Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!



Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!







RIS-toetsen



Tussentijdse toetsen



14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie



Examens



06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)



25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
Alle reacties Link kopieren
Thanx, Ruza! Happy new topic!



Moet er in de titel nog bij staan dat het deel 2 is?
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic
Geen idee of het hier al een keer gezegd is..

Maar ik heb een tip :-) ..



Ik heb 3 jr geleden mijn rijbewijs gehaald en heb daar valeriaan pillen bij gebruikt. Werkt fantastisch tegen de zenuwen..



Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is de bedoeling...dat we aan de pillen gaan tijdens het examen. Je zou er maar een verkeerde reactie op krijgen.



Nee, dankje. Ik rij liever af op mijn eigen kunnen en het in bedwang houden van mijn zenuwen hoort daar bij. Vind ik.



Pimpelpaars(en andere lesserTs): heb je al een RIS-toets, TTT of examendatum? Dan zet ik m ff in de OP
Alle reacties Link kopieren
Hi Ruza, ik heb geen RIS of TT. Als ik mijn examendatum heb, dan zal ik hem hier neerzetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een e-mail met wat vragen verstuurd naar een rijschool in de buurt. Ik heb al eens eerder rijles gehad en ook examen gedaan, maar ben toen gezakt en door omstandigheden (onder andere geen geld meer) niet verder gegaan. Ik kijk eigenlijk best wel op tegen het opnieuw nemen van rijles, ik ben bang dat ik het weer verpest en het heeft me al aardig wat geld gekost. Maar goed, ik wil dat papiertje wel echt hebben deze keer! Ik lees dus zeker mee hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee, ga maandag bellen voor meer informatie over een versnelde cursus. In 6 weken hopelijk. Anders ga ik na augustus beginnen. (ivm omstandigheden: verhuisd, naar familie willen kunnen/ werk vinden!)
Alle reacties Link kopieren
ik moet woensdag weer examen doen, die mag je erbij zetten ; )
Alle reacties Link kopieren
Welkom moeilijkenaam en mrsatoz(gaat vast wel goed komen, veel zal er nog wel in zitten en dan moet je er gewoon even opnieuw inkomen!)
Alle reacties Link kopieren
Hier zitten jullie!



Happy new topic!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren geslaagd voor mijn examen! om 9:50 in de ochtend. Het was voor mij de derde keer. De eerste en tweede keer wilde ik niet dat mijn rij-instructeur meekwam, ik wilde niet met nog meer zenuwen rijden. Gisteren dacht ik, nou laat ik het voor de verandering wel doen. Het heeft toch wel geholpen denk ik. Mijn rij-instructeur was alleen maar in gesprek met de examinator, om hem zgnmd af te leiden.

Nou er is zo een last van mijn schouders af, hoop dat jullie het zsm halen.

Ik moest trouwens alleen een omkeeropdracht doen, heb verder geen bijzondere verrichtingen gedaan.
Alle reacties Link kopieren
feyz, ook niet de auto neergezet toen je terug bij het CBR kwam? (=ook bijzondere verrichting) gefeliciteerd met je slagen trouwens!!! Nu zit ik nog steeds te twijfelen of ik instructeurt nou mee zal nemen of niet.
Hoi Ruza



ik ben nog lang niet zo ver, maar ik neem mijn instructeur wel mee.

Als je zakt kan je instructeur nog wat extra aandacht geven aan de dingen waarop het mis ging.

Dat is toch makkelijker als hij / zij mee is, dan wanneer je het na afloop moet uitleggen..



En voor zover ik gehoord heb krijg je bijna altijd een vage omschrijving mee waarom je gezakt bent. "je keek goed, maar toch keek je niet goed en ben je dus gezakt" Dat soort ongein..
Alle reacties Link kopieren
Hey een nieuw topic!



Ik moet morgen weer lessen sinds mijn examen best lang al niet meer gereden en heb er eigenlijk geen zin in.



Hoop dat het morgen weer goed gaat en dat dit echt de laatste lessen zijn, wil nu wel eens slagen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt goed kijken en niet goed kijken hoor Er is ook nog een verschil tussen kijken en echt zien!!



Ik weet het niet, hoorde van een andere instructeur dat ze over het algemeen precies weten wat een examinator bedoelde met zijn commentaar.



Ik heb nog even om erover na te denken...
Alle reacties Link kopieren
Hey mamalief,



goed dat je er weer mee gaat beginnen. Laat weten hoe het ging he!
Alle reacties Link kopieren
He Ruza, ja bij het CBR aan het eind moest ik schuin parkeren, maar je hebt wel gelijk want tot het moment dat je uitstapt doe je nog steeds examen.



Lucky birdie, ik heb wel duidelijke informatie gekregen van de examinator waar het misging, maar ik kon me het examen zelf niet meer zo goed herinneren. Dus het is idd wel handig om de instructeur mee te nemen. Tegen een vriendin werd bv gezegd door een examinator, het leek net alsof je de stoep kusjes wilde geven tijdens het rijden. Dat is ook niet echt specifieke info.
Alle reacties Link kopieren
Precies, zo heb je dus 2 bijzondere verrichtingen gehad
quote:Ruza schreef op 03 juli 2011 @ 18:04:

Nee, dat is de bedoeling...dat we aan de pillen gaan tijdens het examen. Je zou er maar een verkeerde reactie op krijgen.



Nee, dankje. Ik rij liever af op mijn eigen kunnen en het in bedwang houden van mijn zenuwen hoort daar bij. Vind ik.



Pimpelpaars(en andere lesserTs): heb je al een RIS-toets, TTT of examendatum? Dan zet ik m ff in de OP



Het doet niets af aan je vaardigheden en ook niet aan je alertheid. Ik heb last van faalangst en gebruik dit ook bij tentamens. Betekend niet dat als ik een 8 haal, die 8 niet van mij is. Maar prima, het was maar een tip.



Overigens is het ook niet de bedoeling dat je voor het eerst een valeriaantabletje probeert als je moet afrijden. Je moet er een paar dagen van tevoren mee beginnen. Jammer dat je zo pinnig reageert.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt faalangst. Dus dat is anders. Maar ik vind dus dat als je dat niet hebt je het het beste gewoon zonder iets kunt doen.
Happy new topic!
Ik heb trouwens plantival geslikt tijdens mijn TTT en examen. Ook een soort valeriaan. Of het nou een placebo effect heeft gehad of niet, het werkte wel iets (tuurlijk blijf je die spanning houden). Is redelijk homeopatisch toch?
Alle reacties Link kopieren
feyz, gefeliciteerd met je slagen! hopelijk gaat het mij ook de derde keer lukken!



ruza, heel veel succes met je ttt, je kunt ook je instructeur vragen of hij het beter vindt om mee te rijden of niet, vaak hebben ze daar wel een mening/advies over.



mamalief, dapper dat je weer gaat beginnen, het komt vast goed! na een poosje rustig aan doen moet je natuurlijk weer even wennen, maar zo'n frisse start kan ook heel goed uitwerken omdat je hoofd weer wat meer op orde is, succes ; )
Alle reacties Link kopieren
(ik moet ook morgen weer na een maand geen les, ben benieuwd, nieuwe instructeur, misschien nieuwe auto..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven