Probleem

18-01-2017 08:52 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens hulp gezocht? via de dierenarts? of een Martin-Gaus-achtig type?
Jou eigen ruimte claimen en hond daarmee leren gepaste afstand te houden. Ergens ben je onduidelijk in je communicatie richting hond..
Joh, de hond is er pas 3 weken. Ze zal hartstikke bang zijn er verlatingsangst hebben. Neem een goede (!) Hondentrainer in de arm. Beloon de hond als ie iets goed doet en bouw het alleen zijn langzaam op. Heel langzaam. Dwz: begin met 5 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een hond met een trauma. Dat is gewoon heel veel werk. En veel wennen en trainen.

Geef je hond vertrouwen en een duidelijk ritme.

En zoek evt een gedragstherapeut.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt veel te snel, het is nog een pup daar ga je mee oefenen,heel veel oefenen.

Bovendien is ze nog maar net bij jullie, ze heeft je nodig voor steun en misschien is een paar uur in de bench nog wel veel te veel voor haar , begin s met wat kortere periodes

Er zijn heel veel veranderingen geweest in de laatste weken

Verdiep je in de opvoeding van een pup, ga naar een goede hondenschool, vraag tips aan de stichting waar ze vandaan komt en heb geduld
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een paar uur in de bench overdag bij een hond die dat niet gewend is overdag ontzettend lang.

Dat moet je trainen.

En met 3 weken heb je dat, mijns inziens niet voor elkaar



Ik snap de hond overigens wel

Hij heeft nu een warm gezin, wil daarbij horen



Hij zal moeten leren dat dit simpelweg niet altijd kan

Maar leren is trainen, en trainen kost....precies heel veel tijd!\



Die zal jij/jullie moeten investeren



Een tweedekans hond lijkt leuk, is het ook, maar je hebt er (vaak) veel en veel meer werk aan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Gedrags deskundige. Enige oplossing
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zelf voor een hond met een verleden gekozen en dat is niet binnen 3 weken opgelost. Ruim de plasjes op zonder heisa erom te maken en train haar om alleen te zijn zonder te slopen



Eerst de deur achter je dicht doen en direct terugkomen en haar belonen als ze niet gepiept heeft. En dit steeds een beetje verder uitbreiden.



Mocht het niet lukken neem je iemand in de hand die bij je thuis samen hier aan gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vroeger ook en hond, maar kan me niet herinneren dat er toen benches bestonden. We gingen bijvoorbeeld een uur met hem rennen en dollen in een natuurgebied en daarna was hij bekaf en ging slapen in zijn mand.

Hoe gaat dat bij jullie dan?
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had ook z'on hond uit Spanje, die bleef je ook maar aankijken. Was ook heel aanhankelijk en lelijk tegen kleine kinderen. Onlangs is ze op 6 jarige leeftijd overleden aan een tumor in haar buik.
Alle reacties Link kopieren
3 weken in huis pas en nu al 2 uur alleen in de bench. Je gaat veel te snel. Ten eerste: als ze om aandacht vraagt dan niet altijd geven. Soms bewust negeren. Je moet haar leren dat het gaat wanneer jij daar zin in hebt, niet andersom. Maar niet afstraffen, want het is heel gezond dat ze om aandacht vraagt. Gewoon negeren. En benchtraining: neem je tijd. Deze hond heeft veel meegemaakt en ze is pas 3 WEKEN bij jou. Dat je nu al praat over haar misschien weg doen als het zo door gaat, bizar gewoon!! Als een baby na 3 weken niet doorslaapt, moet die dan ook weg? Sowieso duurt het 8 weken voordat de verhoudingen in huis voor de hond helemaal duidelijk zijn. Ze moet LEREN dat ze op jou kan bouwen. Dus knuffel veel, doe veel leuke dingen, en als je dan thuis bent doe je eten in haar bench en dan ga je even naar boven toe. Zorg dat je terug bent voordat het eten op is en laat de deurtjes open. Vervolgens doe je het deurtje een keer dicht maar kom je wle terug voordat ze klaar is met eten en doe je het deurtje open voordat het eten op is. En dan doe je het deurtje open als ze klaar is. En vervolgens 3 minuten daarna. Zo moet je dar opbouwen. Steeds een beetje langer. Als ze piept, dan ga je te snel. De bench is GEEN STRAFPLEK, het is een happy place.
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen pup maar een hond met discutabel verleden. Beest heeft veel meegemaakt. Je moet eigenlijk helemaal opnieuw beginnen. Vertrouwen heb je niet zo maar. Daar moet je tijd in stoppen. Drie weken is veel te kort.
Alle reacties Link kopieren
Zet Mozart op.



En nee, dat is geen geintje. En ook geen wondermiddel trouwens, je lost vijf maanden problemen niet op in drie weken. Maar het schijnt dat muziek van Mozart er voor zorgt dat een hond rustiger wordt en een kind zich beter kan concentreren. Ik weet het niet precies, heb het gehoord van een piano-lerares die dat uit haar vakliteratuur had.



Kost je weinig om te doen en het kan in elk geval geen kwaad.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 09:14:





Ik heb al bij 1 gedragstherapeut navraag gedaan. Maar die zei dat ze extreme verlatingsangst heeft en dat de organisatie niet goed heeft gematcht.



hoe rot ook, kun je dan niet beter de organisatie vragen om een gezin te zoeken waar de hond beter past?
Ik ben nu vast de gemene dierenknuffelaar, maar nu ik er over heb nagedacht, irriteert dit met toch wel een beetje. Hebben jullie geen research gedaan voor het aanschaffen van de hond? Waren jullie naïef? Wat hadden jullie dan verwacht? Dat de hond binnen een maand normaal zou functioneren? Wat voor ras of rassen heeft de hond in zich?



Wij hebben een hond uit het asiel gehaald (wel een Nederlands asiel), wij zijn zijn derde baas. Die heeft ook trauma's. Nu is er bijna een jaar, we hebben hem in april opgehaald, maar er zijn nog steeds issues waar we aan moeten werken. Hij heeft enorme bezittingsnijd, dat komt ook gewoon uit een gebrek aan vertrouwen. Het gaat al een heel stuk beter, maar het zit er nog wel. Ik heb er geen seconde aan gedacht om hem weg te doen. Want ik wist dat ie trauma's had en dat er bepaalde dingen waren waar hij mee moest oefenen. Ik vind dat de verantwoordelijkheid van jou, als baas. Als je zelf niet weet hoe dat moet, is dat niet erg, maar ga dan naar een hondenschool of laat een trainer bij je thuiskomen. Dan weet je ook wat jullie kunnen veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens, een vriendin heeft een pup aangeschaft. De hond is inmiddels anderhalf maar ze zijn echt nog niet klaar met de opvoeding. Hij kan inmiddels wel alleen blijven (er zijn twee honden) maar ook met een hond-zonder-verleden moet je veel tijd en energie steken in opvoeding en gedrag.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Een pup van 5 mnd 2 uur alleen laten terwijl je haar pas 3 weken in huis hebt, dat is heel snel heel veel.



Waarom kan ze niet bij je zijn? Ik werk ook thuis en ik zat altijd heerlijk met de hond aan mijn voeten op de bank te werken. Dat was voor allebei wel zo gezellig. (Hij liep geen trappen, anders had ik op de studeerkamer gewerkt).



En het huishouden kun je ook prima doen terwijl je af en toe even naar beneden loopt om de hond een knuffel te geven. Je moet dat juist niet gaan vermijden vermijden omdat de hond dan piept, maar vaker naar beneden om de hond gerust te stellen dat je er gewoon bent en te trainen op het feit dat je de kamer in en uit loopt.
Alle reacties Link kopieren
Pruttie, begrijp je reactie, en nee ik vind je niet gemeen.



Bij mijn ouders kon de hond gewoon thuisblijven toen ze uit het asiel kwam. Die hond blafte naar alles met een stok(paraplu,s, vissers, nordic walkers etc.), ook een traumatisch verleden. Maar daar wisten we precies waaraan we begonnen.



Nu hebben we het onderschat, en geloofde we dat ze het snel zou leren. Het is wel een slimme hond. We weten niet exact wat er inzit, maar ieg een Shar-pei
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 09:25:

Pruttie, begrijp je reactie, en nee ik vind je niet gemeen.



Bij mijn ouders kon de hond gewoon thuisblijven toen ze uit het asiel kwam. Die hond blafte naar alles met een stok(paraplu,s, vissers, nordic walkers etc.), ook een traumatisch verleden. Maar daar wisten we precies waaraan we begonnen.



Nu hebben we het onderschat, en geloofde we dat ze het snel zou leren. Het is wel een slimme hond. We weten niet exact wat er inzit, maar ieg een Shar-pei



De ene hond is de andere niet. Net zo goed als het ene kind het andere niet is. Je hebt, net zoals bij mensen, honden die wat sneller bang zijn en honden die overal op afvliegen.

Genoemde vriendin heeft een hond van hetzelfde ras als de vorige hond, maar ze hebben echt een totaal ander karakter. De vorige was veel banger en aanhankelijker en bleef heel dichtbij, konden ze rustig zonder riem meenemen. Die ze nu hebben maakt zelf de deur open zodat ie weg kan.



Dus met wat pech heb jij een hond getroffen die vanuit zijn karakter al wat banger is, gecombineerd met trauma´s. Daar gaat een hoop tijd in zitten. Evengoed zul je je goed moeten verdiepen in hoe je dat het beste aanpakt. De hond twee uur lang alleen laten zitten lijkt mij niet de beste methode, maar ik heb er verder geen ervaring mee.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Als je alle ervaringen baseert op die ene hond bij jouw ouders dan kom je van een koude kermis thuis. Tegenover die ene zijn namelijk wel honderd verhalen waarbij het anders is gegaan.



Maar je geloofde dat ze snel zou leren, maar heb jij het wel goed geprobeerd aan te leren? Kijk even naar mijn vorige post. Heb je het zo gedaan? Of heb je gelijk het deurtje dicht gedaan etc.? Maak de bench een fijne plek. Spelen? bij de bench, in de bench. Eten? In de bench. Valt ze op je schoot in slaap, dan leg je haar zachtjes in de bench MET DE DEURTJES OPEN. Verstop er soms ook snoepjes in, als ze dan op ontdekking gaat en ze vindt daar snoepjes dan associeert ze het met een fijne plek. En pas als het echt een leuke plek is ga je verder met bench training.
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Besteedt zo'n organisatie wel genoeg tijd aan voorlichting?
Maar afgezien van het feit dat het een hondje is met een moeilijke start met een grotere kans op verlatingsangst zie ik weinig verschil met mijn hond ( is nu 9 maand oud) toen ze 5 maanden oud was. Net als kinderen zullen ze voortdurend om de aandacht vragen. Ik denk dat ze zelfvertrouwen kan opbouwen door een vaste structuur. Krijgt ze als ze moet rusten ook iets om op te kauwen? Dat werkt namelijk rustgevend. Bezitsdrang is mijn hond ook niet vreemd en daar zijn wel trucjes voor om het te verminderen.
Iksnap niet zo goed waarom je niet kan werken met je hond aan je voeten en af en toe een aai. Waarom moet ze in de bench?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven