poes vangen (schuw en gewond)

21-05-2015 14:39 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb advies nodig hoe ik het beste mijn poes kan vangen. Het is een straatkatje die ik geadopteerd heb. Ze woont sinds een paar maanden bij ons maar ze is nog steeds schuw. Ze kan vrij in en uitlopen, maar zodra we in haar buurt komen gaat ze weg. Tenzij het etenstijd is. Verder als het huis s´avonds rustig is komt ze bij ons zitten op de bank en laat zich vertroetelen onder luidt gespin. Maar nu is ze een paar dagen weggebleven en trof ik haar gisteren aan. Ze is waarschijnlijk aangereden, ik zag geen bloed maar ze loopt erg mank en heeft duidelijk pijn. Ook was haar hele staart en achterkant nat. het had die nacht ook geregend. Ik heb verschillende pogingen gedaan haar te pakken, maar ondanks dat ze mank loopt, is ze me te snel af. Een keer had ik haar bijna in haar kooi, maar ze was er weer uit voordat ik het deurtje ervoor kon sluiten. Daarbij beet ze me trouwens dwars door mijn handschoenen. Ze wordt echt heel wild als ik in haar buurt kom maar ze moet echt naar de dierenarts. Wie heeft er een tip hoe ik haar te pakken kan krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Een kattenval? Ik zou een nabij asiel bellen voor tips.
...
Alle reacties Link kopieren
Kan je haar met voer, desnoods haar lievelingsvoer, het huis in lokken? Dan heb je haar iig al binnen. In het ergste geval komt de DA ook aan huis om haar daar een antibioticaspuitje + ontstekingsremmer te geven. Indien dit niet mogelijk is, kan er ook nog evt vloeibare antibiotica door het voer gedasn worden.

Maar ik begrijp dat ze eigenlijk voor haar manke achterpoot naar de praktijk moet. Beste is om decDA te bellen en het probleem voor te leggen. Dan hoor je het wel wat ze gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
vangkooi lenen van asiel?
Alle reacties Link kopieren
Vangkkooi
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Dierenambulance bellen, die hebben ervaring met dat soort dingen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het proberen met eten, maar dat had ik vanacht eigenlijk geen eten voor haar achter moeten laten. Ik zag vanmorgen dat er wel van gegeten was. Waarschijnlijk door haar, maar dat weet ik trouwens niet zeker. De dierenarts komt liever niet langs, maar hij zei dat als het vanavond nog niet was gelukt dan wilde hij wel komen. Maar ik had gehoopt haar al eerder te kunnen brengen..
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet in Nederland, er is hier geen dierenambulance. Ik wil haar het liefst gewoon zelf pakken en zo snel mogelijk naar de dierenarts brengen.
Alle reacties Link kopieren
Leren handschoenen? Een stevig visnet?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Volgens mij was je al aardig op weg. Dit soort katten eet álles, dat scheelt, dus misschien kun je bij de dierenarts een slaaptabletje krijgen dat je door het voer doet. Dan moet je er alleen wel nog voor zorgen dat ze binnen eet en niet meer weg kan (even iemand anders omlopen en de deur achter haar dichttrekken misschien?



En verder herkenbaar. Hier loopt zo´n zwerver rond die inmiddels kat aan huis is, maar half dood moet zijn eer we hem in een kooi krijgen. De eerste twee dagen antibiotica ging ook nog. Daarna was het geven van pilletjes met gevaar voor eigen leven en na vier dagen hebben we het opgegeven. Ik wil veel doen, maar de ehbo voor mezelf is toch wel een grens hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het is weer te triest voor woorden dit..
Alle reacties Link kopieren
Yup, vangkooi lenen van het asiel. Dat is je beste optie. Misschien wil er iemand meekomen van het asiel om je te helpen, al zullen ze het druk hebben. Veel sterkte!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt proberen idd om een vangkooi te leren en haar anders binnen proberen te lokken.

En als je haar binnen hebt kun je iig haar een kleine ruimte proberen in te lokken. Dat is wellicht nog makkelijker met vangen!



Succes en sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de reacties!
Als ze buiten loopt, vangkooi. Als je haar binnen wil vangen hier nog een alternatief.



Wij hebben een ex-zwerver, en vangen voor de dierenarts is altijd een drama. Wat hier het makkelijkst is, is om een grote handdoek te pakken en die over de kat heen te gooien. Dan in één keer de handdoek/kat hoop oppakken en in het mandje zetten. De kat is dan even met de handdoek aan het worstelen en dat geeft je een paar seconden.



Oh, en bij de dierenarts direct aangeven dat de kat niet opgetild wil worden. Dan kan er een assistente bij komen die het beestje in één keer in de houdgreep neemt. Op die manier is het het snelst klaar en heeft de kat minder stress.
Alle reacties Link kopieren
wat goed! dat gaan we doen... zodra ik haar in huis heb zien te lokken.
Is het gelukt Betty?



Het lijkt me zo'n rotsituatie.
Alle reacties Link kopieren
ze laat zich echt niet pakken, maar we zien wel dat ze geen wonden heeft en ze beweegt zich ondertussen al beter.

we laten haar nu een beetje met rust tot ze zelf komt, want ze wordt erg gestresst van de vangpogingen.
Alle reacties Link kopieren
uiteindelijk hebben we haar gevangen, bij de dierenarts onder narcose bleek het achterpootje ontstoken waarschijnlijk na een beet in een vechtpartij. Met wat antibiotica komt het weer goed! bedankt voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het gelukt is en poes nu behandelt kan worden. Beterschap!
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven