Poes hoge koorts

27-08-2014 09:45 99 berichten
Gisterochtend trof ik een zielig hoopje kat op de bank aan. Voelde zich duidelijk heel beroerd, kwam niet van de bank af en ze bewoog heel traag. Kon gelukkig snel bij de dierenarts terecht. Daar bleek ze 41,4 graden koorts te hebben.



Ze heeft een ontstekingsremmer gehad en gistermiddag knapte ze inderdaad op. Ze ging weer eten, kwam bij me liggen en spinde weer. Maar vanochtend was het weer helemaal mis. Net zelf haar temperatuur gemeten en ik mat 40,5 graden. Is waarschijnlijk in werkelijkheid nog iets hoger, want ik weet niet of ik de thermometer er diep genoeg heb ingestoken.



Ik kan om 11.00 uur weer met haar terecht bij de dierenarts. Waarschijnlijk gaan ze haar dan een infuus geven. Maak me wel een beetje zorgen. Ze is 12 en het is niet bepaald de eerste keer dat er iets met haar aan de hand is. Wil eigenlijk alleen even mijn verhaal kwijt...



UPDATE (3 september): ik heb mijn poes helaas op 2 september in moeten laten slapen. Ze had een grote tumor in haar lever...
Alle reacties Link kopieren
He wat naar. Wat voelt dat rot he, als je beestje niet lekker is en je kunt niets doen.

Hopelijk kan de DA haar straks weer iets geven waardoor ze zich wat beter voelt. Was het een kortwerkende ontstekingremmer?

Sterkte en beterschap voor Poes!
Alle reacties Link kopieren


Misschien vindt je kat het prettig als je af en toe een lauw vochtig washandje tegen de kussentjes van haar pootjes houdt?

Niet koud want dan sluiten de poriën.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
@milena, ze heeft gisterochtend een spuit Tolfedine gehad, die zou 48 uur moeten werken...

@sweetfirefly, het gekke is juist dat ze op de bank steeds het plekje opzoekt waar de zon op staat.



Gisterochtend liet ze bij de dierenarts haar plas lopen. Op zich logisch, want ze moet altijd 's ochtends en was nu niet geweest omdat ze de bank niet af kwam. Vanochtend heb ik haar dus zelf maar op de bak gezet en toen heeft ze ook geplast. Compleet uitgedroogd kan ze gelukkig dus nog niet zijn. Maar zielig is ze wel...
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte bij de DA.



Waarschijnlijk lees je dit niet meer maar ik zou vragen aan de DA of het zinvol is om bijv bij het plekje waar de kat ligt van die koelelementen te leggen.



Ik heb bijv van de Action een hele grote van 30 x 20 ofzo. Handdoek/dekentje erop (ik heb dat een keer bij mijn kat gedaan maar die had niet zulke hoge koorts, vandaar dat ik wel zou vragen aan de DA of het zou helpen, voordat je iets doet wat alleen maar kwalijk is.



voor jullie.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wow, 41.4 is echt hoog!! Dat arme beestje!!

Veel sterkte voor poes en voor jou
Net terug van de DA. Koorts bleek daar 41 graden. Ze heeft toch nog maar een shot Tolfedine gekregen. Verder hebben ze haar flink wat vocht ingespoten en wat calorierijk voedsel naar binnen gewerkt.



Thuis is ze meteen weer een beetje tot leven gekomen. Waggelde naar haar etensbak en heeft net dus nog zo´n portie hoogcalorisch voer op. Nu ligt ze wat te suffen op de bank, maar ik ben blij dat er weer vocht en voeding in zit en ze zich in ieder geval iets minder beroerd lijkt te voelen. Over een uur moet ik haar temperatuur weer opnemen.



@MV, idd aan de DA gevraagd of ik haar koel moest houden. Een koelere ruimte had de voorkeur, maar het belangrijkste was dat ik haar uit de zon hield.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de DA geen idee wat het kan zijn?



Hoop dat het niet erg zonnig weer is bij jou. Anders lekker in je slaapkamer leggen op je bed, gordijnen dicht, water en eten even op bed zetten dat ze niet ver hoeft te lopen. Kattenbak in je slaapkamer en dat ze zo kan bijkomen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zon staat op de andere kant van het huis, dus poes ligt nu volledig in de schaduw op de bank te slapen. DA denkt toch aan een virus. Als de koorts morgen nog steeds zo hoog is, gaat hij bloed afnemen, maar hij verwacht daar eigenlijk niets in te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ellendig als je lieverd zo ziek is. Hopen dat het met goede zorg en medicatie snel beter gaat.

Beterschap voor Poes en sterkte voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft poes het koud door de hoge koorts?

Beterschap voor poeslief!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk gaat het snel beter.

In de zo'n "warmt" een kat inderdaad op, hun vacht houdt de warmte vast.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Kan je haar de hele dag in de gaten houden?



Beterschap! Hopelijk komt het snel weer goed.
Sterkte, ik hoop dat ze snel weer opknapt.

Dankjulliewel!



@ikeaverslaafde, gisteren heb ik thuis gewerkt, dus toen ben ik steeds bij haar geweest. Vanmiddag ben ik weer een paar uur op mijn werk geweest.



De tweede shot Tolfedine is goed aangeslagen! Koorts was om half twee gezakt naar 38,9 graden. Ze heeft een paar keer uit zichzelf gegeten, ze spint weer en ligt nu lekker naast me. Ze is duidelijk nog wel heel wankel. Gisteren knapte ze in eerste instantie ook op van de Tolfedine. De vraag is hoe ik haar morgenochtend aantref. Fingers crossed...
Hmpf, vanochtend trof ik toch weer een kat aan die zich niet zo best voelde. Temperatuur was 40,4 graden. Ik heb haar 3 tabletjes Tolfedine gegeven en moet nu even een paar uur afwachten of die de koorts doen zakken.
Alle reacties Link kopieren
Wat zielig zeg. Sterkte vandaag
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Hou wel in de gaten of ze genoeg drinkt!



Sterkte ermee! Is nooit leuk als je je dier zo ziet :(
Just love your life.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte met de poes!
Never give up hope.
Ach wat sneu :( Ik hoop dat koorts snel zakt. Sterkte!
Tolfedine slaat weer aan gelukkig. Temperatuur weer terug naar 39,1. Ze heeft wat gegeten, ik heb haar zien drinken en net lag ze weer een beetje bij me te spinnen. Ik heb goede hoop dat het inderdaad een virus is en een kwestie van uitzieken, consequent medicijnen blijven geven en dwangvoeren waar nodig. Hoop dat ze met een paar dagen weer de oude is!
En we modderen verder... Koorts is door de Tolfedine aardig onder de duim, maar poes is nog lang niet de oude. Lijkt wel depressief, zit de hele dag een beetje sip voor zich uit te staren, weigert te eten en komt ook niet meer bij me liggen. Dat laatste komt waarschijnlijk ook omdat ze mij niet zo leuk vindt op dit moment. Ik moet twee keer per dag 3 pillen bij haar naar binnen zien te krijgen (een gevecht) en ik moet haar nu dus ook dwangvoeren. Ik hoop nog steeds dat ik gewoon geduld moet hebben, maar er lijkt helemaal geen schot meer in te zitten...
Onze poes had ook eens koorts. Ze keek er ook scheel bij.

Van de arts kreeg ze een antibiotica injectie die 14 dagen zou werken. Daar knapte ze zienderogen van op.



Succes ermee!
Dankjewel! Bij mijn kat zijn ze er vrijwel zeker van dat ze een virus heeft opgelopen. Het hakte er heel plotseling in, terwijl bacteriële infecties langzamer opbouwen. Ze heeft dus geen antibiotica gehad.
Alle reacties Link kopieren
easypill?

http://www.medpets.nl/easypill+kat/

Geen gevecht meer om de kat de pillen te geven.

Drinkt ze wel genoeg?Desnoods verdunde koffiemelk geven hoor.

Sterkte met poeslief!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven