Ah ik zie dat die nieuwe die niet heeft. 2 betekent in ieder geval dat je alarm nummer 2 hebt gezet, je zou in het menu alarm nummer 2 kunnen instellen over een paar minuten en dan moet die het gewoon doen. Waarschijnlijk heb je nu alarm 1 op 'over een paar minuten' ingesteld, maar heb je alarm 2 geselecteerd... dan gaat je wekker pas af op de standaardtijd (bij mij is dat half 8).
Alle reacties Link kopieren
Hoe is je Duits?



https://www.youtube.com/watch?v=NfN1C6opxyc
quote:Fiorah schreef op 19 november 2014 @ 19:14:

Bij mij zit aan de zijkant een hendeltje. Daarmee kun je instellen welke wekker je zet: 1, 2 of helemaal niet. Heb jij die niet?

Oh, misschien is dat het. Het stikt van de knopjes aan de zijkant. Ik moet zeggen dat ik dat ook zeer gebruiks-onvriendelijk vind. Kies voor een touchscreen met een menu, óf voor knopjes her en der op het apparaat. Maar geen combinatie van beide (zeg ik tegen meneer Philips hoor, niet tegen de forummers die zo aardig zijn om mee te denken).



Ik heb een knopje links met een 1 en rechts met een 2.

Ah, ik heb op die 1 gedrukt en nu staat er wel een alarm 1 in m'n scherm.



Hopelijk gaat ie dan zometeen iets doen.
Alle reacties Link kopieren
Never mind
Hij doet iets! Hij doet iets! Hij doet iets!



Dankjewel Fiorah, het zat 'm dus inderdaad in die knopjes aan de zijkant. Hij begint nu rood te kleuren.
Heerlijk apparaat maar ik vind de bediening inderdaad ruk.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo! Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb de mijne al jaren en ik ben er echt weg van. Als ik ergens anders slaap en ik heb hem niet, dan mis ik hem echt.
quote:Fiorah schreef op 19 november 2014 @ 19:17:

Hoe is je Duits?



https://www.youtube.com/watch?v=NfN1C6opxycBelabberd, maar dat kan ik hier mooi mee oefenen. Misschien vind ik dan de gevorderden-functies (zoals het geluid instellen en zo).
Alle reacties Link kopieren
Nee echt, als je het eenmaal in je systeem hebt! Geluid instellen is easy, dat kun je echt vanavond nog. Via het menu stel je een geluidje in. Je drukt op menu, vervolgens ga je met het plusje naar rechts tot je het icoontje van geluid hebt geselecteerd. Dan druk je op select. Dan krijg je een rijtje icoontjes, ga rustig met het plusje telkens naar een nieuwe, als het goed is hoor je een voorbeeldgeluidje. Als je denkt: "DIE WIL IK!!!!" dan doe je weer select. En daarna menu om uit het menu weg te navigeren. You can do this!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 19 november 2014 @ 19:23:

Goed zo! Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb de mijne al jaren en ik ben er echt weg van. Als ik ergens anders slaap en ik heb hem niet, dan mis ik hem echt.

Ik heb ook die allereerste, die grote, heerlijke wekker.



je kunt de helderheid ook helemaal afstellen en ook hoeveel tijd van te voren hij voorzichtig licht moet gaan geven

Heb hem zelf ook niet zo fel staan, helemaal niet nodig vind ik



Hier staan ook nog allerlei geluidjes om te downloaden http://www.philips.nl/c-p ... ke-up-light/ondersteuning



Die nieuwe kleine is wel mooi trouwens
Alle reacties Link kopieren
het staat er toch ook diverse malen groot op dat het troep is



PHILIPS



hoe waren hun slogans ook alweer

shit and stupidety



let`s make things worse
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven