Ramen lappen met telescoopstok

24-03-2017 14:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,



Wij zijn vorig jaar verhuisd en ik heb de schoonmaakkriebels. Nu hebben wij veel verdiepingen en ik kan alleen vanaf buiten de ramen lappen. Daarbij hebben we ook nog een garage incl hellingbaan.



Aan die kant ben ik dus met een telescoopstok van 4 meter begonnen met het ramen zemen. Vanwege de hellingbaan heb ik al 4 meter nodig om bij de begande grond te komen.



Enfin, mijn ramen zijn schoon... maar ik kan met die trekker helemaal geen druk zetten op die stok ( lees; stok breekt dan waarschijnlijk af ). Resultaat; strepen!



Hoe krijg ik ze nou streeploos?



Ik kan er niet van binnenuit bij & ook met een trap kom ik er niet bij. Ik ben dus veroordeeld tot de stok.
Niet.



Ik heb hier thuis ook een aantal ramen die ik met zo'n uitschuifbare steel moet zemen maar het ziet er nooit echt mooi uit.
Man pakt nog wel eens een emmer autowas-sop en een ragebol en dan daarna de tuinslang erop.

Maar dan zit de zooi tot onder je oksels en je kunt ze nog steeds niet droog trekken.
Alle reacties Link kopieren
Glazenwasser om de zoveel tijd laten komen?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Niet. Heb dezelfde fout gemaakt vorige week .

Met als resultaat dat ik ze beter niet had kunnen doen, dat zag er nog beter uit.

Komt nu toch maar een ramenwasser:)
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 24 maart 2017 @ 14:49:

Glazenwasser om de zoveel tijd laten komen?



Tsja door de verbouwing zijn de ramen echt vies! Haa in de winter vonden we het niet zo boeiend maar nu de zon begint te schijnen is het echt niet om aan te zien! En ik overdrijf niet... en we hebben ook de hogedrukreiniger even gebruikt rondom dus het is echt bah



Met andere woorden; het moet nu!
Alle reacties Link kopieren
quote:Yongpeople schreef op 24 maart 2017 @ 14:51:

Niet. Heb dezelfde fout gemaakt vorige week .

Met als resultaat dat ik ze beter niet had kunnen doen, dat zag er nog beter uit.

Komt nu toch maar een ramenwasser:)Neeeeee tis echt wel een verbetering ( lees vorige post)! Maar ik baal wel van die strepen!
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 24 maart 2017 @ 14:53:

[...]





Tsja door de verbouwing zijn de ramen echt vies! Haa in de winter vonden we het niet zo boeiend maar nu de zon begint te schijnen is het echt niet om aan te zien! En ik overdrijf niet... en we hebben ook de hogedrukreiniger even gebruikt rondom dus het is echt bah



Met andere woorden; het moet nu!



Oh het moet nu! Zeg dat dan.

Vraag aan de buren hoe zij dat doen?

Of heb je geen buren?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
test van Kassa



Ik moet zelf 'om een hoekje' de bovenste ramen lappen. Dat werkt nog het beste met als laatste zo'n microvezeldoekje. Dat geeft daar minder strepen dan een zeem.



Ik maak de ramen echt flink nat, natrekken, nog een keer flink nat en dan zo'n doekje, met een neergaande beweging.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die van de test van kassa! Maar dus met een microvezel doekje nazemen? Zonder trekker dus?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 24 maart 2017 @ 15:03:

[...]





Oh het moet nu! Zeg dat dan.

Vraag aan de buren hoe zij dat doen?

Of heb je geen buren?



Ja zeker hebben wij buren. Maar zo te bekijken hebben die al 10 jaar niets aan de ramen gedaan.



Ik heb zowizo niet echt actieve buren qua onderhoud. In de tuin ligt al zeker 9 maanden een hele partij oud laminaat en het gras is ook al minstens even lang niet gemaaid
Alle reacties Link kopieren
Ja, is idd behelpen met zo'n steel. Het wordt er wel beter op, maar geen perfekt resultaat. Als je geen glazenwasser in wilt schakelen, is het het beste om die ramen niet zo vies te laten worden dus regelmatig doen ... .
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 24 maart 2017 @ 15:15:

[...]





Ja zeker hebben wij buren. Maar zo te bekijken hebben die al 10 jaar niets aan de ramen gedaan.



Ik heb zowizo niet echt actieve buren qua onderhoud. In de tuin ligt al zeker 9 maanden een hele partij oud laminaat en het gras is ook al minstens even lang niet gemaaid



Ieuw



Niet naar die ramen kijken is dat een optie?

Ik heb verder geen tips. Succes met je ramen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 24 maart 2017 @ 15:18:

[...]





Ieuw



Niet naar die ramen kijken is dat een optie?

Ik heb verder geen tips. Succes met je ramen.



Ja vind ik ook! We zijn druk aan het snoeien, maaien, tegels lekker fris en dan kijk ik de andere kant op en kijk ik tegen een oerwoud aan.



Er komt dus ook een schutting aan die zijde
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 24 maart 2017 @ 15:13:

Ik heb die van de test van kassa! Maar dus met een microvezel doekje nazemen? Zonder trekker dus?



Zo doe ik het bij die ramen. Ik kan daar ook geen kracht zetten omdat ik er alleen schuin en van onder bij kan. Een zeem om de trekker wordt te droog waardoor (?) het streperig wordt.

Ik vouw ( en plak het ff vast) een microvezeldoekje om een opzetstuk. Op dat opzetstuk hoort een doekje van een handdoekstof, dat gebruik ik om de ramen schoon te maken, daarna trek ik het wel ff na ( om het ergste water te verwijderen), nog een keer die 'handdoek' en dan die microvezel, in banen van boven naar beneden.

Het was ff zoeken naar welke microvezel, ik gebruik een behoorlijk fijne maar niet de fijnste, die neemt dan weer niet genoeg water op
Je bent zelf een theepot
Soms lukt het me om meer kracht te zetten als ik de trekker er anders op zet, maar er zit altijd zoveel tijd tussen twee wasbeurten dat ik nooit meer weet hoe ik dat dan deed.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 24 maart 2017 @ 15:52:

[...]





Zo doe ik het bij die ramen. Ik kan daar ook geen kracht zetten omdat ik er alleen schuin en van onder bij kan. Een zeem om de trekker wordt te droog waardoor (?) het streperig wordt.

Ik vouw ( en plak het ff vast) een microvezeldoekje om een opzetstuk. Op dat opzetstuk hoort een doekje van een handdoekstof, dat gebruik ik om de ramen schoon te maken, daarna trek ik het wel ff na ( om het ergste water te verwijderen), nog een keer die 'handdoek' en dan die microvezel, in banen van boven naar beneden.

Het was ff zoeken naar welke microvezel, ik gebruik een behoorlijk fijne maar niet de fijnste, die neemt dan weer niet genoeg water op Welke gebruik je dan? Merk alsjeblieft? Of de kleur van het doekje? Ga ik morgen direct op.jacht
Alle reacties Link kopieren
Mijn telescoopstang is merkloos, ooit gekocht bij de supermarkt.



Ken je vloervegers met losse doekjes ( wit met blauwe streep, oa bij Blokker)? Van dat materiaal zijn de bijgeleverde hoesjes, daar neem ik de ramen nat mee af. En dat doekje zit op een ronde houder







Microvezeldoekjes zijn er in veel gradaties zeg maar, van fijn tot grof. Ik gebruik een middelsoort. Maar dat moet je wellicht ff uitproberen, het microvezeldoekje vouw ik om die ronde houder ( en plak ik ff vast)

Ik moet in een hoek werken, kan dus ook geen kracht zetten. Het 2x flink nat afnemen haalt al het vuil weg en dat microvezeldoekje tot slot haalt genoeg water weg.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik heb exact hetzelfde ding! Maar geen microvezel doekjes! Morgen poging twee dan maar!
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 24 maart 2017 @ 16:31:

Ik heb exact hetzelfde ding! Maar geen microvezel doekjes! Morgen poging twee dan maar!









Met dat witte hoesje kun je echt prima schoonmaken ( ze spoelen ook goed tussendoor uit).

Heb je een Action in de buurt? Daar hebben ze voor weinig geld microvezeldoekjes en in verschillende gradaties.

Microvezeldoekjes gaan niet samen met schoonmaakmiddelen, dat gaat tussen de vezels zitten. Dus als je schoonmaakmiddel nodig hebt om de ramen schoon te maken, dan eerst flink nawassen met water voor je dat doekje gebruikt.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
De kans is groot dat je ramen te vies waren om in één keer schoon te zijn. Oplossing; zo nat mogelijk afsoppen. Nog eens zo nat mogelijk afsoppen. Dan pas die ramentrekker erover.



En niet als de ramen al warm zijn van de zon.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Nog een optie; raamfolie.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Lijstje voor morgen;



Extra soppen, voor de zekerheid

Afspoelen met heel veel water! Tuinslang??? Die aansluiting heb ik wel weer!

Action voor doekjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 24 maart 2017 @ 16:51:

Nog een optie; raamfolie.Das gewoon lui
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 24 maart 2017 @ 17:23:

Lijstje voor morgen;



Extra soppen, voor de zekerheid

Afspoelen met heel veel water! Tuinslang??? Die aansluiting heb ik wel weer!

Action voor doekjes!Misschien ook bedenken welk vuil er op de ramen zit en hier speciaal schoonmaakspul voor gebruiken?
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven