Poes hoge koorts

27-08-2014 09:45 99 berichten
Gisterochtend trof ik een zielig hoopje kat op de bank aan. Voelde zich duidelijk heel beroerd, kwam niet van de bank af en ze bewoog heel traag. Kon gelukkig snel bij de dierenarts terecht. Daar bleek ze 41,4 graden koorts te hebben.



Ze heeft een ontstekingsremmer gehad en gistermiddag knapte ze inderdaad op. Ze ging weer eten, kwam bij me liggen en spinde weer. Maar vanochtend was het weer helemaal mis. Net zelf haar temperatuur gemeten en ik mat 40,5 graden. Is waarschijnlijk in werkelijkheid nog iets hoger, want ik weet niet of ik de thermometer er diep genoeg heb ingestoken.



Ik kan om 11.00 uur weer met haar terecht bij de dierenarts. Waarschijnlijk gaan ze haar dan een infuus geven. Maak me wel een beetje zorgen. Ze is 12 en het is niet bepaald de eerste keer dat er iets met haar aan de hand is. Wil eigenlijk alleen even mijn verhaal kwijt...



UPDATE (3 september): ik heb mijn poes helaas op 2 september in moeten laten slapen. Ze had een grote tumor in haar lever...
Alle reacties Link kopieren
Rasa, ik weet eerlijk gezegd niet precies wat voor spul er in zo'n injectie zit, maar weet wel dat er misselijkheidsremmers kunnen worden gegeven en dus die eetlustopwekkende injectie.

Overigens, dat Poes niet overgeeft wil niet zeggen dat ze niet misselijk is. Een van mijn katten at op een gegeven moment niet meer vanwege nierfalen (dus erg misselijk) maar gaf ook niet over. Nooit gedaan tijdens zijn ziekte. Hij is door zo'n injectie weer gaan eten, dus het proberen waard.



Maar er kan natuurlijk ook een hele andere oorzaak ten grondslag liggen aan het niet willen eten van Poes. Stel het is inderdaad een virus, dan is dat denk ik vergelijkbaar met een griepvirus bij mensen? Ik heb tijdens griep ook nooit veel eetlust. Dus het zou natuurlijk ook goed kunnen dat ze niet misselijk is.



Hoop dat de dierenarts er iets zinnigs over kan zeggen morgen en ervoor kan zorgen dat ze weer gaat eten.

Dat ze drinkt, poept en plast is een goed teken in ieder geval.

Nogmaals veel sterkte
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Dankjewel Soulcats, fijn dat er hier mensen meeleven!



Ik denk dat ik misselijkheid bij mijn kat vrij goed kan zien. Dan probeert ze haar kop rechtop houden en zit ze steeds haar bek af te likken. Nu ligt ze bijvoorbeeld gestrekt op de bank. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.



Ik ben met name heel bij dat ze niet overgeeft, omdat dat betekent dat ze het eten dat ik met veel moeite bij haar naar binnen moet werken in ieder geval zijn werk kan doen. Én ze niet nog meer vocht verliest.



De dierenarts zei inderdaad dat ze zich ongeveer moet voelen zoals wij ons voelen als we griep hebben. Alleen bij ons kan even niets tot weinig eten geen kwaad (zolang we maar drinken). Katten moeten elke dag eten. Katten herstellen niet als ze niet eten. Dat is tenminste wat de dierenarts zegt.



Bovendien: als ze niet eten, gaan ze het opgeslagen vet verbranden en dat zorgt (zeker bij te dikke katten zoals die van mij) voor leververvetting. En leververvetting leidt weer tot misselijkheid. Zo kom je in een spiraal naar beneden. Er zijn mij twee dingen op het hart gedrukt: 2x per dag 3 tabletten Tolfedine erin en elke dag voldoende eten naar binnen werken. Dat is zo ongeveer het enige wat ik op dit moment voor mijn arme schat kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad die kuipjes met groene letters. Mijn kat wilde ook niets eten. Ze was bij de dierenarts en daar gaven ze een andere kat dit voer en toen hebben ze het bij haar ook geprobeerd. Dwangvoeding lukt bij mijn kat namelijk niet dan spuugt ze alles weer uit.net als met medicatie. Ze heeft ook injecties gehad met antibraakmiddel en dan at ze weer een dag. Misschien is het voer het proberen waard. Ik heb ook van alles geprobeerd en normaal eet ze echt alleen maar brokken
Alle reacties Link kopieren
Precies wat jij zegt Rasa. Zo heeft de dierenarts mij dat destijds ook uitgelegd. Daarom is het goed dat je blijft dwangvoeren (dat is echt het belangrijkste nu inderdaad) en dat ze niet overgeeft is zeker een geluk bij een ongeluk.



Natuurlijk ken je je eigen kat het beste en dus ook de tekenen van misselijkheid. Nu ik jou las, herinnerde ik het van mijn kat ook weer, die gaf dan wel niet over maar was ook vaak zijn bek aan het aflikken, wat bij hem dus een teken was dat hij zich erg misselijk voelde.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Poes is weer wat achteruit gesukkeld... Ze beweegt weer heel moeilijk. Heeft net wel wat gedronken, maar het is moeilijk om te zien hoeveel moeite haar dat kost. Temperatuur was 38,6 dus koorts is echt het grote probleem niet meer.



Misschien niet verstandig geweest, maar ik heb haar gisteren om acht uur 's avonds voor het laatst gedwangvoerd. Ze lag daarna bijna permanent te slapen en vond het te zielig om haar wakker te maken alleen maar om weer zo'n spuit in haar bek te duwen. Rond half elf toonde ze enige interesse in de plek waar haar etensbakjes staan. Toen heb ik weer vers voer voor haar neergezet en bedacht om haar 's nachts zelf de kans te geven om te gaan eten. Heeft ze niet gedaan...



Nu wacht ik maar heel even tot ik de dierenarts kan bellen. Ik weet niet wat ze gaan voorstellen. Misschien is het nog handig dat ze nuchter is.
Ah, wat naar Rasa, dat het nu toch weer minder gaat. Ik blijf voor jullie duimen!
He, balen dat er geen stijgende lijn inzit :(

Ik duim met Redhot mee.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag bij je DA. Ik blijf nog duimen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dankjulliewel!



Net weer terug van de dierenarts. Zonder poes. Ze hebben haar daar opgenomen. Ze zagen wel dat ze erg ziek was, maar ze hebben geen idee wat ze heeft. Bloed is net ook nagekeken. Beetje onrustig beeld, maar het levert geen duidelijke aanwijzingen op. Ze gaan haar een infuus geven en waarschijnlijk ook een klysma.



Arm beestje. Ze was zo slap. Volgens mij heeft ze continu pijn. Het lucht een beetje op dat ik de zorg even uit handen kan geven, maar ik vrees het ergste...
Alle reacties Link kopieren
Rasa, heb je nog wat gehoord van de DA?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk aan jullie en duim stug door
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Net even bij haar langs geweest, ze slaapt vannacht in de praktijk van de dierenarts.



Ze hebben op allerlei manieren geprobeerd om haar op te lappen. Een infuus, dwangvoeding, een zware pijnstiller, iets tegen misselijkheid, een klysma, laxeermiddel... Ik vond haar vanavond wel iets minder slecht dan vanochtend, maar het houdt niet over.



Ondertussen zijn ze op zoek naar de oorzaak. Tot nu toe zonder resultaat. Morgenmiddag mag ik weer bellen.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig.... Wat zou er nou toch met haar zijn?

Hopelijk snel duidelijkheid.

Fijn dat ze in goede handen is en dat je haar tussendoor kan zien.

Ontzettend lief dat je dit allemaal voor haar over hebt, ik weet welke kosten er aan een opname verbonden kunnen zijn maar snap zó goed dat je maar één ding wil; dat ze beter wordt. Ik blijf hopen hoor!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Lief van je, Soulcats! En ja, het geld kan me op dit moment niets schelen. Ik hoop ook heel erg dat ze weer beter wordt. Maar in ieder geval moet er iets gebeuren. Ze is nu een week ziek. Dit is echt helemaal niks...
Voor jou



En voor poes, omdat ik weinig anders kan



Alle reacties Link kopieren
Is ze misschien vergiftigd? Of komt poes niet buiten?..
Poes komt niet buiten en het lijkt me dat vergiftiging een ander ziektebeeld laat zien. Ze heeft in ieder geval nul keer overgegeven.



Dank, millefleur!
Alle reacties Link kopieren
Mmmmm..en hoe is t nu ? Weten ze al meer ?
Ja, ik ben ook benieuwd.
Ik heb haar zojuist laten inslapen. Vanmiddag heeft de dierenarts een echo gemaakt en daaruit bleek dat ze een hele grote levertumor had. Het enige dat ik nog kon doen was haar uit haar lijden verlossen.



Ik mis haar nu al vreselijk!

Het huis is zo ontzettend leeg nu...
Wat naar om te horen Rasa :( een hele dikke knuffel en heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat spijt me dat voor je Rasa. Sterkte met het gemis
Alle reacties Link kopieren
O nee... Rasa, wat erg

Ik snap je verdriet (heb vorige week woensdag een van mijn katten in moeten laten slapen) en weet dat het heel veel pijn doet.

Je hebt ontzettend goed voor haar gezorgd, ze heeft je liefde gevoeld, dat kan niet anders.

En probeer in gedachten te houden dat je haar verder lijden hebt bespaard en dat ze een heel fijn poezenleven bij jou gehad heeft. Koester de mooie herinneringen aan en je mooie tijd samen met je lieve Poes, al begrijp ik echt dat je nu alleen het gemis keihard voelt.

Heel, heel erg veel sterkte
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte...
Ach wat erg, heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven