Rookaanslag verwijderen van gelakt oppervlak, hoe?

26-09-2016 16:17 17 berichten
Hoi allemaal,



heb hier ooit een tip, maar ik weet niet meer van wie, gelezen hoe je verf op deuren, kozijnen, plinten enzovoorts weer van rookaanslag kunt ontdoen. Heb het niet meer terug kunnen vinden, ook met Google niet.

Weet één van jullie nog hoe je de aanslag kuntt verwijderen?

Dank je!!
Ik gebruik dan Dasty van de Wibra.
Alle reacties Link kopieren
Vanish
Geen Wibra hier.

Welke Vanish Jisjis?
Ammoniak
En werkt dat ook als het al 10 jaar niet is gedaan?
Geen Dasty rechtstreeks op gelakte deuren of kozijnen gebruiken, daar kan je verf dof van worden. Kan wel als je het op een natte doek spuit. Even nadoen met schoon water. Ik zou zelf liever wat schoonmaakazijn gebruiken, dat is veiliger.
Alle reacties Link kopieren
HG heeft spul speciaal om nicotine te verwijderen.
Ik zou het ook met ammonia proberen. Dat ontvet als een malle en ik denk dat rookaanslag in de goede categorie zit. Probeer het voorzichtig uit zou ik zeggen - ventileer wel goed en niet aan snuffelen. Kost bijna niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Piratesse schreef op 26 september 2016 @ 16:33:

Geen Wibra hier.

Welke Vanish Jisjis?Denk normale roze vanish, laast bij schoon moeder schoongemaakt en het kwam er donkerbruin af
Dat was ik.

Je vult een spuitfles voor de helft met ammonia en een flinke scheut afwasmiddel. De rest bijvullen met koud water.

Als je het op het oppervlak spuit dan komt de nicotine er gelijk van af.
Alle reacties Link kopieren
St. Marc misschien? Werkt heel goed op muren in ieder geval. Ruikt ook nog dennenfris.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
als het een kunststof oppervlakte is met pure glassex.
quote:Cateautje schreef op 26 september 2016 @ 16:55:

Dat was ik.

Je vult een spuitfles voor de helft met ammonia en een flinke scheut afwasmiddel. De rest bijvullen met koud water

Als je het op het oppervlak spuit dan komt de nicotine er gelijk van af.Jaaaaaa! Dat was m! DANK JE!!
Graag gedaan.
Sowieso, dank jullie wel voor meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Wauw super tip!! Heb het geprobeerd en werkt echt! Iemand nog tips tegen vergeelde gordijnen??
Life is like an hourglass glued to the table.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven