Poes bij kater plaatsen

27-08-2015 20:27 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Vanaf morgen krijgt mijn gecastreerde kater van 6 een huisgenoot erbij. Een siameese poes van 9 jaar. Door omstandigheden hebbeb we toegezegd om haar op te vangen. Nu twijfelen we alleen even over de introductie. Er hangt zo en zo al een feliway stekker wat altijd heel goed werkt bij mij kater. Verder krijg de poes natuurlijk der eigen kattenbak en spulletjes. Mijn kat is gewend om naar buiten te gaan, en reageert heel wisselend op andere katten ene accepteert die beter als de andere zeg maar. Verder is die als kitten opgegroeid met een andere kat tot zijn derde jaar. Poes is altijd samen geweest met andere kater en pas sinds enkele maanden alleen



Maar nu over de introductie ik twijfeI of ik haar gewoon erbij moet zetten of eerst apart in huis. Hier hoor je wisselende verhalen over, apart is ook wel lastig omdat kattenbak van kater op bovenste verdieping staat en ik hem niet wil verbannen van bv de woonkamer.

Enige oplossing als het apart moet is poes in kleine kamertje te zetten maar dat vind ik weer zo sneu voor poes. Dus dillema dilemma



Iemand tips and tricks?
Is de siamees wel lief? Hier slechte ervaring met een siamees. Kitten, binnen twee weken terug naar de fokker. Wat een onhandelbaar ... beest. Onze andere kat zat de hele dag op de kast, anders hing ze continue met haar klauwen in zijn oog/oor/staart/elders. Nu hebben we een merkloze asielkat. Lief...
Alle reacties Link kopieren
Siamees is eem heel klein licht beestje denk dat de kater twee keer zo groot is haha. Van wat ik heb gezien is ze juist hartstikke lief en onderdanig. En ze komt natuurlijk in het territorium van mijn kater dat zal ook wel schelen hopelijk.
Ik zou ze niet apart zetten. Wel een eigen kattenbak voor de nieuwe dame, in een eigen hoekje. En zorgen dat je de hele dag thuis bent, en hen allebei laten aanrommelen. Als het echt niet gaat kun je ingrijpen. Toen wij de asielkat net hadden heeft ie drie dagen in de boekenkast gebivakkeerd. En de andere kat heeft 3 dagen voor de kast zitten knipogen om asielbeestje eruit te lokken. Daarna ging 'andere kat' allemaal stoere dingen doen om te imponeren. Heeeeeeeeeeeel hoog springen enzo. Echt heel cute. Nu zijn het hele dikke maatjes. Veel plezier, ik hoop dat het goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Dankje, inderdaad ik ben er de komende dagen gewoon bij. Apart houden vind ik ook niet altijd handig, het lijkt mij juist dat je ze beide opfokt van ze ruiken wel een indringer maar kunnen niks. Haha ik hoop dat ze bij mij ook zo lief worden naar elkaar maak me alleen beetje zorgen omdat ze beide volwassen zijn. Nja we zullen het zien! Bedankt voor je berichtje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze ook gewoon samen zetten, en goed in de gaten houden.

Ze moeten sowieso aan elkaar wennen, kun je net zo goed gelijk doen denk ik.

Als het niet goed gaat eventjes uit elkaar halen (paar uurtjes ofzo) en dan weer proberen.

Veel succes en plezier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven