Reservesleutel / Jezelf Buitensluiten

25-02-2017 12:09 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een beetje een onzintopic; de dingen waar je over nadenkt midden in de nacht



Ik zat gister op de fiets naar huis en had eenmaal voor de deur een klein stressmomentje toen ik mijn sleutels zo snel niet kon vinden. Ik woon in een flat met afgesloten hal, en daarna kan je pas de galerijen op. Ik bedacht me dat ook al zou er midden in de nacht iemand thuis komen om me de hal in te laten, ik dan alsnog m'n huis niet in zou kunnen. Familie heeft wel een sleutel van mij (woont op een half uur treinen maar niet 's nachts) en om nu bij vrienden aan te gaan staan bellen of je mag blijven slapen... En die reservesleutel kan ik dus ook niet onder een steen leggen.



Hoe hebben jullie dat geregeld? Buren? (En zou je dan midden in het nacht aanbellen? In mijn geval was het 3 uur) Sleutel uiteindelijk gevonden gelukkig en ik heb heerlijk geslapen maar vroeg me toch af wat de rest doet
Alle reacties Link kopieren
Sleutels bij 2 buren, in het geval er 1 niet thuis is. Wij hebben ook sleutels van hen. Gelukkig maar, want man is al diverse keren zijn sleutels vergeten
Een familielid van ons woont om de hoek, die heeft de sleutel. En verder mijn ouders (die wonen wat verder weg). Anders (als we geen familie om de hoek hadden) zouden we de buren een sleutel geven, daar hebben we een goede band mee.
Mijn man en ik hebben beiden een eigen sleutel (uiteraard), maar mochten we die allebei vergeten dan ligt er ook nog eentje bij m'n moeder. Zij woont een kilometer of zes bij ons vandaan en ik durf haar in noodsituaties nog wel wakker te bellen, al is het midden in de nacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal geen band met de buren. Ik weet wie het zijn, maar verder niet. (de grote stad ) Ik heb verder van niemand sleutels ook.



Maar zouden jullie daar dan aanbellen 's nachts, ook als de lichten uit zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een sleutel bij één directe buurvrouw. En familie op twee uur treinen, maar is superonhandig eigenlijk.



Ik heb in m'n studententijd wel eens mezelf buitengesloten, toen ik even buiten de brievenbus ging legen (op slippers en in uitermate makkelijke kleding, zonder ook maar iets van waarde bij me ). Dat heeft geresulteerd in een uitermate gezellige avond bij de buren, waar ik ook maar ben blijven slapen tot mijn huisgenoot de volgende ochtend thuis kwam om mij binnen te laten. Ach, was ook best gezellig allemaal
Alle reacties Link kopieren
*knip*



Vivabug ofzo, één keer is ook wel genoeg
Wij hebben er 1 verstopt in de tuin. En de hulp heeft ook een sleutel. Mocht ik die midden in de nacht moeten wakker maken daarvoor, dan zal ik wel extra geld neerleggen de keer daarna
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch maar eens kijken naar een huis met tuin
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben sowieso een sleutel maar die wonen op 2,5 uur rijden dus dat is voor dit soort dingen geen optie. Mijn beste vriendin woont op 10 minuten fietsen, dus dat is voor noodgevallen de betste optie. Buren heb ik niet zoveel contact mee, dus voel me erg niet prettig bij daar een sleutel achter te laten.



Ik ben single dus dan is het ook nog iets dringender iets te regelen dan als je een partner hebt.
quote:Wolkig schreef op 25 februari 2017 @ 12:17:

Ik heb helemaal geen band met de buren. Ik weet wie het zijn, maar verder niet. (de grote stad ) Ik heb verder van niemand sleutels ook.



Maar zouden jullie daar dan aanbellen 's nachts, ook als de lichten uit zijn?Wij wonen ook in een grote stad. Ik zou de buren wel wakker bellen als het ècht nodig zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:dignity schreef op 25 februari 2017 @ 12:19:

Mijn ouders hebben sowieso een sleutel maar die wonen op 2,5 uur rijden dus dat is voor dit soort dingen geen optie. Mijn beste vriendin woont op 10 minuten fietsen, dus dat is voor noodgevallen de betste optie. Buren heb ik niet zoveel contact mee, dus voel me erg niet prettig bij daar een sleutel achter te laten.



Ik ben single dus dan is het ook nog iets dringender iets te regelen dan als je een partner hebt.Hier precies hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik snachts eens bij mijn broer voor de deur gestaan. Vond hij niet erg gelukkig.



Wij hebben veel familie en vrienden wonen op korte afstand (zelfde stad) Dus altijd wel iemand met een sleutel of onderdak.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit mijn sleutels vergeten of mijzelf buiten gesloten, maar vrienden hebben een reservesleutel en ja, die zou ik wakker durven en mogen bellen als het een keer mocht gebeuren. Wederzijds.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb een periode gehad dat ik vaak mijn sleutel vergat. Om die reden hebben mijn buren, mijn schoonzus en 2 vrienden de sleutel. Ik kan dus overal naar toe. Hoewel ik ook weleens heb gehad dat niemand bereikbaar was en ik de sleutelmaker moest laten komen. Ik heb toen ik hier net woonde ook weleens een raampje ingeslagen om naar binnen te komen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben sleutels bij de buren liggen en bij mijn ouders (die wonen iets verder weg). Ook hebben we een kapstok in de kofferbak liggen. We hebben weleens meegemaakt dat we de deur dichttrokken terwijl de sleutels nog binnen lagen. Toen hebben we een slotenmaker moeten bellen en hij liet ons weer binnen door een haak in de brievenbus te steken en naar de klink/schuif te hengelen. Kostte 50 euro. Dus dat kunnen we voortaan zelf . Overigens nooit meer nodig gehad. Die kapstok.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed dat is voor jou natuurlijk geen optie zo'n kapstok
Alle reacties Link kopieren
Haha! Niet echt nee



Wat betreft het raampje; ik heb geen ramen aan de galerij kant. Ik zou 4 hoog langs de voorkant omhoog moeten klimmen en dan m'n balkondeur inslaan. Liever niet
Alle reacties Link kopieren
Heb mezelf nog niet buitengesloten. Ouders hebben in ieder geval sleutels en wonen ook in de buurt. Dus mocht het nodig zijn kan ik altijd daar terecht voor sleutel.



Woon in appartement, maar buren heb ik verder niet zoveel contact mee, zal daar niet snel sleutel neerleggen voor noodgevallen. en heb verder ook geen sleutels van anderen (alleen wel van mijn ouders.
Ik zou een hotel opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben allebei een huissleutel aan onze bos hangen, voor het geval dat het nodig is hebben mijn ouders en schoonouders reservesleutels, wonen beide vlakbij.



Ik heb er ook een in een zijvlakken van mijn tas zitten, voor als ik de deur dichttrek en mijn sleutelbos nog binnen ligt. Dat is me een paar keer overkomen en wat was het fijn om dat zijvlakje los te ritsen en de sleutel eruit te halen ipv een stoffer bij de buurman van het haakje af te halen en via het kattenluik proberen de hendel van de deur naar beneden te trekken
Mijn vader woont gelukkig in de buurt op loopafstand, het komt regelmatig voor dat ik mijn sleutels vergeet.
Alle reacties Link kopieren
De fiets en het hotel ga ik onthouden!



Ik ben zo ooit een keer vergeten, maar toen woonde ik nog in mijn ouderlijk dorp en was het overdag. Tot nu toe nooit meer gebeurt, maar ik ben er ook alert op, en ze zijn nooit ergens anders dan in de voordeur.
Alle reacties Link kopieren
Een reservesleutel aan je fietssleutel doen? Of ergens in de buurt verstoppen/begraven ofzo?
Bedenk me net dat we ook nog allebei een sleutel in onze portemonnee hebben zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven