Ruzie met huisgenoten

14-12-2014 12:19 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Sinds dit jaar augustus woon ik op kamers met 3 andere meiden in 1 huis. Één van die meiden is een oud klasgenoot van mij geweest en voordat ik daadwerkelijk met haar hier woonde wist ik al dat er ruzie tussen ons zou ontstaan. Omdat zij een heel bazig type is en als ze haar zin niet krijgt gaat ze schreeuwen en helemaal boos op alles en iedereen worden. Dus toen ik hier heenging had ik niet zo'n lekker gevoel over haar. Het ging een tijd goed tot een maand geleden.



Een maand geleden kregen wij flinke ruzie over de wasmachine. Ik heb ervoor gezorgd dat er een wasmachine in dit huis was komen te staan. Deze kreeg ik van mijn oom omdat die hem nog over had staan. Omdat die wasmachine ook verslijt en ik hem zelf later ook nog wil gebruiken nadat ik hier weg ben heb ik aan mijn huisgenoten gevraagd ¤5,- per maand per persoon gebruikskosten. Hierover kregen we dus fikse ruzie, omdat zij dat onredelijk vindt en ik volgens haar die wasmachine maar gewoon heb gekregen. Maar nu maakt zij dus wel nog gewoon gebruik van mijn wasmachine en is er behoorlijk veel spanning in het huis te vinden tussen mij en mijn huisgenoten. Omdat zij ook een type is die mensen manipuleert, waardoor mijn andere 2 huisgenoten ook zich min of meer tegen mij zijn gaan keren.



Ik heb nu de stekker van de wasmachine in het stopcontact op de manier dat hij net niet genoeg stroom maakt zodat er niet door hun gewassen kan worden. Ik vind het gewoon jammer dat het zo moet, maar ik wil het ook niet over mij heen laten lopen en dat iedereen er gewoon gebruik van kan maken. Dan krijgt zij namelijk haar zin zoals ze dat bijna altijd krijgt. Ook ben ik een persoon die heel erg gevoelig is voor spanning, dus wanneer er spanning in het huis hangt dan krijg ik nogal snel een rot gevoel daarbij...



Edit:

We zijn trouwens met z'n allen tegelijker tijd in het huis getrokken. En niet alleen dit speelt er maar ook nog een paar andere dingen tussen ons. Maar dit zorgde echt voor de ruzie.
Inderdaad gewoon zorgen dat die wasmachine niet meer door anderen gebruikt kan worden. Dan nemen ze hun was maar weer mee naar een of andere dure wasserette ipv dat ze gewoon lekker op hun bank voor de tv kunnen hangen terwijl de was draait.
Waarom ga je in een huis wonen met iemand waarvan je al weet dat je ruzie krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Je zeurt. Je hebt een tweedehands wasmachine gekregen, heeft je geen cent gekost. Het niet niet het soort apparaat waarvan je zegt: als jij wilt wassen, zet je je eigen machine er maar naast.
Alle reacties Link kopieren
http://www.bcc.nl/huishou ... nussi-wasmachine-zwf5140p(57023)



Jij krijgt 15 euro per maand? Nog even en je kan een nieuwe aanschaffen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En van wie is de oven? Of de magnetron? De koelkast? De eettafel? Daar maak jij toch ook gebruik van neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 14 december 2014 @ 12:23:

Waarom ga je in een huis wonen met iemand waarvan je al weet dat je ruzie krijgt?Voordat ik het huurcontract ondertekende wist ik nog niet wie er kwamen te wonen. Pas een maand erna wist ik dat... Daarbij vind ik het gewoon zonde om hier weg te gaan, ik heb een super mooie kamer op een centrale maar rustige locatie in de stad. En ik wil me niet laten wegpesten uit dit huis door haar.
Alle reacties Link kopieren
Huh??

Je gaat in een huis wonen met iemand waarvan je op voorhand al weet dat je daar ruzie mee gaat krijgen

En je wilt geld voor een wasmachine die je hebt gekregen?



Wat een mafkees bij jij dan zeg!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Jullie betalen elkaar ook voor het slijten van de waterkoker/ fluitketel/ afwasborstel/ voordeurmatje/ douchegordijn/ koffiezetapparaat/koekenpannen?

Dan is het eerlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss*Poes schreef op 14 december 2014 @ 12:24:

En van wie is de oven? Of de magnetron? De koelkast? De eettafel? Daar maak jij toch ook gebruik van neem ik aan?Oven, magnetron, koelkast heb ik zelf en eettafel hebben we niet. Ik maak dus geen gebruik van hun spullen.
quote:Miss*Poes schreef op 14 december 2014 @ 12:24:

En van wie is de oven? Of de magnetron? De koelkast? De eettafel? Daar maak jij toch ook gebruik van neem ik aan?

Dat zal toch wel van de huisbaas zijn neem ik aan? Daar betalen ze al dik huur voor.



Ik had nooit gezegd dat ik die wasmachine had gekregen, maar dat ik die had gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Maak een potje; elke keer dat jij de ijskast open doet doe je daar vijf cent in.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt die wasmachine gekregen en nu wil je dat je huisgenoten jou daar geld voor gaan geven?

Van mij had je ook geen cent ervoor gehad.



En waar maak jij eigenlijk gebruik van wat je huisgenoten in huis gezet hebben? ik tik te langzaam.
Alle reacties Link kopieren
Je woont nu op kamers.

Dat betekent een dat je leven nu een stuk zelfstandiger is geworden. Zelfstandig koken, wassen, studeren/werken, schoonmaken. Dit gaat vast met vallen en opstaan. Het zelfstandig en op een adequate manier oplossen van problemen die je tegenkomt ook. Grote sleutelwoorden hierin zijn nadenken en praten.

Bedenk goed welke consequenties jouw acties hebben.

En praat met de mensen om tot een oplossing te komen. Een stekker half in het stopcontact stoppen is geen oplossing voor het probleem.
quote:roi schreef op 14 december 2014 @ 12:25:

[...]





Voordat ik het huurcontract ondertekende wist ik nog niet wie er kwamen te wonen. Pas een maand erna wist ik dat... Daarbij vind ik het gewoon zonde om hier weg te gaan, ik heb een super mooie kamer op een centrale maar rustige locatie in de stad. En ik wil me niet laten wegpesten uit dit huis door haar.



Ah vandaar.



Ik vind het wel behoorlijk kinderachtig om zo moeilijk te doen over een gekregen wasmachine. Hoe delen jullie de kosten dan van andere apparaten in huis?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 14 december 2014 @ 12:26:

[...]



Dat zal toch wel van de huisbaas zijn neem ik aan? Daar betalen ze al dik huur voor.



Ik had nooit gezegd dat ik die wasmachine had gekregen, maar dat ik die had gekocht.Vaak niet, je huurt een kaal studentenhuis. Voordeel van met z'n vieren een huis huren is dat je alle kosten kan delen. Een wasmachine kost dan nog maar 50 pp, en dan heb je een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
quote:oldwood schreef op 14 december 2014 @ 12:28:

Jij hebt die wasmachine gekregen en nu wil je dat je huisgenoten jou daar geld voor gaan geven?

Van mij had je ook geen cent ervoor gehad.



En waar maak jij eigenlijk gebruik van wat je huisgenoten in huis gezet hebben?Ik maak vrijwel nergens gebruik van van de dingen die zij hebben meegenomen. Iedereen heeft zo zijn eigen koelkast, magnetron, oven. Weetikveelwat allemaal nog meer op zijn kamer staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het te belachelijk voor woorden dat jij ¤5 per persoon per maand vraagt voor het gebruik van de wasmachine!



1. Je hebt hem gekregen, het heeft je niets gekost

2. De electra en het water waarmee wordt gewassen zijn niet voor jouw rekening

3. Jij neemt met die wasmachine een gezamenlijke ruimte in beslag



Als ik jouw huisgenoot was zou ik een gezamenlijke wasmachine kopen en eisen dat jij de jouwe dan maar op je eigen kamer zet.
Alle reacties Link kopieren
Dus na een jaar heb jij 12 keer 15 euro. Slim, voor een gekregen apparaat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het veel geld om van je huisgenoten 5 euro per maand te vragen voor het gebruik van een tweedehands wasmachine. Ik zou ze zonder kosten laten wassen, maar wel evenredig laten delen in de kosten als ie stuk is.
Mwah, mijn ervaring met wasmachines in studentenhuizen is dat je ze na afloop echt niet meer mee hoeft te verhuizen naar je nieuwe eigen woning. Meestal redden ze de studie niet eens.

Je hebt 'm inderdaad gekregen, mijn enige voorwaarde zou zijn dat ze 'm netjes gebruiken. Ik had bijvoorbeeld een huisgenoot met maatje 50 en zij propte altijd ik weet niet hoeveel spijkertenten in dat ding, waardoor mijn wasmachine binnen de kortste keren naar de gallemiezen was.

Geld zou ik er niet voor vragen.



En waarom inderdaad in een huis gaan wonen met iemand waarvan je van tevoren al weet dat er ruzie ontstaat? Niet erg handig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 14 december 2014 @ 12:30:





Als ik jouw huisgenoot was zou ik een gezamenlijke wasmachine kopen en eisen dat jij de jouwe dan maar op je eigen kamer zet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wel snel verdienen hoor, dat moet ik je nageven

Soort, verkapt bijbaantje
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Zet je de wasmachine ook op je kamer. Probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 14 december 2014 @ 12:30:

Ik vind het te belachelijk voor woorden dat jij ¤5 per persoon per maand vraagt voor het gebruik van de wasmachine!



1. Je hebt hem gekregen, het heeft je niets gekost

2. De electra en het water waarmee wordt gewassen zijn niet voor jouw rekening

3. Jij neemt met die wasmachine een gezamenlijke ruimte in beslag



Als ik jouw huisgenoot was zou ik een gezamenlijke wasmachine kopen en eisen dat jij de jouwe dan maar op je eigen kamer zet.Wat zij zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven