Rooklucht uit kleding wassen

26-08-2013 21:43 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer een grote tas met gebruikte kinderkleding gehad. Alleen ruikt deze lading enorm naar rook helaas. Ik heb het hele spul in de wasmachine gedaan met voorwas en een flinke lading wasverzachter.



Ik ben geen roker, heb nooit rokerig kleding hoeven wassen. Gaat die lucht er een beetje uit of kan ik het hele zwikkie weggooien straks?
Alle reacties Link kopieren
Na twee keer wassen is het wel weg.
Alle reacties Link kopieren
Buiten drogen in de frisse lucht scheelt ook flink.
Ja hoor, gaat er wel uit. Tenzij een kind echt jaar in jaar uit in dezelfde trui heeft zitten roken
De kleding even op een hanger hangen, en er een paar bakjes (witte natuur)azijn onder zetten. Dit even een nachtje zo laten hangen.



Morgen heel de zwik (kleding) in de wasmachine, en dan is de geur weg.
ik heb een keer een zak kleding gehad die ook flink was doorgerookt. Na 4 keer wassen vond ik het acceptabel.
Alle reacties Link kopieren
Nee, het draait nu al, want de badkamer begon er al naar te ruiken.



Dus twee keer wassen. Moet ik het tussendoor dan eerst uithangen? Ik heb geen droogrek. Misschien mag ik die van de buurvrouw lenen. Alles gaat hier in de droger, uitzonderingen op een hangertje namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo aanstellen... Keertje wassen klaar...
Alle reacties Link kopieren
Azijn in plaats van wasverzachter gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:an_dre_a schreef op 26 augustus 2013 @ 22:21:

Niet zo aanstellen... Keertje wassen klaar...Exact.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:an_dre_a schreef op 26 augustus 2013 @ 22:21:

Niet zo aanstellen... Keertje wassen klaar...Eens; als je zeiklucht in één keer uit je onderbroeken kan wassen, dan zéker rooklucht. Wel op een redelijk warme temperatuur.
Gewoon wassen? 1 keer? Rook ook niet, na 1 keer wassen na avond in rokerige kroeg ruik ik niets meer hoor... Beetje overdreven!
Alle reacties Link kopieren
quote:an_dre_a schreef op 26 augustus 2013 @ 22:21:

Niet zo aanstellen... Keertje wassen klaar...Ik rook zelf niet zoals ik zei, zelfs een vleugje rook ruik ik heel goed. Zeker voor kinderkleding vind ik dat vies.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste vind ik je een beetje ondankbaar overkomen. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken hè?!



Verder snap ik niet dat je een topic hierover opent zonder eerst de kleding een keer te wassen en te drogen en te kijken hoe het dan aan toe is.



Maargoed ik denk als je de was straks buiten lekker uit laat waaien, dat de (ergste) rooklucht er dan wel uit is. Desnoods nog een xtje op de korte was en dan ruikt het vast lekker fris.
Komt wel goed, schatje!
Tuurlijk is het vies als die geur in kinderkleding zit. Maar mijn kleren zijn na 1 keer wassen altijd weer fris hoor. Komt goed!
quote:wendy7474 schreef op 26 augustus 2013 @ 21:52:



Dus twee keer wassen. Moet ik het tussendoor dan eerst uithangen? Ik heb geen droogrek. Misschien mag ik die van de buurvrouw lenen. Alles gaat hier in de droger, uitzonderingen op een hangertje namelijk.



Werkelijk?



Ik snap dat niet, iets drogen op een droogrek of waslijn is makkelijk, milieuvriendelijk en gratis!
Kinderkleren die naar rook ruiken, ik blijf het schokkend vinden.

Azijn in wasverzachtervakje erbij. Als je je machine keer met soda heet (90 graden) met handdoeken of leeg draait, dan gaan muffe geuren ook uit je machine.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo ondankbaar? Die snap ik niet.



Laat ik het zo zeggen, mijn hele auto ruikt er nu naar. Het is niet te vergelijken met je jas na een avond stappen helaas.



Maar we zien wel of het lukt, bedankt voor de tips!
quote:Bosbes81 schreef op 26 augustus 2013 @ 22:34:

Gewoon wassen? 1 keer? Rook ook niet, na 1 keer wassen na avond in rokerige kroeg ruik ik niets meer hoor... Beetje overdreven!



Overdreven? Rooklucht na 1 avond in de kroeg is niet te vergelijken met rooklucht in kleding die maanden, zoniet jaren, in de rook hebben gelegen.

Van de kleding die ik kreeg, stonk mijn hele badkamer naar een ranzig rookhol. Na 4 keer wassen (en tussendoor buiten uithangen) was de lucht er eindelijk genoeg uit. Rook is echt heel penetrant hoor...mijn schoonzus en zwager roken allebei . Maar vanwege de kinderen doen ze dat buiten. 's Avonds roken ze echter binnen omdat de kinderen dan op bed liggen. En toch stinken die kids naar de rook. Eentje kwam eens logeren en de meur die uit de logeertas kwam.....de rook gaat gewoon twee verdiepingen omhoog en door drie deuren heen. Lekker gezond voor je slapende kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad belachelijk dat kinderkleren naar rook ruiken. In een huis waar kinderen wonen hoort naar mijn mening niet gerookt te worden en in de auto van de ouders ook niet.
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
Nu twee keer gewassen en tussendoor in de droger gehad. Het ruikt nog steeds. Het hangt nu buiten over de tuinstoelen.
Alle reacties Link kopieren
Heb hier ook regelmatig gekregen kleding die vreselijk naar rook ruiken. Heb al van alles geprobeerd. Azijn, soda feebresse, toch vaak na 5 a 6 keer wassen is de lucht er pas echt uit. Zo smerig. Ik ben niet ondenkbaar en zeker heeeeel blij met de kleding, maar t stinkt wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven