Poes miauwt 's nachts: boze buren of slapeloze nachten?

27-07-2015 10:58 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen met poezenverstand gezocht! Onze lieve poes is bijna 2 jaar. Ze is een Main Coone. We hebben haar vanaf vanaf dat ze ongeveer 18 weken was en ze komt uit een goed en prettig nestje van een kennis. Ongeveer vijf dagen per week is er overdag iemand thuis.



Ze is bijzondere dame die graag en veel op avontuur is. Overdag kan ze zelf in en uit lopen (we hebben een bovenwoning en geen kattenluik, maar de deur naar het dakterras staat altijd op een kier) en komt ze overal. Via de daken komt ze ook eenvoudig op de stoep. Ze loopt bij iedereen binnen. Veel mensen vinden haar leuk, ze laat zich graag aaien en is nooit agressief of bang. Ze laat zich ook makkelijk oppakken en buiten zetten. Maar er zijn ook mensen die haar vervelend vinden. Snap ik ook.



Als ze beneden op de stoep is, en naar binnen wil, gaat ze bij onze voordeur miauwen tot we haar binnen laten. Overdag is dat prima. Maar onze benedenburen vinden dat ’s nachts logischerwijs niet zo prettig (hun slaapkamerraam is naast onze voordeur).

Een kattenluik in de voordeur maken is geen optie.



Vanwege alle klachten (ze springt ook bij mensen midden in de nacht op bed) houden we haar nu sinds een week ’s nachts binnen. Ze kan in het hele huis rondlopen, ook in onze slaapkamer. Ze heeft brokjes en water en een schone kattenbak. Maar nu houdt ze ons elke nacht wakker omdat ze enorm miauwt! We worden er echt gek van.



We proberen het te negeren (we zuchten niet eens) omdat ik heb gelezen dat dat werkt. Maar ze kan het heeeeeel lang volhouden…



Hebben jullie nog tips? Als dit zo doorgaat moet ze misschien weg. Het is kiezen tussen boze buren en slapeloze nachten…



Hoe zorgen we dat ze ’s nachts ook lekker slaapt? Moeten we haar opsluiten in de keuken (met voer en kattenbak)?
Alle reacties Link kopieren
Je zegt: Hebben jullie nog tips? Als dit zo doorgaat moet ze misschien weg. Het is kiezen tussen boze buren en slapeloze nachten…





Nee, het is kiezen tussen:



De buren wakker, of jij wakker.



Maar aangezien het jouw kat is, zul jij wakker moeten liggen, en niet de buren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moeten we haar opsluiten in de keuken (met voer en kattenbak)?Dat doen wij. Onze kat mag het hele huis door 's nachts, maar als ze gaat miauwen dan gaat ze de keuken in, met de deur dicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het met dit ras te maken heeft, dat ken ik niet. Maar onze huis-tuin-en-keuken katten doen dit ook bij mijn man. Nooit bij mij als ik eens alleen ben. Ze staan ook altijd aan zijn kant van het bed te mauwen en de krabben aan zijn tenen.

Mijn theorie is dat ze toch bij hem hun zin krijgen. Bij mij niet, ik gooi een slipper naar hun kop (of iets anders zachts). Ondertussen weten ze dat ze van mij niets hoeven te verachten, bij hem hebben ze meer geluk dus blijven ze het proberen.



Als het je lukt zou ik het dus toch nog even proberen vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Kat 's nachts binnen houden (in bijvoorbeeld jullie keuken/woonkamer) en dan zelf met oordopjes gaan slapen.



Jullie kat, dus 's nachts moeten jullie maar met de herrie zitten en niet de buren.
Je kat loopt gewoon bij jan en alleman naar binnen?



's Nachts binnenhouden natuurlijk, er is geen andere optie, of je moet zelf naast de voordeur gaan slapen zodat je die bij de eerste miauw al kunt openen.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 27 juli 2015 @ 10:59:

Je zegt: Hebben jullie nog tips? Als dit zo doorgaat moet ze misschien weg. Het is kiezen tussen boze buren en slapeloze nachten…





Nee, het is kiezen tussen:



De buren wakker, of jij wakker.



Maar aangezien het jouw kat is, zul jij wakker moeten liggen, en niet de buren.Dit dus. Jouw kat, overdag én 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou echt van dieren, maar dat je zelf niet kan bedenken dat je het het niet kan maken om je kat 's nachts je buren wakker te laten blèren en ze zelfs bij je buren op bed springt, vind ik echt bizar.
Alle reacties Link kopieren
Mja, even volhouden dus en consequent zijn... Hoop dat mijn man dat nog even trekt



Natuurlijk willen we dat de buren geen last hebben, dat spreekt voor zich. Daarom houden we haar nu ook binnen 's nachts. Ik zou niet weten hoe ik moest voorkomen dat ze overdag overal binnenloopt. Ze heeft een belletje om, maar verder lijkt me dat niet echt te 'trainen' ofzo. Of wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook ervaring met een Maine coon, en ik weet dat ze inderdaad heel erg kunnen zeuren. Mijn Maine coon doet dit dan niet midden in de nacht, maar bijvoorbeeld wel om 5 uur 's ochtends. Als ze geluid hoort komen uit de slaapkamer, dan gaat ze proberen aandacht te trekken. Je zal het gewoon moeten negeren. Ze houden het inderdaad lang vol, maar na een tijdje stopt het vanzelf. Anders is het opsluiten in de keuken een prima idee. Moet ze maar leren dat ze 's nachts stil is.
Kan je je dakterras niet zo maken dat ze er niet afkan? Ik vind het ook overdag niet kunnen dat ze zomaar bij iedereen binnen loopt.
Dan jullie maar slapeloze nachten hè. De kat van onze buren komt ook zo onze keuken binnen lopen, heel irritant. Dat mensen katten willen houden, moeten ze zelf weten, maar zorg er dan wel voor dat ze je buren geen overlast bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ga je een ander niet opzadelen met jouw miauwende kat. Snap je dat zelf niet?
Alle reacties Link kopieren
Als je kat sowieso zomaar bij mensen binnenloopt en je weet dat, dan doe je daar toch wat aan? Ik zou een ren maken op het dakterras. Kan de kat niet meer bij mensen binnenlopen en s nachts gewoon in en uit.
Alle reacties Link kopieren
Kan je poes niet via het dakterras terug? Zou je daar niet voor kunnen zorgen?
Sympathieke buren heb je dan, maar er hoeft er maar 1 tussen te zitten die geen dierenvriend is
Wat erg dat je erover denkt de kat weg te doen omdat ze miauwt. Een kat is geen wegwerpartikel. Als je een dier in huis haalt, ben je daar verantwoordelijk voor. En er zijn best situaties te bedenken waarin je afstand doet van een huisdier - omdat ze de baby op wil eten bijvoorbeeld - maar je doet een kat niet weg omdat-ie miauwt.

Met zo'n instelling kun je beter een goudvis nemen.



Boze buren 's nachts zouden nooit een optie mogen zijn.

Dus, wat anderen al zeggen: zet het dakterras af, koop goede oordopjes, of bel een kattengedragsdeskundige.
quote:toelie schreef op 27 juli 2015 @ 11:09:

Ik zou niet weten hoe ik moest voorkomen dat ze overdag overal binnenloopt. Ze heeft een belletje om, maar verder lijkt me dat niet echt te 'trainen' ofzo. Of wel?Mijn buurtkatten doen dat (gelukkig) niet. Dus het valt toch wel te trainen blijkbaar. Ik heb geen idee hoe. Maar ik heb dan ook geen katten.
Alle reacties Link kopieren
Kat die bij Jan en Alleman naar binnenloopt... Dat is echt zwaar irritant!! Onze buren hebben ook een kat, kwam ook een keer bij ons binnen en heeft de hamster van mijn dochter gedood. Nou die kat is naar buiten gevlogen! Ik vind dat je hem binnen moet houden! Het is jullie kat en niet van de buren. Ook jullie probleem dus!
Alle reacties Link kopieren
Niet bij de buren naar binnen lopen valt niet te trainen. Je dakterras verbouwen tot een kattenren kan wel.

Als jij doorgaat met je kat bij de buren naar binnen te laten gaan en niet je dakterras gaat afzetten, kan je er op rekenen dat je kat niet oud wordt.
Je kat wegdoen omdat ze miauwt?! Het is een kat, wat had je nou verwacht dat ie ging doen.



Je kat ´s nachts niet buitenlaten is de enige oplossing. Eventueel kan je ze in huis wel proberen afleren om te miauwen door een waterspuit naast je bed te zetten en bij nutteloos gemiauw effe haar richting uit te spuiten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt jouw kat in de nacht bij de buren binnen, slapen al die mensen met de voordeur open.



Ik zou een kattenluik in de deur maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij komt de kat s' nachts niet bij de buren, maar ze worden wakker van het gemiauw bij de voordeur, omdat hun slaapkamer daar vlak naast is.



Maar goed, ik zou haar dus gewoon in de keuken opsluiten 's nachts, snap niet zo goed wat het probleem is hier geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 27 juli 2015 @ 11:44:

Hoe komt jouw kat in de nacht bij de buren binnen, slapen al die mensen met de voordeur open.



Ik zou een kattenluik in de deur maken.Katten springen gewoon door een open slaapkamerraam.
Alle reacties Link kopieren
Vooropgesteld dat ik katten leuke beesten vind. Bij onze vorige woning woonde ook een kat in de buurt die bij iedereen naar binnen liep. Als ik 's ochtends vlees op het aanrecht legde om te ontdooien (verpakt!) kwam ik 's middags uit mijn werk om te ontdekken dat de helft verdwenen was en op de andere helft rode kattenharen lag. Overdag lag hij soms op ons bed, ook hier rode kattenharen. Met regelmaat kwam ik 's avonds thuis en vond de kat prinsheerlijk in de vensterbank en ook 's nachts sprong hij geregeld door een openstaand bovenraampje bij ons op bed. Ik vond dit heel vervelend, maar omdat ik niet wist van wie de kat was kon ik diegene niet aanspreken. Ik heb een tijdlang overdag alle bovenraampjes dicht gehad en iedere keer als ik de kat in de tuin zag iets naar z'n hoofd gegooid of hem met water besproeid. Uiteindelijk hield het op, maar of dat nu kwam omdat de kat ervan geleerd had of dat ze verhuisd waren? In ieder geval kon ik toen weer met een gerust hart mijn huis luchten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven