Plisse

01-01-2010 14:17 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar iets nieuws om op te hangen voor de ramen. Overgordijnen en vitrage zijn geen optie.



In mijn zoektocht kwam ik iets prachtigs tegen, maar zo duur.... Plissé en het ziet er zo teer uit







Wie heeft er ervaring mee en wil deze met mij delen?

Wel doen of niet doen?

Totaal aantal stemmen: 21

Ja! (86%)
Nee! (14%)
Alle reacties Link kopieren
Overigens vond ik dit ook erg mooi





Soort dubbel rolgordijn.
Alle reacties Link kopieren
Die kwetsbaarheid, dat ligt er aan of je kleine kinderen en/of huisdieren hebt misschien? Of kan het kapot als het erg tocht?

Het oogt wel apart en exclusief.



Wat kost 't?
Alle reacties Link kopieren
heel mooi, doen!



*andijvie modus aan* hoe maak je die dingen schoon? en kan het tegen kinderhanden, ramen openzetten, tegenaan stoten? *andijvie modus uit*



Echt heel erg mooi, is het een beetje betaalbaar?



(edit: lees nu dat het erg duur is. Jammer, vind het echt mooi en ik denk dat het ook warmer staat dan die rolgordijnen eronder)
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring mee maar ik vind het prachtig. Heb er meerdere malen aan zitten denken. Ben ook benieuwd naar de ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Is wel mooi, alleen moeilijk (niet) schoon te maken; het hangt bij ons op het werk (de onderste) en het wordt na twee jaar toch een beetje smoezelig. En het is in aanschaf niet echt goedkoop, dus is het zonde om het na twee jaar te moeten vervangen.
Dansen is leuker dan lopen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een tijdje gezocht naar rolgordijnen en vond die bovenste ook erg mooi inderdaad, maar erg duur. Dat is dus maar net wat je ervoor overhebt. Ik denk dat het niet per se heel teer hoeft te zijn.



Die onderste (dubbele?) rolgordijnen, kunnen die ook helemaal open, of heb je altijd die 'enkele' baan met witte strepen? Ik vind ze op zich wel een leuk alternatief
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Degene die ik heb gezien was v.a. 200 euro. En er zijn hier 4 ramen, en dan nog niet een uitlaten rekenen wat het exact zou kosten. Geen kleine kinderen hier, wel 4 katten die ook in de ramen zitten.



Hoe je het schoon moet maken? Geen idee....
Alle reacties Link kopieren
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 01 januari 2010 @ 14:25:

Ik heb ook een tijdje gezocht naar rolgordijnen en vond die bovenste ook erg mooi inderdaad, maar erg duur. Dat is dus maar net wat je ervoor overhebt. Ik denk dat het niet per se heel teer hoeft te zijn.



Die onderste (dubbele?) rolgordijnen, kunnen die ook helemaal open, of heb je altijd die 'enkele' baan met witte strepen? Ik vind ze op zich wel een leuk alternatief Je hebt altijd 1 enkele rij met strepen. Maar je kan hem dus wel helemaal dicht maken. Overigens zelfde prijs.
Alle reacties Link kopieren
Als je altijd die enkele rij strepen hebt, zou ik dat niet zo snel doen, omdat het best veel licht wegneemt (tenzij je nu ook al gordijnen hebt die altijd halfgesloten zijn). Wij hebben paneelgordijnen van de Ikea waar ook altijd een paar banen voor het raam zitten en ik vind het toch erg jammer dat het altijd licht wegneemt.
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Hier 'moet' het wel ivm inkijk. We hebben een voortuintje van eh, een meter diep en kijken anders zo bij de buren naar binnen, of andersom.

Luxaflex zijn ook bijna altijd dicht aan de voorkant, of half open. Dus dat maakt niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
vl43inder heeft de tweede opie (14.21) in de keuken, ik vind het heel mooi staan, maar weet niet of het praktisch is ofzo......
Mn tante heeft die dingen al jaren. Ze hebben kleine kinderen en huisdieren overleeft dus met die kwetsbaarheid zal het wel goed zitten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prachtig. Maar denk dat schoonmaken en de katten nu het grootste bezwaar zijn. Ben benieuwd of er zich nog eigenaren gaan melden, ik dacht dat dit inmiddels al vrij ingeburgerd zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Elianne, fijn dat je ook de merken erbij zet! Ik ga even zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Is dat metalliclaagje omdat het in de slaapkamer hangt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al zo'n 12 jaar plissegordijnen. Eerst in het oude huis en ook in dit huis. Ik vind ze ideaal, je kan zelf bepalen hoeveel inkijk je hebt.Hier loopt een kat en 2 kinderen en vies worden doen ze niet, alleen stoffig maar daar is de stofzuiger handig voor.

Ze zijn hier op maat gemaakt, van Sunway, met een zonwerend laagje aan de raamkant. Je hebt ze in verschillende stofsoorten: transparant, lichtdoorlatend, zonwerend en verduisterend. Goedkoop is het niet inderdaad.

We hebben meer mensen enthousiast gemaakt: zus en ouders hebben ze ook, net als een vriendin. Schoonouders vinden het ook mooi maar een beetje prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik heb sinds een jaar ook die soort dubbel rolgordijn (zoals jij ze noemt). Ik heb ze van multishade.

In het begin had ik ook het probleem dat ze tot op de vensterbank hingen/stonden om ze helemaal gesloten te hebben, maar de winkel heeft dit voor mij verholpen door ze in te korten. Ik vind het echter wel vervelend dat ze tussen de 2 lagen helemaal open zijn.

Hierdoor komen er vliegjes en mugjes tussen, die je dan bij het opendoen plet tussen de stof en het ijzeren staafje waar ze omheen rollen. ook een beetje warrig verhaal mss.

Mijn schoonzus heeft ook dit soort maar dan van een ander merk, ik geloof luxaflex, en werken iets anders.

Ik kan niet goed uitleggen hoe anders, maar daar kunnen geen beestjes tussen komen.
quote:potsiedikkie schreef op 01 januari 2010 @ 14:37:

vl43inder heeft de tweede opie (14.21) in de keuken, ik vind het heel mooi staan, maar weet niet of het praktisch is ofzo......Jaaaah, die heb ik inderdaad in de keuken, in grijs. Ik vind ze heel praktisch. Die andere plisse's hebben we ook (maar dan de versie die niet van boven ook open kan), die zijn een stuk minder praktisch. Er gaan namelijk allerlei muggetjes enzo tussen zitten die je er niet meer tussenuit krijgt.
gh, kom ik al googelend op "plisse" gewoon op het vertrouwde Viva forum uit.

Ik heb dus ook mijn oog laten vallen op plisse-gordijnen. Ben er inmiddels achter dat ze ook bij de hema te krijgen zijn, en bij de kwantum. Wat me niet helemaal duidelijk wordt is hoe ze bevestigd worden aan de zijkanten en aan de onderzijde. Ons raam is 3.60 meter bereed, dus dat moet waarschijnlijk in 2 gedeeltes worden opgelost. Hoe zit dat dan in het midden, waar de scheiding zit. En zou dat kunnen met plissees, heeft iemand een idee?

(ik moet zaterdag gewoon eens gaan kijken in de winkels natuurlijk, maar ik ben erg benieuwd)
Alle reacties Link kopieren
quote:Pilous schreef op 01 januari 2010 @ 14:54:

Is dat metalliclaagje omdat het in de slaapkamer hangt?Omdat de zon op die kant van het huis staat. Je kunt trouwens bij die dingen wel van binnen naar buiten kijken maar niet andersom. Het is geen glimmend metaal ofzo hoor. Je moet weten dat het erin zit want zien doe je het niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Bij die rolgordijnen zou ik nooit voor twee stuks naast elkaar gaan. de kans dat ze de banen in beide gordijnen op de juiste hoogte hebben gemaakt is volgens mij niet groot. Ik heb dan ook slechte ervaringen met het maken van die dingen. De breedste plissé is bij ons iets van 4 meter(3.90 geloof ik). Er zitten dan gewoon meerdere "ophijsdraden" in dus niet alleen aan de zijkanten.
Ik heb plisségordijnen van de Hema, ze zijn heel mooi en heel handig en ik ben er heel blij mee! Ik he bottom-up/top down, zoals je ook op de plaatjes in de OP ziet. Superhandig tegen inkijk! Ze zijn wit en lichtdoorlatend (niet transparant, maar dat kan ook) en het licht kan er zo mooi doorheen schijnen.



Op de site van de Hema staat een calculator om te berekenen wat het je zou kosten (Tante Klaas, zo kun je er wellicht ook achterkomen of ze 3.60 kunnen overbruggen). Ze hebben regelmatig 20% korting op raambekleding, vaak genoeg om erop te wachten, mocht je ze daar willen bestellen.
sterker nog, die 20% korting geldt NU !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven