Poes loopt mank

22-04-2017 00:02 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn poezebeest kwam ineens mank de huiskamer binnenlopen. Een uurtje geleden. Meteen de dierenarts gebeld maar omdat het beestje nog wel op alle vier de poten loopt verwacht ze geen breuk en adviseerde ze me even te kijken hoe het morgenochtend is en anders dan te komen.



Ik vind poes zo zielig. Ze ligt nu op de stoel waar ze graag ligt en probeert te slapen maar echt helemaal lukken wil het niet. Heb ook het idee dat ze ook met liggen pijn heeft.



Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil. Zit nu nog op de bank en wil eigenlijk naar bed. Maar ik slaap op zolder en wil poes niet twee trappen op meenemen. Maar haar alleen laten vind ik dan ook weer zielig. Maar op de bank gaan slapen gaat me ook te ver.



Arm beestje
Alle reacties Link kopieren
Als je denkt dat ze nog steeds pijn heeft bel je de da opnieuw... en dan vraag je of je gelijk mag komen. Qua kosten maakt het niet uit, nacht en weekend tarief zal hetzelfde zijn dus of je nu gaat of over twaalf uur maakt voor je portomonee niks uit maar voor je poezenvriendin wel. Ik zou mijn kat niet met pijn de nacht in laten gaan. Je blijft zelf ook niet met pijn lopen/liggen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ach, zielig! Onze poes had hetzelfde (liep niet op het pootje, plotseling bij de DA wel agv de adrenaline). Had een wondje, abces. Gespoeld plus injectie pijnstilling en nu antibiotica plus orale pijnstilling. Knapt gelukkig snel op. Onze kater ooit een breuk (6 weken in kooitje daarna om te ontlasten ). Sterkte vannacht.
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Geen paracetamol geven! Ken iemand die dat gedaan heeft. Is dodelijk (was maar een friemeltje van een tablet).
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Het gaat me niet om het geld hoor, dat ik niet naar de dierenarts ga. Meer dat die het afraadde.



Ik blijf nog maar even beneden hangen.
Alle reacties Link kopieren
En ik ga uiteraard niet zelf pijnstillers geven. Het idee alleen al.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er wel naast gaan slapen. Twee etages hoger lig je je misschien alleen maar zorgen te maken en slaap je ook niet. Ik heb zelf ooit drie nachten bij mijn zieke kat gewaakt, maar toen was ik echt bang dat ze zou sterven en dat speelt in jouw geval denk ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dood ligt ze niet te gaan. Dierenarts dacht aan een verstuiking qua hoe ik het lopen van poes beschreef.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel beneden blijven. Stel je voor dat de pijn vannacht erger wordt en poes gaat mauwen, weet je 100% zeker dat je dat 2 etages hoger dan nog steeds hoort, ook als ze zacht mauwt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch m'n dekbedje van zolder halen en lekker op de bank gaan slapen.
raar dat je niet even naar de dierenarts gaat. ik kan me ook niet voorstellen dat een DA zo'n advies geeft over de telefoon. bij een verstuiking is metacam (pijnstiller) wel het minste dat je kan doen
maar op basis van een telefoontje kan je helemaal niet beoordelen wat er aan de hand is. poes kan ook aangereden zijn en inwendige bloedingen hebben.
Rare da ! Morgen meteen langs gaab
Alle reacties Link kopieren
Poes is zeker niet aangereden. Ze komt alleen in de tuinen hierachter en daar komt geen verkeer. Ik ga inderdaad maar op de bank slapen.
quote:dannas schreef op 22 april 2017 @ 00:52:

Poes is zeker niet aangereden. Ze komt alleen in de tuinen hierachter en daar komt geen verkeer. Ik ga inderdaad maar op de bank slapen.dat wil niet zeggen dat ze geen inwendige verwondingen kan hebben. ze kan ook van grote hoogte gevallen zijn of van minder grote hoogte
Alle reacties Link kopieren
Waarom bel je niet even een andere dierenarts om die om advies te vragen? Ze kunnen haar iig een pijnstiller geven...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Is het een soort verstrekking van de poot? Dat-ie krampachtig vastzit eigenlijk waardoor kat hem niet gebruikt? Dat herken ik van meerdere katten van mij. Ze ontzien hem dan alsof er iets erg mee is, maar na een paar uurtjes slapen is het weer weg. Al paar keer mee bij dierenarts gezeten.



Snap dat je de kat niet alleen wel laten. Morgen meteen maar langs DA om dingen uit te sluiten.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Kan je haar pootjes aanraken als ze ligt? Als je voorzichtig voelt kan je misschien ontdekken of er iets zit en waar ze pijn heeft. Mijn kat heeft ook wel eens mank gelopen en dat was binnen een paar uur weer over. Niet zo gek als je weet waar ze zoal inklimmen en afspringen. Het moet niet te lang duren anders zeker naar de dierenarts gaan.
Hopelijk knapt poes snel op

Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan vannacht?
Ik had het advies niet geaccepteerd, pijnstilling is wel zo vriendelijk en nodig. Ik hoop dat het nu beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar TO! Hoe is de nacht gegaan?
Hoop dat het inmiddels beter gaat. Ik had ook naar het advies van de DA geluisterd hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 22 april 2017 @ 00:42:

raar dat je niet even naar de dierenarts gaat. ik kan me ook niet voorstellen dat een DA zo'n advies geeft over de telefoon. bij een verstuiking is metacam (pijnstiller) wel het minste dat je kan doen



Pijnstilling is bij verstuiking juist geen goed idee, omdat poes dan teveel de poot gaat belasten omdat ze de pijn niet meer voelt. Helaas is bij verstuiking juist de rust - door de pijn - hetgene wat poes nodig heeft om te herstellen.

Niettemin zou ik als DA direct poes laten komen, want een diagnose stel ik niet over de telefoon en de kans is groot dat poes erg veel pijn heeft als ze iets laat zien (poezen zijn erg goed in pijn verbergen) en dan wil ik zelf onderzoeken en evt indien twijfel een rontgenfoto doen om zeker te zijn dat niks gebroken is.
Alle reacties Link kopieren
Na een nachtje op de bank naast een slapende kat die in de ochtend ook gewoon at, zat ik gisteren om kwart voor tien bij de DA. Kat liep al een stuk soepeler trouwens. DA kon niet zo 123 voelen of er iets was, maar kat had wel pijn bij onderzoek aan haar linker achterpoot. Nog gezocht naar een wondje, maar was niet te vinden. Ze had wel verhoging dus waarschijnlijk toch iets ontstoken achter. Dus ontstekingsremmer en antibiotica erin en medicijnen. Mijn DA gaf ook al aan dat pijnstilling de kat ook overmoedig maakt. Ze heeft nu wel pijnstilling hoor en ze loopt al een stuk soepeler.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven