PVC vloer, ervaringen

30-04-2016 18:50 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



We hebben gister een prachtige nieuwbouw woning gekocht.

We willen waarschijnlijk voor een PVC vloer gaan.



Iemand tips en ervaringen? Ben heel benieuwd.

Ik heb vooral gemerkt dat er echt veel kwaliteitsverschil in zit.



Groetjes Saskia
Ik weet toevallig dat PVC steeds vaker in instellingen wordt gebruikt vanwege de duurzaamheid, en omdat het er stukken mooier (en hipper) uitziet dan marmoleum.



Zelf heb ik PVC-vinyl liggen. Ze leggen het net zo makkelijk als vinyl, maar het heeft de duurzaamheid en kwaliteit van PVC.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, wij overwegen pvc in de keuken
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, ben me er ook in aan het verdiepen.

Er zijn een aantal manieren van leggen; klikken (kan je zelf maar wel een ondervloer nodig, waarschijnlijk krijg jij wel vloerverwarming?), plakken (dit kan je ook zelf doen maar ik kan hier verder weinig info/ervaringen over vinden) en lijmen (moet je laten doen).



Ik ben dus ook erg benieuwd naar ervaringen!
Wij hebben nieuwbouw en laminaat en heb spijt ! Huis gaat werken en laminaat kan daar niet tegen .. hadden pvc moeten nemen !
Alle reacties Link kopieren
Kies iig voor lijmen, want PVC is en blijft gevoelig voor temperatuur (uitzetten en krimpen). Verder is het een vloer zonder nadelen wat mij betreft, geen kieren waar vuil in gaat zitten zoals bij laminaat, relatief warm aan de voeten en erg geschikt voor vloerverwarming. Goed bestendig tegen vocht en goed schoon te houden.

Mflor is een erg goed merk. Ze hebben een speciaal procédé wat voor een mooier dessin met diepere kleuren zorgt. Is wel een duurder merk ook. Moduleo heb ik zelf, prima kwaliteit en betaalbaar, oa via Roobol.

Ik zou wel voor n merk gaan, want er is ook veel minder deugdelijk spul op de markt. Daarin zitten veel weekmakers.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar een klik pvc vloer gelegd, dit hebben we zelf gedaan en het ligt er keurig in. Wij zijn super tevreden met de vloer, goed schoon te houden en het ziet er heel mooi uit. Volgens mij hebben wij een Quickstep vlier, al weet ik dat niet 100% zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even navragen hoe het zit met weekmakers en brandveiligheid en met verkleuring. Wij hebben voor marmoleum gekozen en daar heb je nu ook prachtige kleuren in en heel veel keus. Ook is er nu een clickvariant maar wij hebben de verlijmde versie gekozen.
Ik neem ook zo'n vloer. In visgraat gelegd. Dat kan ook.



Maar eerst openslaande deuren :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier nu ruim een jaar een pvc vloer van moduleo Impress. Nog veen seconde spijt van! Ligt er superstrak in, makkelijk schoon te houden en krasbestendig!
quote:blueeyes*3 schreef op 30 april 2016 @ 18:57:Zelf heb ik PVC-vinyl liggen. Ze leggen het net zo makkelijk als vinyl, maar het heeft de duurzaamheid en kwaliteit van PVC.

Ze maken het ook steeds mooier...

Pvc is gewoon vinyl (pvc = poly-vinyl-chloride!) met een harde toplaag (die sommige vinylsoorten ook hebben) en een marketingsausje eroverheen. Dus wat pvc-vinyl dan moge zijn..?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook even mee! In de winkel vond ik dat het vooral fijn liep; geen gekletter als je er met een hakje over loopt en het dempt goed. Nadeel vind ik dat het nogal glanst en dat het inderdaad aandoet als vinyl. Voor mij is het in ieder geval wel een betere optie dan laminaat.
Alle reacties Link kopieren
De weekmakers die er inzitten kunnen gewoon niet goed voor je gezondheid zijn
quote:-Suze- schreef op 30 april 2016 @ 20:04:

De weekmakers die er inzitten kunnen gewoon niet goed voor je gezondheid zijn

Dat denk ik dus ook...

Hier alleen tegels en hout op de vloer!
Alle reacties Link kopieren
Pvc wordt op termijn vast het nieuwe asbest.

Hier ook alleen hout en tegels.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vogelaarster schreef op 30 april 2016 @ 19:27:

Ik neem ook zo'n vloer. In visgraat gelegd. Dat kan ook.



Maar eerst openslaande deuren :-)Waarom niet gewoon echt parket? Ook duurzaam en mooi.
quote:-Suze- schreef op 30 april 2016 @ 20:09:

Pvc wordt op termijn vast het nieuwe asbest.

Hier ook alleen hout en tegels.Samen met glas- en steenwol..
quote:-Suze- schreef op 30 april 2016 @ 20:10:

[...]

Waarom niet gewoon echt parket? Ook duurzaam en mooi.En echt!
Alle reacties Link kopieren
quote:eekhoorn12 schreef op 30 april 2016 @ 20:15:

[...]



En echt!Pvc is ook echt, echt Pvc
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bijna 15 jaar pvc (Metroflor) gelijmd) en wil niets anders meer. Mooi strak, in veel kleuren/motieven te krijgen, makkelijk in onderhoud en duurzaam.

De vorige vloer (in het vorige huis) heeft er dik 12 jaar in gelegen en was nog steeds prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verantwoordelijk voor onder andere onderhoud bij mijn organisatie. Wij gebruiken al jaren PVC op de vloer. Het is heel veel slijtvaster als marmoleum en heeft, behalve schoonmaken, nooit onderhoud nodig. Sommige stukken liggen inmiddels al tien jaar in heel erg drukke ruimtes, zoals een restaurant of een inkomhal. Het blijft er goed uit zien!

Verdiep je wel even in de kwaliteit. Je hebt verschillen. Ik ben even kwijt hoe dat ook al weer zit.

Koop altijd de hoogste projectkwaliteit. Relatief is die niet veel duurder.
Alle reacties Link kopieren
Er is zeker PVC met nauwelijks tot geen weekmakers en ook varianten die al hergebruikt worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang getwijfeld maar was toch bang voor krassen door het verschuiven van meubels of kinderen die weereens lekker met de auto'tjes over de vloer krassen. Heb uiteindlijk voor keramisch parket gekozen....dus gewoon tegels met een hout motiefje. Meeste mensen geloven niet dat het tegels zijn en gaan op handen en knieen zitten om te voelen haha leuk gezicht altijd. Wel icm oerverwarming
Alle reacties Link kopieren
We hebben de luxe variant van Roobol, brede lange 'planken' van nep eik, met structuur.

Direct op de vloerverwarming.



Ik vind het fantastisch, ben er blij mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 30 april 2016 @ 20:04:

De weekmakers die er inzitten kunnen gewoon niet goed voor je gezondheid zijn Hier nog niet over nagedacht, wist dit helemaal niet! Dit vraagt om een heroverweging. Bedankt voor de tip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven