Pup is vandaag nul geworden

22-06-2016 23:16 780 berichten
Hieperdepiep mijn aanstaande pup is vandaag geboren! Nu moet ik nog minstens 8 weken wachten voordat we samen gaan wonen. Ik vind dat er verdacht veel topics over katten zijn hier maar heel weinig over honden. Hebben jullie tips voor wat ik in de tussentijd kan doen behalve wachten en op bezoek gaan? Een goed boek dat ik kan lezen, spulletjes om te kopen?
quote:Falathiel schreef op 28 september 2016 @ 10:26:

[...]





Hondenkoekjes, varkensoren, pens etc. Soms dus een beetje groenten. Maar geen eieren, vlees en dergelijke wat ik anderen dus zie geven.Raar weer die laatste opmerking. Doe wat je goeddunkt, doe ik ook. En niet te spastisch mee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 28 september 2016 @ 11:26:

[...]





Raar weer die laatste opmerking. Doe wat je goeddunkt, doe ik ook. En niet te spastisch mee omgaan.Wtf is je probleem. Ik zeg alleen dat ik dat niet geef
quote:Falathiel schreef op 28 september 2016 @ 11:27:

[...]



Wtf is je probleem. Ik zeg alleen dat ik dat niet geefMaak niet zo'n drama.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet degene die begon hoor. Ik geef aan wat ik wel en niet geef aan mijn hond en dan vind jij dat ik een rare opmerking maak?
quote:Falathiel schreef op 28 september 2016 @ 11:34:

Ik ben niet degene die begon hoor. Ik geef aan wat ik wel en niet geef aan mijn hond en dan vind jij dat ik een rare opmerking maak?Nee, je maakt een opmerking over wat je anderen aan de hond ziet geven. Met ei en met ongekruid rundervlees is niks mis dus moeten anderen dat zelf weten. Dus houd het bij jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 28 september 2016 @ 09:37:

[...]





Mijn pup heeft een schuifpuzzle waar hondensnoepjes inzitten, gedroogde pensstaafjes of een strip, gedroogde kipfilet meestal en ze heeft van die lange kauwstaven van runderhuid. Deze laatste zijn erg geschikt tijdens het wisselen vanwege het minimale risico dat stukjes in het spijsverteringskanaal komen.



Als ik wat geef moet ze eerst zitten en ben nu bezig met af dan kan ze werken voor haar eten. Spelenderwijs leren met beloning.



Ze mag ook wel andere dingen zoals een stuk gekookt ei en laatst in een eettent kreeg ze een stukje biefstuk.



Ja koekjes gebruik ik eigenlijk alleen als beloning, dus goed zo!! en dan een koekje.

Gedroogd kipfilet kan ik wel eens proberen heb wel eens gerookt gegeven door de rijst en dat vind ze zalig.

Geef ook af en toe een stukje banaan.

Dus mijn vraag is beantwoord jullie geven buiten de honden voeding ook echt wel wat extra's
Alle reacties Link kopieren
Varkensoren vind ik zelf zo ranzig idee

Heb wel een hert gewei daar doet ze al weken mee.
quote:mafalda schreef op 28 september 2016 @ 11:54:

[...]





Ja koekjes gebruik ik eigenlijk alleen als beloning, dus goed zo!! en dan een koekje.

Gedroogd kipfilet kan ik wel eens proberen heb wel eens gerookt gegeven door de rijst en dat vind ze zalig.

Geef ook af en toe een stukje banaan.

Dus mijn vraag is beantwoord jullie geven buiten de honden voeding ook echt wel wat extra's Tuurlijk, zolang ze er tegen kunnen en al wat ouder zijn. De spijsvertering op orde is en je weet wat giftig is voor honden maak ik me niet heel erg druk. Ze krijgt hier trouwens ook wel eens een blokje schapenvet, die in bonbonvorm. Voor een mooie vacht.
Alle reacties Link kopieren
Oké ik geef zalmolie op een korstje brood iedere dag, dat kreeg ik al van de fokster mee, heb begrepen dat het ook voor de vacht is.

Blokjes schapenvet ga ik ook halen!

Heb hier om de hoek een o zo leuk heel ouderwets dieren benodigdheden winkeltje, loop ik morgen even langs. Moet toch voor een nieuwe frisbee die vreet ze steeds kapot
Ik heb een mooi groot hondenkussen gekocht zodat de kleine draak toch een plekje voor zichzelf heeft nu hij de bench heeft afgezworen. Hij is er erg content mee, maaar.... hij heeft er nu al 2x op geplast, en dan echt expres precies in het midden gemikt. Verder doet hij dat steeds minder vaak in de kamer, los van de kranten, dus ik vrees dat hij hier een gewoonte van wil maken. Iemand een tip hoe dit af te leren, of kan ik beter het kussen even bewaren voor als ie zindelijk is?
Alle reacties Link kopieren
Even bewaren tot hij zindelijk is. Dat hadden wij ook en nadat hij helemaal zindelijk was heeft hij er niet meer op geplast
Alle reacties Link kopieren
Ja beter even bewaren toch zonde als het steeds wordt onder gepiest.

Lola deed ook wel eens een plasje op de krant, had altijd een krant in de keuken liggen.

Voor de rest in huis gelukkig nergens.

Wij hadden geluk met haar dat ze zo makkelijk zindelijk werd.
Onze hond is 'gecorrigeerd' door een andere hond. Op een haar na heeft de andere hond zijn oogje gemist moet er niet aan denken. We zijn naar de DA geweest maar had achteraf het idee dat dat een beetje overdreven was. De DA heeft eigenlijk alleen het wondje met wat kraanwater schoongemaakt en ons geadviseerd dat te blijven doen. Maar je maakt je dan zo ongerust dat je toch gaat he :(
quote:mafalda schreef op 29 september 2016 @ 09:33:

Ja beter even bewaren toch zonde als het steeds wordt onder gepiest.

Lola deed ook wel eens een plasje op de krant, had altijd een krant in de keuken liggen.

Voor de rest in huis gelukkig nergens.

Wij hadden geluk met haar dat ze zo makkelijk zindelijk werd.Wow dat is zeker geluk! Hier gaat het heel langzaam de goede kant op, hij gaat wel al echt voor de deur staan af en toe als hij eruit moet. Maar elke keer als ik denk dat we er zijn komt er wel weer een guerillaplasje, meestal tijdens een drakenbui.
quote:geluksolifantje schreef op 29 september 2016 @ 09:44:

Onze hond is 'gecorrigeerd' door een andere hond. Op een haar na heeft de andere hond zijn oogje gemist moet er niet aan denken. We zijn naar de DA geweest maar had achteraf het idee dat dat een beetje overdreven was. De DA heeft eigenlijk alleen het wondje met wat kraanwater schoongemaakt en ons geadviseerd dat te blijven doen. Maar je maakt je dan zo ongerust dat je toch gaat he :(Snap het helemaal, voor de schrik!
quote:mafalda schreef op 28 september 2016 @ 08:21:

Even voor de kenner, wat geven jullie de hond te eten?

Volgens de arts zijn brokken het beste, en mag daarnaast ongeveer 10% uit ander soort voeding bestaan.

Wij zitten wel over die 10% ik geef af en toe dus kip of witvis, gekookt ei, rijstewafel, brood...

Is dit nou niet zo verstandig op deze manier??



Ik heb eens voorlichting gehad van de oude mijnheer Verkade van Prins Diervoeders en daar ben ik toen heel veel wijzer van geworden. . Ze hebben daar nog steeds een afdeling voorlichting waar je allerlei vragen bij problemen neer kunt leggen. Onafhankelijk van welk merk je voert.



De meeste goede kwaliteit brokken zijn een volwaardige voeding waar eiwitten, vetten, koolhydraten en vitaminen en mineralen in de goede verhoudingen in zitten. Ga je er zelf teveel andere dingen bijgeven dan worden die verhoudingen verstoord en dat kan op de lange duur schadelijk zijn voor de ontwikkeling van pup tot gezonde hond zonder allergieën etc.

Ik geef er dus zelf niets bij behalve goed en veilig kauwmateriaal (geen varkensoor bijvoorbeeld) om het gebit schoon te houden. Een goede dierenwinkel kan er ook prima in adviseren. Ik geef als beloning zoveel mogelijk een handje achtergehouden puppybrokjes of een paar snoepjes van gedroogd vlees. Verder ben ik heel strikt in het geven van drie maaltijden op een dag op een vast tijdstip. De pup leer ik te blijven zitten totdat ik toestemming geef om te gaan eten. Tussendoor krijgt ze verder niets uit de hand behalve bij training. Als wij aan tafel gaan leer ik de pup in haar mand te blijven. Nu doe ik dat nog dmv de bench maar uiteindelijk moet ze leren dat ze in haar mand moet blijven als wij aan tafel gaan eten. Onze vorige hond deed het uitzichzelf. Als ik de tafel ging dekken dan ging hij al vanzelf naar z'n mand.

We hebben een Beagle (altijd gehad) en die zijn zo gericht op eten dat ze ontzettende dieven en bedelaars worden als je daar vanaf dag één niet heel consequent in bent. Bovendien worden ze dan vaak ook nog hartstikke dik. Ik heb hier ook nog geregeld kleine kinderen rondlopen en als die iets in hun handjes hebben, moet ze leren daarvan af te blijven.

Ik heb er ooit een exemplaar gehad die verschoof zelfs zelf een stoel om ergens bij te kunnen klimmen als ik het niet zag. Kortom ik ben door schade en schande wijzer geworden!

Bovendien moet je ook heel erg oppassen met bepaalde etenswaren van mensen die voor de hond zelfs vergiftig kunnen zijn! Chocola, druiven, rozijnen en uien, pre enz.. Het oplikken van de grond van bijvoorbeeld geknoeide hagelslag is echt slecht zeker voor een pup.

http://www.puppyplaats.nl/giftig-voor-honden.php

Eigenlijk is veel voeding dat voor mensen mensen goed is, slecht voor de hond en daarom beperk ik me liever veilig tot compleet hondenvoer. Onze pup krijgt driemmaal daags brokjes uit haar eigen bakje op haar eigen plaats. Nu voer ik nog de brokjes van de fokker maar als die grote zak bijna op is, ga ik geleidelijk weer over op brokken met voornamelijk vlees en groenten en geen of zo weinig mogelijk granen. Als granen vooraan staat in de ingredientenlijst laat ik ze staan.

https://www.huishonden.nl ... et-vlees-en-weinig-granen
quote:geluksolifantje schreef op 29 september 2016 @ 09:44:

Onze hond is 'gecorrigeerd' door een andere hond. Op een haar na heeft de andere hond zijn oogje gemist moet er niet aan denken. We zijn naar de DA geweest maar had achteraf het idee dat dat een beetje overdreven was. De DA heeft eigenlijk alleen het wondje met wat kraanwater schoongemaakt en ons geadviseerd dat te blijven doen. Maar je maakt je dan zo ongerust dat je toch gaat he :(



Wat naar! En wat zijn er toch veel rare honden (bazen)!want hoezo neemt een hond een pup zo te grazen?!

Ik snap die bazen van zulke honden niet want ik zou me dood generen! Voor pups is dit zo schadelijk want ze verliezen zo het vertrouwen in hun soortgenoten. Onze vorige hond was als de dood voor alle grote honden. Van verre kon hij vaak niet goed inschatten of het om een grote of kleine hond ging en dan verstopte hij zich bij voorbaat het liefst achter een struik of boom. Als hij dan zag dat het een kleine hond was, was het goed. Als pup is hij vaker te grazen genomen. Ik lees het hier ook weer dat pups te grazen worden genomen en dan denk ik: hou je hond dan vast als die niet onder appel is.
Alle reacties Link kopieren
quote:geluksolifantje schreef op 29 september 2016 @ 09:44:

Onze hond is 'gecorrigeerd' door een andere hond. Op een haar na heeft de andere hond zijn oogje gemist moet er niet aan denken. We zijn naar de DA geweest maar had achteraf het idee dat dat een beetje overdreven was. De DA heeft eigenlijk alleen het wondje met wat kraanwater schoongemaakt en ons geadviseerd dat te blijven doen. Maar je maakt je dan zo ongerust dat je toch gaat he :(





Die baas van de andere hond had zijn hond moeten corrigeren.

Vreselijk. Gelukkig is het niet erger geworden.



Tijdens wandelingen ontwijk ik andere honden wanneer ik het niet vertrouw.

Onze woef is een kleine donder wat erg speels is en soms impulsief kan zijn. Niet elke hond is daar van gediend.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 28 september 2016 @ 08:21:

Even voor de kenner, wat geven jullie de hond te eten?Afwisselend vlees (diepvries, van de fatsoenlijke merken zoals Alaska of Naturis) en brok. Koudgeperst, geen gebakken brokken.
Oh dear, how sad, never mind.
Met het hartje van de kleine bokkelul is NIKS MIS bitchez

De DA vond wel dat hij heel snel ademde. Ik denk dat dat iets te maken had met de Duitse herder pup waarmee hij een kwartier in de wachtkamer heel wild aan het spelen was, maar ik heb er niet voor gestudeerd.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je voor niks slapeloze nachten hebt gehad!
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 29 september 2016 @ 16:46:

Met het hartje van de kleine bokkelul is NIKS MIS bitchez

De DA vond wel dat hij heel snel ademde. Ik denk dat dat iets te maken had met de Duitse herder pup waarmee hij een kwartier in de wachtkamer heel wild aan het spelen was, maar ik heb er niet voor gestudeerd.YES
Alle reacties Link kopieren




Heeeel goed, fijn bericht zeg!!!
Gelukkig!!
Thanks allen, we gaan nu voor een hele maand dierenartsvrij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven