Regen, baby, verlof

26-08-2014 19:11 24 berichten
Inspiratie gevraagd. Het regent, ik heb nog ruim twee en een halve week vakantie en een baby van 12 weken. De vakantie is aan mijn zwangerschapsverlof geplakt omdat ik mijn verlofdagen moest opmaken. Dus mijn man heeft geen vakantie samen met mij.



Maar vakantie dus, en veel regen. Niet bepaald veel zin om er op uit te trekken met de baby. Ik raak ernstig verveeld. Ik ben geen bakster, kijk al best een deel van de dag TV (als baby slaapt), foto album plakken heb ik onlangs nog gedaan...



Normaal kan ik mij best wel goed vermaken, maar ben doordat ik wilde sporten, huishouden goed wilde bijhouden en supergezond wilde eten (in de kraamtijd, oh, wat voelde ik mij zo goed en fit ), een beetje uitgeput en is inspiratie en puf een beetje ver te zoeken. Maar ik zou wel wat minder willen dan het sporten en koken en huishouden, maar wel ietsjes meer dan alleen TV kijken.



Dank alvast!
Ga kleuren!
Alle reacties Link kopieren
Het regent vrijwel nooit 24 uur, dus gewoon er op uit gaan als het droog is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En ik doe aan aquajoggen. Klinkt suf maar is erg leuk en niet al te inspannend. Lekker in het water ?
Ga loomen



Bestel een leuke kortdurende LOI-cursus



Word lid van Babybrabbel



Ga lekker met de baby naar buiten als het even droog is



Nodig een paar vriendinnen uit op de thee (liefst wel vriendinnen die het niet erg vinden dat je de hele tijd over de baby zaagt )
Babybrabbel



Waar woon je fleetfox? In mijn woonplaats zijn er allerlei activiteiten die je kan doen met kind. Naar de film met baby bijvoorbeeld.



Lekker lunchen? Winkelen? Puzzelen? Instrument bespelen? Haken? Bibliotheek?
Naar de film met een baby van 12 weken oud?!!



Ik heb nu ook twee weken vakantie en het weer is niet al te best. Maar toch heb ik al veel leuke dingen met mijn dochter kunnen doen. Het regent niet steeds de hele dag.



Ga een dagje naar de stad met overdekt winkelcentrum.

Ga naar een museum. Baby lekker in de wagen laten slapen.

Ga naar een groot tuincentrum.

Ga schilderen/knutselen.

Verander je interieur.
Ga kleuren, breien, haken, loomen, korte cursus doen, zoek inspiratie op Pinterest, daar kun je sowieso al dagen mee druk zijn
quote:yajes schreef op 26 augustus 2014 @ 19:28:

Naar de film met een baby van 12 weken oud?!!

.http://www.filmhuisdenhaag.nl/themas/babybabbels-film

Waarom niet?
Idd struin pinterest af op zoek naar dingen om zelf te maken voor jullie huis of voor je baby.



Pinteresten alleen al kun je idd je dagen wel mee vullen
Alle reacties Link kopieren
Lees een leuk boek, ga naaien, lekker naar buiten tussen de buien door, zorg dat je genoeg slaapt, zingen met je kind, oja, dan dus ook repetoire kinderliedjes uitbreiden...... tijd te kort
Alle reacties Link kopieren
Ja Pinterest is erg leuk als je creatief bent. Of kook alvast maaltijden en vries ze in, voor als je straks weer aan het werk bent en het druk hebt. Bezoek familie die je lang niet gezien hebt, nodig vriendinnen uit voor een high tea (iedereen neemt wat lekkers/zelfgemaakt) mee, ga lekker zwemmen met je baby, ga goedkoop ontbijten bij HEMA of IKEA (begin je de dag meteen goed).
Oppas zoeken voor de baby en een dagje naar de sauna.
Alle reacties Link kopieren
Bijslapen! Nu kan het nog
Wacht een paar uurtjes, slaap 8 uur en ga naar buiten.
Leuke ideetjes zijn er gegeven! Ik ga morgen toevallig met mijn moeder naar de hobby winkel, eens kijken wat ik nog meer kan kopen dan draad om mutsjes voor dochter om te haken. Volgende week ga ik wel al babyzwemmen, kijk er wel naar uit eigenlijk.



Ik ga mijn moeder ook eens vragen of ze mij de basics van het naaien kan leren. Op Pinterest zag ik wel eens een stoffen riempje om luiers mee bij elkaar te houden, misschien wel leuk om te maken voor nu en als toekomstige kraamcadeautjes.



Laat ze maar komen die ideetjes, krijg er al wel een goed humeur van.
Ga haken. Kun je leren via YouTube, is leuk en makkelijk! Bolletje oefenwol en een haaknaald van de die winkel met het gele matrooslogo/ of die met de rode letters die wel/geen zwarte piet wil
Alle reacties Link kopieren
Ga zwemmen met je baby.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Sokjes haken . Klinkt zo suf maar t is zo leuk om te doen. Althans dat vind ik. Ik ben zelf sinds kort tante geworden en ik heb er al heel wat gehaakt.
Ga naaien? Ze heeft net een kind joh
Desperate
Alle reacties Link kopieren
Als je in Amsterdam woont mag je bij mij langskomen (of ik bij jou). Kun je me vast uitleggen hoe een baby werkt...

Babyzwemmen! Lekker in het warme water.

Babymassage cursus?

Ik ging trouwens met de regen toch gewoon wandelen, baby in de wandelwagen met een regenkapje. Ik met een regenjas en waterdichte schoenen.
Oh, aan naaien in de avonduren geen gebrek hoor Desperate.



Linjmh: wat een goed idee, babymassage! Ga ik vanmiddag op mijn gemak eens naar kijken.



Noah, ik denk dat er zat forummers zijn die wél in Amsterdam wonen en niet twee uur er vandaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven