raamfolie of mat/melkglas in de badkamer

25-09-2016 20:10 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje. Wij hebben in onze badkamer boven het bad een nieuw raam en kozijn laten plaatsen. Helaas is er een foutje door de aannemer gemaakt. Er zit normaal glas in, ipv matglas. Nu wil hij dit uiteraard gelijk voor ons oplossen op zijn kosten aangezien het zijn fout is, maar heeft hij ons wel gevraagd of we wellicht willen overwegen om raamfolie te proberen (door hem aangebracht ook op zijn kosten) Met de voorwaarde dat mocht het niets zijn, we alsnog de goede ramen krijgen.



Nu zou je denken, waarom überhaupt proberen? Nouja.. we zijn ook gewoon bevriend met de aannemer en willen het opzich wel proberen alhoewel ik niet zo goed begrijp waarom dan niet iedereen raamfolie zou gaan dan? Ik verwacht dat er toch wel nadelen aanzitten en neig toch een beetje naar direct het goede glas, alleen kan ik geen nadelen vinden. Wat zijn jullie ervaringen en waarom heeft iemand wel of niet voor raamfolie of matglas gekozen?



Raambekleding als in luxaflex en dergelijke vinden wij niet praktisch met het bad en spetterende kinderen eronder en een draai-kiepraam. Vandaar dat we geen gewoon glas wilden.



Graag jullie ervaringen. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Vocht en folie plakken lijkt mij geen geweldige combi
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Grote kans op schimmel rond de randen, dat zou voor mij genoeg reden zijn om geen plakplastic te willen in een vochtige ruimte.
Ik zou toch om het melkglas vragen. Zo fijn in de badkamer. Wij hebben het ook en met de lampen aan zie je buiten niets. Wel het licht maar geen 'lichaamsvormen' zeg maar.
Folie is statisch en blijft heus wel zitten, maar op den duur worden de randjes toch lelijk.



Garantie van de fabrikant van het dubbelglas zal vervallen. Dat zeggen ze er bij levering vaak al bij.



Hier meerdere ramen met matglas. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
De randen gaan zwart schimmelen op den duur bij plastic. En ws duurt dat lang genoeg om dán geen gebruik meer te kunnen maken van het omruil aanbod.
Ik heb voor matglas gekozen om de door jou al genoemde redenen. Folie leek me niet erg praktisch. Lastig om dat strak aan te brengen. Ik weet ook niet hoe lang dat mooi blijft.

Matglas is wel echt anders dan gewoon glas. Bij folie kan je het altijd nog weghalen als je dat witte zat bent.

Ik zou eerst folie nemen. Misschien is het niets. Je kan dan altijd nog matglas nemen of reliëfglas. Dat laatste zou ik kiezen als ik nieuw glas zou nemen.
Alle reacties Link kopieren
Het zou dan niet gaan op statisch maar echt plakfolie. Dus die randen kunnen ook los laten?
We hebben heel mat melkglas nu. Dat plakplastic werkt met een goede lamp niet zo lekker en word toch bubbelig of zwarte randjes. Bleef het vervangen. Was blij dat we er vanaf waren. Is zo veel mooier. En je ziet echt niks met licht aan.
quote:christinayang schreef op 25 september 2016 @ 20:24:

Het zou dan niet gaan op statisch maar echt plakfolie. Dus die randen kunnen ook los laten?Ja, en houd het zakelijk. Je bestelde matglas dan wil je matglas. Of was het een zwart klusje, dan ligt het gevoeliger.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben folie op het raam zitten. Al jaren. Randjes zijn netjes afgekit. Het oogt als echt mat glas. Wij hebben geen schimmel op of rond het raam. Ik zou het proberen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben folie, het blijft uitstekend zitten, ook na 3 jaar. Maar het aanbrengen was lastig en van dichtbjj zie je dat de randjes niet overal perfect zijn en er zit een klein oneffenheidje in. Dus als ik de keus had, zou ik voor het matglas gaan. Ik zou ook willen zeggen : je moet je niet bezwaard voelen, dat ben je snel genoeg vergeten en de afwerking, daar kijk je nog jaren tegen aan.
doe dan maar thee
Alle reacties Link kopieren
Je bent bevriend met de aannemer schrijf je. Ook vriendenprijsjs gehad? Dan snap ik je twijfel beter.



Ben je een gewone klant en was dat deel zakelijk dan ook de afhandeling zakelijk houden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Gewoon om ander glas vragen. Mijn ervaring is dat statisch folie toch loslaat en plakfolie moeilijk netjes aan te brengen is. Daarnaast nog de kans op schimmel.
Heb je ook geld terug gehad na plaatsing van het verkeerde glas?
Er is een foutje gemaakt door hem. Zo'n raam kost geen miljoenen.

Natuurlijk ga je gewoon vragen om het te vervangen voor het juiste soort glas en niet zelf plakken en kitten ect.
Wij hebben melkglas in de badkamer op zolder, echt ideaal. Het laat genoeg licht door, je hoeft echt het licht overdag niet aan te doen en je hebt geen inkijk. Folie lijkt mij niets.
Alle reacties Link kopieren
Tja, wij hebben plakfolie er netjes tegenaan zitten. Zeker als je erover heen kit. Vorige keer pas na 10 jaar hoeven vervangen, toen we toch moesten schilderen.

Is prima schoon te maken, echt geen last van schimmel eronder.

Maar ja, als de aannemer die fout heeft gemaakt...
Wij hebben het bestaande raam in de badkamer laten zandstralen.
Alle reacties Link kopieren
Hier dus echt geen last van schimmel etc. Voordeel van plakfolie is dat je het makkelijk kunt veranderen als je het ooit zat zou zijn ookal kan ik me dat daarbij niet voorstellen. Maar is er verschil te zien dat melkglas mooier is ofzo? Misschien meer glans?
Wij hebben folie over een deel van het raam in de badkamer. Zit er netjes op, na 4 jaar nog geen zwarte randen. Prima tevreden eigenlijk.



Maar als je matglas besteld hebt zou ik het laten vervangen, je krijgt het nooit zo mooi als echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou matglas willen.



Maar besef je dat als het donker is buiten en het licht is aan in de badkamer, dat je ondanks het matte glas, alles kan zien.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik heb ook plakfolie. Alleen geen matte maar witte. Daar kunnen ze niet mee naar binnen loeren

En geen schimmel, als je zelf goed schoonmaakt, lucht en droogt na het douchen kan er geen schimmel komen.
quote:Zusenzoo schreef op 25 september 2016 @ 21:40:

Ik zou matglas willen.



Maar besef je dat als het donker is buiten en het licht is aan in de badkamer, dat je ondanks het matte glas, alles kan zien.Nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Eh, ja hoor.

De buren hebben matglas en nee ik kan haar schaamhaar niet tellen, maar ik zie voor de rest wel alles hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven