Pup is vandaag nul geworden

22-06-2016 23:16 780 berichten
Hieperdepiep mijn aanstaande pup is vandaag geboren! Nu moet ik nog minstens 8 weken wachten voordat we samen gaan wonen. Ik vind dat er verdacht veel topics over katten zijn hier maar heel weinig over honden. Hebben jullie tips voor wat ik in de tussentijd kan doen behalve wachten en op bezoek gaan? Een goed boek dat ik kan lezen, spulletjes om te kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een aantal mensen over me heen krijgen. Boeit niet. Lees eens een boek van Cesar Millan. Die man snapt tenminste hoe je een hond hoort te behandelen.......



Maar goed....leuk! Wij zaten echt véél te vaak bij de fokker koffie te drinken. Echt zo leuk als je ze elke week groter ziet worden.

Wat voor hond is het geworden?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Wij waren vorig jaar rond deze tijd ook aan het aftellen tot we de onze mochten ophalen.

Nu is hij alweer één jaar.

Wij hebben in die weken spulletjes aangeschaft, ingeschreven bij puppycursus, veel gelezen en nog even genoten van de rust, want die zouden we voorlopig niet meer hebben volgens de fokker.

Viel reuze mee achteraf hoor.

Geniet van de voorpret, voor je het weet is je pup er.

Wat voor ras is het?

En een reu of teefje?

Wij hebben een golden retriever reu en hij is ontzettend lief
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk!! Ik vond het puppyboek van Cesar Millan leuk om te lezen. En riem, voerbak, drinkbak, bench, kussen, puppyformaat Kong kopen
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!! Ik vind Cesar het ook niet gek doen hoor Hayek.



Je kunt je vast verdiepen in een goede hondenschool. Daar vast een kijkje te nemen.

En keukenrol in gaan slaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 22 juni 2016 @ 23:19:

Ik ga een aantal mensen over me heen krijgen. Boeit niet. Lees eens een boek van Cesar Millan. Die man snapt tenminste hoe je een hond hoort te behandelen.......



Maar goed....leuk! Wij zaten echt véél te vaak bij de fokker koffie te drinken. Echt zo leuk als je ze elke week groter ziet worden.

Wat voor hond is het geworden?Dit dacht ik ook. Zijn wij het in ieder geval eens
quote:Hayek schreef op 22 juni 2016 @ 23:19:

Ik ga een aantal mensen over me heen krijgen. Boeit niet. Lees eens een boek van Cesar Millan. Die man snapt tenminste hoe je een hond hoort te behandelen.......



Maar goed....leuk! Wij zaten echt véél te vaak bij de fokker koffie te drinken. Echt zo leuk als je ze elke week groter ziet worden.

Wat voor hond is het geworden?



Het is een schapendoes geworden, en gelukkig maar want dat zijn z'n ouders ook.



Cesar Milan, die is toch niet van de harde aanpak hè? Ik voel wel voor iets zonder straf met veel snoepjes...
Oh nou iedereen is voor Cesar. Ga ik eens naar kijken, kan ik altijd nog tegen zijn.



En een puppycursus heb ik online gevonden, is het handig om daar lijfelijk langs te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Nee niet van het straffen maar behandelen als een hond en niet als een mens dus geen enoties toedichten aan de hond maar wel kijken naar de energie van een hond en wat he zelf uitstraalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 22 juni 2016 @ 23:23:

[...]





Het is een schapendoes geworden, en gelukkig maar want dat zijn z'n ouders ook.



Cesar Milan, die is toch niet van de harde aanpak hè? Ik voel wel voor iets zonder straf met veel snoepjes...

Gefeliciteerd! Je hebt het leukste ras ter wereld ontdekt!



Hier ook een does. Geen moeilijk ras, niet het type hond waarvoor Cesar normaal moet komen opdraven.

Cesar is niet bang om een hond even te laten merken wie de baas is. Ook een Schapendoes heeft dat nodig (al verschilt dat natuurlijk per hond). Maar doorgaans zijn het best makkelijke hondjes die het met een duidelijke, positieve aanpak goed doen. En waarbij soms duidelijk grenzen moeten worden aangegeven.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ken je je hem al als The Dog Wisperer
quote:mayolijn28 schreef op 22 juni 2016 @ 23:21:

Wat leuk!! Ik vond het puppyboek van Cesar Millan leuk om te lezen. En riem, voerbak, drinkbak, bench, kussen, puppyformaat Kong kopen Dank je! Ik wil denk ik een bench/zo'n hokje om in te slapen en dan ook nog een hek eromheen (een soort speelzone). Kan 'ie de kamer stapsgewijs leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
En ook handig als je even geen ogen in je achterhoofd hebt.

Mijn ouders hebben net een pup en ik was alweer vergeten hoeveel aandacht die nodig hebben als ze wakker zijn. Voor je het weet doet hij weer iets stouts
Wat toevallig Hayek! Ik heb een schapendoes een paar keer als logeetje gehad en ben helemaal verkocht, ik hoopte al dat ze allemaal zo makkelijk zijn. De fokker kiest expres een wat minder dominante voor me uit het nestje omdat het mijn eerste hond is. Maar ik ga hem ook goed opvoeden uiteraard.
quote:mayolijn28 schreef op 22 juni 2016 @ 23:31:

En ook handig als je even geen ogen in je achterhoofd hebt.

Mijn ouders hebben net een pup en ik was alweer vergeten hoeveel aandacht die nodig hebben als ze wakker zijn. Voor je het weet doet hij weer iets stouts
Alle reacties Link kopieren
Van harte met je kleine pup.

Geen tips, ik doe wat mijn hart mij ingeeft met mijn roedel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 22 juni 2016 @ 23:31:

Wat toevallig Hayek! Ik heb een schapendoes een paar keer als logeetje gehad en ben helemaal verkocht, ik hoopte al dat ze allemaal zo makkelijk zijn. De fokker kiest expres een wat minder dominante voor me uit het nestje omdat het mijniet eerste hond is. Maar ik ga hem ook goed opvoeden uiteraard.

Houd er rekening mee dat het karakter bij acht weken niet altijd hetzelfde is als bij een volwassen hond. De broer van onze does was in het nest de felste en werd de sulligste volwassen hond. Ons schattige dingetje werd de felste van het stel.....maar nog altijd heel leuk hoor! En fel betekent dat ze weleens naar andere honden wil blaffen, maar ook nooit meer dan dat.

Ik begrijp dat je een reu krijgt. Die zijn doorgaans wat rustiger dan teefjes en ik ken weinig rassen waarbij de reuen met zo weinig andere reuen problemen hebben. Maar goed, ook daar geldt dat de ene hond de andere niet is.



Het zijn over het algemeen heel vrolijke honden, niet erg dominant, mensvriendelijk en ietsje ondeugend. En ze proberen je uit. Dus het is wel belangrijk om vanaf het begin grenzen aan te geven. Doe je dat duidelijk, zullen ze die grenzen normaal goed respecteren.
Oh dear, how sad, never mind.
Super leuk! Ik heb een kruising met een schapendoes dus je hebt een geweldig ras uitgekozen!



Mijn hond is inmiddels 2 jaar maar waar je vooral heel veel plezier aan gaat beleven is een goede training in het alleen laten zijn. Hier heb ik dat heel rustig opgebouwd met pup. Spelen - plassen - slapen in de bench. Zodra dat goed ging, slapen in de bench en ik in een andere ruimte van het huis. In het begin had pup dan veel verdriet maar aanhouder wint en zodra ze een paar minuutjes stil was ging ik weer terug naar de woonkamer, deed iets normaals zoals een bord in de vaatwasser of zo en haalde dan pup uit de bench. Toen dat goed ging en pup het niet zo veel meer uitmaakte dat ik ook wel eens de kamer uitliep als zij in de bench zat ging ik buitenshuis. In het begin bleef ik echt voor de deur staan, als ze stil was ging ik na een paar minuten naar binnen en deed ik hetzelfde als bij het trainen in huis. Dat ging al snel goed en naarmate de hond zindelijk was ging ik ook de tijd dat ik wegbleef opbouwen.



Uiteindelijk had ik anderhalf jaar lang alle tijd voor hond maar ben ik blijven oefenen met alleen zijn omdat ik wist dat er in de toekomst wat zou kunnen veranderen in mijn situatie. Dat is ook gebeurd, sinds 5 maanden werk ik 3 dagen van 5/6 uur en dan is hond alleen. Door een goede training als pup heeft ze er geen enkele moeite mee om alleen te zijn en dat is een fijn gevoel als je moet werken.



Heel veel plezier met je pup en ik hoop dat je wat aan bovenstaande informatie hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wat voor kleur is het trouwens?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
"er zijn hier verdacht veel topics over katten"



Ja logisch, katten zijn natuurlijk veel leuker, zelfstandiger en mooier!!!



Desalniettemin, gefeliciteerd met je nieuwe gezinslid!
Bedankt voor de info Hayek en Skyler! Hier heb ik zeker wat aan. Belangrijk want de eerste weken kan ik thuis werken, maar daarna zal hij toch wel wat uurtjes alleen zijn af en toe. Dus dat ga ik in die eerste weken al oefenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:deb32 schreef op 22 juni 2016 @ 23:45:

"er zijn hier verdacht veel topics over katten"



Ja logisch, katten zijn natuurlijk veel leuker, zelfstandiger en mooier!!!



Desalniettemin, gefeliciteerd met je nieuwe gezinslid!Kssssst wegwezen hier!
Oh dear, how sad, never mind.
Kleur weet ik nog niet, de ouders zijn allebei zwart met wit, en de fokker laat je niet op kleur selecteren, daar zijn ze tegen. Heel Frank Boeijen allemaal, maar lijkt me wel goed. Reu werd inderdaad aangeraden om zijn evenmoedige karakter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 22 juni 2016 @ 23:47:

[...]



Kssssst wegwezen hier! Ik ben al weg
Alle reacties Link kopieren
Nou neuh hoor, ben ook wel fan van Cesar, alleen pas ik het fysiek corrigeren niet toe. Wel de rest van zijn leer en die is idd de moeite waard. Heb al zijn shows gezien. Waar hij helemaal gelijk in heeft, volgens mij, is dat een hond graag gehoorzaamt. En dat ie wil dat jij de baas bent, die hem door het leven begeleid. Mensen snappen dat vaak niet van honden, ze willen juist graag voor je werken. Dus wees een leider voor je hond, dat vindt ie fijn namelijk.



Streng zijn, is gewoon echt nodig. Iig heel erg duidelijk zijn en je houding/stem aanpassen zodat je je hond onder controle hebt en houdt. Dat kan niet alleen met worst en kaas bereikt worden, gezag en dus controle. Ik vind dat wel heel belangrijk, ja, tenzij je zo'n wattenbolletje of ander klein schoothondje neemt, zorg dat je de baas bent. De baas, hoeft helemaal niet boos of gemeen te doen, maar die bepaalt wel alles. Ik vind discipline en regelmaat ook echt belangrijk voor honden, elke dag op ongeveer dezelfde tijd de deur uit.



Als ze aan de lijn lopen, dat zijn de wandelingen voor de discipline. Ik stuur ze dan continue bij met stemgeluid en commando's en de riem natuurlijk. Als ze blaffen naar andere honden, dan corrigeer ik ze verbaal. Stug volhouden met trainen, tot het er echt echt inzit. Een hond, vind ik, hoor je elke dag van zijn leven te trainen. Herhalen, herhalen, herhalen. Met veel geduld trouwens, nooit je geduld verliezen en echt boos worden.



Belangrijkste commando: kom. Altijd je hond dat commando heel goed aanleren voordat je ze alle vrijheid geeft om vrij los te lopen. Wat wel handig is om meteen te leren, zeg altijd eerst de naam van je hond, gevolgd door het commando. Dan heb je hun aandacht omdat ze hun naam horen, en dan heb je ook geen verwarring, mocht je er ooit nog een hond bij nemen. Maar ik vind het ook een goeie gewoonte, om dat altijd te doen.



Een pup, ik ben wel jaloers hoor. Ik zou er ook graag eentje willen nu! Heb er ook eentje gezien al. Maar ja, we hebben al twee volwassen honden. Ik weet dat mijn teef heel erg dol op pups is en ze meteen gaat moederen dus wil er wel eentje halen voor ze oud is. Ook al zijn ze megaschattig, wees consequent. Als je toe gaat geven als ze bedelen bv, zit je daar aan vast, voor de rest van hun leven.



Verder, je pup heeft alleen jou om te zien wat ze moeten doen, dus vertel het ze. En bescherm ze, ze kunnen niet altijd goed inschatten of een andere hond ze wil ontmoeten. Niet alle pups hebben een radar voor honden die ze niet in hun buurt willen hebben. Heel veel belonen met de stem voor goed gedrag, juich bv als ze buiten hun plasjes doen, altijd goed want als je enthousiast goed zo! roept, dan onthouden ze alles veel beter.



Ook bij hele kleine dingen goed zo roepen, ik roep dat nog steeds elke dag meerdere keren. Honden moeten gewoon steeds even herinnerd worden aan hoe het moet, daarom zeg ik ook, ze houden van commando's opvolgen. Mijn teef is deels herder en maakt zelf spelletjes waarbij ik haar een commando moet geven. Bv bij de trap opgaan, ze gaat pas als ik: toe maar, zeg. En ze springt pas op de bank als ik: hoog! zeg. Vind ze gewoon leuk. Zo zijn honden gewoon.



Ik werk niet met voedselbeloningen omdat ze daar dan aan gewend raken en ik niet wil dat ze te dik worden als ze volwassen zijn. Maar, als je ze iets echt echt wilt leren, kun je het beste iets nemen wat ze heul erg lekker vinden. Geen droge brokjes maar kaas, salami, leverworst, etc.



Zindelijkheid moet je echt even aandacht aan besteden, meteen naar buiten als ze piepen of rondjes draaien of anderzins aangeven dat ze moeten. Als ze toch hurken in de kamer, pak ze op, ook al piesen ze door en breng ze naar buiten. Je kunt ze best snel zindelijk krijgen maar hou ze in de smiezen als ze binnen zijn en hurken, of even weg zijn en achter de bank blijken te hebben gepoept. Veel keukenpapier in huis halen.



En veel kleine wandelingetjes maken met een kleine pup. Ik ben zelf niet zo soft met pups, ik voer de duur vn de wandelingen vrij snel op. Apporteren moet je rustig aan mee doen tot ze volgroeid zijn, voor de grote honden iig wel. Dat is omdat de botten nog groeien en bij te heftige fysieke inspanning, kun je die beschadigen. Dus alles met mate, niet urenlang sprinten door een weiland ofzo.



Veel plezier toegewenst! Kan best zijn dat je tegen onverwachte dingen aanloopt, dat gebeurt iedereen. Pups zijn erg actief, nieuwsgierig maar moeten alles nog leren dus wees voorzichtig met ze. Ik vind dat een kleine pup best in de slaapkamer mag slapen in een doos naast het bed bv. Ik vind dat dat het prettigst voor ze is. Hoeft maar een paar dagen/weken maar als je ze net in huis hebt, missen ze hun moeder, broertjes en zusjes gewoon en dan kun je ze beter wat troosten daarin. Als je ze naast je bed zet, gaan ze iig niet heul zielig janken. Dat gaan ze zeker doen als je ze beneden alleen laat slapen.



Ik gebruik geen benches zelf, heb een hekel aan die dingen. Je kunt ze ook in een gang zetten ofzo ipv een bench. Ik had jaren geleden een hele drukke pup, die zette ik wel eens een minuutje in de gang, als time-out, als ze erg stout was naar de katten toe of over haar toeren raakte. Maar dat was wel een hyperactieve pup. Het kan helpen ze wat te kalmeren maar ik deed het dus heel kort. Ook zodat ik de scherven ed op kon ruimen dan. O als ze tandjes krijgen, happen ze overal in, zorg dat het niet je handen zijn waar ze op kauwen. Eerst is dat nog schattig, later niet meer! Nou succes iig en veel plezier!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven