Pup van half jaar poept in mand en bench

05-02-2015 22:09 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik zit met het volgende:

We hebben 2 honden. Een van 2 jaar en onze nieuwste aanwinst die bijna een half jaar is.

Nu heb ik mijn hele leven honden gehad, maar zo erg als dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

Sinds we de pup hebben is het al raak.

We hebben haar vanaf bijna 10 week dus in het begin wisten we dat ongelukjes erbij horen.

Alleen wordt ze deze maand 6 maand...

In haar mand poept ze, in een lege bench poept ze, in een grotere bench poept ze, mand in de bench met dekens en al....ze poept erin.

Het interesseert haar niet of ze er in ligt of niet.

Als ze erin heeft gelegen wordt ze gedouched, want ik heb destijds ook ergens gelezen dat honden wennen aan die geur en het normaal gaan vinden.

We hebben haar gestraft (bek erin en 'foei'! geroepen) We hebben het genegeerd maar niks helpt!

Ze gaan 6x per dag uit en als ze het op het veld doet, wordt ze beloond met een koekje.

We zijn vaker er mee uit geweest en ook minder vaak, maar het helpt dus niet.

Ook al heeft ze op het veld gepoept, 5 minuten later is het weer raak.

Ze heeft geen wormen.

De ontlasting is niet dun en ziet er normaal uit.

Ze krijgen smorgens en savonds eten.

Dit is voor 18:00 uur en na 20:00 geen eten en drinken meer.



Inmiddels word ik er dusdanig flauw van dat ik in mijn gedachten dat beest wat aandoe ( uiteraard doe ik dat niet,maar in gedachte kan ik haar wel wat aandoen)

Het eerste wat ik kan doen als ik uit mn werk kom, is leunen tegen de geur en de bench/mand en dekens schoonmaken.



Nu is ligt er hier en daar sneeuw waarvan ik weet dat het eten daarvan gevoelig op de darmen kan werken.

We zorgen ervoor dat ze zo min mogelijk van kan eten tijdens het uitlaten.

Die andere hond van 2 jaar eet ook weleens sneeuw, maar die poept dus niet in de mand.

Wat moeten we nog?

Ik heb meerdere topics gelezen over dit soort onderwerpen, maar dat gaat over oudere honden of puppy's van een week of 12.



Ik hoop dat iemand iets weet.
Alle reacties Link kopieren
Serieus bek erin? En jij hebt al heel lang honden? Ga eens snel op cursus vooral voor de theorie.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze niet een probleem met het ophouden van ontlasting?
Ik denk dat ze blijft poepen omdat je haar straft! Dat snapt ze niet en daarom raakt ze gestrest: gevolg is niet zindelijk zijn. Direct mee stoppen dus!



Als zo'n kleintje blijft niet zindelijk wordt, dan kan dat een paar dingen zijn:

- het ras; sommige rassen doen er een jaar over

- iets medisch; dat ze het niet op kan houden

- stress; en dat kan dus goed komen door dat straffen.



Voed je hond op met belonen ipv straffen. Als je niet weet hoe, zoek daar dan hulp bij (cursus, gedragsdeskundige, etc).



En hoe vind ze het wassen? Als ze dat heerlijk vindt, kan het zijn dat ze dat als beloning ziet en daarom juist gaat poepen. In dat geval: zorgen dat ze wassen met goed gedrag gaat associeren, dus niet doen na het poepen in de mand, maar na het poepen buiten.



En hoe lang loop je met haar? Sommige honden krijgen pas (voldoende) aandrang als ze wat langer lopen. Dan moet je dus opletten dat je niet naar huis gaat voordat ze 2x heeft gepoept.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hardnekkige ongeneeslijke eigennestbevuilers. Misschien dat de hond een luier kan dragen.



Wat ik wel raar vind is dat je zegt dat het ruikt. Hondenpoep ruikt haast niet. Je kan zelf voor minder ontlasting zorgen door de hond alleen vers voer te geven, zelfgemaakt van vlees, brood en vitaminen/mineralen, of uit de diepvries in de super.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt je hele leven al honden?! En dan straf je een hond omdat het binnen poept. Ongelooflijk! Laat eerst eens een dierenarts ernaar kijken.



Je hond ziet zijn mand niet als zijn plaats. Want honden houden hun plaats schoon en zullen er niet in poepen. En een hond mag je niet straffen op zijn plaats. Zn plaats moet hij als veilig zien.



Is het een kleine hond? Die doen er vaak langer over om zindelijk te worden.



Zorg er voor dat je hond zijn plaats als veilig ziet. Dus niet voor straf daar heen sturen enz.



Is het voer wat je hond krijgt wel goed voor je hond? Ben je bij een dierenarts geweest om iets medisch uit te sluiten?



Heb geduld. Het komt vanzelf. Mijn hond heeft er ook best lang over gedaan. Heeft misschien zelfs tot nog wel 8 maand af en toe ontlasting binnen gedaan. Niet zo erg als bij jou dus. Maar geef het beestje tijd om te wennen. Het is ook niet niks om uit je veilige omgeving gehaald te worden. En straf hem niet voor zijn ongelukjes!! Dan krijg je straks dat hij het stiekem ergens gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:We hebben haar gestraft (bek erin en 'foei'! geroepen)Dat zou ik echt niet doen hoor. Dat is zinloos en smerig. Je zal wel radeloos zijn maar dit is echt geen goede correctie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Het interesseert haar niet of ze er in ligt of niet.

Als ze erin heeft gelegen wordt ze gedouched

Zoals ik al zei: hondenpoep ruikt haast niet. Het is vrij compact, donkerbruin, klein en komt in twee kleine drolletjes. Als een hond erin gaat liggen dan zal hij er niet erg vies van worden omdat het vrij stevig is. Misschien krijgt hij een paar bruine haren en die kan je met een papiertje schoon maken.



Probeer het voer uit de vriezer in de super eens, echt doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je duwt haar bek erin?

Ben jij wel helemaal lekker!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je geen bal verstand van honden, misschien had je beter een koppeltje parkieten kunnen aanschaffen.
verba volant, scripta manent.
Dit is een greintje toch?

Bek er in duwen?

Eten en drinken weghalen?



Gewoon vaker uit met dat beest!
Alle reacties Link kopieren
Als je echt vaak met haar uitgaat en ze poept terwijl ze écht net geweest is is de kans op slecht voer of iets medisch wel heel erg groot hé. Ga maar na, darmen moeten toch gevuld zijn om te kunnen legen.

Bij buiten genoeg poepen zou er dus geen ontlasting meer moeten zijn, hoogstens een paar druppels als ze het niet op kan houden. Leeg is leeg.

Dus laat je haar wel écht heel écht goed uit? Geef je te veel of verkeerd voer?

En probeer eens een hoekje met kranten en zodra je ziet dat er wat uit komt zet je haar op de krant.



Maar persoonlijk denk ik dat je / jullie haar niet goed uitlaten of te kort. Of misschien met de andere honden waardoor ze niet goed durft.
Enkele serieuze vragen voor jou voordat ik een heel verhaal ga schrijven:Waar komt de hond vandaan?Ga je ermee op cursus?Hoe vaak liet je de pup in het begin uit?Waarmee maak je de spullen / omgeving schoon?Ben je naar de dierenarts gegaan?Waarom denk je dat het een goed idee is om zijn neus door zijn ontlasting te duwen? Ben jij zelf zo zindelijk gemaakt?
Misschien iets medisch ja, of misschien ook verkeerd voer.

Als ik mijn hond pedigree of een ander goedkoop merk geef, dan poept hij verschrikkelijk veel.

Eet hij vers vlees van Carnibest, dan poept hij 1x een paar kleine drolletjes.

Er zit gewoon veel minder rotzooi in vlees wat een uiteindelijk weer onverteerd uit komt.
Hopelijk beantwoord je de vragen nog die gesteld zijn. Zelf hadden we dit probleem met een jongere hond en alleen 's nachts en wat bij haar hielp was de bench verkleinen. We hebben gaas in de bench vastgemaakt zodat ze net genoeg ruimte had om te liggen. Daar ging ze 's nachts in. Binnen een paar dagen hadden we resultaat.



Verder NOOIT bestraffen! De bench en mand zijn haar veilige plaats waar ze graag in moet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je hond poept wel heel vaak. Ben je al eens bij de dierenarts geweest want het klinkt alsof je hondje problemen heeft met zijn spijsveteringssysteem en ook met de sluitspieren aan de achterkant.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
En een hond moet altijd de beschikking over water hebben!!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de vele reacties!

Ik lees dat veel vallen over het bek erin drukken.

Dit is wat we hebben gedaan op aanraden van een honden trainer.

Het hielp niks, dus wordt dat ook niet meer gedaan.

Zoals ik al in het topic aangaf, ze wordt beloond wanneer ze het op het veld doet.

Douchen vindt ze niks aan, dus dat ziet ze niet als beloning.

We hebben puppy cursus gedaan en de dierenarts kan ook niks abnormaals vinden.

Ze gaan 6x per dag uit en dat zijn wandelingen van ongeveer 20 min.tot een half uur.

De bench kleiner gemaakt hebben we ook gedaan.



Ik vrees dat dit een gevalletje is 'geduld is een schone zaak'

Het is trouwens een groot ras.
Waar heb je de hond vandaan, hoe zag de omgeving eruit en waarmee maak je de huidige omgeving schoon? Die hondentrainer lijkt nergens op, dat je het uberhaupt geprobeerd hebt.Als je daar jouw puppy cursus gedaan hebt dan zou ik mijn geld ook terugvragen en het elders alsnog doen.
Alle reacties Link kopieren
Langer lopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het eerste jaar kan het zijn dat een hond nog binnen poept of plast. Laat de hond uit na ieder slaapje, na het eten, na het spelen. Als hij buiten iets doet uitvoerig belonen. Als hij binnen iets doet, opruimen wanneer hij het niet ziet. Nooit straffen daarvoor.

Je kunt hem beter minder lang uitlaten, maar wel vaker.

En zoals al gezegd is, zorg voor goed voer. Onze hond kreeg toen trouwens vaker dan 2x per dag eten en dan kleinere porties.

Zorg dat hij een veilig eigen plekje heeft, dus mand ofzo.

En vooral veel geduld hebben.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Beide honden krijgen brokken van prins.

Vlees is misschien inderdaad het overwegen waard!

Ik ben bereid om van alles te proberen, want hier worden we echt een beetje moedeloos van..

We hebben haar opgehaald toen ze bijna 10 weken oud was.

Wij zijn er heen geweest en hebben hele gesprekken met die mensen gehad.

Het zag er echt helemaal tiptop uit. Boekjes, papieren, gezondheidsverklaringen hebben we meegekregen.

Bij de andere hond van ons hebben we dit nooit gehad. Weleens een ongelukje, maar ze had al gauw door hoe het wel en niet moest

Die hond van 2 jaar is trouwens een middelgroot ras.

Vanmiddag haal ik pallets op om onder de mand en bench te leggen zodat ze wat hoger ligt en dus minder last van de eventuele kou heeft.

Ik heb begrepen dat kou en happen in sneeuw enzo op de darmen kan werken.



Nogmaals bedankt voor de reacties, ik zal zien wat de opties zijn!
Alle reacties Link kopieren
Als deze pup van een fokker vandaan komt die de pups altijd in de eigen ontlasting heeft gelaten, heeft ze geleerd om daar mee te dealen en vindt ze het niet erg meer.



Mogelijk heb je haar dus van een broodfokker. En dan krijg je deze `shit`.
quote:iones schreef op 06 februari 2015 @ 10:25:

Als deze pup van een fokker vandaan komt die de pups altijd in de eigen ontlasting heeft gelaten, heeft ze geleerd om daar mee te dealen en vindt ze het niet erg meer.



Mogelijk heb je haar dus van een broodfokker. En dan krijg je deze `shit`.Dat was ook mijn gedachte, vandaar dat ik hierop doorvroeg.
Het kan inderdaad misschien aan het voer liggen. Veel honden schijnen slecht op brokken te reageren, volgens onze DA is dat een toenemend probleem. Mijn hondje kreeg in het begin ook brokken (dezelfde als die ze bij de fokker kreeg en dat waren echt niet de goedkoopste). Ze poepte niet in huis, maar heeft wel van het begin af problemen gehad met haar darmen. Ze moest ook meer dan gemiddeld vaak poepen, soms ook midden in de nacht. Sinds ze vers vlees krijgt zijn de problemen helemaal over.

Misschien kan jouw hondje het slecht ophouden, ondanks dat de ontlasting niet dun is? Ik zou haar eerst laten nakijken bij de dierenarts, en dan (in overleg) een nieuw voedingsschema proberen. Niet boos worden in ieder geval; het is vervelend maar ze doet het natuurlijk niet expres!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven