Pup is vandaag nul geworden

22-06-2016 23:16 780 berichten
Hieperdepiep mijn aanstaande pup is vandaag geboren! Nu moet ik nog minstens 8 weken wachten voordat we samen gaan wonen. Ik vind dat er verdacht veel topics over katten zijn hier maar heel weinig over honden. Hebben jullie tips voor wat ik in de tussentijd kan doen behalve wachten en op bezoek gaan? Een goed boek dat ik kan lezen, spulletjes om te kopen?
quote:Daaromniet schreef op 21 december 2016 @ 20:30:

Ja ik dacht eigenlijk al dat het aandacht vragen is. Ik spendeer ook de meeste tijd met hem. Beweging krijgt hij genoeg, zeker 2 uur per dag. En dan zorg ik ook dat hij met andere honden speelt.

Het is een herder mix en hij moet ook mentaal gestimuleerd worden. Ben nog aan het uitproberen hoe ik dit het beste kan doen.Oef, herders hebben heel veel mentale uitdaging nodig. Veel oefenen met commando's (waaronder "blijf op de plaats" ), lekkers in huis verstoppen en laten zoeken, snuffelkleden, hondenpuzzels, lekkers geven in een kong ed zodat ze moeite moeten doen om het te eten, enz. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Onze boxerpup is 16,5 week en mag sinds een week vaker buiten de bench slapen. De eerste weken dat hij bij ons was, zat hij er heel veel in, en keek dan rustig naar ons, wat wij deden. Hij had veel ruimte want buiten de bench stond een grote puppyren waar hij rondjes kon lopen etc. Maar hij kon niet zelf beslissen wanneer hij naar ons toe wilde. Natuurlijk gingen we er ontzettend vaak met hem op uit (wandelen, laten spelen met andere honden etc. ) en gaven we hem veel aandacht maar de bench/de puppyren was zijn verblijfplaats voor 90% van de resterende tijd. Nu hij goed zindelijk is, en hij heel kalm blijkt te zijn in zijn gedrag, vind ik het fijn om hem vaker los in de woonkamer te hebben. Hij slaapt dan het liefst op het vloerkleed onder de salontafel en wij genieten van zijn gesnurk. Als wij weggaan, gaat hij zonder problemen in de bench. Hij kan hier makkelijk 2-3 uur in, zonder te gaan janken etc. (aan de buren gevraagd). Eerlijk gezegd vind ik het fijn werken zo; meer vrijheid/ruimte geven naarmate hij ouder wordt en het goed aan kan. We hebben een superrelaxte, rustige (! vrij uitzonderlijk voor het ras geloof ik..) pup en ik denk dat de duidelijkheid/begrenzing die we hem bieden, hieraan wel heeft bijgedragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam762 schreef op 22 december 2016 @ 12:37:

Onze boxerpup is 16,5 week en mag sinds een week vaker buiten de bench slapen. De eerste weken dat hij bij ons was, zat hij er heel veel in, en keek dan rustig naar ons, wat wij deden. Hij had veel ruimte want buiten de bench stond een grote puppyren waar hij rondjes kon lopen etc. Maar hij kon niet zelf beslissen wanneer hij naar ons toe wilde. Natuurlijk gingen we er ontzettend vaak met hem op uit (wandelen, laten spelen met andere honden etc. ) en gaven we hem veel aandacht maar de bench/de puppyren was zijn verblijfplaats voor 90% van de resterende tijd. Nu hij goed zindelijk is, en hij heel kalm blijkt te zijn in zijn gedrag, vind ik het fijn om hem vaker los in de woonkamer te hebben. Hij slaapt dan het liefst op het vloerkleed onder de salontafel en wij genieten van zijn gesnurk. Als wij weggaan, gaat hij zonder problemen in de bench. Hij kan hier makkelijk 2-3 uur in, zonder te gaan janken etc. (aan de buren gevraagd). Eerlijk gezegd vind ik het fijn werken zo; meer vrijheid/ruimte geven naarmate hij ouder wordt en het goed aan kan. We hebben een superrelaxte, rustige (! vrij uitzonderlijk voor het ras geloof ik..) pup en ik denk dat de duidelijkheid/begrenzing die we hem bieden, hieraan wel heeft bijgedragen.Zo hebben wij het inderdaad ook gedaan met onze pup. Werkt eigenlijk heel goed! Ze heeft nu de hele woonkamer tot haar beschikking en is goed zindelijk.
Bedankt voor de tips. Er is vooralsnog niets meer gesneuveld maar dat zegt natuurlijk niet veel. Ik denk dat ik voor de lege kamer ga, maar ik zal het op moeten bouwen want hij zet het vrijwel meteen op een janken als hij daarin moet (vind dat vervelend voor de buren, vooral 's nachts). Ik heb ook een snuffelkleed besteld, nooit van gehoord maar ziet er leuk uit! Ook heb ik een park gevonden waar hij los mag en waar veel honden komen om mee te spelen, dus afmatten die handel.
We waren net met een kauwspeeltje aan het spelen en toen vloog er een stukje van af naar ik aannnam, maar het blijkt zijn eerste tandje te zijn! Ik heb het bewaard, superschattig.
Alle reacties Link kopieren
Ah, kleine hondjes worden groot!
Oh dear, how sad, never mind.
Nou, het snuffelkleed is nu een uur binnen en ligt compleet aan stukken. Hetzelfde geldt voor de flying squirl frisbee van ceasar milan en een ander speeltje dat hij cadeau kreeg. Ik kan denk ik alleen nog maarvan die rubberen kong spullen, kartonnen dozen en kluifjes geven, hij sloopt echt alles!
quote:Murrmurr schreef op 29 december 2016 @ 15:39:

Nou, het snuffelkleed is nu een uur binnen en ligt compleet aan stukken. Hetzelfde geldt voor de flying squirl frisbee van ceasar milan en een ander speeltje dat hij cadeau kreeg. Ik kan denk ik alleen nog maarvan die rubberen kong spullen, kartonnen dozen en kluifjes geven, hij sloopt echt alles!Een oude spijkerbroek met knopen erin (kun je eventueel ook iets in verstoppen) is lastig kapot te krijgen voor ze.
O ja, ga ik meteen doen! En ook al zou ie hem slopen no biggie, ik jeb alleen geen zin meer om dure spullen te kopen voor 5 min. pret.
Ik koop bij onze dierenwinkel van die lange pijpen van runderhuid (de witte) omwikkeld met gedroogde kip of eend. Daar kan onze pup een uur driftig op kauwen. Wel oppassen met het laatste stukje dat ze dat niet doorslikken want dat kan kennelijk dwars in de keel blijven steken.

De kauwbehoefte op deze leeftijd is enorm. Ik ga dus elke week weer een nieuwe voorraad kopen. Best duur maar ze blijft verder wel overal vanaf.

Verder merk ik uit eigen ervaring hoe vreselijk belangrijk het in deze periode is om je grenzen strak te handhaven. Hier hebben we een paar hele duidelijke regels waar we echt strak op handhaven. Niet de trap op, niet op banken en stoelen, niet opspringen, in de mand blijven als wij aan tafel gaan, en als de buitendeur open gaat, zitten en blijven zitten. Vooral het commando "zit" gebruik ik als ze iets doet wat ik niet goed vind. Als ze bijvoorbeeld opspringt, laat ik haar gaan zitten. Ik doorbreek daarmee gelijk het gedrag zonder veel woorden of duwen en trekken. Ik klap in mijn handen om haar aandacht te trekken en wijs dan met de vinger. Dat heb ik afgekeken van die filmpjes van Cesar Milan en het werkt inderdaad fantastisch.

Juist nu in de periode van de puberteit zijn alle honden erbij gebaat dat ze duidelijke grenzen krijgen. Jij bent de baas en dat moet je uitstralen. Daar wordt de hond zelf ook alleen maar gelukkiger van. Misschien dat het sloopgedrag daardoor ook wat minder wordt. Onze hond krijgt niet de kans om iets te slopen want ik zit er gelijk bovenop. Botjes mag ze op kauwen of de Kong maar verder niets.
Alle reacties Link kopieren
Een flink dikke floss geeft trouwens ook uren plezier!
Oh dear, how sad, never mind.
Dank voor de tips, ik ga het inslaan. Ik doe hem nu voor de zekerheid in een lege kamer 's nachts en als ik even weg moet. Strenger optreden doe ik al een tijdje, maar hij is verder binnen helemaal niet lastig als ik erbij ben, en ik wil hem wel graag op de bank en stoelen laten chillen (hij heeft nog geen mand want alles wat ik voor hem koop gaat vooralsnog kapot).
Alle reacties Link kopieren
Kijk vooral even online. Zeker met flossen kun je dan veel geld besparen!
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij komt het slopen bijna niet meer voor. Ik kan weer spullen laten slingeren zonder dat hij eraan komt. Hij is nu 10 maanden.

Ik kocht vaak tweedehands pluche beesten, die hij mocht verscheuren.



Zijn jullie ook benieuwd hoe de pup het gaat doen met O&N?
Alle reacties Link kopieren
Woww het knuffelkleed kapot, jij hebt echt een killer Murrmurr!!

Leuk idee trouwens van de oude spijkerbroek, daar heb ik er ook een paar van liggen.

Met vuurwerk gaat het gelukkig goed, ze is niet bang terwijl het hier behoorlijk los gaat.



En voor de rest..had ik al verteld hoe leuk ze is en hoe verliefd ik op haar ben?

Zal nog een foto plaatsen ze is net 1 jaar geworden.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar!



https://postimg.org/image/mr7d9kudf/a091d48a/
Oh en nog gefeliciteerd Mafalda, wat een mooi koppie.
Mag ik jullie mening/geruststelling?



De kleine draak is de afgelopen weken heel weinig alleen geweest want ik had vakantie en daarna is hij een paar keer naar vrienden gegaan die gewoon thuis waren overdag. Vandaag is weer de eerste dag dat hij alleen is van ong. 10-13 en dan van 14-17. Hij slaapt sinds een tijdje in een lege (nou ja, vol met dozen, kleedje, speelgoed) kamer waar hij niks kapot kan maken, en daar doe ik hem ook in als ik even weg moet. Kan ik hem gewoon die 2 keer 3 uur in zijn kamer laten vandaag zodat hij niet sloopt; is dat niet zielig? Ik ben een beetje bang dat de buurvrouw, die hem tussendoor komt uitlaten en entertainen, me zal veroordelen.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, daar is niks zieligs aan!
Oh dear, how sad, never mind.
Thanks Hayek! De buuf had vruuger ook een does maar was toen altijd thuis en dat is ook de norm vindt ze, dus als ik haar tegenkom is ze soms een tikkeltje passief-agressief over mijn hondje zijn vermeende verveling (dit soort dagen van 2x3 uur alleen hebben we overigens maar 2x per week).
Alle reacties Link kopieren
Ons doesje is twee dagen in de week 9 uur alleen, met even een klein uurtje onderbreking. Geen enkel probleem! Juist jong aan laten wennen.....
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft meer ruimte als in een bench.

En hij heeft speeltjes dus voel je alsjeblieft niet schuldig.
That blew up fast... Meneer zat gewoon weer in de woonkamer toen ik terugkwam want hij had gepiept, buurvrouw vond het

zielig, bovenburen hadden geklaagd. Hij moet voortaan weer los in de woonkamer. Buuf suggereerde zelfs dat ik hem anders weg zou moeten doen. Ik weet wel dat het zo niet werkt maar wil ook geen ruzie dus dan maar hopen dat het slopen zich in het vervolg tot een minimum beperkt...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een fijne buren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven