Pup is vandaag nul geworden

22-06-2016 23:16 780 berichten
Hieperdepiep mijn aanstaande pup is vandaag geboren! Nu moet ik nog minstens 8 weken wachten voordat we samen gaan wonen. Ik vind dat er verdacht veel topics over katten zijn hier maar heel weinig over honden. Hebben jullie tips voor wat ik in de tussentijd kan doen behalve wachten en op bezoek gaan? Een goed boek dat ik kan lezen, spulletjes om te kopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 21 september 2016 @ 20:39:

Cute Isayez!



Deze is zeldzaam onbewogen, hij zit eenmaal wakker zelden stil.



http://postimg.org/image/q4ku9ztmv



Waarom liggen jouw laarzen op de stoel? (denk dat ik t wel weet )

Wat een scheetje
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:pokkewijf schreef op 23 september 2016 @ 09:25:

[...]





Waarom liggen jouw laarzen op de stoel? (denk dat ik t wel weet )Jup
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 23 september 2016 @ 09:13:

Daar had ik niet eens bij nagedacht. Tot nu toe blaft hij nooit en wil hij door alle vreemden geknuffeld worden, slechtste beschermer ooit.

Had die van ons als pup ook. Tegenwoordig wil ze in het donker dat iedereen op afstand blijft.

Overigens zijn reuen doorgaans voor mijn gevoel iets opener naar onbekenden toe. Teven zijn vaak iets gereserveerder.

Maar hun eigen mensen beschermen, doen schapendoezen echt wel!
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Eventueel uitkijken naar een goede hondenschool voor de puppycursus.

Een mandje/kussen kopen. Bench evt?



Veel plezier , leuk vooruitzicht
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 23 september 2016 @ 09:03:

De cursus duurt 5 lessen, we hebben er nu 3 gehad (ik kan ook niet altijd). Ben wel benieuwd naar de vervolgcursus, volgens mij wordt het dan pas serieus. Nadeel is dat ik met de bus moet en de hondenschool is erg afgelegen, als het straks vroeger donker wordt vind ik het wel een beetje creepy om het laatste stuk te lopen vanaf de bushalte. Maar alle andere zijn nog verder weg, en we moeten er wat voor over hebben.



Ja dat is wel lastig! Bij ons was gisteren avond laatste les, ze gaan nu over naar de zaterdag ochtend, dan is het nog licht haha.



Heb je al gevraagd hoe de vervolg cursus te werk gaat?

Of misschien kan je vragen over de commando, of je daar nog training in krijgt, of dat zij misschien tips voor je hebben om het bepaalde commandos aan te leren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 23 september 2016 @ 09:13:

Daar had ik niet eens bij nagedacht. Tot nu toe blaft hij nooit en wil hij door alle vreemden geknuffeld worden, slechtste beschermer ooit. Deed die van mij ook nooit. Totdat hij ontdekte dat hij kon blaffen. Dat was ook zo schattig. Piepblafje eruit en zat echt om zich heen te kijken waar dat geluid vandaan kwam. Hij blijft nu 's avonds in huis 1 x als er iets voorbij komt lopen (de chinezen van de hoek) en als wij 's avonds buiten lopen en hij ziet iets dat hij niet vertrouwt, loopt hij strak naast mij en gromt soms zachtjes als hij dat nodig vindt. Is wel echt een beschermer 's avonds, terwijl je dat overdag echt niet zou verwachten van hem
quote:Brutes schreef op 23 september 2016 @ 10:57:

Eventueel uitkijken naar een goede hondenschool voor de puppycursus.

Een mandje/kussen kopen. Bench evt?



Veel plezier , leuk vooruitzicht

Mosterd



De stakker is weer ziek, precies hetzelfde als een paar weken geleden toen het zo heet was. Beetje zachte poep, overgegeven (alleen water), niks gegeten nog, lusteloos en alleen maar liggen slapen. Heb over 2 uur een afspraak bij de dierenarts, hoop maar dat er weer niks is!
Alle reacties Link kopieren
Da's het nare van puppy's. Ze hebben regelmatig een paar daagjes wat onder de leden.

Het fijne is dan weer dat ze doorgaans ook heel makkelijk weer herstellen. Succes bij de DA!
Oh dear, how sad, never mind.
Hij begint nu net uit zichzelf te eten, grote opluchting! Maar ga toch voor de zekerheid even langs de DA straks, kan geen kwaad,
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 23 september 2016 @ 11:40:

Hij begint nu net uit zichzelf te eten, grote opluchting! Maar ga toch voor de zekerheid even langs de DA straks, kan geen kwaad,Ik voel me nu heel ontaard. Wij zijn met dat soort dingen nog nooit naar de DA geweest.........
Oh dear, how sad, never mind.
Ja ze verdienen goed aan mij.... Ik ben vast overbezorgd. Heb een zak speciaal voer meegekregen, ik moet een sample poep naar ze gaan brengen en hij moet een nieuwe ontwormingskuur. Ze konden niks abnormaal vinden behalve dat hij nog te mager is, en dan is braken ongewenst want er is geen buffer of zo. Gaat alweer wat beter, heeft in ieder geval wat gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat naar zeg dat je pup steeds niet fit is!!!

Claire is vandaag erg eigenwijs en niet goed aan het luisteren...

Komt denk door de stofzuiger.. Daar is ze erg bang voor nog, ze was zelfs via de vensterbank de bench op geklommen!

Maar na het uitlaten heeft ze drie keer in huis geplast.. In een hele korte tijd.. Terwijl het eigenlijk vrij goed ging!

Was even een baal momentje..

Hoe gaat (of ging) het zindelijk worden bij jullie pup?
Nou, hij lijkt weer helemaal beter maar net bij het uitlaten heeft hij iets van de straat in zijn bek genomen (ik weet niet wat, hij kauwt echt op alles vooral steentjes en takjes) maar nu zit het vast. Het maakt een heel rottig kraakgeluid als hij erop kauwt, en ik probeer het eruit te halen maar dan word ik gebeten. Hij probeert ook met zijn pootjes het voorwerp eruit te slaan lijkt wel, maar dat lukt ook allemaal niet. Iemand ervaring? Toch doorzetten met handen en hopen dat hij niet te hard bijt? Dit komt vandaag heeeeeel slecht uit, we moeten straks met de trein.
Alle reacties Link kopieren
Als je je vingers bij z'n kaak"scharnier" klemt, kan hij niet bijten en blijft z'n kaak open. Dan kun je veilig met je vingers erin om het eruit te halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vandaag mijn pup ophalen
quote:Philae schreef op 25 september 2016 @ 08:51:

Als je je vingers bij z'n kaak"scharnier" klemt, kan hij niet bijten en blijft z'n kaak open. Dan kun je veilig met je vingers erin om het eruit te halen.Dank voor de tip, hij slaapt nu en weet niet of het er nog zit (ik had hem een kauwstokje gegeven in de hoop dat het takje zo los komt) maar ga het straks proberen als hij wakker wordt.
quote:jomata schreef op 25 september 2016 @ 09:52:

Ik ga vandaag mijn pup ophalen Wat leuk! Wat voor merk? En we willen veel foto's straks!
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 25 september 2016 @ 10:21:

[...]



Dank voor de tip, hij slaapt nu en weet niet of het er nog zit (ik had hem een kauwstokje gegeven in de hoop dat het takje zo los komt) maar ga het straks proberen als hij wakker wordt.Zorg dan wel dat je goed klemt en er een stuk wang tussen zit. Dan doen ze gegarandeerd hun bek niet dicht. Of mijn honden doen dat dan niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 23 september 2016 @ 13:42:

Ja ze verdienen goed aan mij.... Ik ben vast overbezorgd. Heb een zak speciaal voer meegekregen, ik moet een sample poep naar ze gaan brengen en hij moet een nieuwe ontwormingskuur. Ze konden niks abnormaal vinden behalve dat hij nog te mager is, en dan is braken ongewenst want er is geen buffer of zo. Gaat alweer wat beter, heeft in ieder geval wat gegeten.



Misschien kan je eens nakijken of het zinvol is om een verzekering te nemen.

Het 1e jaar is niet zo duur.

Ik heb het niet gedaan en had het achteraf dus wel moeten doen.

In mijn onzekerheid en overbezorgdheid ook best wel wat kosten gemaakt.

Lola had de eerste maanden heel veel last van haar de kussentjes onder haar pootjes, hoe vaak ik daarvoor wel niet bij de d.a. ben geweest...
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 25 september 2016 @ 10:22:

[...]



Wat leuk! Wat voor merk? En we willen veel foto's straks!Een kruising tussen een Pekingees en een Tibetaanse spaniël
quote:mafalda schreef op 25 september 2016 @ 10:27:

[...]





Misschien kan je eens nakijken of het zinvol is om een verzekering te nemen.

Het 1e jaar is niet zo duur.

Ik heb het niet gedaan en had het achteraf dus wel moeten doen.

In mijn onzekerheid en overbezorgdheid ook best wel wat kosten gemaakt.

Lola had de eerste maanden heel veel last van haar de kussentjes onder haar pootjes, hoe vaak ik daarvoor wel niet bij de d.a. ben geweest...Ik heb wel een verzekering voor hem, maar volgens mij vergoedt die alleen kosten boven een paar honderd euro. Ik moet het even nakijken, misschien moet ik deze consulten ook opgeven voor het geval dat ik boven het eigen risico uitkom.
quote:jomata schreef op 25 september 2016 @ 10:38:

[...]





Een kruising tussen een Pekingees en een Tibetaanse spaniël Even gegoogeld, die zien er héél schattig uit en lekker eigenwijs.
quote:Murrmurr schreef op 25 september 2016 @ 10:47:

[...]





Ik heb wel een verzekering voor hem, maar volgens mij vergoedt die alleen kosten boven een paar honderd euro. Ik moet het even nakijken, misschien moet ik deze consulten ook opgeven voor het geval dat ik boven het eigen risico uitkom.



Ik heb net alle verschillende verzekeringen doorgespit en de voor- en nadelen afgewogen. Bij onze oude hond hadden we een verzekering van de Hema. Voordeel daarvan was dat die verzekering een eigen risico heeft van 45 EUR onafhankelijk van hoeveel declaraties je instuurt. Als je je declaraties per jaar dus opspaart en in één keer indient, hoef je slechts één keer het eigen risico ervan af te trekken en alle verzekerde zorg wordt dan verder voor 100% vergoed tot een maximum van 2.500 EUR. Wij hadden die verzekering 7 jaar geleden afgesloten en deze kostte eerst 11 euro per maand en op het laatst tegen de 14 EUR. De declaraties werden altijd probleemloos vergoed en ook de laatste voor zijn dood die nogal fors waren opgelopen.

Gebruikelijke uitsluitingen waren vaccinaties, gebit en problemen met heupen en ellebogen en andere veel voorkomende aangeboren afwijkingen.

Voor onze nieuwe pup kwamen we met deze verzekering nu op ruim 16 EUR.



Heupen en ellebogen zijn alleen verzekerd bij Proteq maar die hebben per 90 dagen een eigen risico van 200 EUR en een vergoeding van de kosten van 85% tot een maximum van 5.000 EUR. Kosten per maand van deze verzekering zijn toch nog ruim 19 euro. In de praktijk krijg je echter bijna nooit iets vergoed behalve als de kosten enorm oplopen. In de praktijk gaat dierenartsbezoek veelal om kleinere dingen zoals diarree, ontstekingen, ongerustheid etc. En die vallen dan allemaal in het eigen risico.



Ik heb nu de plusverzekering afgesloten bij de OHRA want die heeft geen eigen risico en vergoedt 80% van de kosten. Bovendien kon je daar voor een paar euro een aanvullende verzekering krijgen voor gebit en vaccinaties. Gebitsreiniging wordt 50 euro voor vergoed maar gebitsextracties en wortelkanaalbehandelingen tot 500 EUR. Vaccinaties worden vergoed tot 75 EUR. In totaal kost de verzekering 19 EUR.

Heupen en ellebogen zijn bij OHRA niet verzekerd tenzij het probleem wordt veroorzaakt door een ongeval.

Bij de Hema wordt voor problemen van heupen en ellebogen ook niets vergoed als dit door een ongeval is veroorzaakt. Om die reden heb ik de verzekering daarom dit keer niet meer bij de Hema afgesloten.



Mijn ervaring is dat de meeste kosten worden gemaakt voor kleine dingen en daarom vond ik de verzekering van Proteq voor onze nieuwe hond minder geschikt. Je betaalt dan per jaar wel ruim 300 EUR maar je krijgt er alleen iets van terug als de kosten eerst heel hoog zijn opgelopen. Ik vind het voordeel van een verzekering juist dat de drempel laag is om direct naar de da te gaan als je ongerust bent.
Alle reacties Link kopieren
Even een update: het gaat heel goed met onze Kenji. Tis een kleine dondersteen met ongelooflijk veel energie. Hopelijk kunnen jullie de foto's zien.



https://postimg.org/image/swi1a5wzf/



https://postimg.org/image/e1tfvznej/
Tsja Marianko, daar heb ik dus van tevoren niet zo goed bij stilgestaan want ik heb dus die basisverzekering van Proteq. Wel vooral met het oog op dure operaties en zo die ik niet in één keer op kan hoesten



De foto''s doen het jomata, wat een superleuk beestje! Veel plezier met de eerste dagen samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven