Ruimen jullie de keuken op, direct na het eten?

26-11-2014 19:09 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "pannen-" en "schalen"mensen waar we pagina's over vol schrijven, de keuken...



Ik (schalenmens ) wil na het eten de keuken opgeruimd en schoon hebben voordat we iets anders gaan doen.

Mijn man vind dit onzin en laat de vaat makkelijk tot de volgende ochtend staan.



Ik ben benieuwd, ben ik ook hierin de uitzondering?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet rustig zitten met rommel in de keuken of waar dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Haha herkenbaar vandale, hier net zo.

Dus nee, geen uitzondering
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt direct na het eten de afwas gedaan (doen we samen) en de kookplaat en het aanrecht afgenomen. Eerder kunnen we niet rustig zitten, zo fijn als alle troep weer opgeruimd is. Ik hou van een glad aanrecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ruim het altijd meteen op anders blijft het staan tot de volgende ochtend.
Komttt
Alle reacties Link kopieren
pf dubbel
Komttt
Hier wordt het ook gelijk opgeruimd, tijdens het koken begin ik er al mee.
Tijdens het koken ruimen we meestal al zoveel mogelijk op. Vaatwasser hier, dus die ruimen we ook meteen na het eten in. Niet dat ik nou zo'n superhuisvrouw ben, maar ik woon hartje stad en als ik niet oppas, heb ik voor ik het weet de muizen over mijn aanrecht rennen Kwestie van heilig moeten, dus.
Alle reacties Link kopieren
ik prop de afwasmachine zo vol mogelijk. Daarna ga ik eerst uitzakken. Rond 22 uur heb ik weer een beetje puf om de rest weg te werken. Soms blijven pannen wel een nachtje weken, als ze er niet meer bij kunnen in de afwasmachine.
Alle reacties Link kopieren
Opruimen na net eten idd.

Ik kan dat echt niet hebben om op mijn gemak achter de tv te gaan hangen terwijl er net een slagveld heeft plaatsgevonden in de keuken.



En tot de volgende ochtend laten staan al helemaal niet.

Mijn vriend kon eerst ook op zijn gemak gaan zitten, maar nu ruimen we het samen altijd eerst op.
Alle reacties Link kopieren
Ja!

Tijdens koken al opruimen en na het eten alles netjes.

Dan zit ik een stuk relaxter avond te vieren
Ik doe mijn gebruikte bord/bestek etc gelijk in de vaatwasser, dan is het aanrecht gewoon lekker opgeruimd.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 26 november 2014 @ 19:14:

Hier wordt het ook gelijk opgeruimd, tijdens het koken begin ik er al mee.Ja tijdens het koken doe ik ook al wat idd. Moet ook wel want als ik kook maak ik er echt een slagveld van. Dus tussendoor doe ik vast aan damagecontrol
Alle reacties Link kopieren
O nee hoor, dat doe ik veel later pas. Eerst even lekker uitbuiken met een kop thee.



Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat alles met de hand afgewassen moet worden.
Ik zet ook zoveel mogelijk al in de vaatwasser tijdens het koken en na het opscheppen. Ook zorg ik voor een schoon gesopt aanrecht dan.

Wij scheppen ons bord vol in de keuken en nemen dat dan mee naar de kamer.

Dan is het na het eten alleen nog even de borden bij de vaatwasser in (en een doekje over het fornuis, maar dat stel ik ook nog wel eens uit tot de volgende dag)



Als vriend kookt is het een puinbak op het aanrecht
Ik (schepopindekeukenmens ) ruim ook direct na het eten de keuken op. Afwassen en afdrogen. Gasfornuis spik en span. Tegels er omheen meenemen. Aanrecht helemaal leeg en schoon. Wasbak met sponsje en jif schoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben s'avonds blij dat ik kan zitten. Ik zie het toch niet ( want het aanzien kan ik niet) dus de volgende ochtend plur ik het in de vaatwasser.
Alle reacties Link kopieren
Ik zorg dat kind het na het eten, dat door man gekookt is, de vaat doet.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrannyWeatherwax schreef op 26 november 2014 @ 19:20:

Ik zorg dat kind het na het eten, dat door man gekookt is, de vaat doet.









Goed geregeld !
Alle reacties Link kopieren
Ik was de pannen af en het fornuis en werk het gelijk af. Als ik het later moet doen, heb ik geen zin meer.
Meestal wel, maar nu staan de borden en pannen nog op het aanrecht. Ik moet namelijk eerst de vuilniszak verwisselen voordat ik alles leeg kan maken, en ik heb daar helemaal geen zin in Het gaat nog wel gebeuren vandaag, en doe ook elke dag een lapje over het fornuis. Ik ken mensen die dat maar een keer per week doen en dan is het gelijk een enorme klus. Nu ben ik alles bij elkaar 5 minuten bezig, dus waarom ik zo loop te dralen...
Alle reacties Link kopieren
Man kookt en de puinhoop in de keuken is na het eten voor mij Ik blijf na het eten altijd nog even aan tafel zitten en daarna ga ik meteen de keuken opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan eerder ook niet rustig zitten eigenlijk. Soms wel eventjes maar ik geniet pas van de avond als ik niets meer hoef te doen.

De gedachte dat ik nog een keuken op moet ruimen, of een was op moet hangen, verpest mijn zen gevoel.

Dus voordat ik op de bank plof voor de rest van de avond zijn de laatste klusjes gedaan. Heb ik meestal mijn joggingbroek aangeschoten, steek ik de kaarsjes aan, staat het theewater op en dan......zennnnnnnnn.
Wat ik tijdens t koken kan opruimen doe ik gelijk, de rest ruim ik meteen na t eten op. Doekje over t aanrecht en dan is precies m'n thee klaar 😊
Sowieso was ik tijdens het koken al zoveel mogelijk af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven