Probleem

18-01-2017 08:52 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
To een hond van die leeftijd vraagt heel veel tijd, aandacht en opvoeding. Een oudere hond had misschien beter bij jullie leefwijze gepast. Maar als jullie het in goede banen kunt leiden gaat het moet het haalbaar zijn. Verder ben ik het eens met de anderen waar het de bench betreft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 10:47:

Ik wist van te voren niet dat ze verlatingsangst zou hebben, anders had ik daar niet voor gekozen. En daar ben ik heel eerlijk in.Als je een hond uit een asiel haalt dan weet je toch dat er iets met het beestje kan zijn?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 10:47:

Ik wist van te voren niet dat ze verlatingsangst zou hebben, anders had ik daar niet voor gekozen. En daar ben ik heel eerlijk in.Alle pups hebben in meer of mindere mate verlatingsangst volgens mij. Als ze plompverloren worden afgescheiden van de roedel door ze overdag in de bench te zetten langdurig wordt het alleen maar erger. Honden ervaren daarnaast de bench in de nacht anders dan overdag.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wilde je een 'tweedekanshond' terwijl er eigenlijk niks mis mee mocht zijn want 'anders had je er niet voor gekozen'?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 10:47:

Ik wist van te voren niet dat ze verlatingsangst zou hebben, anders had ik daar niet voor gekozen. En daar ben ik heel eerlijk in.Heb je überhaupt met die mensen van het opvangadres gepraat?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 18 januari 2017 @ 10:57:

Waarom wilde je een 'tweedekanshond' terwijl er eigenlijk niks mis mee mocht zijn want 'anders had je er niet voor gekozen'?Omdat het natuurlijk erg nobel is. Maar het mag geen werk kosten (ook al kosten "gewone" puppies van 5 maanden zonder bagage al heel veel werk).
Let’s go Brandon!
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 10:47:

Ik wist van te voren niet dat ze verlatingsangst zou hebben, anders had ik daar niet voor gekozen. En daar ben ik heel eerlijk in.het is een dumphond uit het buitenland nota bene. de kans dat je een hond had gekregen zonder problemen is 0,0
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 18 januari 2017 @ 10:58:

[...]





Heb je überhaupt met die mensen van het opvangadres gepraat?Haar ouders hebben/hadden zon hond dus ze wist er alles al van!
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Er mocht best wat zijn met de hond, maar ze moet wel in ons gezin passen. Wij wilden een tweedekanshond omdat er genoeg honden een huisje zochten.



Het is niet zo dat wij haar gelijk weg willen doen. Want echt we zouden haar missen, dat heb ik ook geschreven. Ik vraag advies hier , advies voor de hond. En ohja, wij zijn al twee keer op puppycursus geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik eigenlijk echt niet begrijp is waarom een hond in een bench moet? Wij hebben thuis 4 honden gehad (niet allemaal tegelijk, hoor) en zij lagen gewoon in hun mand te slapen of op de tegels in de hal als het erg warm was. Een hond opsluiten, want dat is dus eigenlijk wat je doet, stuit mij echt tegen de borst. Zeker wanneer het gaat om een getraumatiseerde hond. Hij moet de kans krijgen om aan jullie te wennen, aan jullie gewoontes en langzaam aan vertrouwen krijgen in jullie en in het huis, de verdere omgeving. Het zou in mij echt nooit opkomen om een hond op te sluiten in een kooi. Daarvoor zou ik geen hond aanschaffen. Een hond zie ik als huisgenoot die zijn eigen plekje mag zoeken in huis. Waar hij zich het prettigst en het veiligst voelt. Niet iets dat toch min of meer opgedrongen wordt.

En een cursus? Ga je dat nog volgen met je hond of doe je dat al? Op die manier krijgt je hond ook vertrouwen in jou als baasje.

Of tijdens het wandelen buiten kun je ook best wat oefeningen doen met je hond zodat hij op jou gericht is. Ik vond dat zelf superleuk om te leuk met onze honden, het trainen. (Dat waren jachthonden). Die honden keken ook continu tijdens het lopen aan de lijn naar mij. Als ik stilstond, gingen de honden ook zitten. Dat is ook leuk om te oefenen zulke kleine "regeltjes".

En heel veel praten (op zachte vriendelijke toon) tegen je hond. Rustig. Muziekje aan werkt vaak ook kalmerend, zeker tegen eenzaamheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 18 januari 2017 @ 10:58:

[...]





Heb je überhaupt met die mensen van het opvangadres gepraat?Ja, en ze zou het met paar weken leren.
Alle reacties Link kopieren
quote:havermout1 schreef op 18 januari 2017 @ 11:00:

[...]





Haar ouders hebben/hadden zon hond dus ze wist er alles al van!Ja die hadden een hond uit een Nederlands asiel. Maar daar kwamen geen nieuwe dingen aan het licht. Ze wisten waar ze aan begonnen.. En ook die hond had al het een en ander meegemaakt
Alle reacties Link kopieren
quote:minoes5 schreef op 18 januari 2017 @ 11:04:

Wat ik eigenlijk echt niet begrijp is waarom een hond in een bench moet? Wij hebben thuis 4 honden gehad (niet allemaal tegelijk, hoor) en zij lagen gewoon in hun mand te slapen of op de tegels in de hal als het erg warm was. Een hond opsluiten, want dat is dus eigenlijk wat je doet, stuit mij echt tegen de borst. Zeker wanneer het gaat om een getraumatiseerde hond. Hij moet de kans krijgen om aan jullie te wennen, aan jullie gewoontes en langzaam aan vertrouwen krijgen in jullie en in het huis, de verdere omgeving. Het zou in mij echt nooit opkomen om een hond op te sluiten in een kooi. Daarvoor zou ik geen hond aanschaffen. Een hond zie ik als huisgenoot die zijn eigen plekje mag zoeken in huis. Waar hij zich het prettigst en het veiligst voelt. Niet iets dat toch min of meer opgedrongen wordt.

En een cursus? Ga je dat nog volgen met je hond of doe je dat al? Op die manier krijgt je hond ook vertrouwen in jou als baasje.

Of tijdens het wandelen buiten kun je ook best wat oefeningen doen met je hond zodat hij op jou gericht is. Ik vond dat zelf superleuk om te leuk met onze honden, het trainen. (Dat waren jachthonden). Die honden keken ook continu tijdens het lopen aan de lijn naar mij. Als ik stilstond, gingen de honden ook zitten. Dat is ook leuk om te oefenen zulke kleine "regeltjes".

En heel veel praten (op zachte vriendelijke toon) tegen je hond. Rustig. Muziekje aan werkt vaak ook kalmerend, zeker tegen eenzaamheid.Ze gaat in de bench vanwege slopen en zinnelijkheid.
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 11:03:

Er mocht best wat zijn met de hond, maar ze moet wel in ons gezin passen. Wij wilden een tweedekanshond omdat er genoeg honden een huisje zochten.



Het is niet zo dat wij haar gelijk weg willen doen. Want echt we zouden haar missen, dat heb ik ook geschreven. Ik vraag advies hier , advies voor de hond. En ohja, wij zijn al twee keer op puppycursus geweest.een hond is een levend wezen, het is geen bankstel dat je kan uitzoeken op kleur afmeting etc. Een hond uit het buitenland is per definitie getraumatiseerd. Een hond "passend" bij je gezin is dus net zo raar als zeggen: Ik hoop dat ik een kind krijg dat past bij ons gezin". In het asiel heb je nog dat ze het gedrag van de hond goed kennen en dat je als het echt niet gaat het dier terug kan brengen. Overigens lees ik nergens dat het echt niet gaat, het is gewoon veel werk en daar heb je geen zin in.
2x cursus in 3 weken? Geloof er niks van.
Ik snap dat hele benchgedoe ook niet. Vroeger thuis hadden we een hond. Die had gewoon een mand, verder liep die gewoon rond. Vaak was die waar mijn moeder was, een soort schaduw zeg maar.

Verder proef ik uit jouw verhaal dat je er gewoon geen zin in hebt, je wilde een hond, die binnen drie weken volledig thuis zou zijn bij je. Uren in de bench, niet piepen en nergens per ongeluk plassen. Nu dat niet zo is blijkt het minder leuk te zijn dan je had verwacht en stiekem denk je dat hij eigenlijk maar beter weg kan.
en stop met die bench, dan moet je maar af en toe een plasje dweilen of dan wordt er maar iets gesloopt.
quote:Pruttie schreef op 18 januari 2017 @ 11:09:

2x cursus in 3 weken? Geloof er niks van.nee dat kan helemaal niet
Alle reacties Link kopieren
Tja dit is de mindere kant van een buitenlandse hond. En dat is wel rechtte krijgen. Alleen niet in 3 weken.

Zo een zwerfhond heeft toch iets heel anders mee gekregen als een Nederlandse hond.



Hond is nu bijna 2 jaar hier maar je merkt nog bij situaties dat ze terug valt in zwervers gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn hond ook niet uren in een kooitje opsluiten. Deed ik ook niet toen ie nog een puppy was. Gewoon de ongelukje opruimen.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Weetje, ik kom hier voor advies. Advies voor mijn hond, niet om continue aangevallen te worden. Ik heb mij misschien erop verkeken, maar ik wil wel het beste voor mijn hond, maar dat lijkt iedereen te zijn vergeten. Iedereen valt mij aan, leest niet mee, dat ik de hond niet zomaar weg wil. En ja, we gaan naar cursus, we zijn al voor kennismaking geweest bij de dierenarts, wij spreken af met andere honden, we spelen, we laten haar uit. Dat zouden we niet doen als we een hekel zouden hebben aan een hond. Wij wilden heel graag een hond. We willen hier dan ook graag uitkomen. Maar als het zo moet, vraag ik ergens anders wel advies..
Alle reacties Link kopieren
Met een bench An sich is niks mis, mits goed aangeleerd en de tijd nemende.

Hier geeft de bench vooral heel erg veel rust. Dat doet het bij TO nognietniet, en dat is zonde.
Ohhh. Je bedoelt dat je 2x NAAR cursus bent geweest.



En je hebt genoeg advies gehad. Je wilt het alleen niet aannemen. Das iets anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 18 januari 2017 @ 11:12:

[...]



nee dat kan helemaal nietWij zijn gelijk met haar op cursus gegaan. Hadden het van te voren al uitgezocht. Hier een puppycursus in de buurt met vrije instroom, waardoor we gelijk konden instromen. Wij hebben al geleerd over beloningen, attentiesignaal, hond rustig krijgen in een groep, zitten, wat te doen met negatief gedrag etc.
Alle reacties Link kopieren
En TO, er zijn nu ook best wat tips naar voren gekomen. Maar ook daar zie ik je niet op reageren. Alleen dat je dit niet gedaan zou hebben als je dit had geweten.... Hoe veel tips wil je dan nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven