Probleem

18-01-2017 08:52 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Ceylon Wat een verschil kunnen twee honden hebben! Hoelang heeft het alleen blijven bij je vriendin geduurd?



Happy Butterfly We proberen iedere dag weer de bench tot een leuke plek te maken. Ze eet in de bench(wil zelfs niet meer op haar oude plek eten), er liggen af en toe snoepjes en we spelen soms in de bench. Ze komt er vaak om te kijken of er wat ligt, maar ze gaat er niet uit zichzelf in liggen. 's Nachts gaat het goed en slaapt ze 7-8 in de bench.
Ze is natuurlijk ook echt nog heel jong. Een pup van die leeftijd lang alleen laten is al veel gevraagd, laat staan eentje die getraumatiseerd is. En een trauma met verlating is iets anders dan een trauma met stokken, elk trauma heeft een andere aanpak. Alleen de basis is wel hetzelfde; de hond moet leren dat jij als baas te vertrouwen bent.



Zoals ik al zei: Wij zijn ook nog niet klaar met onze hond. En die is al 8. Hij piept nog steeds als zoon de deur uitgaat op een tijd die volgens hem niet klopt. Als zoon het vuilnis wegbrengt, bijvoorbeeld. En als we met zijn drietjes buiten zijn, gaat ie enorm piepen als ie aan de riem zit en zoon loopt te ver weg.



Honden willen de roedel graag bij elkaar houden. En 2 uur in de bench is echt heel lang. Wat hierboven al gezegd wordt: De bench is een happy place. Er werd tegen ons gezegd dat onze hond in de bench moet als we weggaan, omdat ie anders spullen sloopt. Nou, hij heeft hier nog nooit iets gesloopt en moet alleen in de bench als ik ga stofzuigen, anders vermoordt ie de stang. Voor de rest staat de benchdeur altijd open en gaat ie er soms zelf in liggen.



Ik vind het trouwens wel makkelijk gezegd van die trainer dat jullie verkeerd gematcht zijn, hoor. Welke regio woon je? Ik weet een goede trainer in Overijssel. Moet je wel stevig in je schoenen staan, want hij is vrij direct en zet de hond echt op de eerste plaats. Dat wil zeggen: Als jij iets verkeerd doet, zegt ie dat. En niet heel subtiel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pruttie schreef op 18 januari 2017 @ 09:18:

Ik ben nu vast de gemene dierenknuffelaar, maar nu ik er over heb nagedacht, irriteert dit met toch wel een beetje. Hebben jullie geen research gedaan voor het aanschaffen van de hond? Waren jullie naïef? Wat hadden jullie dan verwacht? Dat de hond binnen een maand normaal zou functioneren? Wat voor ras of rassen heeft de hond in zich?



Wij hebben een hond uit het asiel gehaald (wel een Nederlands asiel), wij zijn zijn derde baas. Die heeft ook trauma's. Nu is er bijna een jaar, we hebben hem in april opgehaald, maar er zijn nog steeds issues waar we aan moeten werken. Hij heeft enorme bezittingsnijd, dat komt ook gewoon uit een gebrek aan vertrouwen. Het gaat al een heel stuk beter, maar het zit er nog wel. Ik heb er geen seconde aan gedacht om hem weg te doen. Want ik wist dat ie trauma's had en dat er bepaalde dingen waren waar hij mee moest oefenen. Ik vind dat de verantwoordelijkheid van jou, als baas. Als je zelf niet weet hoe dat moet, is dat niet erg, maar ga dan naar een hondenschool of laat een trainer bij je thuiskomen. Dan weet je ook wat jullie kunnen veranderen.



Ik deel je mening

Ook ik heb mijn laatste hond uit het asiel

Mishandeld en wel

Ik heb 5 maanden met lieslaarzen in huis rondgelopen omdat mijn hond nou niet wist of hij me nou leuk vond of eng

Wat resulteerde in doodknuffelen op de bank tot enkelhappen als ik langsliep



Honden met een trauma vergen heel heel veel tijd, en geduld en liefde, en geduld en oh ja...geduld



Ik vrees dat jullie je behoorlijk hebben verkeken op een trauma hond
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Oh, ik wil nog even vertellen: Mijn hond is echt een schijterd. Bang voor alles wat ie niet kent, behalve mensen. Die zijn altijd leuk, ik ben hem juist aan het leren dat ie wat minder blij moet zijn met bezoek. Maar: Luchtballonen, vuurwerk, onweer, een krat wat ergens staat, etc.



Het gaat nu wel ietsjes beter, maar hij is nog wel snel bang. En pas sinds afgelopen oud en nieuw rent ie naar mij en niet naar huis als we in het park zijn en hij is bang. Dat was een enorme overwinning, want dan ben ik veilig. Ook als ie aan het kloten is met zoonlief en hij is het zat, gaat ie achter mij staan. Ik ben veilig en bescherm hem wel (meestal niet tegen zoonlief, hoor. Die 2 zijn duo list en bedrog. Heb echt 2 kinderen nu). En toen hadden we hem dus al ruim een half jaar.
Alle reacties Link kopieren
Reisa Ze moet in bench om het alleen zijn op te bouwen.



miekemv Ze krijgt wat om te kauwen en een speeltje of knuffel.



Frizz Het zag er op het eerste oog goed uit
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 09:43:

Ze moet in bench om het alleen zijn op te bouwen.



als je nou eens begint met dat terugdraaien?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 09:43:

Reisa Ze moet in bench om het alleen zijn op te bouwen.

Maar opbouwen is NIET 3 uur



miekemv Ze krijgt wat om te kauwen en een speeltje of knuffel.

Dat gaat de verveling en het gemis van bij je zijn niet tegen hoor, ik zou haar lekker een uur laten rennen voor die tijd, is ze lekker moe en gaat ze slapen (hoop je)



Frizz Het zag er op het eerste oog goed uitOp het eerste oog?

En daar neem je genoegen mee?

Ik zou toch echt wat zekerder willen zijn bij mijn aanschaf van een levend wezen dan, op het eerste oog
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance Ik laat haar liever niet een uur rennen, ze is 5 maanden, ik hou toch nog even rekening dat ze niet volgroeid is. Ik laat haar wel 15 min rennen of een half uur wandelen.



Ik dacht dat het goed zat..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een bewuste keuze gemaakt voor dit lieve trauma-beestje. Dus jullie zullen geduld moeten hebben, maandenlang, misschien een jaar, of misschien nog langer. Het dier kan er niks aan doen, de mensheid is verantwoordelijk voor dit probleem. Je hebt hem nog maar een paar weken dus verwacht niet dat een trauma zomaar over is. Je zult beetje bij beetje vooruitgang gaan zien, als je maar veel liefde en geduld blijft tonen. Als de hond op een gegeven moment merkt dat je hem niet verlaat en steeds weer bij hem terug komt en liefde geeft zal hij gaan voelen dat hij je kan vertrouwen en rustiger en relaxter worden.

Wij hebben het ook zo gedaan met onze hond uit het asiel, veel tijd en geduld en inmiddels is ze veel relaxter omdat ze weet dat we er voor haar zijn en het gewoon 'goed' is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 09:43:

Reisa Ze moet in bench om het alleen zijn op te bouwen.



miekemv Ze krijgt wat om te kauwen en een speeltje of knuffel.



Frizz Het zag er op het eerste oog goed uit



Mara kan ze niet ergens anders? Bijvoorbeeld in de keuken oid, waar ze meer ruimte heeft? Het kan best zijn dat, omdat het allemaal wat te snel gaat en ze te lang opgesloten zit dan ze eigenlijk kan, de bench nooit meer haar happy place gaat worden. Dus dan probeer je het ergens anders opnieuw. De gang bijvoorbeeld, of de keuken.



Een hond kost heel veel tijd. Zelfs als alles wel goed gaat. Ohja en als je rustig aan het werk wil, google dan eens op denkspelletjes. Worden ze ook onwijs moe van. Ik heb bijvoorbeeld een waterflesje, 2 gaatjes tegenover elkaar gemaakt en een touwtje doorheen gedaan en vervolgens tussen 2 stoelen opgehangen. In het flesje wat snoepjes gedaan. Hij is zeker een half uur intensief bezig met tegen die fles aanrammen om maar te zorgen dat hij ondersteboven vliegt zodat de snoepjes eruit komen. Of een kong, die vul ik met snoepjes en vervolgens met pindakaas en daar is hij ook even mee bezig om de snoepjes er uit te krijgen.



Ga je al naar puppy cursus?
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Wat had je dan verwacht eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gelijk in

Dan is idd een uur rennen genoeg

Maar je moet haar uitputten, of door spelen, of door denkspelletjes te doen met haar



Ik heb destijds een snuffelmat gekocht voor mijn hond, en dat is tot zijn door een regelrechte hit geweest 14 jaar lang

En zo zijn er vast wel meer denkspelletjes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belachelijk dat je verwacht dat een getraumatiseerde jonge hond binnen 3 weken (want je schrijft zelfs 'bijna 3 weken') volledig getraind is en zich precies zo gedraagt als jij dat wil. Dat beestje leert jullie pas net kennen en weet nog helemaal niet haar plek in jullie roedel, of ze jullie kan vertrouwen, of ze niet weer in de steek wordt gelaten, noem maar op. En dan gooi je haar ook nog eens 2 uur(!) achter elkaar in de bench onder het mom van 'training' maar eigenlijk is het omdat je je huishouden niet kan doen of niet kan werken? Als je zo'n hond in huis neemt moet je daar de tijd voor nemen, en je leven dus anders inrichten. Ze is er pas 3 weken! Een ongetraumatiseerde pup goed trainen duurt al maanden, laat staan eentje met een trauma.



En dan als excuus om haar eventueel weg te doen zeggen dat ze beter in een ander huishouden/groter huis of tuin past. Maar jullie hebben nog helemaal niet geprobeerd haar in jullie huis te leren passen.



Ik hoop dat je je verwachting aanpast, dit beestje veel liefde en knuffels geeft en het komende half jaar (minstens) eraan besteed om haar te trainen, welkom te laten voelen, veilig te laten voelen etcetera. Dat je denkt dat je dat binnen drie weken had kunnen bereiken is gewoon absurd.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyButterfly schreef op 18 januari 2017 @ 10:03:

[...]





Ik heb bijvoorbeeld een waterflesje, 2 gaatjes tegenover elkaar gemaakt en een touwtje doorheen gedaan en vervolgens tussen 2 stoelen opgehangen. In het flesje wat snoepjes gedaan. Hij is zeker een half uur intensief bezig met tegen die fles aanrammen om maar te zorgen dat hij ondersteboven vliegt zodat de snoepjes eruit komen

Briljant!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoe leer je de basiscommando's aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 18 januari 2017 @ 10:03:

Wat had je dan verwacht eigenlijk?Daar ben ik ook wel benieuwd naar
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
ja dit is toch wat jullie wilden? met een hoop energie en veel geduld zal de hond op den duur minder angstig zijn.
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 09:43:

Reisa Ze moet in bench om het alleen zijn op te bouwen.



miekemv Ze krijgt wat om te kauwen en een speeltje of knuffel.



Frizz Het zag er op het eerste oog goed uitIk ken eigenlijk alleen honden die gewoon in hun mand liggen als ze alleen thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk denk ik: dit gaat hem niet worden. Jullie zijn niet de juiste mensen voor haar. Ik ben heel erg tegen dieren wegdoen. Zou ik zelf nooit doen. Vind ook dat mensen dat veel te makkelijk doen. Maar als ik hoor dat jullie na 3 weken nu al overwegen om haar weg te doen en dat je het had onderschat... Het wordt alleen maar erger. Straks gaat ze puberen. Dat is ook geen pretje. Ik 'voel' gewoon niet veel liefde bij alles wat je schrijft. Nu is ze er pas 3 weken. Als ze nu een nieuw gezin krijgt dan is ze jou na 2 weken alweer vergeten. Gewoon bij mensen die wel echt de tijd voor haar nemen. Die rustig de bench opbouwen. Die, als het even tegenzin, niet direct overwegen om haar af te staan maar die juist zien dat ze nog veel begeleiding heeft te gaan en die daar dan juist extra op inspelen. Ik voorspel zo dat jij haar nu een jaar houdt en als je dan kinderen krijgt, of ze gaat puberen, dat ze dan alsnog weg moet. En dan is ze wel écht deel van jullie gezin dus dan is de impact voor haar veel erger. Doe haar dan nu maar weg naar mensen die überhaupt nooit zouden overwegen om een dier af te staan. Maar dan moet je wel aan jezelf beloven nooit meer een hond te nemen want zelfs een perfecte hond is na 3 weken niet 'klaar'. Het is namelijk nooit klaar. Eerst zijn ze pup. Dan luisteren ze eindelijk een beetje en dan gaan ze puberen. En vervolgens worden ze ouder en krijgen ze mankementen. Het zorgen en opvoeden houdt nooit op.
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen trauma hond heeft er trouwens tijden over gedaan voor een bench leuk werd.



In de flat maakte het niet uit, zonder bench. Toen verhuisd naar een gewone woning. Eerst in de flat al geoefend met bench. Neergezet en leuk gemaakt. Weken gekost. Tot ze er zelf in ging slapen. Toen mocht deurtje ook steeds dichter en dat steeds langer.



Echt terug gaan naar het allerbegin. Opnieuw opbouwen en langzaam aan. Eerst wat gaan doen met hond zodat ze moe geraakt en dan lekker op de plaats laten slapen. En in het begin blijf je lekker in de buurt.. want dat is veilig
quote:Summerdance schreef op 18 januari 2017 @ 09:55:

[...]



Op het eerste oog?

En daar neem je genoegen mee?

Ik zou toch echt wat zekerder willen zijn bij mijn aanschaf van een levend wezen dan, op het eerste oogAls eigenaar van een pup/ jonge hond snap ik ook wel dat iets om te kauwen niet afdoende is, het is slechts een onderdeel van het geheel. En zelfs nu ze 9 maand oud is ben ik nog steeds op zoek om haar bezig te houden op de momenten dat ze iets voor zichzelf moet doen, hetzij in spelletjes hetzij iets om te kluiven.
treurig dat er gekozen wordt voor een getraumatiseerde hond uit het buitenland die dan vervolgens (Na 3 weken!!!!!) weer wordt gedumpt, waarschijnlijk in een Nederlands asiel belandt. TO nooit meer aan dieren beginnen want je bent er niet geschikt voor,
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet per se een uur te rennen met de hond om de hond moe te maken. Sommige zijn dan zelfs nog niet voldaan. Hersenspelletjes maken een hond wel voldaan. Met de neus en hersens werken.



Maar ik vind wel dat je het heeeel snel wil opgeven TO. En dat maakt me toch denken dat ze misschien wel beter af is bij anderen. Je verwacht verlatingsangst binnen 3 weken te hebben opgelost. Hoe kun je dat denken?
Alle reacties Link kopieren
Je hond is 5 maanden. Natuurlijk sloopt hij/bijt hij dingen. Hoort bij de leeftijd en gaat na een paar maanden of het eerste levensjaar weer over. Dat is gewoon puppy gedrag.



Je hond constant opsluiten in een crate. Lijkt me niet fijn.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Ik wist van te voren niet dat ze verlatingsangst zou hebben, anders had ik daar niet voor gekozen. En daar ben ik heel eerlijk in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven