Plant vensterbank

10-02-2016 11:58 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar 2 leuke planten voor in de vensterbank. Ze staan in de zon met name in de ochtend en staan in een grote pot.

Er moet wel echt wat staan niet 2 van die kleine flut plantjes.

Iemand ideeen?

Geen grote bladeren want dat gaat niet goed samen met de vouwgordijnen die er langs moeten.

Op dit moment heb ik 2 zamioculcas planten staan maar die zien er niet meer uit, eerder ook leuke hortensia's gehad maar die hebben geen lang leven achter glas in de zon, of ik doe iets verkeerd
Ik heb deze planten in huis, Spathiphyllum, en vind ze geweldig. Want die dingen gaan niet dood, gewoon echt niet! Zelfs al hangen de bladeren helemaal slap naar beneden, zodra je ze water geeft, gaan ze weer rechtop staan. En voor mij als plantenkiller ideaal dus Je kan ze in verschillende maten kopen, en ze blijven ook goed bloeien. Alleen wel oppassen als je huisdieren hebt, ze zijn wel giftig. Oh en ze kunnen ook goed tegen de zon en verwarming.
Alle reacties Link kopieren
In de volle zon blijven er alleen maar cactussen of vetplanten over.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
quote:BriannaF schreef op 10 februari 2016 @ 12:05:

In de volle zon blijven er alleen maar cactussen of vetplanten over.



Het is alleen in de ochtend, moet heus wel een plant zijn buiten een cactus die het goed doet.

De planten die er nu staan zijn lelijk gegroeid (mss te weinig gedraaid) deze zijn dus niet zo geworden door de zon
Alle reacties Link kopieren
quote:BriannaF schreef op 10 februari 2016 @ 12:05:

In de volle zon blijven er alleen maar cactussen of vetplanten over.mijn bejaarde buurvrouw had daar soort zonneschermpjes voor, zou dat nog bestaan?
Een cactus zal het juist niet goed doen als hij alleen in de ochtend zon krijgt.



Zijn orchideeën en idee? Die zijn niet dood te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 10 februari 2016 @ 12:12:

Zijn orchideeën en idee? Die zijn niet dood te krijgen.die houden wel van licht, niet van volle zon.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder was een kluns met planten. Ze deed op haar manier haar best, maar het werd nooit iets. Maar op de één of andere manier hielden hibiscussen het bij haar wel uit. Gewoon op het zuiden in de vensterbank. Eén keer per jaar snoeide ze die dingen dan zo'n beetje, en die schoten dan weer uit, bloeiden als een tierelier en waren op de één of andere manier niet kapot te krijgen.



Of een christusdoorn. Vind ik zelf een heel mooie plant.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:lilalinda schreef op 10 februari 2016 @ 12:16:

[...]



die houden wel van licht, niet van volle zon.Als het alleen in de ochtend is doen ze het prima. Raam op het oosten in ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al anderhalf twee sanseveria in de vensterbank staan. Ze staan vanaf de middag in de zon.
Alle reacties Link kopieren
Eens met dat orchideeen niet dood te krijgen zijn. Officieel houden ze niet van volle zon, maar hier hebben ze het echt heel lang volgehouden in een paar uurtjes ochtendzon.



Cactussen?

Nep? Persoonlijk geen fan, maar er zijn prima mooie nepperds!
Oh, bij mij overleven zelfs orchideeën het niet

Gelukkig doen de buitenplanten het wel heel goed onder mijn niet zo groene vingers.

Geen tips van mij dus. Maar ik hoop wel wat tips op te doen voor mijn eigen vensterbank.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een woonkamer op het zuiden en een grote pot met vetplanten erin staan, die houden het redelijk vol.

De moordenaar bij ons is niet de zon maar mijn man, die geeft ze vaak teveel water.



Ik begin niet meer aan de verzorging van planten, ik bak er helemaal niks van.



Ik zou dus gaan voor vetplanten.
Hier ook orchideeën. Alles gaat dood maar ik heb al jaren dezelfde orchideeën.
Alle reacties Link kopieren
Sanseveria's doen het hier ook goed in de vensterbank met een halve dag zonlicht (en verwarming van onderen). De rest houdt ofwel niet van verwarming ofwel niet van direct zonlicht.



Voor bijna alle kamerplanten geldt: beter iets te weinig dan teveel water.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kittens schreef op 10 februari 2016 @ 12:33:

Oh, bij mij overleven zelfs orchideeën het niet

Gelukkig doen de buitenplanten het wel heel goed onder mijn niet zo groene vingers.

Geen tips van mij dus. Maar ik hoop wel wat tips op te doen voor mijn eigen vensterbank.



Bij ons gaan orchideeen ook altijd dood. Wij hebben ook geen groene vingers.

Ik hoop ook tips voor iets leuks
Alle reacties Link kopieren
Orchideeën vind ik leuk maar zijn te ielig voor de vensterbank. We hebben een groot raam en de 2 potten zijn ook behoorlijk groot dus er mag best wat staan, scheelt ook meteen wat inkijk.
Alle reacties Link kopieren
Deze hebben wij aan de achterkant in de vensterbank en die zijn inderdaad niet dood te krijgen



http://www.plantenplaats. ... 1cm-hoogte-75cm-1636.html



Doet de link het? Ik kan nog geen plaatjes plakken
Ik blijf erbij, de Spathiphyllum is echt niet stuk te krijgen Staan hier nu ruim 4 jaar, krijgen alleen water als de bladeren hangen (want voor de rest vergeet ik ze gewoon) en ze blijven bloeien. En zijn nog goedkoop ook haha.
Alle reacties Link kopieren
Chlorophytum dan? Het Moederplantje wat aan de lopende band kindjes krijgt. Het is een harde.



En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Spathiphyllum is ook een goede plant. Heeft veel sierwaarde door zijn elegante vorm.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Araucaria; de Kamerden.



En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren




Ficus Lyrata?





waarom kan ik geen plaatjes meer plakken?
Ik zocht de moneytree, maar kreeg deze.







Het is een vetplant en die kan wel wat hebben.

Er zijn meerdere vetplanten die weinig verzorging nodig hebben en in een hoge pot staan ze wel mooi.

Regelmatig keren, want ze groeien naar het licht toe. Door het "vet" kunnen ze wel tegen de wisseling zoals in een woestijn.



Een paar takken versierd met kunst. Gewoon even zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik wil juist geen vetplanten of cactussen..

Ik vraag ook juist tips voor leuke planten.

Ze staan alleen de ochtend in de zon dus ik hoef niet perse een plant te hebben die kan leven in een woestijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven