Ruzie met huisgenoten

14-12-2014 12:19 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Sinds dit jaar augustus woon ik op kamers met 3 andere meiden in 1 huis. Één van die meiden is een oud klasgenoot van mij geweest en voordat ik daadwerkelijk met haar hier woonde wist ik al dat er ruzie tussen ons zou ontstaan. Omdat zij een heel bazig type is en als ze haar zin niet krijgt gaat ze schreeuwen en helemaal boos op alles en iedereen worden. Dus toen ik hier heenging had ik niet zo'n lekker gevoel over haar. Het ging een tijd goed tot een maand geleden.



Een maand geleden kregen wij flinke ruzie over de wasmachine. Ik heb ervoor gezorgd dat er een wasmachine in dit huis was komen te staan. Deze kreeg ik van mijn oom omdat die hem nog over had staan. Omdat die wasmachine ook verslijt en ik hem zelf later ook nog wil gebruiken nadat ik hier weg ben heb ik aan mijn huisgenoten gevraagd ¤5,- per maand per persoon gebruikskosten. Hierover kregen we dus fikse ruzie, omdat zij dat onredelijk vindt en ik volgens haar die wasmachine maar gewoon heb gekregen. Maar nu maakt zij dus wel nog gewoon gebruik van mijn wasmachine en is er behoorlijk veel spanning in het huis te vinden tussen mij en mijn huisgenoten. Omdat zij ook een type is die mensen manipuleert, waardoor mijn andere 2 huisgenoten ook zich min of meer tegen mij zijn gaan keren.



Ik heb nu de stekker van de wasmachine in het stopcontact op de manier dat hij net niet genoeg stroom maakt zodat er niet door hun gewassen kan worden. Ik vind het gewoon jammer dat het zo moet, maar ik wil het ook niet over mij heen laten lopen en dat iedereen er gewoon gebruik van kan maken. Dan krijgt zij namelijk haar zin zoals ze dat bijna altijd krijgt. Ook ben ik een persoon die heel erg gevoelig is voor spanning, dus wanneer er spanning in het huis hangt dan krijg ik nogal snel een rot gevoel daarbij...



Edit:

We zijn trouwens met z'n allen tegelijker tijd in het huis getrokken. En niet alleen dit speelt er maar ook nog een paar andere dingen tussen ons. Maar dit zorgde echt voor de ruzie.
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 14 december 2014 @ 14:06:

[...]

Daarbij, al eens een wasmachine opgetild. Zal een klus geweest zijn om hem te vervoeren en te plaatsen.Een vergoeding laten afhangen van het optillen van een wasmachine? Nou ok dan, maar alleen als ze hem zelf heeft opgetild.
Alle reacties Link kopieren
quote:roi schreef op 14 december 2014 @ 13:41:

De reden waarom ik niet reageer op bepaalde berichten is omdat ik het gewoon belachelijk vind hoe er gereageerd wordt.Dat is nu wat ze Karma noemen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:MadameQetesh schreef op 14 december 2014 @ 14:32:

[...]





Ja dat zou ze moeten idd, net als reparaties. Zou ze ook moeten betalen. Maar op vragen hierover geeft ze geen antwoordt.

Net als vervanging als zij het ding weer meeneemt.



Het zou me namelijk niks verbazen als to gewoon geld vangt en bij reparaties de huisgenoten ook gewoon mee laat betalen of bij vervanging.

Vervanging als zij het ding weer meeneemt is niet aan haar. Net of iemand aanspraak op mijn auto zou kunnen maken omdat ik ze liet betalen voor carpoolen: die is gek!

Als de reparatie meer kost dan wat het verhuren van het ding haar tot dan toe heeft opgebracht, vind ik dat het meerbedrag door alle gebruikers gedeeld moet worden.



Maar met dit gierige gedrag zou ik uberhaupt al geen zaken meer willen doen met die huisgenoten. Ze lossen 't zelf maar lekker op en gaan maar weer naar 'n dure wasserette!
Alle reacties Link kopieren
quote:roi schreef op 14 december 2014 @ 13:44:Ik vind het zelf ook een redelijk bedrag, maar vele hier dus niet. Ik weet van studenten die een wasmachine huren met 4 man, die dan per persoon ook zo'n 4 à 5 euro kwijt zijn per maand.



Daarmee zijn ze ook niet meer verantwoordelijk voor reparaties of vervanging.



Jij geeft bijvoorbaat al aan dat de wasmachine op termijn verdwijnt, ondanks de betaalde "huur".
Niet geschoten is altijd mis
quote:Maar je kan dan gewoon niet verwachten dat mensen ¤5 per maand gaan betalen en dan ook nog dat ze een jaar later niks meer hebben. ¤180 kwijt en weg wasmachine omdat to die mee neemt.

Hoeveel meer zouden ze wel niet kwijt zijn als ze wekelijks naar de wasserette moeten?

Of slepen ze liever wekelijks met vuilniszakken vol beddengoed en kleding in de trein terug naar hotel mama?
quote:beelicious schreef op 14 december 2014 @ 14:33:

[...]





Iedereen was 't vooraf eens, nu opeens niet meer...Ja, dat kan hè Soms ontdekken mensen dat een regeling niet zo voordelig voor ze is en dan veranderen ze van mening.
Niet heel lullig hoor, maar een huurwasmachine kostte ons maar 8,50 per maand, dus ik vind het bedrag wat je vraagt echt onredelijk.

Je mag beet iets vragen, maar ik zou niks vragen en als de machine stuk gaat samen de kosten delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 14 december 2014 @ 14:35:

[...]



Vervanging als zij het ding weer meeneemt is niet aan haar. Net of iemand aanspraak op mijn auto zou kunnen maken omdat ik ze liet betalen voor carpoolen: die is gek!

Als de reparatie meer kost dan wat het verhuren van het ding haar tot dan toe heeft opgebracht, vind ik dat het meerbedrag door alle gebruikers gedeeld moet worden.



Maar met dit gierige gedrag zou ik uberhaupt al geen zaken meer willen doen met die huisgenoten. Ze lossen 't zelf maar lekker op en gaan maar weer naar 'n dure wasserette!



Tja we zijn het gewoon compleet niet eens dan.

De vergelijking met een auto en carpoolen vind ik sowieso een rare vergelijking. Ga ik niet eens op in.



Mee betalen omdat reparatie of vervanging meer kost vind ik belachelijk, ze betalen immers huur aan to.



Ook lekker dan: to gaat er mooi met ¤180 vandoor als hij niet stuk gaat en de huisgenoten zitten zonder. Afschrijving kost echt geen ¤180.





Maar idd met dit gierige gedrag zou ik ook geen zaken willen doen. To gierige gedrag dan.

Ik huurde wel lekker zelf samen een wasmachine voor ¤5 pp. Hoef ik niet bang te zijn dat ik zonder zit of bij moet betalen bij reparatie.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
TO is geen bedrijf dus kost het uiteraard duurder om van haar te huren.



Maar TO, ik zou die wasmachine daar zsm weghalen en ergens opslaan en dan maar 'n gezamenlijk huurapparaat nemen en daarbij gelijk 'n droger. Liefst geregeld door de huisbaas, zodat het in de huur verwerkt wordt, zodat er niemand achter het geld aan moet jagen, want die studenten willen voor 'n dubbeltje op de eerste rang zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 14 december 2014 @ 14:37:

[...]



Hoeveel meer zouden ze wel niet kwijt zijn als ze wekelijks naar de wasserette moeten?

Of slepen ze liever wekelijks met vuilniszakken vol beddengoed en kleding in de trein terug naar hotel mama?Geen idee. Volgens mij zijn er hier in mijn stad niet eens wasserettes. Daarom hadden wij een huur wasmachine.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 14 december 2014 @ 14:42:

TO is geen bedrijf dus kost het uiteraard duurder om van haar te huren.



Maar TO, ik zou die wasmachine daar zsm weghalen en ergens opslaan en dan maar 'n gezamenlijk huurapparaat nemen en daarbij gelijk 'n droger. Liefst geregeld door de huisbaas, zodat het in de huur verwerkt wordt, zodat er niemand achter het geld aan moet jagen, want die studenten willen voor 'n dubbeltje op de eerste rang zitten.Lijkt me voor de lieve vrede in huis wel de beste oplossing ja.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik vind vijf euro per maand een erg hoog bedrag, maar ik vind ook dat het niet uitmaakt hoe TO aan die wasmachine is gekomen. TO brengt die wasmachine in, die is van haar persoonlijk en of ze die nu gratis heeft gekregen of heeft gekocht hoeft ze niet te verantwoorden aan de huisgenoten.



Slimmer was geweest om een potje te maken voor het onderhoud van de machine. Dat iedereen die de machine gebruikt een bijdrage doet per was. Dan kan van dat potje tzt de machine gerepareerd of mag TO dat bedrag houden als de machine niet meer te repareren is. Ik denk dat 50 cent per wasbeurt een realistisch bedrag is. Dan kunnen de huisgenoten naar keuze hun was mee nemen naar mams of daar wassen.



Nog slimmer was geweest de wasmachine, in overleg, met elkaar aan te schaffen. Als TO had gezegd dat haar oom een wasmachine te koop had voor 200 euro en alle dames hadden 50 euro ingelegd voor het ding, dan had TO nu 150 euro in de knip gehad voor een volgend exemplaar en had niemand geweten dat het anders was! Want dan was ook het onderhoud voor rekening van jullie allemaal geweest.



Als het ding nu stuk gaat is TO de klos!
quote:MadameQetesh schreef op 14 december 2014 @ 14:40:

[...]





Tja we zijn het gewoon compleet niet eens dan.

De vergelijking met een auto en carpoolen vind ik sowieso een rare vergelijking. Ga ik niet eens op in.



Mee betalen omdat reparatie of vervanging meer kost vind ik belachelijk, ze betalen immers huur aan to.



Ook lekker dan: to gaat er mooi met ¤180 vandoor als hij niet stuk gaat en de huisgenoten zitten zonder. Afschrijving kost echt geen ¤180.





Maar idd met dit gierige gedrag zou ik ook geen zaken willen doen. To gierige gedrag dan.

Ik huurde wel lekker zelf samen een wasmachine voor ¤5 pp. Hoef ik niet bang te zijn dat ik zonder zit of bij moet betalen bij reparatie.We zijn het idd niet eens nee. Men wil TO al bijna niets betalen voor gebruik en als het apparaat stuk zou gaan dan zou TO er nog volledig voor op moeten draaien ook? Ik zou mijn spullen niet beschikbaar stellen voor zo'n stel zwijnen in 'n studentenhuis. Kans is groot dat het gesloopt wordt omdat het 'toch maar van 'n ander is' en studenten gewoon 'n kutmentaliteit hebben.
quote:sandt2.0 schreef op 14 december 2014 @ 14:45:

Ik vind vijf euro per maand een erg hoog bedrag, maar ik vind ook dat het niet uitmaakt hoe TO aan die wasmachine is gekomen. TO brengt die wasmachine in, die is van haar persoonlijk en of ze die nu gratis heeft gekregen of heeft gekocht hoeft ze niet te verantwoorden aan de huisgenoten.



Slimmer was geweest om een potje te maken voor het onderhoud van de machine. Dat iedereen die de machine gebruikt een bijdrage doet per was. Dan kan van dat potje tzt de machine gerepareerd of mag TO dat bedrag houden als de machine niet meer te repareren is. Ik denk dat 50 cent per wasbeurt een realistisch bedrag is. Dan kunnen de huisgenoten naar keuze hun was mee nemen naar mams of daar wassen.



Nog slimmer was geweest de wasmachine, in overleg, met elkaar aan te schaffen. Als TO had gezegd dat haar oom een wasmachine te koop had voor 200 euro en alle dames hadden 50 euro ingelegd voor het ding, dan had TO nu 150 euro in de knip gehad voor een volgend exemplaar en had niemand geweten dat het anders was! Want dan was ook het onderhoud voor rekening van jullie allemaal geweest.



Als het ding nu stuk gaat is TO de klos!Het ging om 'n exemplaar van nog geen jaar oud, dus die zou wel 'ns rond de 1000 euro waard kunnen zijn ipv 200...
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 14 december 2014 @ 14:45:

[...]



We zijn het idd niet eens nee. Men wil TO al bijna niets betalen voor gebruik en als het apparaat stuk zou gaan dan zou TO er nog volledig voor op moeten draaien ook? Ik zou mijn spullen niet beschikbaar stellen voor zo'n stel zwijnen in 'n studentenhuis. Kans is groot dat het gesloopt wordt omdat het 'toch maar van 'n ander is' en studenten gewoon 'n kutmentaliteit hebben.



Niet alle studenten hebben zo'n mentaliteit. Wij waren erg zuinig op de spullen.



Daarbij is het bedrag niet weinig aangezien je voor hetzelfde bedrag een kunt huren waar wel vervanging en reparatie in zit.

Dus ja als to denkt huur te moeten vragen heeft zo ook die verantwoorlijkheid.

Vraagt ze niks, ja dan vind ik wel dat je samen betaald voor reparatie en vervanging.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:elninjoo schreef op 14 december 2014 @ 14:47:

[...]



Het ging om 'n exemplaar van nog geen jaar oud, dus die zou wel 'ns rond de 1000 euro waard kunnen zijn ipv 200...Eentje van een topmerk? Alleen Miele kost nieuw fors meer dan 1000 euro, de meesten kosten minder. Die oom gaf het ding gratis weg aan nichtje, dan lijkt mij een restwaarde van 1000 wel heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ooit ook een studente met een bijna nieuwe 2e hands wasmachine en ook ik dacht dat iedereen blij was als ze mijn wasmachien mochten gebruiken. Ik wilde geen vergoeding, alleen dat we samen wasmiddel en wasverzachter zouden kopen. En natuurlijk bij eventuele reparaties ook de rekening zouden delen.



Dus ging men voor de gehele vriendengroep wassen, waarop ik dan toch maar vroeg of iedereen zelf wasmiddel kon kopen. En of ik misschien 1 avond per week ook de wasmachien mocht gebruiken tussen al hun wasjes door. Nadat ik mijn was, drijfnat in mijn wasmand had gevonden, want ach...ik heb die spijkerbroek echt morgen nodig, dus dacht ik, ik gooi jouw was er even uit...

Toen de machien kapot was (verstopt door een voetbalkous, van huisgenoot die voetbal speelde en wekelijks de was voor het team deed), mocht ik zelf de rekening voorschieten, zit nu 22 jaar later nog op hun deel te wachten.



Er werd zelfs door iemand gewassen voor geld.

Je begrijpt, ik adviseer je, slikken of je machine weg laten halen en zelf je was weer naar mama te brengen.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Dit topic kan zó naar de gierige acties. Jij zet jouw machine in de gezamenlijke ruimte op de gezamenlijke aansluiting en wil daar 180 euro per jaar mee verdienen? Wat ben jij asociaal.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 14 december 2014 @ 14:52:

Ik was ooit ook een studente met een bijna nieuwe 2e hands wasmachine en ook ik dacht dat iedereen blij was als ze mijn wasmachien mochten gebruiken. Ik wilde geen vergoeding, alleen dat we samen wasmiddel en wasverzachter zouden kopen. En natuurlijk bij eventuele reparaties ook de rekening zouden delen.



Dus ging men voor de gehele vriendengroep wassen, waarop ik dan toch maar vroeg of iedereen zelf wasmiddel kon kopen. En of ik misschien 1 avond per week ook de wasmachien mocht gebruiken tussen al hun wasjes door. Nadat ik mijn was, drijfnat in mijn wasmand had gevonden, want ach...ik heb die spijkerbroek echt morgen nodig, dus dacht ik, ik gooi jouw was er even uit...

Toen de machien kapot was (verstopt door een voetbalkous, van huisgenoot die voetbal speelde en wekelijks de was voor het team deed), mocht ik zelf de rekening voorschieten, zit nu 22 jaar later nog op hun deel te wachten.



Er werd zelfs door iemand gewassen voor geld.

Je begrijpt, ik adviseer je, slikken of je machine weg laten halen en zelf je was weer naar mama te brengen.

Dat gaat verder dan 'n beetje asociaal zeg! Ongelooflijk wat 'n zwijnen waar je mee hebt samen moeten leven.

En dan nog voor anderen wassen ook met jouw wasmachine en niets betalen voor reparatie én jij kreeg niet eens voorrang op je eigen apparaat! De waanzin....
quote:perzika schreef op 14 december 2014 @ 15:05:

Dit topic kan zó naar de gierige acties. Jij zet jouw machine in de gezamenlijke ruimte op de gezamenlijke aansluiting en wil daar 180 euro per jaar mee verdienen? Wat ben jij asociaal.

Ik nomineer juist die cheapass huisgenoten van TO voor gierige acties.



En hoezo 'verdienen'? Als zo'n apparaat zo misbruikt wordt als hierboven door iemand wordt omschreven, daalt de waarde wel met meer dan dat bedrag per jaar. Als ie 't uberhaupt nog 'n paar jaar blijft doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 14 december 2014 @ 15:05:

Dit topic kan zó naar de gierige acties. Jij zet jouw machine in de gezamenlijke ruimte op de gezamenlijke aansluiting en wil daar 180 euro per jaar mee verdienen? Wat ben jij asociaal.+1!
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Wie zegt dat die wasmachine misbruikt wordt? Het enige misbruik wat ik heb gelezen is dat van TO zelf door de stekker er halfslachtig in te stoppen om te voorkomen dat dat ding gebruikt wordt, daar wordt je wasmachine niet beter van, om nog maar te zwijgen over het brandgevaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 14 december 2014 @ 15:09:

[...]



Dat gaat verder dan 'n beetje asociaal zeg! Ongelooflijk wat 'n zwijnen waar je mee hebt samen moeten leven.

En dan nog voor anderen wassen ook met jouw wasmachine en niets betalen voor reparatie én jij kreeg niet eens voorrang op je eigen apparaat! De waanzin....Wie zegt dat de wasmachine van to op dezelfde manier gebruikt zal worden door haar huisgenoten? Dat ook to in een studentenhuis woont, zegt heus niet alles. Zoals ik al eerder zei, ik heb ook in een studentenhuis gewoond, en toen ook mijn wasmachine gratis ter beschikking gesteld. En ik herken het verhaal hierboven totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen verkoop die wasmachine lekker en dan gaan jullie maar gezamenlijk eentje huren. Klaar is kees betaalt iedereen een evenredig deel.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
quote:Dromertje87 schreef op 14 december 2014 @ 15:32:

[...]





Wie zegt dat de wasmachine van to op dezelfde manier gebruikt zal worden door haar huisgenoten? Dat ook to in een studentenhuis woont, zegt heus niet alles. Zoals ik al eerder zei, ik heb ook in een studentenhuis gewoond, en toen ook mijn wasmachine gratis ter beschikking gesteld. En ik herken het verhaal hierboven totaal niet.



Ja precies. Niet alle studenten zijn asociale viezerikken.

Wij gingen ook heel netjes met de spullen om.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven