Ruzie met huisgenoten

14-12-2014 12:19 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Sinds dit jaar augustus woon ik op kamers met 3 andere meiden in 1 huis. Één van die meiden is een oud klasgenoot van mij geweest en voordat ik daadwerkelijk met haar hier woonde wist ik al dat er ruzie tussen ons zou ontstaan. Omdat zij een heel bazig type is en als ze haar zin niet krijgt gaat ze schreeuwen en helemaal boos op alles en iedereen worden. Dus toen ik hier heenging had ik niet zo'n lekker gevoel over haar. Het ging een tijd goed tot een maand geleden.



Een maand geleden kregen wij flinke ruzie over de wasmachine. Ik heb ervoor gezorgd dat er een wasmachine in dit huis was komen te staan. Deze kreeg ik van mijn oom omdat die hem nog over had staan. Omdat die wasmachine ook verslijt en ik hem zelf later ook nog wil gebruiken nadat ik hier weg ben heb ik aan mijn huisgenoten gevraagd ¤5,- per maand per persoon gebruikskosten. Hierover kregen we dus fikse ruzie, omdat zij dat onredelijk vindt en ik volgens haar die wasmachine maar gewoon heb gekregen. Maar nu maakt zij dus wel nog gewoon gebruik van mijn wasmachine en is er behoorlijk veel spanning in het huis te vinden tussen mij en mijn huisgenoten. Omdat zij ook een type is die mensen manipuleert, waardoor mijn andere 2 huisgenoten ook zich min of meer tegen mij zijn gaan keren.



Ik heb nu de stekker van de wasmachine in het stopcontact op de manier dat hij net niet genoeg stroom maakt zodat er niet door hun gewassen kan worden. Ik vind het gewoon jammer dat het zo moet, maar ik wil het ook niet over mij heen laten lopen en dat iedereen er gewoon gebruik van kan maken. Dan krijgt zij namelijk haar zin zoals ze dat bijna altijd krijgt. Ook ben ik een persoon die heel erg gevoelig is voor spanning, dus wanneer er spanning in het huis hangt dan krijg ik nogal snel een rot gevoel daarbij...



Edit:

We zijn trouwens met z'n allen tegelijker tijd in het huis getrokken. En niet alleen dit speelt er maar ook nog een paar andere dingen tussen ons. Maar dit zorgde echt voor de ruzie.
Alle reacties Link kopieren
¤5 per maand is belachelijk. Waarom ben jij zo star eigenlijk? Dat met die stekker is te kinderachtig voor woorden. Op deze manier zoek je de spanning ook op.
TO, in hoeverre heb je samen met je huisgenoten besloten dat die wasmachine er kwam? Ik kan me zo voorstellen dat ze het misschien op een andere manier hadden willen / kunnen oplossen waarbij ze jou niet eur 180 per jaar hoeven betalen voor een tweedehands apparaat dat jou geen cent heeft gekost. Beetje scheef niet?



Uberhaupt vind ik het idee dat jij er later als je op jezelf gaat een wasmachine aan moet overhouden apart. Had die machine van je oom dan ergens opgeslagen, dan weet je zeker dat die niet verslijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 14 december 2014 @ 12:30:

Ik vind het te belachelijk voor woorden dat jij ¤5 per persoon per maand vraagt voor het gebruik van de wasmachine!



1. Je hebt hem gekregen, het heeft je niets gekost

2. De electra en het water waarmee wordt gewassen zijn niet voor jouw rekening

3. Jij neemt met die wasmachine een gezamenlijke ruimte in beslag



Als ik jouw huisgenoot was zou ik een gezamenlijke wasmachine kopen en eisen dat jij de jouwe dan maar op je eigen kamer zet.Wat een goed idee.
quote:Mrs_Big schreef op 14 december 2014 @ 12:30:

Ik vind het te belachelijk voor woorden dat jij ¤5 per persoon per maand vraagt voor het gebruik van de wasmachine!



1. Je hebt hem gekregen, het heeft je niets gekost

2. De electra en het water waarmee wordt gewassen zijn niet voor jouw rekening

3. Jij neemt met die wasmachine een gezamenlijke ruimte in beslag



Als ik jouw huisgenoot was zou ik een gezamenlijke wasmachine kopen en eisen dat jij de jouwe dan maar op je eigen kamer zet.Mee eens, het komt over alsof je geld wil verdienen aan je huisgenoten.
Alle reacties Link kopieren
Wat speelt er allemaal nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je je zo opgesteld dat je het gevoel hebt niet meer terug te kunnen, klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tweezer schreef op 14 december 2014 @ 12:34:

¤5 per maand is belachelijk. Waarom ben jij zo star eigenlijk? Dat met die stekker is te kinderachtig voor woorden. Op deze manier zoek je de spanning ook op.Juist niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:oldwood schreef op 14 december 2014 @ 12:35:

[...]



Wat een goed idee.



Bedankt



Ik heb jaren in studentenhuizen gewoon en van mij is er ook het nodige gesneuveld, verdwenen en achterovergedrukt. Dat gebeurt nou eenmaal in studentenhuizen.



Met een huisgenoot als jou, TO, zou ik héél snel klaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als die meiden met elkaar ( meeste stemmen gelden, lijkt mij ) besluiten om met zijn drietjes een apparaat aan te schaffen , hoe ga jij dat dan doen met jouw machine?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 december 2014 @ 12:37:

Als die meiden met elkaar ( meeste stemmen gelden, lijkt mij ) besluiten om met zijn drietjes een apparaat aan te schaffen , hoe ga jij dat dan doen met jouw machine?



Dat vraag ik me ook af.



Kijk niet gek op als ze je vragen die machine binnen een aantal dagen te verwijderen omdat ze anders het grofvuil bellen.
Grappig hoe iedereen het normaal vindt dat je jouw bezit gratis moet delen met anderen.



Ik las ooit dat dat een typisch vrouwending is, maar ik betwijfel dat wel. Als je met iemand carpoolt, vind je het dan normaal bij te dragen of niet? Die auto rijdt immers toch al?
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 14 december 2014 @ 12:39:

Grappig hoe iedereen het normaal vindt dat je jouw bezit gratis moet delen met anderen.



Ik las ooit dat dat een typisch vrouwending is, maar ik betwijfel dat wel. Als je met iemand carpoolt, vind je het dan normaal bij te dragen of niet? Die auto rijdt immers toch al?



Ze hoeft niet gratis te delen hoor.



Maar in deze situatie maakt ze met haar apparaat gebruik van een gemeenschappelijk ruimte. Vaak is er in een studentenhuis niet meer dan 1 aansluiting voor een wasmachine. Ze ontneemt hen daarmee dus de kans om voor zichzelf ook een apparaat neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 december 2014 @ 12:37:

Als die meiden met elkaar ( meeste stemmen gelden, lijkt mij ) besluiten om met zijn drietjes een apparaat aan te schaffen , hoe ga jij dat dan doen met jouw machine?

Precies.

En het lijkt mij dat als de wasmachine van TO er mee ophoud, dat TO maar wat graag die van haar huisgenoten wil gaan gebruiken en als het even kan voor niks natuurlijk.
quote:eldorado schreef op 14 december 2014 @ 12:39:

Grappig hoe iedereen het normaal vindt dat je jouw bezit gratis moet delen met anderen.



Ik las ooit dat dat een typisch vrouwending is, maar ik betwijfel dat wel. Als je met iemand carpoolt, vind je het dan normaal bij te dragen of niet? Die auto rijdt immers toch al?

Dan vind ik het normaal aan bij te dragen aan de benzinekosten, niet aan de wegenbelasting en afschrijving van de auto.

In dit geval dus: ieder z'n eigen wasmiddel, gezamenlijk het apparaat.
ja eerlijk gezegd zou ik ook niet mee betalen van tevoren aan een was machine, achteraf als hij stuk is en er moet een nieuwe komen, oké, maar vooraf? Puur voor het gebruik? Zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 14 december 2014 @ 12:40:

[...]





Ze hoeft niet gratis te delen hoor.



Maar in deze situatie maakt ze met haar apparaat gebruik van een gemeenschappelijk ruimte. Vaak is er in een studentenhuis niet meer dan 1 aansluiting voor een wasmachine. Ze ontneemt hen daarmee dus de kans om voor zichzelf ook een apparaat neer te zetten.Precies, en als ik 1 van haar huisgenoten was had ik samen met de 2 andere huisgenoten besloten dat we dat apparaat niet in de gemeenschappelijke ruimte willen hebben
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ze geeft de huisgenoten dus zo geen eerlijke keuze. Het is of (een relatief buitensporig) bedrag b etalen of met de was naar hun ouders/wasserette.
Alle reacties Link kopieren
Geld aan huisgenoten vragen voor het gebruik van je (gekregen) wasmachine? Ik vind dat erg gierig. Heb zelf ook een paar jaar op kamers gewoond, en ook mijn (eveneens gekregen) wasmachine door mijn huisgenoten laten gebruiken. Maar het is geen seconde in mijn hoofd opgekomen om daar geld voor te vragen. Oke, een ander huisgenootje had dan een koelkast in het huis gezet zonder geld te vragen voor het gebruik daarvan. Maar los daarvan, ook al had zij die koelkast niet in het huis gezet, dan nog zou ik geen geld vragen voor het gebruik van mijn wasmachine. We waren allemaal student, en hadden allemaal moeite met rondkomen. Juist leuk toch, dat je een ander ook kunt laten delen in de 'luxe' van het hebben van een wasmachine en je kleren kunnen wassen.



Ik vind dat je jezelf erg laat kennen. En zeker ook door er nu voor te zorgen dat je huisgenootjes niet meer in staat zijn de wasmachine te gebruiken.
quote:eldorado schreef op 14 december 2014 @ 12:39:

Grappig hoe iedereen het normaal vindt dat je jouw bezit gratis moet delen met anderen.



Ik las ooit dat dat een typisch vrouwending is, maar ik betwijfel dat wel. Als je met iemand carpoolt, vind je het dan normaal bij te dragen of niet? Die auto rijdt immers toch al?

nee, dat is niet normaal.



Maar op het moment dat er geen kosten gemaakt zijn voor het product voor af zoals in dit geval, lijkt het me alleen redelijk dat in het geval van een nieuw aan te schaffen product dat er gezamenlijk wordt betaald.



Zo gaat dat nu eenmaal in studentenhuizen, de een heeft meer pannen, de ander meer glazen en een magnetron.
Gratis delen hoeft niet, maar ik zou als huisgenoten huur gaan vragen voor de ruimte die het apparaat in beslag neemt in de gemeenschappelijke ruimte. Wil ze dat niet? Dan mag de wasmachine op de eigen kamer staan. Geen aansluiting daar? Bálen.



Meebetalen is niet onredelijk, maar 3x5 per maand is wel heul veel huur voor een wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 14 december 2014 @ 12:39:

Grappig hoe iedereen het normaal vindt dat je jouw bezit gratis moet delen met anderen.



Ik las ooit dat dat een typisch vrouwending is, maar ik betwijfel dat wel. Als je met iemand carpoolt, vind je het dan normaal bij te dragen of niet? Die auto rijdt immers toch al?



Ahhhh, dat is geen eerlijke vergelijking.



Als je mee rijdt en je betaalt een evenredig deel voor de benzine dan hoeft daar toch geen geld bij omdat de eigenaar ooit een andere moet kopen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:eldorado schreef op 14 december 2014 @ 12:39:

Grappig hoe iedereen het normaal vindt dat je jouw bezit gratis moet delen met anderen.Dat hoeft niet perse hoor, maar een beetje overleg vooraf voorkomt een hoop gezeik. Ik heb het vermoeden dat TO haar huisgenoten hier voor een voldongen feit heeft gesteld en mogelijk pas nadat de wasmachine al geregeld was over de vergoeding is begonnen.
En de carploolvergelijking: de huisgenoten betalen al mee aan de water en electriciteitskosten.
quote:theamuts schreef op 14 december 2014 @ 12:31:

Ik vind het veel geld om van je huisgenoten 5 euro per maand te vragen voor het gebruik van een tweedehands wasmachine. Ik zou ze zonder kosten laten wassen, maar wel evenredig laten delen in de kosten als ie stuk is.Die 5 euro p/m is vast stukken goedkoper dan wanneer ze met hun was naar de wasserette moeten denk je niet? Buiten dan nog de moeite die je er voor moet doen om het buitenshuis te laten wassen.
Alle reacties Link kopieren
*verkeerd bericht gequote.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven