Poes vermist :(

12-03-2017 09:58 16 berichten
Sinds 7 maart is mijn poes (Maine Coon / Britse Langhaar) vermist, ze is nog nooit zo lang weggeweest, maximaal een paar uurtjes... Ik heb haar ongeveer 3,5 jaar geleden overgenomen van de buurvrouw en die gaf aan dat ze onvruchtbaar was en daarom hebben we er nooit iets aan laten doen, maar de laatste tijd is ze krols (en dat terwijl ze bijna 8 jaar is) en toen ze 7 maart weg liep dus ook. Het vervelende is, is dat wij in het centrum van Zwolle wonen en ze liep altijd over de daken van 3 tot 4 hoog en is bijna nooit in een andere omgeving geweest (tenzij we haar eens aan een lijntje meenamen naar het park of naar de dierenarts, toen was ze altijd erg bang). Ze kwam na een paar uurtjes altijd wel weer terug door het kattenluik. Ik heb al van alles geprobeerd, bij de buren en de winkels gevraagd, op en in de daken gekeken (zo ver mogelijk was) en geroepen, geflyerd en posters opgehangen, de poes op Amivedi gezet, dierenambulance, dierenarts en asiel gebeld, in de buurt gekeken en geroepen, alle mensen uit Zwolle die ik ken een bericht gestuurd, op Facebook een bericht gezet. Ik ben echt ten einde raad en mis haar echt heel erg! Wat denken jullie dat het zou kunnen zijn? Help mij een beetje moed te houden!
Ik lees met je mee, de mijne is sinds 6 maart verdwenen
Ook in de vroege ochtend en avondschemering geroepen? Ze willen zich nog wel eens verstoppen overdag.



Verder klinkt het alsof je alles gedaan hebt wat je kon.



Ik ken een verhaal van mensen die in het centrum woonden met een kat. Toen dacht iemand, uit een andere plaats ver weg, dat het een zwerver was en had hem meegenomen naar huis! Totaal idioot. Maar dat kregen ze toen bij een winkel te horen, waardoor ze hem konden opsporen. Dus mss ook verder kijken dan alleen de directe omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Probeer een keer in de nacht te gaan zoeken. Katten houden zich overdags vaak stil, helemaal als ze de weg kwijt zijn en bang zijn. Zo hebben we die van mij ook na een paar dagen hoog in de boom teruggevonden, terwijl we er al zeker 20x roepend langs waren gelopen. In de nacht hoort de kat meer... maar ook wij als mensen. Voor nu in iedergeval sterkte en hopelijk is je poezekind snel weer thuis!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is ooit eens weggelopen nadat ik net verhuisd was. Alles gedaan: amivedi, flyeren, facebook, dierenartsen ingelicht, gemeente gevraagd om me te bellen als er een kat gevonden was langs de weg. En niets hielp. Na 11 maanden bleek onze kat op nog geen 150 meter afstand van ons huis gevoerd te worden en hij had daar de schuur gekregen om in te wonen. Bij toeval liepen we tegen hem aan. Het vrouwtje dat hem eten gaf zei: " als ik hem naar het asiel had gebracht dan was ie afgemaakt". Dus idd kijk goed om je heen en bel eens her en der aan? Vaak denken mensen ergens goed aan te doen omdat ze er simpelweg weinig van weten. En gezien jij een mooie raskat hebt, zou het zelfs kunnen dat ze de kat meenemen bij volle bewustzijn...

Hoop dat je de kat snel terug hebt. Succes en sterkte!!!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
TO, is jouw kat gechipt? Ik vind het krols-verhaal wel vreemd. Heb je dat niet laten checken bij de dierenarts?
Alle reacties Link kopieren
Vermistbericht met foto flyeren, foto ophangen in de buurt en op je huis (voorraam), aanmelden bij Amivedi, Flyer bij dierenarts. En zoeken, 's avonds, 's nachts, 's ochtends. In en in de buurt van bosjes zoeken en in de buurt van plekken met grote kans op voedsel.

Onze kater Rhett, een halve blauwe Rus, is ooit weggelopen. Alles (bovengeoemd) eraan gedaan. Uiteindelijk is hij na bijna zes weken, in het winkelcentrum op nog geen 400 m van ons huis, gevonden door twee meisjes, die hem herkenden van de foto op ons voorraam. Hij bleek daar al wekenlang te hebben gezeten. De sukkel wist de weg terug niet meer. Hij zat in de buurt van de visboer, dat dan wel weer.

Hij is inmiddels 17 en still going strong.
Alle reacties Link kopieren
ik vrees een beetje dat iemand het beestje in huis heeft genomen. Een Maine Coon is geen goedkoop katje
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Had je je kat maar niet zonder toezicht buiten moeten laten. Arm dier.
Alle reacties Link kopieren
Die van ons is na de verhuizing drie weken weg geweest. Briefjes opgehangen, continu rondjes lopen in de wijk met brokjes. S avonds, s nachts. Maar niks. We hadden het al opgegeven toen ik ineens werd gebeld door Amivedi dat iemand hem had gevonden. 100 meter vanaf ons huis. Hij was sterk vermagerd, maar verder ok. Geen idee wat er is gebeurd, maar heel blij dat ie terug is.



Kortom: houd hoop!
quote:RedBaron schreef op 12 maart 2017 @ 12:11:

Had je je kat maar niet zonder toezicht buiten moeten laten. Arm dier.briljante opmerking naar iemand toe die ongerust en verdrietig is
Hoe is het cocolicious? Als nieuws over je kat?
Helaas nog niets :(... Bijna alle tips die jullie hebben gegeven, heb ik ook gedaan maar helaas nog steeds geen resultaat :( ben er idd ook bang voor dat ze in huis genomen is...
Kan ze ergens dicht bij huis per ongeluk opgesloten zitten? Een vriendin van mij heeft haar kwijte kat een keer terug gevonden in een afgesloten fietsenschuurtje. Ze hoorde gemiauw en keek door het raampje, en ja hoor daar zat poes.
Alle reacties Link kopieren
Er is een Maine Coon gevonden in Andijk....wel ver weg maar pas nog bleek een kat vanaf een autodealer in de auto met de koper te zijn meegereisd. Je weet maar nooit! Kijk eens bij Amivedi, dat is het verzamelpunt van vermiste en gevonden huisdieren.



Ik heb ook niet kunnen lezen of jouw lieverd gechipt is? Dat is zo belangrijk, zo weet je iig als hij/zij gevonden wordt. Anders kan de vinder moeilijk de weg naar de eigenaar vinden.



Ik wens je heel veel succes, houd moed, strooi wat korrels uit de gebruikte kattenbak bij je huis of een stukje van een door jou gedragen shirt. Roep op stille tijdstippen en maak steeds hetzelfde rondje.
En? Is de poes al gevonden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven