Porseleinstiften/verf - hoe duurzaam is dat?

27-10-2014 10:58 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mokken en schotels gaan beschilderen met porseleinverf, of met porseleinstiften. Maar ik vraag me hoe lang dat blijft zitten bij dagelijks gebruik.

Ik wil best wat geld uitgeven aan echt goede verf, maar blijft die dan ook 'altijd' zitten? Of gaat het toch schilferen/bladderen?

Ik heb geen afwasmachine, dus het wordt sowieso met de hand afgewassen.



En heeft iemand tips qua verf/stiften en de manier van aanbrengen?



Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit eens een mop beschilderd jaren geleden.. die verf zit er nog goed op ( ook handwas) kleine potjes, bij pippoos gekocht!
Alle reacties Link kopieren
Een mok trouwens :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik moest het toen trouwens nog " afbakken" in d'r oven.. Was wel gewoon een geglazuurde mok!
Alle reacties Link kopieren
In de oven..
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben hele serviezen beschilderd met porseleinverf van SES, gewoon te koop bij de speelgoedwinkel.

Blijft prima zitten. Wel zorgen dat de ondergrond echt goed vetvrij is, en je goed houden aan de bak- en droogtijden. En inderdaad, met de hand afwassen.



Met kleine zachte kwasten schilderen gaat het beste. Je wilt niet dat de laag verf te dik is, of dat er luchtbelletjes in komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens bij Pipoos kijken! Fijn dat het met die verf van SES ook lukt, dat geeft al vertrouwen.

Ik heb ervaringen van vroeger met beschilderde mokken (gemaakt op feestjes) waar de verf na drie keer afwassen al ging bladderen.

Maar die waren vast ook niet goed ontvet
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben eens zo'n mok van 't kruitvat beschilderd. zit er nu nog op. Is zo'n 7 jaar terug.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lees mee, had t weekend dezelfde vraag, maar geen antwoord kunnen vinden. En of het niet giftig is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Qian schreef op 27 oktober 2014 @ 13:30:

Lees mee, had t weekend dezelfde vraag, maar geen antwoord kunnen vinden. En of het niet giftig is?Giftig is het in elk geval niet. Het is namelijk speciaal bedoeld voor spullen waar je van eet/aan likt
Alle reacties Link kopieren
ik zag een loodvrije variant, daarom dacht ik dat de goedkope mogelijk lood (of andere stoffen) bevatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven