Pup is vandaag nul geworden

22-06-2016 23:16 780 berichten
Hieperdepiep mijn aanstaande pup is vandaag geboren! Nu moet ik nog minstens 8 weken wachten voordat we samen gaan wonen. Ik vind dat er verdacht veel topics over katten zijn hier maar heel weinig over honden. Hebben jullie tips voor wat ik in de tussentijd kan doen behalve wachten en op bezoek gaan? Een goed boek dat ik kan lezen, spulletjes om te kopen?
https://postimg.org/image/cd7yqeljf/

https://postimg.org/image/jebo53miz/

https://postimg.org/image/dkagpfm9b/

https://postimg.org/image/9znqmzg3h/

https://postimg.org/image/4g3n25hyr/



Uit logeren bij zus + hij heeft de bank ontdekt
Alle reacties Link kopieren
Als ze eenmaal de bank ontdekt hebben, is dat moeilijk af te leren
Ik vind het wel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Hallo puppenmoeders,



Even een vraagje: op welke leeftijd mag ik verwachten dat een hond altijd komt als ik hem roep. Ons boxerzoontje is nu 11 weken. Gaat keurig zitten op commando, komt vaak als ik hem roep met iets lekkers in mijn hand. Maar niet altijd. Ik let erop dat ik hem roep als hij redelijkerwijs zou moeten kunnen luisteren, dus niet als hij afgeleid kan worden door andere honden etc. Iemand tips? Bij puppytraining leren we dit ook dus de techniek is niet echt de vraag, wel mijn onzekerheid over wanneer dit vrijwel 100% werkt.
quote:Mirjam762 schreef op 13 november 2016 @ 18:21:

Hallo puppenmoeders,



Even een vraagje: op welke leeftijd mag ik verwachten dat een hond altijd komt als ik hem roep. Ons boxerzoontje is nu 11 weken. Gaat keurig zitten op commando, komt vaak als ik hem roep met iets lekkers in mijn hand. Maar niet altijd. Ik let erop dat ik hem roep als hij redelijkerwijs zou moeten kunnen luisteren, dus niet als hij afgeleid kan worden door andere honden etc. Iemand tips? Bij puppytraining leren we dit ook dus de techniek is niet echt de vraag, wel mijn onzekerheid over wanneer dit vrijwel 100% werkt.



De leeftijd is nogal rekbaar en als ze het goed kunnen komt de angstfase en de puberteit nog en kun je het nogmaals doen. Pups of de jonge hond kunnen snel afgeleid zijn als ze iets interessants zien. Het helpt als je ze enthousiast roept ipv paniekerig of bozig. Verder zal ook het ras uitmaken. Een Herder bijvoorbeeld is geneigd om te volgen, een Beagle niet. Dan denk ik nog dat het uitmaakt hoeveel overwicht je hebt op de hond en hoe/of getraind is. Karakter van de hond, reu of teef kan ook een rol spelen.



Binnen een week luisterde mijn pup naar kom, blijft dat zo nou nee dus zie boven.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 13 november 2016 @ 18:53:

[...]





De leeftijd is nogal rekbaar en als ze het goed kunnen komt de angstfase en de puberteit nog en kun je het nogmaals doen. Pups of de jonge hond kunnen snel afgeleid zijn als ze iets interessants zien. Het helpt als je ze enthousiast roept ipv paniekerig of bozig. Verder zal ook het ras uitmaken. Een Herder bijvoorbeeld is geneigd om te volgen, een Beagle niet. Dan denk ik nog dat het uitmaakt hoeveel overwicht je hebt op de hond en hoe/of getraind is. Karakter van de hond, reu of teef kan ook een rol spelen.



Binnen een week luisterde mijn pup naar kom, blijft dat zo nou nee dus zie boven.Bedankt! Het is een reutje, nog vrij onbevangen en nogal stoer. Ouders zijn erg evenwichtig. Ik roep hem nooit met een boze stem, heb vrijwel eindeloos geduld met hem. Als hij is uitgespeeld, wijkt hij niet van mijn zijde.
Je hebt van die goedmoedige en meegaande pups maar dat is de mijne dus duidelijk niet. Pittige hittepetit waarbij ik het vermoeden heb dat ik haar tot in de volwassenheid zal moeten bijsturen.

We zitten nu in de puberteit, de 16e wordt ze 7 maanden. Ze heeft een duidelijke eigen mening. Als we ergens zijn waar ze geen trek in heeft pakt ze haar riem in de bek en probeert ze me mee te trekken of zoals laatst dat ze mijn pols pakte en de houding had van kom vrouwtje we gaan nu weg. Of ze blaft iemand richting keuken omdat ze zin heeft in iets lekkers.



Met Boxers heb ik geen ervaring zijn die over het algemeen volgzaam?
Alle reacties Link kopieren
Boxers hebben de naam eigenwijs te zijn, maar ons jongetje is dat (nog?) niet. Erg aanhankelijk naar de baas, meestal vriendelijk naar andere mensen. Speels. Ik vind dat onze pup vrij snel leert. Ik kan hem al vaak op commando laten plassen ("naam hond, plas!" en dan doet hij dat, makkelijk hoor ).
Rond de leeftijd van 11 weken zijn ze ook erg aanhankelijk maar net als bij mensen in de puberteit gaan ze op een gegeven moment hun zelfstandigheid oefenen en de grenzen opzoeken.

Dan hebben ze ineens bananen in hun oren. Ik kan me zo voorstellen dat bij een eigenwijs ras daar nog een schepje bovenop komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 13 november 2016 @ 19:46:

Rond de leeftijd van 11 weken zijn ze ook erg aanhankelijk maar net als bij mensen in de puberteit gaan ze op een gegeven moment hun zelfstandigheid oefenen en de grenzen opzoeken.

Dan hebben ze ineens bananen in hun oren. Ik kan me zo voorstellen dat bij een eigenwijs ras daar nog een schepje bovenop komt.We gaan het merken!
Ja. Het is wel spannend hoe ze zich ontwikkelen en ook wel een verantwoordelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 13 november 2016 @ 10:21:

Ik vind het wel gezellig.Ik ook. Ze mogen hier eigenlijk overal liggen. Het zijn net prinsesjes.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft de gouden tip...

Mijn Amerikaanse bulldog is ondertussen 6 maanden oud..

Wanneer wij werken zit zij in de bench en is zij altijd droog.

Maar wanneer we thuis zijn moet ik haar elke 2 uur uitlaten anders plast ze in huis..

Maar ik wil die tijd uitbreiden want elke 2 uur voor een 6 maanden oude pup vind ik te gek..

Dus na 2 uur doe ik haar in de bench en de ene keer laat ik haar een uur erin, soms wat langer of ga ik uitgebreid boodschappen doen..

En dan blijft ze dus droog...

Hoe krijg ik haar ooit zindelijk...
quote:Isayez schreef op 08 december 2016 @ 20:05:

Wie heeft de gouden tip...

Mijn Amerikaanse bulldog is ondertussen 6 maanden oud..

Wanneer wij werken zit zij in de bench en is zij altijd droog.

Maar wanneer we thuis zijn moet ik haar elke 2 uur uitlaten anders plast ze in huis..

Maar ik wil die tijd uitbreiden want elke 2 uur voor een 6 maanden oude pup vind ik te gek..

Dus na 2 uur doe ik haar in de bench en de ene keer laat ik haar een uur erin, soms wat langer of ga ik uitgebreid boodschappen doen..

En dan blijft ze dus droog...

Hoe krijg ik haar ooit zindelijk...



Dan heeft ze het nog niet goed begrepen en zul je echt aandacht moeten besteden aan de zindelijkheidstraining nogmaals.

Daar is voldoende over te vinden op het internet. En verder is de ene pup de andere niet, tot aan een jaar hebben ze zelfs nog steeds ongelukjes.
Alle reacties Link kopieren
De mijne is iets jonger, wel een ander merk, maar goed. Hij kan wat knorrig gaan doen als hij minder aandacht krijgt -> binnen plassen. Verder geeft hij het meestal wel aan, maar niet iedereen ziet dat.

Heb je vaste uitlaat tijden? En zoals mieke al aangeeft, verder trainen met het zindelijk worden!
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 08 december 2016 @ 20:17:

[...]





Dan heeft ze het nog niet goed begrepen en zul je echt aandacht moeten besteden aan de zindelijkheidstraining nogmaals.

Daar is voldoende over te vinden op het internet. En verder is de ene pup de andere niet, tot aan een jaar hebben ze zelfs nog steeds ongelukjes.



Ik ben nooit gestopt met de zindelijkheidstraining.

Na 2 uur gaat ze of de bench in, of we gaan naar buiten

Ik ben nog steeds enthousiast bij haar plasje buiten. Dit doet ze ook regelmatig op commando.

Buiten plast ze alleen op gras, ze klimt zelfs een heuvel op om op gras te kunnen poepen of plassen.

Ik Google me suf, voor andere strategien
Ik heb bij de mijne op een gegeven moment gedacht om daadwerkelijk te belonen met iets lekkers in de hoop dat het kwartje dan zou vallen. Dat was een tip die ik ergens tegenkwam.



Heb je al geprobeerd het per kwartier op te rekken?
Alle reacties Link kopieren
quote:yesyes123 schreef op 08 december 2016 @ 20:25:

De mijne is iets jonger, wel een ander merk, maar goed. Hij kan wat knorrig gaan doen als hij minder aandacht krijgt -> binnen plassen. Verder geeft hij het meestal wel aan, maar niet iedereen ziet dat.

Heb je vaste uitlaat tijden? En zoals mieke al aangeeft, verder trainen met het zindelijk worden!

Ze heeft het enkele keren aangegeven door bij de deur te gaan zitten.

Maar ik zie het niet aan haar gedrag.. :(,

Vandaag proberen iets op te rekken wat resulteerde in 2 keer plassen (waarvan 1 keer op de bank) toen gaf ik een harde nee waar ze van schrok en meteen stopte en rustig op haar plaats ging liggen.
Kan die van mij ook als ik te laat ben, op de bank of op een kussentje.
Het gebeurd hier wel eens in de loop als ze druk aan het spelen is.
quote:Isayez schreef op 08 december 2016 @ 20:45:

[...]



Ze heeft het enkele keren aangegeven door bij de deur te gaan zitten.

Maar ik zie het niet aan haar gedrag.. :(,

Vandaag proberen iets op te rekken wat resulteerde in 2 keer plassen (waarvan 1 keer op de bank) toen gaf ik een harde nee waar ze van schrok en meteen stopte en rustig op haar plaats ging liggen.Zet je haar dan ook snel buiten?
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 08 december 2016 @ 20:53:

[...]





Zet je haar dan ook snel buiten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Isayez schreef op 08 december 2016 @ 20:56:

[...]



Eerst wel altijd... Maar toen kreeg ik te horen dat ze dat ook weer kan opvatten van oh als ik plas ga ik naar buiten.

Dus sindsdien niet meer.. En opzich gaat het al beter, maar helaas nog niet goed genoeg..



Nou ben ik vergeten te zeggen dat ze niet een hele goede start heeft gehad met zindelijkheid.

Ze was gewend om haar nest te bevuilen en lag in het begin ook in haar eigen pies.. Dus waren al heel blij dat ze eigen bench niet meer bevuilde
quote:Isayez schreef op 08 december 2016 @ 21:00:

[...]



Eerst wel altijd... Maar toen kreeg ik te horen dat ze dat ook weer kan opvatten van oh als ik plas ga ik naar buiten.

Dus sindsdien niet meer.. En opzich gaat het al beter, maar helaas nog niet goed genoeg..



Nou ben ik vergeten te zeggen dat ze niet een hele goede start heeft gehad met zindelijkheid.

Ze was gewend om haar nest te bevuilen en lag in het begin ook in haar eigen pies.. Dus waren al heel blij dat ze eigen bench niet meer bevuilde



Ik snap je punt, aan de andere kant moet ze plassen met buiten associeren, wordt ze beloond als ze het buiten doet.

Bij een slechte start kan het zeker langer duren en is het denk ik een kwestie van stug volhouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 08 december 2016 @ 21:20:

[...]





Ik snap je punt, aan de andere kant moet ze plassen met buiten associeren, wordt ze beloond als ze het buiten doet.

Bij een slechte start kan het zeker langer duren en is het denk ik een kwestie van stug volhouden.



Ja blijft een lastige situatie ..

Maar we blijven doorzetten, en ze wordt beloond buiten

Gelukkig vind ze de bench prettig, en blijf ik die dus gebruiken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven