Ragdoll kat wil naar buiten.

27-03-2017 18:03 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb sinds kort een (gecastreerde) Ragdoll kater in huis, het is mijn eerste kat. De vorige eigenaresse heeft me op het hart gedrukt dat hij onder geen voorwaarde naar buiten mag. Ook internet en de rasverenigingen zeggen eigenlijk hetzelfde. Ragdolls zouden te 'naief' zijn, gejat worden of geen gevaar zien. Ook mijn kat is totaal niet eenkennig en supernieuwsgierig, maar geen hele aanhalige kat.

Nu wil het feit dat hij al weken luid miauwend voor de deur staat dat hij naar buiten wil. Op het drammerige en irritante af. Wij hebben geen tuin, maar een groot dakterras wat aan een binnentuin grenst. Hij kan naar de buren en via de binnentuin uiteindelijk ook wel naar buiten als hij wil. In de binnentuin rijden ook auto's. What to do? Ik gun hem op zich het zonnetje wel, maar ben een beetje bang gemaakt door alle verhalen over Ragdolls buiten laten. Iemand tips of ervaringen? Dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een appartement met katten en heb alleen een vrij groot balkon. Wij hebben aan een kant een hoge schutting met overkapping en daartussen kattennet. Aan de voorkant van t balkon hebben we een laag hekje waar we ook kattennet hebben gemonteerd. Misschien is dit een idee? Dat net is online wel te krijgen
Verlang naar wat je al hebt
Dakterras afrasteren.
Kun je hem uitlaten aan een riem?
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je zelf?



niet doen, of aan een tuigje.



Werk je fulltime?misschien dan kat er bij nemen
Ik vind dat katten naar buiten moeten kunnen als ze dat willen, zeker katers.

Maar daar ben ik vrij uniek in geloof ik.

We vinden alles wat gekooid is zielig en niet verantwoord, maar onze katten houden we vooral binnen, ik volg dat nooit zo.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een idee om je dakterras af te zetten? Er zijn verschillende opties, bijvoorbeeld een ren of een stroomdraadje (http://www.praktijkvoorka ... nl/een-frisse-neus-halen/)



Wij hebben onze tuin afgezet met stroom en dat bevalt erg goed
quote:Knuffelheks schreef op 27 maart 2017 @ 18:10:

Ik vind dat katten naar buiten moeten kunnen als ze dat willen, zeker katers.

Maar daar ben ik vrij uniek in geloof ik.

We vinden alles wat gegooid is zielig en niet verantwoord, maar onze katten houden we vooral binnen, ik volg dat nooit zo.



Nee hoor

Ik zit in jouw team.
Alle reacties Link kopieren
Kun je het dakterras afzetten? Er zijn speciale netten hiervoor. Of een kattenren.



Ik zou zeker luisteren naar de vorige eigenaar en de vereniging. Die geven dat advies niet voor niets.



En ja, katten zijn sterren in dreinen en doen alsof ze dood gaan als ze niet NU iets lekkers krijgen
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 maart 2017 @ 18:10:

[...]





Nee hoor

Ik zit in jouw team.



Ik ook



Alleen zo een mooie Ragdoll zou ik wel in een afgezette buitenruimte laten, niet helemaal los.
"I love not Man the less, but Nature more..."
http://www.ceejeedolls.nl ... l/het-karakter-en-gedrag/



Deze mensen laten het aan de eigenaar om er over te beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal inderdaad eens voor afraster mogelijkheden kijken, al is mijn balkon wel aan alle kanten heel open. Dat wordt nog een hele klus. Tuigje kan ik idd ook eens proberen op het balkon. Maar het klopt dus, dat Ragdolls minder gevaar zien dan andere katten?
De mijne komt buiten, zonder ren/hek/stroom of omheining.
Alle reacties Link kopieren
tuigje om en klaar. Ik heb twee oosterse en die zitten aan tuigje in de tuin
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 27 maart 2017 @ 18:10:

Ik vind dat katten naar buiten moeten kunnen als ze dat willen, zeker katers.

Maar daar ben ik vrij uniek in geloof ik.

We vinden alles wat gekooid is zielig en niet verantwoord, maar onze katten houden we vooral binnen, ik volg dat nooit zo.



Ik zou mijn raskatten niet graag buiten hebben.

Ze laten zich door iedereen oppakken en aanhalen.(of erger..)

Bovendien vinden ze buiten niet interessant, als baasje er maar is
quote:miedo schreef op 27 maart 2017 @ 18:21:

[...]





Ik zou mijn raskatten niet graag buiten hebben.

Ze laten zich door iedereen oppakken en aanhalen.(of erger..)

Bovendien vinden ze buiten niet interessant, als baasje er maar is



Maar een leeuw/beer/dolfijn/vogel in een kooitje vinden we zielig.

Wat maakt een kat anders?
Een kat aan een tuigje is dat niet gevaarlijk? Ooit een keer bij onze kat gedaan toen hij voor het eerst naar buiten ging, maar die werd hysterisch.. ik denk dat je het beste je tuin kan afzetten of gewoon naar buiten latenn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 27 maart 2017 @ 18:27:

[...]





Maar een leeuw/beer/dolfijn/vogel in een kooitje vinden we zielig.

Wat maakt een kat anders?Waarom zijn die zielig?
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 27 maart 2017 @ 18:27:

[...]





Maar een leeuw/beer/dolfijn/vogel in een kooitje vinden we zielig.

Wat maakt een kat anders?



Katten leven meestal in een huis en niet in een kooitje maar ik kan het mis hebben natuurlijk...



TO ik zou idd proberen je terras zoveel mogelijk af te zetten en dan alleen onder toezicht naar buiten. Bij mij gaat dat prima al moet ik een van mijn katten wel in de gaten houden

Scheelt dat ze eigenlijk ook nooit voor de deur staan te gillen dat ze naar buiten willen behalve als ik daar ben!
quote:Star schreef op 27 maart 2017 @ 18:10:

[...]





Nee hoor

Ik zit in jouw team.

Ik ook. Alleen op dit forum kom ik mensen tegen die vinden dat je je katten binnen moet houden. IRL heb ik dat nog nooit gehoord.



In het geval van TO zou ik het terras inderdaad afrasteren.
quote:miedo schreef op 27 maart 2017 @ 18:31:

[...]





Waarom zijn die zielig?



Er zijn hele bewegingen gaande om dat soort praktijken af te schaffen omdat het niet de natuurlijke omgeving is voor deze dieren.

En een kat woont in een huis inderdaad maar is van nature een jacht en nachtdier.
Alle reacties Link kopieren
Eh afschermen met gaas? Kan poes naar buiten maar niet weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 27 maart 2017 @ 18:35:

[...]





Er zijn hele bewegingen gaande om dat soort praktijken af te schaffen omdat het niet de natuurlijke omgeving is voor deze dieren.

En een kat woont in een huis inderdaad maar is van nature een jacht en nachtdier.



Dat jagen doen ze nu binnen.

Verder hebben ze het volgens mij prima naar de zin.

Buiten missen ze niet, want dat kent hun hele generatie raskat niet.

Ze staan nooit mekkerend voor de buitendeur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 27 maart 2017 @ 18:35:

[...]





Er zijn hele bewegingen gaande om dat soort praktijken af te schaffen omdat het niet de natuurlijke omgeving is voor deze dieren.

En een kat woont in een huis inderdaad maar is van nature een jacht en nachtdier.Ja en wij zijn officieel ook jager/verzamelaars maar ik voel me maar wat prima in mijn huis met centrale verwarming, riolering en de supert om de hoek! Jachtinstinct van mijn katten bereiken overigens grote hoogten bij een gevonden sperlgoedmuis op de trap oid, trots dat ze dan zijn
Ik heb geen ragdoll maar een main coon. Ze komen gewoon buiten. Ik bind ook dat katten naar buiten moeten kunnen. Dieren zijn niet gemaakt om op te sluiten in huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven